sekasyöjiä vieraaksi..
onko pakko tehdä liharuokaa? Itse olen lakto-ovo vege ollut jo monta vuotta.
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:49"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:16"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:36"]
Miksi hemmetissä joku suostuu menemään joittenkin ituhippien luokse edes kylään, kysyn vaan?! Ihminen on lihansyöjä, eikä mikään porkkanan nakertaja.
[/quote]
Pöllö, ihminen on SEKAsyöjä, ei lihansyöjä! =DD
[/quote]
Älä höpötä joutavuuksia! Oliko T-rexkin vegaani hitto saakeli?
[/quote]
Aivan, oletkin siis NOIN yksinkertainen, siinä kuin tuo toinenkin LIHANsyöjä... =D Mutta jos puhutaan vähän faktisemmin, vaikka mennäänkin varmasti nyt todella vieraalle alueelle, niin emme todellakaan ole karnivoreja. Lihansyöjäeläimiä on eläinkunnan eri jaksoissa ja luokissa. Esimerkiksi selkärankaisista voidaan poimia matelijat kuten kyy, linnut kuten suula, nisäkkäät kuten sinivalas ja loiset, kuten heisimato voidaan luokitella lihansyöjiksi. On myös yksisoluisia lihansyöjiä. Mikä näistä sinä olet? ='D
Ihminen on luonnostaan siis sekasyöjä, eli syö sekä lihaa että kasviksia. Tätä tukee myös muut ruuansulatuselimistön ominaisuudet, ruuansulatuselimistömme on sopeutunut sekasyöntiin.
[/quote]
Melkoista shittiä jauhat. Syön minä nyt välillä jonkun perunan sun muun siinä sivussa, mutta syön lihaa ruoaksi, enkä esimerkiksi mitää kasviruokaa tilaa ravintolassa niinkuin jotkut vässykät ja hipinretkut.
[/quote]
No missäs ravintoloissa tulee vierailtua arvon lihansyöjä?
[/quote]
No esimerkiksi viimeksi nyt tuli käytyä chikosissa kun olin työreissulla ja kotipuolessa menen useimmiten martiinaan. Mitä sillä on väliä? Pointtini ole, että kun menen raflaan niin tilaan lihaa jossakin muodossa enkä mitää riisisotkuja. Lihaisa pitsa tai vaikka pippuripihvi toimivat mulle parhaiten. Pari kertaa olen kasvisruokiakin maistanut, mutta mun suuhun maistuu lähinnä sahanpurulta.
[/quote]
Olen kyllä ihan samaa mieltä siitä että ravintoloissa kasvisruoka on useimmiten ihan paskaa. En ole voinut käyttää edes lounasseteleitäni tutun ravintolassa, koska se ruoka on vain niin hemmetin pahaa.
Siellä kasvisruokana tarjoillaan oikeasti kasvisannoksina perunaa, porkkanaa ja lanttua päivästä toiseen. Kun kerran sanoin omistajalle että ihan pavuilla tai kikherneillä saisi ruokaan lisää ravintoa ja makua, hän totesi että kasvisruoan on tarkoitus olla pelkkä lisuke.
Tästä kuitenkin maksetaan sama hinta kuin normiruoasta. Jee.
[/quote]
Eikö joku vois sitten perustaa veketaristeille ihan oman ravintolan, kun niitä tuntuu riittävän ainakin täälläkin palstalla paljon? Ei taitaisi kuitenkaan kannattaa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 14:07"]
Eikö joku vois sitten perustaa veketaristeille ihan oman ravintolan, kun niitä tuntuu riittävän ainakin täälläkin palstalla paljon? Ei taitaisi kuitenkaan kannattaa.
[/quote]
Luulis että sellaisia on jo, ainakin isoissa kaupungeissa-
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:38"]Vai pelkäätkö että vegaani tarjoaa sekasyöjälle pelkistä juureksista koostuvaa pataa ja jättää pähkinät, pavut, linssit, kikherneet, herneet ja soijan eri muodot pois?
