Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka yleistä se kakkaaminen nyt on synnyttäessä?

Vierailija
06.05.2015 |

Peukku ylös jos kakkasit, alas jos et.

Kommentit (141)

Vierailija
101/141 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni sattui näkemään kaikki veret ja paskat, eikä niitä siivottu todellakaan heti pois. Siinä sitten makasin puolikuolleena omissa eritteissäni.

Vierailija
102/141 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltäni ei tullut eikä minulta, oltiin siis molemmat mukana synnytyksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kakannut / piereskellyt, vaikka kovasti sitä odotin. Olisin halunnut, että on kavereille kerrottavaa. Sen sijaan laatta lensi kivusta.

Paskat tulee kaikilta kun lapsi puristaa tullessaa peräsuo

lta.

No ei tule. Ainakin itseltä on joka kerta tyhjennetty suoli vesiperäruiskeella eli suolihuuhtelulla. Ilmeisesti tässä on sairaalakohtaisia eroja käytännössä. Ja eipä siellä suolessa useinkaan ole paljoa tavaraakaan, ei oikein ruoka maistu, jos supistelee useamman vuorokauden. Syöksysynnyttäjät on sitten eri juttu.

Mulle on kahdessa synnytyksessä tehty tyhjennys ja silti on tullut kakat pöydälle. Kun ei sitä suolta vaan saa täysin tyhjäksi. Ja jos lapsen pää painaa suolta oikein tiukasti niin kyllähän sitä kakkaa tulee. Kätilöt vaan hoitaa sen pois niin ettei useimmat huomaa mitään, ei isä eikä synnyttäjä.

Vierailija
104/141 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin niin kivuissa ja kamoissa, että ei ole aavistustakaan tuliko alakerrasta muutakin ku vauva

Vierailija
105/141 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa ajatella asiaa puhtaan luonnollisena, fysiologisena, biologisena, lääketieteellisenä tapahtumana. sillä sitä se on. Se on täysin luonnollinen osa synnytystä ja kuuluu nimenomaan asiaan.

Koittakaa päästä pois ajatuksesta "Hyi, kakka!!! Noloa!". Se voi olla vaikeaa, mutta oikeasti tuossa synnytyksessä kakkaamisessa ei ole mitään noloa! Ei tarvitse hävetä siinä tilanteessa, vaan se on normaalia ja synnytykseen kuuluvaa. Kätilöt ja lääkärit tietää sen kyllä ja heille on tullut kaikenlaista eteen -tai päällekin... Ette ole todellakaan ensimmäisiä, ettekä varmasti viimeisiä. Ettekä edes mitään harvaa joukkoa, jolle sattuu käymään "nolosti". Tosi monelle tuo tapahtuu. Pissakin saattaa tulla siinä rytäkässä... Niin se ihmiskeho vaan toimii.

Luonto on ajatellut kaikkea ja uskon, että kaikella ihmiskehon toiminnoilla on tarkoituksensa. Kakkaaminen synnytyksessä on merkki siitä, että äiti käyttää mm. lihaksiansa oikein synnytyksessä. Samoin vauva saa bakteereita, joilla on paljon terveyshyötyjä hänen elämänsä kannalta.

Ne miehet, jotka sanoo, että ällöä, jos vaimo kakkaa synnytyksessä ja hyihyttelevät: miettikää uudestaan kantaanne... Jos edelleen olette samaa mieltä, niin synnyttäkää jatkossa itse tai säästäkää oma "ällöspermanne" jatkossa pusseissanne. Se olisi alunperinkin kannattanut pitää siellä ennen leikkiin ryhtymistä?

Vierailija
106/141 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun luettuani olen entistä kiitollisempi miehestäni ja arvostan hänen luonnettaan & sen lujuutta syvästi + meidän suhteen huumorintajua. <3

Oltiin seurusteltu 5kk, kun jouduin yhteen leikkaukseen. Kuukausi sairaslomaa ja kahden viikon kielto ponnistaa kakatessa ja muutenkin täyskielto kaiken pienenkin rasituksen suhteen... En saanut nostaa mitään maitotölkkiä painavampaa. Lääkäri määräsi peräruiskeet ja mieheni joutui avustamaan niissä ekat päivät, kun en pystynyt taipumaan leikkauskohdan ja kovien kipujen takia. Tämä taisi olla tosi hyvä parisuhdetesti, jonka hän läpäisi kirkkaasti ja otti asian täysin luontevasti, huolehtivasti ja huumorilla. <3 Ehkä tällaista pitäisi suositella kaikille, jotka aikoo tehdä lapsia?

Sitä kannattaa myös miettiä, että ne vauvat vasta sitten kakkaakin...

111

Vierailija
107/141 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko tästä asiasta muuten nykyään neuvolassa? Olisi muuten varmasti syytä, jos ei.

En muista, että meille olisi aiheesta kerrottu v. 2014 enkä ollut itsekään tullut törmänneeksi asiaan ennen kuin se tapahtui itselle. Tosin pelkäsin synnytystä ja välttelin muutenkin kaikkia synnytystarinoita...

Jossain kohtaa laverilla tunsin, että oho, apua, nyt tulee jotain ja tajusin aika heti, mitä se oli eikä se ollut se lapsi vielä. :-D Hämmentyneenä sanoin kätilölle "anteeksi, nyt taisi tulla..." ja hän vain rennon ymmärtäväisesti "ei se mitään, tämä on normaalia, tapahtuu monelle ja kuuluu asiaan" & vissiin vaan vähäeleisesti pyyhki ne pois. Siinä kohtaa en jaksanut välittää, vaikka olikin hetken sellainen lievä "ou nou, mitä kävi" -olo, mutta kätilön suhtautuminen oli huippua ja pystyin itsekin kohauttaan asialle olkiani mielesässäni ja jatkettiin vaan rytäkkää, kuin mitään ei ois käynyt.

Mitä pienistä. :-D Mies ei edes varmaan niin tajunnut, kun sitä jännitti niin sairaasti. :-D <3

111

Vierailija
108/141 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:07"]Ennen tämän lukemista olin aina kuvitellut synnytyksen kauniiksi asiaksi :(

M24

Kaunista kun äiti on tuskissaan? Synnyttämisessä ei ole mitään kaunista, veri ja eritteet vaan lentää ja paikat repeää. Lapsen saaminen pihalle, se on kaunista ja unohtuu kyllä kaikki muu. Mutta tosiaan ei teidän teinimielisten kannata vielä lapsia hankkiakaan, kun ei henkinen kantti ole tarpeeksi vahva.

Niin. Ja siitä tuskasta ja eritteistä huolimatta synnytys on tosi upea tapahtuma. Voimakas, kaunis, mullistava, ainutlaatuinen. Ihan huikea asia.

Vierailija
109/141 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:07"]Ennen tämän lukemista olin aina kuvitellut synnytyksen kauniiksi asiaksi :(

M24

Kaunista kun äiti on tuskissaan? Synnyttämisessä ei ole mitään kaunista, veri ja eritteet vaan lentää ja paikat repeää. Lapsen saaminen pihalle, se on kaunista ja unohtuu kyllä kaikki muu. Mutta tosiaan ei teidän teinimielisten kannata vielä lapsia hankkiakaan, kun ei henkinen kantti ole tarpeeksi vahva.

Niin. Ja siitä tuskasta ja eritteistä huolimatta synnytys on tosi upea tapahtuma. Voimakas, kaunis, mullistava, ainutlaatuinen. Ihan huikea asia.

Juuri näin! Eikä ne paikat mitenkään automaattisesti repeä. Kolme olen synnyttänyt ilman yhtäkään tikkiä. Raskasta se homma on, mutta suurella lämmöllä omia synnytyksiäni kyllä muistelen.

Vierailija
110/141 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoli tyhjennetään peräruiskeella jos ehditään. Muuten tulee kyllä kakka. Entä sitten? Repeämisiä sattuu kyllä itsestäänkin ainakin eka kerralla ja perätiloissa, siksi leikellään saksilla paremmin ommeltavaksi raks raks.

Vierailija
111/141 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homomiehillä todella yleistä.

Vierailija
112/141 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapäätähän ei puuduteta kun sitä leikellään saksilla.

Vierailija
113/141 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 - 60 % kakkaamisprosentti, niissä synnytyksissä jotka olen nähnyt..

Vierailija
114/141 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo peräruiske homma etenee?

Ap

Monissa sairaaloissa sitä ei saa vaikka pyytäisi.

Vierailija
115/141 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten sisäiset peräpukamat? Pullahtaako nekin siihen ulos kaiken kansan nähtäville? Minulla on ollut sisäisiä pukamia 25-vuotiaasta saakka ja olen pari kertaa käynyt lääkärillä niitä hirtättämässä, minkä seurauksena ne ei enää pullahtele ulos esim. kävellessä. Mutta kyllä ne vähänkin kovemman kakan tullen pullahtaa - ja pitää sitten (suihkuttelun jälkeen toki!) työntää sormin takaisin peräaukkoon.

Vierailija
116/141 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä ole. En oikein ymmärrä miksei ne tamperelaiset anna peräruisketta, se kun helpottaisi edes yhtä asiaa synnytyksessä. Ehkä ne haluaa syödä kakkaa.

Eikö se ole niiden tamperelaisten perinne herkku, myyvät sitä muillekin

Vierailija
117/141 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kakkasi kätilön taskuun synnytyksen aikana, kun minulta ei tullut

Vierailija
118/141 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en paskantanut. Kakka tuli luontevasti ihan vessaan supistusten saattamana ennen synnytystä. Kätilö neuvoi käymään siinä synnytyssalin vessassa ennen kuin aletaan ponnistaa, että on helpompi itsellä olla, näin tein.

Mutta pieraisin sairaalaan tultaessa tutkivan gynekologin naamalle siinä haarat levälläni. Se oli kauheeta. Mies pilkkasi siitä pitkäön, mutta saatiinpa nauraa kaverien kesken. Lääkäri suhtautui ymmärtäväisesti ja naurahten ja myös lohdutteli, kun mua hävetti. Totesi siinä, että on kuule pahempaakin nähty, tiedän varsin hyvin ettet voinut sille mitään.

Siinä synnyttäessä in ihan se ja hiton sama pskaako vai ei, sä haluat vain että lapsesi syntyy vammoitta, ettet itse repeä ja siitä vääntämisestä eroon.

Hyvin se menee,!! Hali!

Vierailija
119/141 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä alapäätä leikellä saksilla. Ja alapäätä myös voidaan puuduttaa. Sinulta kysytä.n mitä haluat. Paitsi jos on hätätilanne ja silloijn haluatkin, että lapsesi saadaan ulos mahdollisimman nopeasti.

Suurin osa synnyksistä menee ihan hyvin. Se on kummaa, mutta näin on. Älä pelkää.

Vierailija
120/141 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka kakkaisitkin, niin ne ihmiset on ammattilaisia,

. He on nähneet ja kuulleet kaiken ja sinun jälkeesi näkevät ja kuulevat seuraavan potilaan kaiken. He on itse valinneet alan tietäen, että kaikenlaista voi naisesta ulos tulla.

Eli ainakaan sellaista syyllistyvää häpeää ei tarvitse potea. Älä tee tästä kynnyskysymystä itsellesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi