Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten menettelette vanhettuneiden lääkkeiden suhteen?

Vierailija
05.05.2015 |

Itse juuri siivoilin lääkekaappia, ja huh sentään, kuinka paljon kaikenlaisia lääkevalmisteita sieltä löytyikään, joiden viimeinen voimassaolopäiväys on jo mennyt aikoja sitten. Itse olen kiikuttanut aiemminkin lähiapteekkiin niitä, mutta äskettäin tuli puheeksi erään henkilön kanssa hänen tyylinsä hävittää lääkkeet on tietenkin viedä ne apteekkiin, mutta hän purkaa kaikki ne pakkauksista ja sanoi laittavansa kaikki tabletit jne. samaan pussukkaan ilman mitään pakkauksiaan.  Pitääkö ne edellä mainitulla tavalla laittaakin vai laittaako kukaan kuten minä, että jätän ne pakkauksetkin, ja lääkärin määräämistä lääkkeistä revin vaan nimeni pois?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 01:50"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 01:34"]Eihän vanhoja lääkkeitä pidetä ongelma jätteenä kuin Suomessa. Pelkkiä turhia kustannuksia kuljettaa niitä Ekokemille poltettavaksi. Muualla ne päätyvät muiden jätteiden mukana kaatopaikalle tai poltetaan. Ei niissä ole mitään sellaisia aineita että niitä ei voitaisi haudata kaatopaikalle.
[/quote]
Asun Ruotsissa ja meidän kunnassa pyydetään palauttamaan apteekkiin.
[/quote]onks ruotsin kunta?

Vierailija
22/24 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 00:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 00:06"] Antibiootit ja hormonit tekevät myös rumaa jälkeä päästessään jätevesiin. [/quote] Kerrotko vielä, miten ne hormonit pääsevät jätteidenpolttolaitoksen masuunista jätevesiin. -6 [/quote] virtsan kautta

[/quote]

Tämä ei liity mitenkään siihen, miten käyttämättä jääneet, päiväykseltään vanhentuneet lääkkeet tulisi hävittää.

En usko, että pystyt nimeämään yhtään rationaalista syytä siihen, miksi lääkkeitä ei voisi poltattaa muun polttokelpoisen jätteen mukana. -6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla lääkkeillä on vaikutuksia ympäristössä, minne ne joutuvat sekajätteestä liuetessaan - ennemmin tai myöhemmin. Ei ole varmaan hirveän vaikeaa kiikuttaa vanhoja lääkkeitä apteekkiin, missä on tätä varten oma luukkunsa. Ei tarvitse avata paketteja.

Vierailija
24/24 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 02:13"]

Monilla lääkkeillä on vaikutuksia ympäristössä, minne ne joutuvat sekajätteestä liuetessaan - ennemmin tai myöhemmin. Ei ole varmaan hirveän vaikeaa kiikuttaa vanhoja lääkkeitä apteekkiin, missä on tätä varten oma luukkunsa. Ei tarvitse avata paketteja.

[/quote]

Edelleen haluaisin tietää, miten ne lääkeaieet päätyvät jätteidenpolttolaitoksen masuunista luontoon. Tuntuu, että täällä horistaan ihan omiaan  miettimättä asiaa ollenkaan itse, ymmärtämättä jätteidenkäsittelyn muuttuneen siitä, kun tämä apteekkien lääkkeidenkeruujärjestelmä kehitettiin. -6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi