sekasyöjiä vieraaksi..
onko pakko tehdä liharuokaa? Itse olen lakto-ovo vege ollut jo monta vuotta.
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:20"]
Ei, mutta ainakin itse sekasyöjänä toivoisin että ruoassa olisi kuitenkin jotain proteiinipitoista.
[/quote]
Miksi tämä pitää erikseen mainita? Eiköhän kaikki kasvissyöjät osaa laittaa proteiinipitoista ruokaa, millä ne muuten elää?
Ne on sekasyöjät jotka ravintoloissa ja keittoloissa tarjoilee porkkanamuhennosta ja perunaa ja ihmettelee miksei kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:20"]Ei, mutta ainakin itse sekasyöjänä toivoisin että ruoassa olisi kuitenkin jotain proteiinipitoista.
[/quote]
Tarvitseehan ne kasvissyöjätkin proteiinia, joten aika useinhan sitä siinä myös on vaikkei tulisikaan sekasyöjiä kylään :)
Ahaa eli nämä jotka kutsuvat itseään lihansyöjiksi syövät pelkkää lihaa? Ei edes makkaraa, kalakeittoa, mausteita?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:50"] [quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:36"] Miksi hemmetissä joku suostuu menemään joittenkin ituhippien luokse edes kylään, kysyn vaan?! Ihminen on lihansyöjä, eikä mikään porkkanan nakertaja. [/quote] Pöllö, ihminen on SEKAsyöjä, ei lihansyöjä! =DD [/quote] Älä höpötä joutavuuksia! Oliko T-rexkin vegaani hitto saakeli? [/quote] Oletkos sinä t-rex?
[/quote]
Varmaan perse ja jalat samaa kaliberia sekä kädet yhtä kätevät :D
[/quote]
Sori vaan! Olen urheilija joka syö lihaa enkä mikään puunhalaaja.
Ei, mutta ainakin itse sekasyöjänä toivoisin että ruoassa olisi kuitenkin jotain proteiinipitoista.
[/quote]
Miksi tämä pitää erikseen mainita? Eiköhän kaikki kasvissyöjät osaa laittaa proteiinipitoista ruokaa, millä ne muuten elää?
Ne on sekasyöjät jotka ravintoloissa ja keittoloissa tarjoilee porkkanamuhennosta ja perunaa ja ihmettelee miksei kelpaa.
[/quote]
Toisaalta ei meiillä ainakaan ihan joka aterialla mitään proteiinipitoista syödä. Toisinaan ruoka saattaa olla vaikka kuten eilen, vihersalaatti ja sitten parsarisotto. Ei mitään erityisen proteiininpitoista, mutta ei ihminen sitä proteiinia joka aterialla tarvikaan.
Olennaekasyöjä ja jos luokseni tulee lakto-ovo niin eihän tuolla logiikalla minunkaan ole pakko alkaa väntää jotai hemmetin heinäpaalin puolikasta vieraalleni. Syökööt sitä mitä on tarjolla ja jos ei kelpaa ei tarvi uudestaan enää tulla.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:26"]
[/quote]
[/quote]
Toisaalta ei meiillä ainakaan ihan joka aterialla mitään proteiinipitoista syödä. Toisinaan ruoka saattaa olla vaikka kuten eilen, vihersalaatti ja sitten parsarisotto. Ei mitään erityisen proteiininpitoista, mutta ei ihminen sitä proteiinia joka aterialla tarvikaan.
[/quote]
Totta tuokin.
Itse kuitenkin pyrin tekemään mahdollisimman raskasta ja täyttävää ruokaa sekasyöjille, koska raskaaseen liharuokaan tottuneet kokevat ettei kevyestä kasvisruoasta tule täyteen.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:16"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:36"]
Miksi hemmetissä joku suostuu menemään joittenkin ituhippien luokse edes kylään, kysyn vaan?! Ihminen on lihansyöjä, eikä mikään porkkanan nakertaja.
[/quote]
Pöllö, ihminen on SEKAsyöjä, ei lihansyöjä! =DD
[/quote]
Älä höpötä joutavuuksia! Oliko T-rexkin vegaani hitto saakeli?
