Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi rumuuttaan surevia haukutaan pinnalliseksi?

Vierailija
06.05.2015 |

Miksi kauniit/normaalinäköiset lässyttävät afrikan lapsista ja "oikeista ongelmista" jos erehtyy ääneen suremaan sitä, että on ruma nainen?
Siis oikeasti ruma nainen. Halveksituin olio ihmiskunnassa. On helppo näpäyttää, että kaikki on kyse "asenteesta" kun ei tiedä miltä tuntuu, kun tuntematon laukoo totuuksia ulkonäöstäsi. Kun miehet vaikuttavat jopa ärtyneiltä kun joutuvat puhumaan kanssasi, saati sitten ettei minua ole ikinä kysytty ulos, kahville tai vittu yhtään minnekkään. On helppo toitottaa asenteesta, kun ei tiedä miltä tuntuu löytää kun ulkonäköä on pilkattu raa'asti ikävuodet 7-18v, sen jälkeen vain olet näkymätön tai nautit baarissa satunnaisten miesten kommenteista.
On helppo halveksua toisen pinnallisuutta, kun ei tiedä miltä tuntuu se, ettei uskalla puollustaa itseään/olla hankala syystä koska tietää asian päätyvän ulkonäön haukkumiseen. Kaikille se nuoruus ei olekaan hauskuutta ja bailausta. Joillekkin se saattaa olla raastavaa yksinäisyyttä ja itkua baari-illan jälkeen jos sinne erehtyy.
Tähän tulee vastaukseksi: hei mä tiedän monia miehiä joilla on ruma tyttöystävä/vaimo.
Joo pelkästään se, että saisin sen poikaystävän ei muuttaisi mitään. Aika surullista ois sille pojallekkin, kun kaverit voivottelisi selän takana, millaisen hirviön nalkkiin on jätkä päätynyt. Enkä mä halua edes mitään vitun poikaystävää. Haluaisin vaan saman ihmisarvon kuin kauniilla naisilla.
Kivittäkää. Ois vaan kiva, että tää oikee tuska mitä moni käy läpi ei olis vitsi. Koska tää ei oo mulle vitsi. Ei totisesti.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 01:45"]On ehdotettu, että unohtaisit rumuutesi märehtimisen, hankkisit elämän ja hymyilisit. So long, en enää jaksa.
[/quote]
1.Antaisin olla jos muut antaisivat ulkonäköni olla.
2. En edelleenkään tiedä mitä toi konkreettisesti tarkoittaa. Opiskelen ja käyn töissä. Olen hengissä. Eli kai mulla on elämä.
3. Toi "hymyile" on halventava, holhoava, vähättelevä ja alentava. Tuo vihjaa siitä, ettei rumuusbole oikea, kipeä ongelma. Tuo vihjaa, että oikeasti kaikki muuttuisi jos hymyilisin ja ottaisin positiivisen asenteen. Kehoitatko katastrofialueella ihmisiä vain hymyilemään? Pieneneekö tuloerot kun kaikki vaan hymyilisi?
Ongelma on olemassa, ja se on ulkonäkövaatimuksia täyttämättömien tuskan vähättely. Tämä ketju on tärkeä, koska se saattaa yhdenkin heräämään kuinka vaikeaa muottiin sopimattomilla on.

Vierailija
2/54 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat lainaa ja käyt plastiikkakirurgin puheilla. Oikeesti. Itse korjautin hampaat, ja ivan käsittämätöntä kun nykyään uskaltaa hymyillä. Tätä ei normaalit ymmärrä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xd

Vierailija
4/54 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:16"]

Otat lainaa ja käyt plastiikkakirurgin puheilla. Oikeesti. Itse korjautin hampaat, ja ivan käsittämätöntä kun nykyään uskaltaa hymyillä. Tätä ei normaalit ymmärrä. 

[/quote]

Oon oikeesti harkinnut. Suurin ongelma on se, että isoimmat "viat" eivät ole korjattavissa.

