Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WHO: PUOLET EUROOPPALAISISTA JOUTUU TAISTELEMAAN LÄPI COVID-19-TAUDIN LÄHIVIIKKOINA! Aikooko joku vielä selvitä ilman sairastumista??

Vierailija
11.01.2022 |

Tällä hetkellä monet tuttavat sairastavat koronaa. Osa on juuri saanut positiivisen testituloksen, toisilla oireet ovat jo pahentuneet useamman viikon ajan ja ensimmäiset sairaalaan lähtemisetkin on tapahtunut. Itse olen jo parantunut, mutta long covidin takia sain sairaslomaa tämän kuun loppuun.

Onko joku joka aikoo säilyä terveenä?

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan vastaan. En ota rokotetta.

Älä soittele terveyskeskukseen ja mene päivystykseen. Tämä mua ärsyttää rokottamattomissa. Vapaamatkustaminen. Ei se, ettei oteta rokotetta. Ihan rauhassa saa olla ottamatta, jos ei vaaranna systeemin toimivuutta.

Vierailija
122/136 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein koronan vuoksi sairaalahoitoon joutuneilla on todettu puolustusjärjestelmän ylireagointi, josta oireet ovat johtuneet, ei niinkään viruksesta itsestään", sanoi Turun yliopistollisen keskussairaalan virologian ylilääkäri Tytti Vuorinen.

Tämä puolustusjärjestelmän ylireagointi tunnetaan nimellä Antibody-dependent enhancement (ADE), jossa rokote lisää riskiä saada vakavan hengityselinsairauden ja keuhkovaurion, kun elimistöön tulee oikeaa virusta.

Nyt kun omikron väistämättä leviää koko kansaan, ovatkin rokotetut suuremmassa riskissä saada vakava tautimuoto, vaikka omikron on rokottamattomalle flunssan tasoinen.

Rokotetut sairastaa nyt!

Niin sairastaa, mutta älä trolli kauha peetä. Sairaaloita kuormittavat yhä rokottamattomat. Sairastaa voi monella tavalla geeneistä riippuen.

Kannattaako luottaa tähän tietoon . tänään ilmoitus että potilaista 25% muista syystä sairaalassa kun koronasta ,vaikka on luokiteltuna koronapotilaaksi.

Oikeaa arviota ette tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervassareiden öyhötystä

Vierailija
124/136 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ne virusasiantuntijat ennustivat jo aikaa sitten. Uusia muunnoksia tulee koko ajan. Onneksi on piikit otettu ja jonkinlainen vaste jo olemassa. Onhan se ihmeellistä jos hoitoon ei päääse tai hätänumero ei vastaa. Eli maistetaan ameriikan mallia.

Vierailija
125/136 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää vaikka syöpäpotilasta, joka odottaa leikkausta.

Saa pelätä ehtiikö sairastua itse ja leikkaus siirtyy vai sairastuuko kirurgit ja leikkaus siirtyy.

En ymmärrä, että jaksatte tästä mitään huumoria repiä?

Etkö todella ymmärrä, että kysymys ei ole tästä taudista vaan hoitajien puutteesta?

Miksi hoitajia ei enää ole? Miksi sekä syöpäpotilaat että hengitstieinfektiopotilaat saatiin hoidettua vuonna 2018?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005595102.html

Vuosikaudet tässä maassa on ivatti hoitajia - he eivät ole akateemisia, he ovat juntteja.

Se on syy.

Samoin putkimiesten puute, timpureiden puute. Sairas arvomaailma PN vienyt meiltä suorittavan työn kunnioituksen, ja sen hedelmiä tässä poimitaan.

Meillä on se pakkoruotsi, ja Ruotsissa ja Norjassa maksetaan hoitajille paremmin. Hyvä Suomi. Jos olisi pakko englanti, niin tänne tulisi ehkä joku töihin.

Putkimiehistä ei ole pulaa, vaan ainoastaan sellaisista putkimiehistä, jotka pystyvät yksin itsenäisesti tekemään koko kerrostalon putkistot. Niitä huippuosaajia tarvitaan. Näitä jotka kytkee pesukoneen tai keittiön lavuaarit riittää joka paikkaan.

Mutta kun kansaa ei voi vaihtaa, ja meillä kansa puhuu joko suomea tai ruotsia.

