Muita yövuorolaisia?
Henkistä tukea kaivataan, mä kuolen tänne:D VIHAAN yövuoroja, piru ku näist saa hyvin rahaa eikä raaski olla tekemättä. Äh, tsemppiä muille valvojille, oli syy mikä tahansa.
Kommentit (13)
Vasta 09. Ihailen kyllä teitä vakiyökköjä! Mulla vaan pari viikkoa tätä riemua, mut oon aivan töööt. Tietty tällanen palvelukoti, jossa ei tapahdu ei yhtään mitään, mutta en osaa ottaa edes nokosia. ("Saa" ottaa, jos vaan kaikki rauhallista) Noh, huomenna kyllä saa jo päivälläkin nukuttua, se on varma! Miten kroppasi jaksaa yövalvomista, entä muuten, oletko niin tottunut, ettei tuleva yötyö stressaa? Ite aina jo päivän kissa pistoksissa, täytyy opetella rentoutumaan...
Olen tehnyt tätä 15 vuotta, mutta vain osa-aikaisena, eli 2-3 12 tunnin vuoroa viikossa. Mulla kans semmonen työpaikka, jossa ei tapahdu mitään. Alkuillasta on asiakaskontakteja, mutta noin 8 tuntia on pelkkää peukaloiden pyörittelyä. Nukkua ei saa, koko ajan pitää olla skarppi ja hoitaa mahdolliset eteen tulevat tilanteet.
Kyllä se töihinlähtöpäivä menee "pilalle", sitä jo aamupäivällä miettii työasioita ja tekee valmisteluja kotona, että perheellä olisi kaikki hyvin kunon itse pois kartalta monta päivää. Mulla ei ole vaikeuksia valvoa yötä, mutta kyllä sitten viimeisenä päivänä nukuttaa jo heti alkuillasta kun on lopettanut valvomisputken.
Hep täällä. En vihaa yövuoroja, oikeestaan ihan kivaa mut väsyttää jo pirusti.
Mä kans yövuorossa. Kaikki on hyvin, tosi rauhallinen yö tähän mennessä. Just kattelin Beckin loppuun Neloselta :)
Täällä myös yökkö. Hoidan hengityshalvauspotilasta, nukkuu hyvin yöt.
Minua kiinnostaa tulevaisuudessa yötyö terveydenhoitoalalla, kertokaa millanen teidän yötyövuoronne yleensä on?
Toivottavast ei.
Aikaa naurettavaa valittaa työnteosta kun kuitenkin ahneuksissasi suostut siiheen. Mikään pakko ei ole.
Se on totta, ihan tosissani täällä valitankin:D Varmaan osaan kyllä olla ottamatta töitä, jos slan muistuttaa 11 luonteeltani;) Ja kyllä, ahneuttani teen tätä ja kahta tutkintoa + toista työtä. Sikäli oon ylpeä, että pystyn maksamaan elämiseni enkä ota euroakaan mistään tukina. Mutta ahneutta ahneutta, aamulla kouluun ja ökymeimingillä, voi ku ois pappa betaalannu ni ei ois tarvinnut tutustua oikeaan työelämään;) ja sinä joka mietit alaa, kivaa on! Joskus nää yöt on hankalia, jos ei oo niin väsy ettei oo koomassa, muttei jaksa tehdä kirjoitustöitä. Meillä töissä tosi rauhallista, aivan erilaista kun esim. sairaalassa osastotyössä. Vuorot on 10-12h, joskus 14, sitten taas tietty vapaata. Huolehdin öisin et kaikki on rauhallista, lääkkeet on oikein otettu, kaikki siivottu ja pesty jne. Yleiset turvallisuusjutut, kaikkien turvaaminen, joskus painimista/poliisien soittamista jne. Tosi harvoin elvytystä/muuta kriisiä, joskus niitäkin. Tykkään kovasti, vuorotyö mahdollistaa mulle myös arkivapaat. En rikastu, mut esim la-su yöt tietty kannattaa, kun se on se 400-500, joka tässä vaiheessa opintoja on erittäin kiva juttu. Nää työt on tehtävä, siihen tarvitaan tällasia hyväsydämisiä hölmöjä;) Kannattaa jättää alalle aikova täälläkin nähtävät ilkeät/kateelliset omaanarvoonsa.
7/7 yö menossa, aamulla alkaa viikon vapaat. Öitä on kiva tehdä, tosin välillä vaivaa yksinäisyys, kun asukkaat nukkuu ja olen täällä yksin. Teen pelkästään yövuoroja vielä jonkin aikaa.
Juuri kirjoitin ylemmäs avauksen, että onpa rauhallista. Olen yökkönä palvelutalossa, missä kolme kerrosta ja 35 asukasta. Ihanan rauhallista ollut! Usein täällä on vaeltelijoita, mutta ainakaan vielä kukaan ei ole huoneestaan könynnyt. Seiskasta kotiin :) ja illalla takaisin...
Täällä ollaan ja vieläpä olen vakiyökkö, eli ei päivävuoroja ollenkaan. Tsemppiä sulle ap, milloin vuorosi päättyy?