Eikö teitä perheenäitejä ärsytä, että ette KOSKAAN voi mennä sänkyyn lukemaan kello seitsemän illalla?
Kommentit (54)
Miksei voi? Usein kyllä tuohon aikaan luin lapsille iltasatua sängyssä, kun olivat vielä pieniä.
Ärsyttää ja moni muukin asia ärsyttää. Esim. se, ettei saa rauhassa katsoa telkkaria, ei saa lukea rauhassa oikeastaan mihinkään aikaan, ei saa mennä nukkumaan silloin kun väsyttää jne. Aina muiden tarpeet menee omien ohi. Ai oonko katkera? Joo olen, miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ja moni muukin asia ärsyttää. Esim. se, ettei saa rauhassa katsoa telkkaria, ei saa lukea rauhassa oikeastaan mihinkään aikaan, ei saa mennä nukkumaan silloin kun väsyttää jne. Aina muiden tarpeet menee omien ohi. Ai oonko katkera? Joo olen, miehelle.
Miks miehelle? Yhdessä ne lapset hankitaan.
Miksei? Täällä perheenäiti. Kaksi lapsista kylässä kavereillaan, yksi makoilee sängyllään ja viestittelee kavereilleen, eikä tod tule huoneestaan ulos kuin vasta sitten kun on 5-10 kertaa käsketty iltapesulle.
Mulla on täysi vapaus tehdä aivan mitä haluan. Äsken makasin sohvalla ja kuuntelin äänikirjaa. Nyt tulin selaamaan kännykällä parhaat av-palat. Seuraavaksi ajattelin hakea joululta jääneitä konvehteja, keittää kahvit ja katsoa jakson sarjasta.
Miksi olet katkera miehelle? Itse annoit siementää.
Miksi en voi?
T. Viiden lapsen äiti
Ai? Kuka minua kieltää? Aloittaja?
En tajua näitä voipas-tyyppejä. Ei todellakaan voi poistua sänkyyn lukemaan, kun lapset ovat hereillä. Ei myöskään voi koskaan katsoa telkkaria, koska lapset katsovat telkkaria. ap
Mä ajattelin kohta mennä nukkumaan. Lapset jo koululaisia ja osaavat mennä itse nukkumaan vaikka isänsä ei patistaisi. Voin tehdä mainitsemiasi asioita ja enemmänkin. Ja äiti olen.
Helposti voin mennä lukemaan. Kunhan sitten noin yhdeksän aikaan alan hätistellä teinejä iltahommiin… okei, aikaisemmin naimisissa ollessa ei olis tullu kuuloonkaan… jos ei koko ajan puuhaillut jotain, oli eksän mielestä laiska paska… nykyään saa olla aika lailla rauhassa
Vierailija kirjoitti:
En tajua näitä voipas-tyyppejä. Ei todellakaan voi poistua sänkyyn lukemaan, kun lapset ovat hereillä. Ei myöskään voi koskaan katsoa telkkaria, koska lapset katsovat telkkaria. ap
😪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks miehelle? Yhdessä ne lapset hankitaan.
toki, mutta mies valehteli aikovansa osallistua lastenhoitoon. Nyt minä yksin hoidan esim. aamuja iltahärdellit yksin, samoin päivällä. Joo, yksinhuoltajana ois helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä lapsia sulla sitten on? Ja kyllä vanhemmillakin pitää olla oikeus katsoa telkkaria… lapset voi sitten tehdä jotain mutta sillä aikaa
Miksi menisin noin aikaisin? Kamala ajatus, että pitäisi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Sorry ap, ei tää sun ketju nyt oikein lähde.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 2 lasta ja 5 tv:tä. Ihan hyvin voin katsoa mitä haluan ja juuri silloin kun haluan.
Mun lapset on jo teini-ikäisiä. Ei mun kirjanlukemiset heihin vaikuta mitenkään.
Olen silti perheenäiti.
Silloin, kun meidän lapset oli pieniä, pystyin myös mennä lukemaan kirjaa tai vaahtokylpyyn tai vaikka päiväunille lasten ollessaa hereillä. Mulla on mieskin, joka on niiden lasten isä. En mä yksin niistä lapsista huolehtinut (silloinkaan).
Ap varmaan tarkoittaa pienten lasten äitejä, ei teinien.
Miksi ei?