En ymmärrä, mitä virkaa miehillä on perheessä.
Käyvät töissä ja sen jälkeen tuijottavat jotain ruutua jossain nurkassa. No, työstä saa rahaa, jonka voi käyttää perheen kuluihin, mutta olisivathan ne kulut pienemmät, jos olisi yksi vähemmän viemässä tilaa, syömässä ja autoilemassa.
Mikä on miehen virka nykypäivänä? Niiden ei tarvitse enää hakata halkoja tai kääntää peltoa, jotta perhe selviäisi. Naisen pitää edelleen pestä pyykit, siivota, laittaa ruuat, hoitaa lapset ja mummot, käydä töissä, huoltaa taloa, korjata koneita, hoitaa lasten päivähoito-, koulu-, kerho-, lääkäri- ja neuvola-asiat, maksaa laskut ja ylipäänsä pyörittää koko logistista kuviota, jotta perhe pyörisi.
Miksi miehet eivät näe mitään ongelmaa tässä kohdassa? Onko teidät opetettu jo niin helppoon elämään, että ette viitsi edes yrittää enää mitään muuta kuin makaamista?
Kommentit (55)
Kun otin miehen, kerroin alussa jo sen tehtävät tarkkaan. Ja tietysti näytin makuupaikan. Ja ruokapaikan.
Osti auton, rakensi talon, siitti lapset, huoltaa talon ja auton, teksee pitkiä työpäiviä, käy kaupassa, siivoaa ja pyykkää, viljelee tomaatteja ja yrttejä, hoitaa lapset ja kaikkijuoksevat asiat. Sohvalle en ole vielä päästänyt, sänkyyn saa pyydettäessä tulla. Minä istun koneella.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:15"]
Mulla oli kaikki käytännön asiat, kotityöt, lastenhoidot sekä koko elämisen maksamisen mun niskaan sälyttänyt mies. Sitten tajusin, että normaalit miehet ovat toisenlaisia. Jätin kyseisen miehen ja nyt minulla on omatoimisesti kaikkeen osallistuva mies. Olen onnellinen ja kiitollinen.
Tee sinäkin sama päätös. Et tule katumaan.
[/quote]
Mulla oli sama tilanne, paitsi että loinen oli nainen. Laitoin pihalle, kannatti. Yksinään lapsen kanssakin on parempi.
t.Mies36
[/quote]
Tässä olet aivan oikeassa, yksinäänkin oli paljon paremmin kuin kyseisen laiskan lusmuilijan kanssa. Meitä on moneen junaan, ei kannata jäädä yhteen huonon kumppanin kanssa. Muistan itse aluksi miettineeni "ei ikinä enää yhtään miestä, kiitos". Aika pian tajusin, kuinka ihania miehiä oikeasti on. Huono puoliso usein vääristää kuvan koko sukupuolesta.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:20"]
Mulla oli kaikki käytännön asiat, kotityöt, lastenhoidot sekä koko elämisen maksamisen mun niskaan sälyttänyt mies. Sitten tajusin, että normaalit miehet ovat toisenlaisia. Jätin kyseisen miehen ja nyt minulla on omatoimisesti kaikkeen osallistuva mies. Olen onnellinen ja kiitollinen.
[/quote]
Mulla oli sama tilanne, paitsi että loinen oli nainen. Laitoin pihalle, kannatti. Yksinään lapsen kanssakin on parempi.
t.Mies36
[/quote]
Tässä olet aivan oikeassa, yksinäänkin oli paljon paremmin kuin kyseisen laiskan lusmuilijan kanssa. Meitä on moneen junaan, ei kannata jäädä yhteen huonon kumppanin kanssa. Muistan itse aluksi miettineeni "ei ikinä enää yhtään miestä, kiitos". Aika pian tajusin, kuinka ihania miehiä oikeasti on. Huono puoliso usein vääristää kuvan koko sukupuolesta.
[/quote]
Totta. No, en nyt enää ole yksin vaan onnistuin löytämään fiksun naisen joka osaa tehdä muutakin kuin nukkua, valittaa ja istua koneella.
t.Mies36
Ihanaa kun joku yleistää oman tilanteensa koskemaan kaikkia muitakin perheitä. Meillä mies osaa käyttää pesukonetta siinä missä minäkin, joten koti- ja pihatyöt tehdään yhdessä.