[/quote]
Tätä tapahtuu oikeassa elämässä yllättävän usein, ja se on valitettavaa koska sekasyöjä ei välttämättä koe ateriaa kovin täyttäväksi ilman proteiineja.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:54"]
Miksi hemmetissä joku suostuu menemään joittenkin ituhippien luokse edes kylään, kysyn vaan?! Ihminen on lihansyöjä, eikä mikään porkkanan nakertaja.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Aivan, oletkin siis NOIN yksinkertainen, siinä kuin tuo toinenkin LIHANsyöjä... =D Mutta jos puhutaan vähän faktisemmin, vaikka mennäänkin varmasti nyt todella vieraalle alueelle, niin emme todellakaan ole karnivoreja. Lihansyöjäeläimiä on eläinkunnan eri jaksoissa ja luokissa. Esimerkiksi selkärankaisista voidaan poimia matelijat kuten kyy, linnut kuten suula, nisäkkäät kuten sinivalas ja loiset, kuten heisimato voidaan luokitella lihansyöjiksi. On myös yksisoluisia lihansyöjiä. Mikä näistä sinä olet? ='D
Ihminen on luonnostaan siis sekasyöjä, eli syö sekä lihaa että kasviksia. Tätä tukee myös muut ruuansulatuselimistön ominaisuudet, ruuansulatuselimistömme on sopeutunut sekasyöntiin.
[/quote]
Melkoista shittiä jauhat. Syön minä nyt välillä jonkun perunan sun muun siinä sivussa, mutta syön lihaa ruoaksi, enkä esimerkiksi mitää kasviruokaa tilaa ravintolassa niinkuin jotkut vässykät ja hipinretkut.
[/quote]
[/quote]
No esimerkiksi viimeksi nyt tuli käytyä chikosissa kun olin työreissulla ja kotipuolessa menen useimmiten martiinaan. Mitä sillä on väliä? Pointtini ole, että kun menen raflaan niin tilaan lihaa jossakin muodossa enkä mitää riisisotkuja. Lihaisa pitsa tai vaikka pippuripihvi toimivat mulle parhaiten. Pari kertaa olen kasvisruokiakin maistanut, mutta mun suuhun maistuu lähinnä sahanpurulta.
[/quote]
Olen kyllä ihan samaa mieltä siitä että ravintoloissa kasvisruoka on useimmiten ihan paskaa. En ole voinut käyttää edes lounasseteleitäni tutun ravintolassa, koska se ruoka on vain niin hemmetin pahaa.
Siellä kasvisruokana tarjoillaan oikeasti kasvisannoksina perunaa, porkkanaa ja lanttua päivästä toiseen. Kun kerran sanoin omistajalle että ihan pavuilla tai kikherneillä saisi ruokaan lisää ravintoa ja makua, hän totesi että kasvisruoan on tarkoitus olla pelkkä lisuke.
[/quote]
[/quote]
Niitä on minun kaupungissani tietääkseni neljä. Hyvin tuntuu menevän.
Mutta kuten huomaat, täälläkin on paljon sekasyöjiä joille ei kasvisruoka kelpaa, joten jos haluaa sellaisen kanssa ravintolaan on pakko mennä johonkin sekasyöjämestaan. Siksi olisi ihan kiva jos se ruoka olisi hintansa arvoista.
Olen sekasyöjä,mutta tykkään kovasti kasvisruoasta.Ei kai nyt sekasyöjät mätä joka ateriallaan lihaa!?Teen itse aina kasvisruoan kaikille vieraille jos yksikin on kasvissyöjä,ei ole valitettu.
En kutsuisi vieraaksi ihmisiä jotka pakottaa minut tekemään jotakin. Vieraanvarausta on huomioida myös vieraiden mieltymykset jos kasvisruoka on heille täysin vierasta yrittäisin laittaa ainakin jotakin mistä he pitävät.
Itse syömme kasvissyöjä ystäviemme luona heidän laittamaansa kasvisruokaa vaikka kotona syömme sekaravintoa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:38"]Vai pelkäätkö että vegaani tarjoaa sekasyöjälle pelkistä juureksista koostuvaa pataa ja jättää pähkinät, pavut, linssit, kikherneet, herneet ja soijan eri muodot pois?