[/quote]
Aivan, oletkin siis NOIN yksinkertainen, siinä kuin tuo toinenkin LIHANsyöjä... =D Mutta jos puhutaan vähän faktisemmin, vaikka mennäänkin varmasti nyt todella vieraalle alueelle, niin emme todellakaan ole karnivoreja. Lihansyöjäeläimiä on eläinkunnan eri jaksoissa ja luokissa. Esimerkiksi selkärankaisista voidaan poimia matelijat kuten kyy, linnut kuten suula, nisäkkäät kuten sinivalas ja loiset, kuten heisimato voidaan luokitella lihansyöjiksi. On myös yksisoluisia lihansyöjiä. Mikä näistä sinä olet? ='D
Ihminen on luonnostaan siis sekasyöjä, eli syö sekä lihaa että kasviksia. Tätä tukee myös muut ruuansulatuselimistön ominaisuudet, ruuansulatuselimistömme on sopeutunut sekasyöntiin.
[/quote]
Melkoista shittiä jauhat. Syön minä nyt välillä jonkun perunan sun muun siinä sivussa, mutta syön lihaa ruoaksi, enkä esimerkiksi mitää kasviruokaa tilaa ravintolassa niinkuin jotkut vässykät ja hipinretkut.
[/quote]
No missäs ravintoloissa tulee vierailtua arvon lihansyöjä?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:50"] [quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:36"] Miksi hemmetissä joku suostuu menemään joittenkin ituhippien luokse edes kylään, kysyn vaan?! Ihminen on lihansyöjä, eikä mikään porkkanan nakertaja. [/quote] Pöllö, ihminen on SEKAsyöjä, ei lihansyöjä! =DD [/quote] Älä höpötä joutavuuksia! Oliko T-rexkin vegaani hitto saakeli? [/quote] Oletkos sinä t-rex?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jollain on vissiin pieni kikkeli kun sitä pitää kompensoida tuollaisella möyhötyksellä. Ajat varmaan mahdollisimman isoa ja kovaäänistä autoakin?
Eikö sekasyöjät nimenomaan syö kaikkea, joten ruoka voi olla ihan mitä vain? Lakto-ovo käy.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:28"]
Olennaekasyöjä ja jos luokseni tulee lakto-ovo niin eihän tuolla logiikalla minunkaan ole pakko alkaa väntää jotai hemmetin heinäpaalin puolikasta vieraalleni. Syökööt sitä mitä on tarjolla ja jos ei kelpaa ei tarvi uudestaan enää tulla.
[/quote]
Noinhan se on, ei kenenkään ole pakko huomioida toisten eettisiä tai uskonnollisia arvoja tai vaikka allergioita. Muista kuitenkin ilmoittaa ettet aio ottaa hänen ruokavaliotaan huomioon, niin hän osaa varautua syömällä etukäteen tai tuomalla omat ruoat.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:20"]Ei, mutta ainakin itse sekasyöjänä toivoisin että ruoassa olisi kuitenkin jotain proteiinipitoista. [/quote] Tarvitseehan ne kasvissyöjätkin proteiinia, joten aika useinhan sitä siinä myös on vaikkei tulisikaan sekasyöjiä kylään :)
[/quote]
Nimenomaan koska proteiineja tarvitaan, toivonkin että olipa vegaaniuden taso/aste mikä tahansa, sen vuoksi sekasyöjälle ei todellakaan aleta tarjoilla pelkkää kasvispitoista ateriaa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:28"]
[/quote]
Noinhan se on, ei kenenkään ole pakko huomioida toisten eettisiä tai uskonnollisia arvoja tai vaikka allergioita. Muista kuitenkin ilmoittaa ettet aio ottaa hänen ruokavaliotaan huomioon, niin hän osaa varautua syömällä etukäteen tai tuomalla omat ruoat.
[/quote]
Mikäli lakto-ovo ei halua ottaa huomioon minun lihan syöntiäni niin miksi hemmetissä minä huomioisin hänen nirsoilunsa lihan suhteen?