Vierailija
5/54 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain aloituksen, särähti silmääni kyllä ap:n ongelma ja tekisi mieli lähteä ystävänä ulos hänen kanssaan, kaverina, nainen olen. Särähti myös silmääni asia, että huomio kiinnittyy ennemmin Afrikan lapsiin, kuin Suomen lapsien ongelmiin. Tätä olen miettinyt useasti, miksi näin tehdään monessakin suhteessa. Miksi joidenkin perheiden äidit ottavat kummilapsen ulkomailta, kun omat lapset ovat olleet vailla syliä, hellyyttä, tukea tai mitään arvostusta kodin puolelta? Miksi ei huomioida häntä, joka on siinä niin lähellä ja kysymys on kuitenkin omasta itsestä, että ottaisit jotain hyvää kontaktia lähimmäiseen. Oli hän sitten minkä näköinen, missä asemassa, kuka tahansa kadulla, huomioi häntä ystävällisesti, edes aidolla hymyllä. Hyvä vastaa hyvällä, ei ole keltään pois, välittäminen tekee elämän elämisen arvoikseksi.

Vierailija
6/54 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 00:50"]

Hei, ajattelin vain sanoa, että Rumer Willis on hot! Jos näytät yhtään vähänkään Rumerilta, et voi olla kovinkaan ruma. Sitäpaitsi en usko yhtään, että olet edes rumaa nähnytkään. Olet ulkopuolisten silmissä paljon kauniimpi kuin omassa päässäsi, trust me. Jos näkisin sinua kaupungilla, pitäisin sinua varmasti kauniina.

N25

[/quote]

Anteeksi nyt, kauneus on katsojan silmissä juu, mutta onhan Rumer Willis ihan järkyttävän ruma. Eikä ne sen siskotkaan mitään kukkasia ole. Aika hassua, kun vanhempansa ovat kuitenkin oikeasti kauniita.

Mutta joo, ap:lle tsempit. Ymmärrän katkeruutesi.

Vierailija
7/54 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 01:13"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 01:04"] [quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 00:57"]Oletko hyvä ihminen? Jos olet, niin ehkä saat ansaitsemaasi huomiota sitten, kun ihmiskunta saa henkien näyn lahjan, ja näemme ihmisen energiat painavampana kuin nahan ja lihan. Mielestäni nyt voisit kehittää sitä itsessäsi, että hyväksyt tilanteen ja yrität päästä kokonaan toisten huomion tarpeesta. Ne, jotka sivuuttavat tai halveeraavat sinua ulkonäön tähden: he tosiaan vielä saavat palkkansa, sinä et siinä mitään menetä, he ovat tyhjiä itse. En kuulu mihinkään uskontokuntaan, jos joku siitä haluaisi minua pilkata viestini tähden. [/quote] Joo terve :D En oo oikeastaan kovin hyvä ihminen. Olen kyllä todella empaattinen ja pyrin aina olemaan loukkaamatta muita koska tiedän miltä tuntuu olla se kynnysmatto. Mutta en ole hyvä ihminen. Oon se jonka sydäntä vihloo kun näkee jonkun olevan ahdistunut mutta joka ei uskalla tehdä elettäkään asian eteen.Mietin kyllä joskus, että mun pitäis kehittää joku äiti-teresa-meininki, koska en ole normaamin näköinen, lahjakas, älykäs tai kaunis mutta sitten tajusin olevani liian laiska tekemään 20 tuntia vapaaehtoistyötä viikossa. Joten aika turha pakkaus. [/quote]   mä en just edes uskalla/kehtaa rumuuteni takia ees yrittää auttaa ketään. jotenki on alkanut tuntumaan että paras kai kaikille kun eivät ''joudu'' kanssani tekemisiin, kun eivät kestä ulkonäköäni. joo, olishan sitä paljon annettavaa mullakin, mutta minkäs sille voi kun kukaan ei halua vastaanottaa mitään kuoreni tähden :P no, pysyn omissa oloissani ja olen jäänyt tälläseksi tarkkailijaksi elämässä. [/quote] Hei mulla on ihan sama!! Viimeks vime viikolla konkkasi mies keppien kanssa vaivalloisesti kaupassa, ja mulla kävi sääliks. Olisin halunnut auttaa mutta en yksinkertaisesti uskaltanut, koska riski tulla nöyryytetyksi oli niin suuri. Jos olisi ollut vanha olisin varmasti auttanut. Ihanaa kun kirjotit ton! Joku kokee samoin kuin mä, jei!