[/quote]
Tätä tapahtuu oikeassa elämässä yllättävän usein, ja se on valitettavaa koska sekasyöjä ei välttämättä koe ateriaa kovin täyttäväksi ilman proteiineja.
[/quote]
Ohhoh. Minkälaisia ruoanlaittajia ovat muutoin?
Terv. tunnen viisi vegaania ja paljon enemmän vegetaristeja, enkä ole koskaan saanut tuollaista ruokaa muualla kuin sekasyöjien keittiöissä
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 14:22"]
Olen sekasyöjä,mutta tykkään kovasti kasvisruoasta.Ei kai nyt sekasyöjät mätä joka ateriallaan lihaa!?Teen itse aina kasvisruoan kaikille vieraille jos yksikin on kasvissyöjä,ei ole valitettu.
[/quote]
Minä syön ainakin lihaa aamiasella, lounaalla, päivällisellä ja iltapalalla. Kasviruuilla ei nälkä kauan poissa pysy ja pahallekkin maistuu.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 14:16"]
[/quote]
[/quote]
Ohhoh. Minkälaisia ruoanlaittajia ovat muutoin?
Terv. tunnen viisi vegaania ja paljon enemmän vegetaristeja, enkä ole koskaan saanut tuollaista ruokaa muualla kuin sekasyöjien keittiöissä
[/quote]
Minä en kyllä tunne yhtäkään. Mitä pitää tehdä, missä asua ja muutenkin, että pääse tuollaisiin piireihin?
57,no tsekkaas paljonko voit viikossa syödä lihaa ilman,että siitä on terveydellistä haittaa.Et ees joka päivä.Toihan on ihan kauheeta jos joka aterialla syö lihaa,se kuule lyhentää sun elämää.
Muita lukematta:
ei tietenkään ole. Teet samaa, hyvää kasvisruokaa kuin muillekin vireaillesi. Kaverisi tuskin odottavat mitään paahtopaistia ja uunilohta kun sinun luoksesi tulevat, kun tietävät sinut kasvissyöjäksi.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 14:32"]
57,no tsekkaas paljonko voit viikossa syödä lihaa ilman,että siitä on terveydellistä haittaa.Et ees joka päivä.Toihan on ihan kauheeta jos joka aterialla syö lihaa,se kuule lyhentää sun elämää.
[/quote]
Ton tyypin täytyy olla provo tai sitten muuten vain tollo. Ei kukaan voi olla tuollainen. No, suolistosyöpä kyllä odottaa, jos ruokavalio on oikeasti tuollainen.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:56"]
Miten voit tehdä liharuokaa, jos et itse maista sitä?
[/quote]
Miksi pitäisi maistaa? Broilerinkoivet uuniin ja pidetään siellä tarpeeksi kauan. Sitten kun liha alkaa irrota luista, niin on valmis. Tai lohenpala uuniin, niin ainakin tunnissa pitäisi olla valmis.
Maisteletko sinä raakoja broilereita tai kaloja? Jos ap ei tee liharuokia, niin ei siinä maistelut auta, kun hän ei voi tietää, miltä ruuan pitäisi maistua. Ja vaikka hänestä se olisi hyvää, niin vieraasta ehkä ei. Ihan turhaa siis. Tosin mielestäni ap:lla ei ole mitään velvollisuutta tehdä lihaa vieraalleen.
Minulle ei ainakaan tarvitsisi valmistaa kanaa tai kalaa, vaikka itse niitä syönkin. Päinvastoin, kylässä on nimenomaan kivaa saada erilaisia kasvisruokia.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 14:32"]
[/quote]
Mistä se tsekataan?
Kyllä kasvissyöjille täytyy valmistaa kasvisruokaa, mutta heidän ei tarvitse tehdä liharuokaa vieraille jotka syövät sitä mieluummin kuin salaattia.
Aivan.Kasvissyöjät kun syövät pelkkää salaattia.Sun salaatti,mikä se on?Italiansalaattiko?
Syöpäliitto suosittaa max 300g viikossa punaista lihaa.
:'D ai kamala kun täällä on yksinkertaista porukkaa! Kiitos, T-rex ja muut päivän nauruista.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]