Allergioita en vähättele. Itse olen meinannut henkeni menettää vaikean ruoka-aine allergian takia. Sairaudet on asia erikseen.
Joku lakto-ovo on vain hienompi ilmaisu nirsoilulle. Ei sen kummallisempaa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:20"]Ei, mutta ainakin itse sekasyöjänä toivoisin että ruoassa olisi kuitenkin jotain proteiinipitoista. [/quote] Tarvitseehan ne kasvissyöjätkin proteiinia, joten aika useinhan sitä siinä myös on vaikkei tulisikaan sekasyöjiä kylään :)
[/quote]
Nimenomaan koska proteiineja tarvitaan, toivonkin että olipa vegaaniuden taso/aste mikä tahansa, sen vuoksi sekasyöjälle ei todellakaan aleta tarjoilla pelkkää kasvispitoista ateriaa.
[/quote]
Siis mikä nyt on pointtisi? Ettei vegaanista ruokaa saa tarjoilla sekasyöjille, vaan vegaaninkin on ostettava vaikka raejuustoa?
Vai pelkäätkö että vegaani tarjoaa sekasyöjälle pelkistä juureksista koostuvaa pataa ja jättää pähkinät, pavut, linssit, kikherneet, herneet ja soijan eri muodot pois?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:28"] Olennaekasyöjä ja jos luokseni tulee lakto-ovo niin eihän tuolla logiikalla minunkaan ole pakko alkaa väntää jotai hemmetin heinäpaalin puolikasta vieraalleni. Syökööt sitä mitä on tarjolla ja jos ei kelpaa ei tarvi uudestaan enää tulla. [/quote] Noinhan se on, ei kenenkään ole pakko huomioida toisten eettisiä tai uskonnollisia arvoja tai vaikka allergioita. Muista kuitenkin ilmoittaa ettet aio ottaa hänen ruokavaliotaan huomioon, niin hän osaa varautua syömällä etukäteen tai tuomalla omat ruoat. [/quote] Mikäli lakto-ovo ei halua ottaa huomioon minun lihan syöntiäni niin miksi hemmetissä minä huomioisin hänen nirsoilunsa lihan suhteen? Allergioita en vähättele. Itse olen meinannut henkeni menettää vaikean ruoka-aine allergian takia. Sairaudet on asia erikseen. Joku lakto-ovo on vain hienompi ilmaisu nirsoilulle. Ei sen kummallisempaa.
[/quote]
Minähän juuri sanoin ettei tarvitse, opettele lukemaan.
Ja tosiaan, lakto-ovo kokee lihansyönnin moraalisesti vääräksi ja hän ei siksi ole valmis toimimaan moraaliaan vastoin siksi, että sinusta liha on hyvää etkä jostain syystä voi olla ilman sitä yhden aterian verran, vaikka olet sekasyöjä eli syöt myös kasviksia.
Jos sinusta esimerkiksi tuotantoeläinten hyvinvoinnista välittäminen ja ympäristövaikutusten miettiminen on "nirsoilua", en kyllä oikein tiedä mitä sanoa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:28"] Olennaekasyöjä ja jos luokseni tulee lakto-ovo niin eihän tuolla logiikalla minunkaan ole pakko alkaa väntää jotai hemmetin heinäpaalin puolikasta vieraalleni. Syökööt sitä mitä on tarjolla ja jos ei kelpaa ei tarvi uudestaan enää tulla. [/quote] Noinhan se on, ei kenenkään ole pakko huomioida toisten eettisiä tai uskonnollisia arvoja tai vaikka allergioita. Muista kuitenkin ilmoittaa ettet aio ottaa hänen ruokavaliotaan huomioon, niin hän osaa varautua syömällä etukäteen tai tuomalla omat ruoat. [/quote] Mikäli lakto-ovo ei halua ottaa huomioon minun lihan syöntiäni niin miksi hemmetissä minä huomioisin hänen nirsoilunsa lihan suhteen? Allergioita en vähättele. Itse olen meinannut henkeni menettää vaikean ruoka-aine allergian takia. Sairaudet on asia erikseen. Joku lakto-ovo on vain hienompi ilmaisu nirsoilulle. Ei sen kummallisempaa.