[/quote]

No mä en koe samoin. Autan kyllä, jos näen jonkun joka apua kaipaa. Olen välillä liikenteessä melkoisissa rönttiksissä ja välillä en, sillä eli ulkokuorella ei ole mitään merkitystä aatteisiin, että auttaisinko vai ei. Ei ole tullut mieleenikään auttamisen suhteen. Saatika sitten, että jos näen, että jotain kiusataan, niin pomppaan autosta, kadulta yllättäen ja ties porttikäytävästä kaverilta tullessa, puutun tilanteeseen kun näen, että heikompaa viedään ja pahasti. Heti ei voi mennä tietty puolustamaan sitä, jota mätitään, vaan menet siihen keskelle kuin pöllähtäen ja oveluudella hoidat tilanteen järjellä puolustaen. Nämä on mun omakohtaisia kokemuksia, jotka perustuu mun rohkeuteen, onnistuen noissa.

Vanhukset varsinkin tarvis oikeasti apua, niin isoissa kuin pienissä kaupungeissa. Ja just noihiiin hetkiin pitäisi jokainen tarttua ystävällisesti avustaen, kun he pudottelevat keppejään, ruokia kärryistään, eivätkä he oikeasti niin vaan taivu. Ite nautin jopa suunnattomasti, kun sekunneissa älyän auttaa. Tykkään hymyillä ja autettavissa kiva kun silmissä loistaa elo, kera kiitoksenkin.

Itse en ole apuja elämässäni saanut, en vanhemmiltani sellaista, kuin mitä perushyvänä pidetään. Muutoinkin sen jälkeen, olen varsin omavarainen ollut, liian yksinäinenkin tämän suhteen. Kärsinyt llian paljon, elänyt fiksusti.

Vierailija
8/54 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 02:03"]Tässä maailmassa ulkonäkö tuntuu määrittävän ihmisen lähes kokonaan joten ei ole mitenkään pinnallista vatvoa sitä, kun ei sitä anneta unohtaakkaan! Haluisin kulkea kuin muslimi huivi päässä, mutta sitäkin katottas pirullisesti!
[/quote]
No älä! Ois ihana vaappua jossain burqassa mut en oo tippaakaan uskonnollinen.

Vierailija
9/54 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 00:50"]

Hei, ajattelin vain sanoa, että Rumer Willis on hot! Jos näytät yhtään vähänkään Rumerilta, et voi olla kovinkaan ruma. Sitäpaitsi en usko yhtään, että olet edes rumaa nähnytkään. Olet ulkopuolisten silmissä paljon kauniimpi kuin omassa päässäsi, trust me. Jos näkisin sinua kaupungilla, pitäisin sinua varmasti kauniina.

N25

[/quote]

*huutonaurua*

-ei ap

Vierailija
10/54 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 00:27"]

Rumer Willis ois ehkä lähimpänä. Mut lisätkää valtava pottunokka, akne, ohuet huulet, pitkä nenän ja huulien välinen kaistale, olematon hymy, pullaposket, pienet silmät, ohut tukka, kalmankalpea iho, lyhyet sääret, pitkä selkä, laatikkomainen keskivartalo, leveät hartiat, kapea lantio ja littanapeppu, pienet, roikkucat rinnat ja hörökorvat.

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 00:20"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 00:17"]Keneltä näytäy? [/quote] Hahaa, en tiedä. Ei hollywoodis oo oikeen mun näkösii muijia. Saatanalta itseltään.

[/quote]

[/quote]

Kuvailit minut :D

Vierailija
11/54 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 on siis niin ruma nainen että kun menen kauppaan töiden jälkeen, alkaa kansa tuijottamaan minua jo parkkipaikalla ja ensimmäiseksi tulevalla hevi-osastolla joillain tippuvat hedelmät ja kasvikset käsistä kun jäävät suu auki tuijottamaan minua. Sitten tuijotus jatkuu koko kauppareissun ajan ja jotkut eivät edes käännä katsettaan pois vaikka katson heitä merkitsevästi silmiin. Monet ihmiset alkavat supattamaan ja selittämään seuralaiselleen. Olen siis keski-ikäinen, valkoihoinen, siististi ja peittävästi pukeutuva (ei persvakoa tai tissejä näytillä) nainen. Peseydyn joka päivä ja asun homeettomassa kodissa.

Vierailija
12/54 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten on vaikea asettua osaasi. Kelpaahan sitä vähän naristakin huomiosta kun sitä saa yllinkyllin: "olisit tyytyväinen kun miehet ei ahdistele" jne. Olen aina sanonut, että hyvin harva nainen kestäisi viikkoakaan miehenä kun huomio romahtaisi. Ja sama tietysti ettei ne kestäisi rumana naisenakaan.

Vierailija
13/54 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin luulen et normaalit naiset ei vaan tajua.

Vierailija
14/54 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 00:05"]Naisten on vaikea asettua osaasi. Kelpaahan sitä vähän naristakin huomiosta kun sitä saa yllinkyllin: "olisit tyytyväinen kun miehet ei ahdistele" jne. Olen aina sanonut, että hyvin harva nainen kestäisi viikkoakaan miehenä kun huomio romahtaisi. Ja sama tietysti ettei ne kestäisi rumana naisenakaan.
[/quote]
Öö, kyllä miehet ahdistelee mua. Mutta ei sillä tavalla kuin muita. Hyvä baari-ilta on sellainen, kun kukaan ei ole loukannut mua. En jaksa edes muistella, kuinka usein mun naama on kirvoittanut kommentteja loppuillan laskuhumalassa. Viimeisin tais olla "oot ihan helvetin ruma, sun kaveri varmaan tykkää olla sun kaa kun näyttää vielkin paremmalt, hehehe".
Btw, luultavasti säkin oot ruma mies koska nään miehiä iskettävän usein. Ja hyyyyyyvin monet ystäväni ovat nimenomaan ollut niitä pokaajia eikä toisinpäin. Itseasiassa suurin osa.

Vierailija
15/54 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 00:08"]Niin mäkin luulen et normaalit naiset ei vaan tajua.
[/quote]
Joo nii mäkin uskon. Voi olla vaikea ymmärtää, että ne joita pitää kivoina ja reiluina saattaakin olla aivan kammottavia naisille joita pitävät rumina.

Vierailija
16/54 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska ulkonäön murehtiminen on just pinnallista? 

Ja pieni pinnallisuus ajoittain on helvetisti parempi kun tekopyhyys.

Vierailija
17/54 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 00:05"]Naisten on vaikea asettua osaasi. Kelpaahan sitä vähän naristakin huomiosta kun sitä saa yllinkyllin: "olisit tyytyväinen kun miehet ei ahdistele" jne. Olen aina sanonut, että hyvin harva nainen kestäisi viikkoakaan miehenä kun huomio romahtaisi. Ja sama tietysti ettei ne kestäisi rumana naisenakaan.
[/quote]
Öö, kyllä miehet ahdistelee mua. Mutta ei sillä tavalla kuin muita. Hyvä baari-ilta on sellainen, kun kukaan ei ole loukannut mua. En jaksa edes muistella, kuinka usein mun naama on kirvoittanut kommentteja loppuillan laskuhumalassa. Viimeisin tais olla "oot ihan helvetin ruma, sun kaveri varmaan tykkää olla sun kaa kun näyttää vielkin paremmalt, hehehe".
Btw, luultavasti säkin oot ruma mies koska nään miehiä iskettävän usein. Ja hyyyyyyvin monet ystäväni ovat nimenomaan ollut niitä pokaajia eikä toisinpäin. Itseasiassa suurin osa.
[/quote]

Vai niin :D

Vierailija
18/54 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä näytäy?

Vierailija
19/54 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 00:14"]No koska ulkonäön murehtiminen on just pinnallista? 

Ja pieni pinnallisuus ajoittain on helvetisti parempi kun tekopyhyys.
[/quote]
Miten se tarkkaan ottaen on pinnallista?
Jos olet vastenmielinen, on sun aseet aika vähissä. Naisille ulkonäkö=itsetunto. Hyvin usein. Toki monet väittävät verisesti vastaan ja sanovat menestyneensä puhtaasti säkenöivän persoonansa ja älykkyytensä ansiosta.
Miten oman minuuden pohtiminen on pinnallista?
Ulkonäkö kun nyt kuitenkin kertoo sen, mitö olet. Poislukien perheenjäsenet ja äärimmäisen läheiset ystävät. Muille ihmisille ulkonäkösi on sitä mitä olet.Tahdoit tai et.

Vierailija
20/54 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 00:15"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 00:05"]Naisten on vaikea asettua osaasi. Kelpaahan sitä vähän naristakin huomiosta kun sitä saa yllinkyllin: "olisit tyytyväinen kun miehet ei ahdistele" jne. Olen aina sanonut, että hyvin harva nainen kestäisi viikkoakaan miehenä kun huomio romahtaisi. Ja sama tietysti ettei ne kestäisi rumana naisenakaan.
[/quote]
[/quote]

Vai niin :D

[/quote]
Ootko tosissas? Mietippä mielessäsi oman kaveripiirisi pariskunnat, mun tapauksessa 80% aloitteentekijöistä on ollut naisia.