En ymmärrä, mitä virkaa miehillä on perheessä.
Käyvät töissä ja sen jälkeen tuijottavat jotain ruutua jossain nurkassa. No, työstä saa rahaa, jonka voi käyttää perheen kuluihin, mutta olisivathan ne kulut pienemmät, jos olisi yksi vähemmän viemässä tilaa, syömässä ja autoilemassa.
Mikä on miehen virka nykypäivänä? Niiden ei tarvitse enää hakata halkoja tai kääntää peltoa, jotta perhe selviäisi. Naisen pitää edelleen pestä pyykit, siivota, laittaa ruuat, hoitaa lapset ja mummot, käydä töissä, huoltaa taloa, korjata koneita, hoitaa lasten päivähoito-, koulu-, kerho-, lääkäri- ja neuvola-asiat, maksaa laskut ja ylipäänsä pyörittää koko logistista kuviota, jotta perhe pyörisi.
Miksi miehet eivät näe mitään ongelmaa tässä kohdassa? Onko teidät opetettu jo niin helppoon elämään, että ette viitsi edes yrittää enää mitään muuta kuin makaamista?
Kommentit (55)
Vaimo kun ei nykyään enää tyydytä seksuaalisesti, niin en tiedä mihin sitä tarvitsen. Ei ole kovin hyvä äitikään, mutta tyhjää parempi. Kai tässä on jatkettava kun ei huvita muuttaa poiskaan.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:08"]Meillä on hyvin perinteinen työnjako, minä hoidan lapset ja kodin. Mutta miehestä on silti paljon iloa ja hyötyä! Tekee kaikenlaista talossa, pihatyöt, korjaukset, halot, lumet.. Tuo rahaa, huolehtii että kotona on pelit ja vehkeet kunnossa, hoitaa autot. Hieroo, sekstailee, juttelee ja pitää hyvänä. Ei valittamista, vaikka kotitöiden haista niin ehkä voisi luulla.
[/quote] Olet aika unelmanainen!
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:08"]Oletko ap karkoittanut miehen perheen arjesta? Neuvomalla, päälle päsmäröinnillä, arvostelulla, jatkuvalla opettamisella saa miehen helposti lopettamaan kaiken tekemisen. Mies tekee asiat omalla tyylillään ja nainen omallaan ja kummankin on joko hyväksyttävä toisen tyyli tai sitten toinen tekee kaiken.
[/quote]
Ongelma on siinä, että jos sopeutuisin miehen kriteereihin, joutuisin venymään aiiiiivan liian kauas omalta mukavuus- ja hyvinvointialueeltani. Toki voisimme syödä joka toinen päivä roiskeläppäpizzoja ja joka toinen päivä pelkkiä voileipiä, pyöriä sisällä kengät jalassa kun on niin inhaa, että sukat tarttuvat sontaiseen lattiaan kiinni ja käydä ostamassa mummolta pummituilla rahoilla uusia alushousuja kun puhtaat loppuvat. Mutta mielestäni se ei olisi oikea malli elämästä lapsille. Kyllä miehilläkin pitää olla joku vastuu, ei kaikkea voi vain hyväksyä. Ap
Noh, sama ogelma oli täällä pari päivää sitten, 15 vuoden jälkeen. Avauduin täällä, tuli kommenttia -kiitos, nyt tuo siivonnut täysillä ja mä annan kohteita, en ohjeita. Ei kiinnosta enää ja tässä mietin, että jäänkö vai eikö jäisko. Pari päivää sitten tilanne oli, että en varmasti jää. Seurailen tilannetta, vedän kerrankin näiden vuosien aikana rohkeasti itseni nojatuoliin, enkä kuule mitään noita narsistisia kommentteja, kun yrittä vetää asian sisällöt ihan itse muihin aiheisiin, ihan normaalia. Mulle on ykkönen nyt minä, ongelmat kaikki hoitaa ne, jonka piti olla myös ykkönen, mut ei, ei niin millään. Mie oikeasti lähden pettämään, jos tuo jatkaa tämän megailmiön jälkeen sitä samaa vastuuttomuutta. Ja ylläri, kaks päivää ei auta, oon lähdössä teille edes hetken autuuden.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:49"]Voi, voi. Kyllä se isä on kuule tärkeä lapselle vaikka sinä et häntä tärkeänä pitäisi. T:2 lapsen isä [/quote] Niin, se on ainoa ns. virka miehellä perheessä. Mutta miksi sitäkään ei viitsitä hoitaa millään muotoa kunnolla? Ollaan lasten kanssa vartti päivässä, ja senkin aikaa riehutaan kuin mies olisi itsekin vielä 5-vee. Sitten ihmetellään, kun ei ole auktoriteettia kun pitäisi komentaa. Tai kun lapsilla on jotain tärkeää: tanssiesitys, vanhempainilta, harrastusmeno - ei sinne voi lähteä, kun pitää saada tuijottaa nurkassa jotain ruutua. Parisuhteesta nyt ei tarvitse edes puhua. Kyllä minä sitä joskus kaipasin, mutta sittemmin olen luovuttanut. Ap
[/quote]
Kamala mies sulla, ap. Mutta turhaan nalkutat siitä, että lapselle isä ei ole muka tärkeä. Kyllä se yleensä on, vaikka isän ei tarvitse olla biologinen.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 21:59"]
Minäkin olen tällainen turha mies. Vien lapset joka aamu päiväkotiin ja kouluun ja haen kuopuksen päiväkodista 2-3 kertaa viikossa. Sitten kuskaan lapset harrastuksiin ja rouvan kauppaan (hän ei uskalla ajaa).