[/quote]
Sinusta siis nirsoilu ja eettinen päätös vähentää eläinten tappamista ja hyväksikäyttöä omalta osaltaan ovat verrattavissa?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:16"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:36"]
Miksi hemmetissä joku suostuu menemään joittenkin ituhippien luokse edes kylään, kysyn vaan?! Ihminen on lihansyöjä, eikä mikään porkkanan nakertaja.
[/quote]
Pöllö, ihminen on SEKAsyöjä, ei lihansyöjä! =DD
[/quote]
Älä höpötä joutavuuksia! Oliko T-rexkin vegaani hitto saakeli?
[/quote]
Aivan, oletkin siis NOIN yksinkertainen, siinä kuin tuo toinenkin LIHANsyöjä... =D Mutta jos puhutaan vähän faktisemmin, vaikka mennäänkin varmasti nyt todella vieraalle alueelle, niin emme todellakaan ole karnivoreja. Lihansyöjäeläimiä on eläinkunnan eri jaksoissa ja luokissa. Esimerkiksi selkärankaisista voidaan poimia matelijat kuten kyy, linnut kuten suula, nisäkkäät kuten sinivalas ja loiset, kuten heisimato voidaan luokitella lihansyöjiksi. On myös yksisoluisia lihansyöjiä. Mikä näistä sinä olet? ='D
Ihminen on luonnostaan siis sekasyöjä, eli syö sekä lihaa että kasviksia. Tätä tukee myös muut ruuansulatuselimistön ominaisuudet, ruuansulatuselimistömme on sopeutunut sekasyöntiin.
[/quote]
Melkoista shittiä jauhat. Syön minä nyt välillä jonkun perunan sun muun siinä sivussa, mutta syön lihaa ruoaksi, enkä esimerkiksi mitää kasviruokaa tilaa ravintolassa niinkuin jotkut vässykät ja hipinretkut.
[/quote]
No missäs ravintoloissa tulee vierailtua arvon lihansyöjä?
[/quote]
No esimerkiksi viimeksi nyt tuli käytyä chikosissa kun olin työreissulla ja kotipuolessa menen useimmiten martiinaan. Mitä sillä on väliä? Pointtini ole, että kun menen raflaan niin tilaan lihaa jossakin muodossa enkä mitää riisisotkuja. Lihaisa pitsa tai vaikka pippuripihvi toimivat mulle parhaiten. Pari kertaa olen kasvisruokiakin maistanut, mutta mun suuhun maistuu lähinnä sahanpurulta.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:43"]
[/quote]
Sinusta siis nirsoilu ja eettinen päätös vähentää eläinten tappamista ja hyväksikäyttöä omalta osaltaan ovat verrattavissa?
[/quote]
Ainahan noiden mielestä.
Jännä muuten sinänsä, minä ainakin otan huomioon ihan "nirsoilun". Tiedän ettei veljeni siedä sieniä, joten vaikka rakastan niitä, en missään tapauksessa laita sieniruokaa kun hän on tulossa. Toinen kaveri ei kestä marjoja tai hedelmiä, joten leivon aina suklaakakkua tms. kun hän on tulossa. Häihini en halunnut mitään soijapitoista, koska moni sekasyöjä karsastaa sitä.
Mutta kuten sanottu, ei minusta ihmisellä ole mitään moraalista velvollisuutta alkaa ottaa huomioon kenenkään ruokavaliota, sen sijaan on velvollisuus mainita mitä ei aio kunnioittaa jos jonkun kutsuu syömään.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:25"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jollain on vissiin pieni kikkeli kun sitä pitää kompensoida tuollaisella möyhötyksellä. Ajat varmaan mahdollisimman isoa ja kovaäänistä autoakin?
[/quote]
Minulla on normaalikokoinen penis ja normaali auto. Muutenkin ihan normaali ihminen olen, mutta samaa ei voi kyllä kaikista vegeihmisistä sanoa.
[/quote]