Samaa miettinyt minäkin! Meillä asiat hoituisi ihan samalla tavalla vaikka olisin yksin lasten kanssa.
Paljonkin. Maksaja. Matkalaukun kantaja. Mattojenpesijö plus ikkunat.
Niin siis ap (ja kaikki yläpeukuttajat) eivät ymmärrä mikä virka miehellä on perheessään.
Olet idiootti. Minulle ainakin isä oli tärkeä lapsuudenperheessä.
Jaa. Kaikki paremmin tuntemani perheenisät osallistuvat kyllä ihan hyvällä panoksella perheen arjen pyörittämiseen.
Olet ottanut huonon miehen. Jos talo on yhteinen ja molemmat käyvät töissä niin kumpainenkin hoitaa puolet kotitöistäkin.
Tässä yli 40-vuotias mies. Teen lyhyttä päivää, pesen aina pyykit, pesen aina astiat, teen aina iltaisin ja viikonloppuisin ruuat. Vien lapsia harrastuksiin iltaisin ja viikonloppuisin, mutta mikään ei riitä, jää paskaksi haukkuu palkaksi.
Kyllä mun mies tekee hyvin osansa. Se on muijan oma ongelma jos ei heti opeta ukkoaan tasa-arvoiseksi kotityöntekijäksi.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:12"]
Käyvät töissä ja sen jälkeen tuijottavat jotain ruutua jossain nurkassa. No, työstä saa rahaa, jonka voi käyttää perheen kuluihin, mutta olisivathan ne kulut pienemmät, jos olisi yksi vähemmän viemässä tilaa, syömässä ja autoilemassa.
Mikä on miehen virka nykypäivänä? Niiden ei tarvitse enää hakata halkoja tai kääntää peltoa, jotta perhe selviäisi. Naisen pitää edelleen pestä pyykit, siivota, laittaa ruuat, hoitaa lapset ja mummot, käydä töissä, huoltaa taloa, korjata koneita, hoitaa lasten päivähoito-, koulu-, kerho-, lääkäri- ja neuvola-asiat, maksaa laskut ja ylipäänsä pyörittää koko logistista kuviota, jotta perhe pyörisi.
Miksi miehet eivät näe mitään ongelmaa tässä kohdassa? Onko teidät opetettu jo niin helppoon elämään, että ette viitsi edes yrittää enää mitään muuta kuin makaamista?
[/quote]
No itseppähän olet miehesi valinnut. Siis olettaen, että kirjoitit omasta elämästäsi.
Meillä rouva notkuu suurimman osan illasta tabletti kädessä ja tiujottaa jotain roskasarjoja.
Kyllä hänkin pesee pyykkiä, siivoaa ja hoitaa lapsia, mutta vähemmän kuin minä. Minä pystyn säätämään työaikojani helpommin, joten hoidan lähes kaikki neuvola-, lääkäri-, päivähoitoasiat yms. Saan enemmän palkkaa, joten hoidan isomman osan perheemme kustannuksista.
Tämä olikin hyvä aloitus, jonka perusteella voisin miettiä, että mitä virkaa tuolla vaimolla on nykyään. Helpommalla arki pyörisi ilman häntä.
Ehkä suomalaiset miehet eivät vielä ole lattepappoja, mutta kyllä se sieltä tulee :)
Montako miestä ap:lla oikein on kun puhuu monikossa? Puhuukoot omasta miehestään, mutta turha lähteä muita mollaamaan.
Mun mieheni hoitaa meidän 1,5-vuotiasta enemmän kuin minä. Ihan alusta saakka hoidettiin 50/50. Mies hoitaa puolet imuroinnista, tiskeistä, kaupassa käynneistä ja ruoanlaitosta. Yksin hän vastaa pihan ja auton kunnossapidosta. Minä vastaan yksin pyykeistä ja ruokasuunnittelusta ja kauppalistojen teosta.
Jos miestäni ei olisi, tehtäväni lisääntyisivät 50%.
Kuka käski ottamaan sen ekan luuserin mieheksi joka jotain kiinnostusta osoitti? Jos mies löydetään kännisenä yökerhosta niin ehkä kannattaa ennemmin katsoa peiliin kuin leimata koko sukupuoli samanlaisiksi.
[/quote]
t.Mies36