Jotain on tapahtunut kun ihmisry eivät enää nykyään halua opiskella hoitajiksi. Mikä tämä juttu on? Se on osaltaan palkka, mutta vielä painavampi syy on jokin sosiologien varmaan kohta löytämä.

On se totta, silti noiden ympisuomenruotsalaisten kanssa olen puhunut englantia, kun kumpikaan ei toistensa kieltä puhu kovin hyvin. Se tuntuu siksi hölmöltä, että iso osa opettelee sitä ruotsia ihan turhaan. Se on niin alueellista. Ruotsalaiset taas eivät edes nai meitä baltti örkkejä, että siitä ei naimapuuhissakaan ole hyötyä, kuin äärimmäisen harvoin. Itse ymmärtäisin mieluummin jotain muuta kieltä. Espanja olisi hyvä. , ja siitä paljon iloa. Ihan koska monet puhuu ja on paljon elokuvia ja materiaalia netissä.

Vierailija
126/136 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keisarin uudet vaatteet!

Mitään koronaa ei ole koskaan ollutkaan. Nuhaflunssaa ja influenssaa kylläkin. Se siitä.

Vierailija
127/136 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi tähän tautiin pitää reagoida voivottelulla ja paniikilla. Tauti iskee jos iskee ja vakavuusaste kyllä selvinnee silloin.

Vierailija
128/136 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tytär ja poika käyvät etälukiota, minä olen eläkkeellä ja käyn kerran viikossa kaupassa, omalla autolla, maski naamalla ja hiljaiseen aikaan. Missään muualla ei liikuta, kaikilla kolme rokotusta. Että jos tulee, niin ei voi mitään, kaikki on tehty. Ja siis ei kärsitä tästä, harrastuksetkin kotona, helppoa siis.

Mutta ei voi olla ylimielinen, sieltä kaupasta sen joku räkijä voi tartuttaa kuitenkin.

Vierailija
129/136 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä soittele terveyskeskukseen ja mene päivystykseen. Tämä mua ärsyttää rokottamattomissa. Vapaamatkustaminen. Ei se, ettei oteta rokotetta. Ihan rauhassa saa olla ottamatta, jos ei vaaranna systeemin toimivuutta.

Minä olen rokottamaton ja olen sairastanut koronan. Ja vieläpä ihan ilman terveyskeskusta.

Jos te hysteerikot pelkäätte muutaman päivän nuhaa, teillä on pahasti päässä vikaa.

Vierailija
130/136 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen rokottamaton ja olen sairastanut koronan. Ja vieläpä ihan ilman terveyskeskusta.

Jos te hysteerikot pelkäätte muutaman päivän nuhaa, teillä on pahasti päässä vikaa.

Mistä tiedät, että sairastit koronataudin etkä pelkkää nuhakuumetta?

Vierailija
131/136 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon mielenvikaisia nykyään. Syödään paljon mielialalääkkeitä ja käydään terapiassa. Eihän siinä kannattaa käydä, kun tarve on ja syödä mömmöjä. Mutta se ei poista sitä, että on paljon päästä sekaisin olevia.

Vierailija
132/136 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että sairastit koronataudin etkä pelkkää nuhakuumetta?

Testillä.

Vierailija
133/136 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei saavuta tuota tavoitetta. 10 000 päivässä on 70 00 viikossa ja 21 000 kolmessa viikossa. Vaikka lisääntyisi tuosta, niin silti jäädään reilusti 50% tavoitteesta.

Toivottavasti ei, mutta jos tartunnat kaksinkertaistuvat joka päivä, niin tuossa tuokiossa puolet kansasta on sairastunut.

Vierailija
134/136 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla riskialttein tilanne on varmasti kolmas koronarokotus tällä viikolla. Muuten ollaan kotona ja ulkoillaan. Etätöitä tehdään ja ruoat tilataan. Pitää olla vähän huonoa tuuria jos on sairastuvassa puolikkaassa.

Vierailija
135/136 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä dorka edes tiedät sairastaneesi Koronan? Itselläni ei todellakaan ollut mikään parin päivän nuha vaan paljon vakavampi tauti, josta seurasi sydänlihastulehdus. Ja en ole ylipainoinen jne.

Vierailija
136/136 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun siihen toiseen puoleen, en sairastu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi