Serenade vai Gabriella?
Kumpaa suosittelet? 1v ja 10v lähtee mukaan ja keskellä viikkoa ollaan menossa.
Kommentit (24)
Serenade on hiljattain remontoitukin. Siljalla myös matkustaa keskimäärin fiksumpaa väkeä Hki-Sto -reitillä korkeampien hintojen vuoksi.
Paljon kokemusta on molemmista.
En muista kummalla olin viimeksi työporukan kanssa, joko Serenade tai Symphony, mutta promenaden varrella olevan ravintolan tarjoilijat eivät puhuneet edes suomea, olivat umpiruotsinruotsalaisia ja puhuivat englantia vain jos oli pakko.
Siellä oli paljon mamuja perheineen, olivat todella asiallisesti ja lapsensa käyttäytyivät nätisti, enemmän ne suomalaislapset vanhempineen metelöi. Toisaalta Siljalla on enemmän juttuja lapsille, muumit, isommat leikkipaikat ja lapsille paremmat ruokalistat perusbaareissa jne.
Gabriella on nykyään enemmän aikuisten makuun spa-hoitoloineen ja ravintoloiden ruokalistoineen.
Riippuu mitä ajattelette tämän hetken taloustilanteesta.
Jos haluatte kantaa rahanne Viroon niin Tallink-Silja.
Jos haluatte pitää rahat kierrossa Suomessa, niin Viking Line.
Tuo laiva jossa ruotsinruotsalainen miehistö, taisi olla Syphony koska se menee Ruotsin lipun alla, kun taas Serenade menee Suomen lipun alla joten siellä saa kaikki palvelut satavarmasti Suomen kielellä. Oli vaan niin outoa kun erikoisaamiaisravintolan, kala&äyriäisravintolan ja pihviravintolan väki ei pahemmin enää suomea puhuneet joten ei tullut enää sellainen olo että on Suomen ja Ruotsin välisellä laivalla vaan jossain Ruotsin ja Tanskan välillä. Kaikkea mahdollista oli toki ilmestynyt laivalle joka paikkaan venäjän kielellä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 00:24"]
Serenade on hiljattain remontoitukin. Siljalla myös matkustaa keskimäärin fiksumpaa väkeä Hki-Sto -reitillä korkeampien hintojen vuoksi. Paljon kokemusta on molemmista.
[/quote]
Se riippuu aivan ajankohdasta, viime kerralla Commodore-luokassa oli kamalan kovaäänisiä moukkamaisia tuulipukupariskuntia iältään 60-70 vee jotka kahmi kaikki loungessa esillä olevat tarjoilut pusseihin, valloittivat saunatilat ja kuuluttivat isoon ääneen että kun saivat nämä hienot hytit oikein pelkillä pisteillä hankittua kun on tullut haettua kaljaa ja viinaa niin monta kertaa laivalta. Harmitti kun mieheni ajatteli hemmotella minua paremmalla hyttiluokalla ja maksoi siitä hyvästä yli 690 eur jopa keskellä viikkoa, vaikka jouduttiin katsella oikein emäjuntteja jotka piti kamalaa meteliä siitä että olivat siellä ja tosiaan hamstrasivat kaiken ruuasta, juomista ja lehdistä itselleen ja istuivat siellä loungessa niin leveästi ettei sinne muut mahtunut.
Siljan kantispistejuttu on jotenkin niin 90-lukua kun profiloidaan matkustajat eri luokkiin, kuitenkaan olematta mikään eklusiivisempi vaihtoehto vaan pelkkää keinotekoisten rajojen vetoa. Jatkuvasti laivalla edestakaisin kulkeva tavis ammattiautoilija saa pisteitä kultaluokkaan, josta yritetään kuitenkin antaa sellainen kuva että se olisi tarkoitettu vain paljon matkustavalle eliitille.
Luepas vähän uudestaan. Tarkoitettu vain paljon matkustavalle eliitille. Kuka muu matkustaisi paljon niillä laivoilla kuin rekkakuskit? Ja sinä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 21:32"]Kaikki Viikkarin laivat on nykyään niin täynnä mamuja, etten enää käy niillä ollenkaan. Ne valtaavat kahvilat burkhiinsa pukeutuneena ostamatta mitään ja niiden lapset juoksevat mekastaen pitkin käytäviä myöhään yöhön. Viimeksi (ja viimeiseksi jääneellä VL risteilyllä) yksi mamu oksensi pallomereen, juuri Gabriellalla.
Eli sanoisinko että Serenade. Sijan korkeat hinnat pitävät somalit loitolla, venäläisiä siellä kyllä on.
[/quote]
Itse olin serenadella n 5 vuotta sitten 16 vuotiaana ja mua tuli jatkuvasti ahdistelemaan sama mamu ja lopulta yritti viedä mut väkisin hyttiin, sain kuitenkin riuhtastua itseni siitä irti ja juoksin pakoon, kyllä mua sen jälkeen pelotti liikkua yksin laivalla.
Mitä järkeä jossakin Commodore-luokassa enää on? Itse olen käyttänyt Macia jo vuodesta 1997.
Kaikki Viikkarin laivat on nykyään niin täynnä mamuja, etten enää käy niillä ollenkaan. Ne valtaavat kahvilat burkhiinsa pukeutuneena ostamatta mitään ja niiden lapset juoksevat mekastaen pitkin käytäviä myöhään yöhön. Viimeksi (ja viimeiseksi jääneellä VL risteilyllä) yksi mamu oksensi pallomereen, juuri Gabriellalla.
Eli sanoisinko että Serenade. Sijan korkeat hinnat pitävät somalit loitolla, venäläisiä siellä kyllä on.
Ei kumpaakaan, jos lapsia ei ole koulutettu käyttäytymään kotioloissa.
Gabriella. Siellä olen saanut useammin.
Luulin että nimihullu taas kyselee!
Käytiin kaapriellalla. Kurmee keulahytti. Ikkuna paskas. Kyllä `tutti
Gabriella on suosikkini ystävällistä palvelua ja hyvää ruokaa. Olemme käyneet laivan joka ravintolassa ruokailemassa ja koskaan emme ole pettyneet. Laiva on myös hyvin siisti, niin hytit kuin yleiset tilat.
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpaakaan, jos lapsia ei ole koulutettu käyttäytymään kotioloissa.
Eikä laivalla, lapset ovat lapsia, mutta vanhemmille kuuluu käytöstapojen koulutus ei se ole laivan henkilökunnan tehtäviin.
Jätä lapset kotiin, niin on paljon hauskempaa.
Up