[/quote]
No tuohan sinällään on sitä normaalia arjen jakamista. Sinä teet osuutesi lapsista, kotitöistä/työssäkäynnistä et mainitse mitään joten en ota kantaa kuinka tasan hommat on teillä noin yleisesti ottaen jaettu. Jos rouva ei uskalla ajaa, onko jotain muuta mitä tekee? Onko sanonut miksei uskalla ja onko ymmärrettävä syy?
Paljon on naisia, joilla kaikki lastenhoito ja kotityöt ovat heidän vastuulla - päivätyön ohella, sillä onhan se nyt tasa-arvoista että nainenkin osallistuu leivänhankintaan. Ja se on vastuun jakamista "tasan" näiden "miesten" mielestä.
Meidän perheessä tulevan hoitovapaavuoden aikana mies tuo rahaa kotiin. Muulloin minulla on paremmat ansiot. Mies on lapsille isä. Antaa lapsille toisenlaisen ihmisen mallin kuin äiti. Leikittää, hurjastelee, puhuttaa ja komentaa. Antaa suuren sylin ja "karhun halauksen" sitä kaipaavalle. Antaa äidille suurta nautintoa, niin seksuaalista kuin henkistä. On äidin hellyyden ja seksuaalisten fantasioden kohteena. On kumppani ja ajatusten vaihtaja. Noukkii vauvan äidin kyljestä aamulla levottoman yön jälkeen ja antaa nukkua. Tuo kahvikupposen sänkyyn. On tärkeä osa perhettä. Tässä ne tärkeimmät. Tiskit, pyykit ja muut kotityöt hoidetaan yhdessä siten kuten kukakin kerkeää.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:12"]
Käyvät töissä ja sen jälkeen tuijottavat jotain ruutua jossain nurkassa. No, työstä saa rahaa, jonka voi käyttää perheen kuluihin, mutta olisivathan ne kulut pienemmät, jos olisi yksi vähemmän viemässä tilaa, syömässä ja autoilemassa.
Mikä on miehen virka nykypäivänä? Niiden ei tarvitse enää hakata halkoja tai kääntää peltoa, jotta perhe selviäisi. Naisen pitää edelleen pestä pyykit, siivota, laittaa ruuat, hoitaa lapset ja mummot, käydä töissä, huoltaa taloa, korjata koneita, hoitaa lasten päivähoito-, koulu-, kerho-, lääkäri- ja neuvola-asiat, maksaa laskut ja ylipäänsä pyörittää koko logistista kuviota, jotta perhe pyörisi.
Miksi miehet eivät näe mitään ongelmaa tässä kohdassa? Onko teidät opetettu jo niin helppoon elämään, että ette viitsi edes yrittää enää mitään muuta kuin makaamista?
[/quote]
Mä ainakin tartten miestä seksiin ja henkiseksi kumppaniksi :)
Ruoka, tiskit, siivous, pyykinpesu ym touhut on toki pakko hoitaa, mutta eihän ne nyt mikään elämän tärkein asia ole! Hyvä lämmin suhde vanhemmilla ja onnellinen perhe on se mihin pitää panostaa, jos niissä ongelmia niin aivan toissijaista naputtaa kotitöistä.
Oon miettiny aivan samaa! Kotihommat ei maistu, lasten kanssa oleminen ei huvita, naama kiinni ruudussa ja illalla pitäis vielä seksiä saada..
Mulla oli kaikki käytännön asiat, kotityöt, lastenhoidot sekä koko elämisen maksamisen mun niskaan sälyttänyt mies. Sitten tajusin, että normaalit miehet ovat toisenlaisia. Jätin kyseisen miehen ja nyt minulla on omatoimisesti kaikkeen osallistuva mies. Olen onnellinen ja kiitollinen.
Tee sinäkin sama päätös. Et tule katumaan.
Lol, Mä luin että mitä vikaa miehellä on perseessä....
Kannattais ehkä vähän laajentaa tuttavapiiriä.
about 100%, ei 50. tarkkuutta mammat, tarkkuutta.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:48"]
Jaa. Kaikki paremmin tuntemani perheenisät osallistuvat kyllä ihan hyvällä panoksella perheen arjen pyörittämiseen.
[/quote]
Joo, sama juttu. Yhden entisen naapurin tiedän, vaimo 10 vuotta vanhempi, toista kertaa naimisissa, mies kävi kyllä töissä mutta kotona pelasi pleikkaa ja juorusi puhelimessa pitkät ajat samalla poltteli tupakkaa ulko-ovella. Vaimon lapsetkin lähes teinejä, ja otti vielä yhden teinin siihen lisää, ja tekaisi senkin kanssa vielä lapsia vaivoikseen lisää.