Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrostalosta pois muuttoko naapuri melun takia?

Vierailija
11.01.2022 |

Paljon on puhuttu kerrostalo asumisesta ja tuntuu, että se on lisääntynyt ja nykyään kaikki melu on normaalia. Täällä melu mennyt hulluksi, naapuri pesee seinän takana yöllä klo 5 pyykkiä, alakerrassa musa täysillä jopa joskus öisin, polisit paikalle hiljentämään, huutopuhetta, yläkerrassa lattia jytisee ja huutamalla puhutaan ja tämä huutopuhe kuuluu 4 kerroksesta tänne 2 kerrokseen jossa asun, olen nukkunut viimeiset kuukaudet 3 tunnin yöunilla, joskus hyvällä tuurilla saan nukkua jopa normaalit yöunet 8-9 tuntia, siitä sitten töihin. On monet itkut itketty väsymyksestä. Olen aivan poikki, unilääkkeitä mennyt jotta saisi edes joskus nukuttua, keho ihan stressissä. Olen asunut tässä talossa jo vuosia ja talo on ollut hyvä, ehkä iän myötä liian keskustassa. Kaipiaisin syrjemmälle ja nyt vielä tämä melu, jota kestänyt kohta 2 vuotta. Olen alkanut katsomaan uutta vuokrattavaa asuntoa, asun nytkin vuokralla. Ja seuraava ei ole kerrostalosta. Onko kukaan muu muuttanut naapureiden vuoksi? En vain jaksasi tätä enään, ja on valitettu isännöitisjälle mutta ei vaikutusta. Nykyään, kun kaikki on normaalia ja isännöitisjät kädettömiä. Toistaalta muutenkin elämässä tullut moni asia tiensä päähän, niin ehkä tämä asunto asiakin jo joutaa tulla, muutenkin kaipaan syrjemmälle kun asun nyt ihan keskustassa ja etenkin kesäisin liikenteen melu on kova, joka haittaa nukahtamista. Olen herkkäuninen muutenkin. Mitä tekisitte tilanteessani ja toivon asiallisia vastauksia. Pahoittelut mahdollisista kirjoitusvirheistä.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto, sillä varauksella että siellä uudessa talossa ei ole vielä pahempaa.

Vierailija
2/67 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla, ja täälläkin välillä ärsyttää melu kesäisin, kun turistit ja mökkiläiset mesoo. Pitäis muuttaa varmaan syvälle korpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin juurikin kahden vuoden melun jälkeen. Oli hermot loppu. Siinä vaiheessa kun joku viranomainen vihjasi minun olevan rasisti, kun meluajat oli ulkomaalaisia ja kun olin tehnyt jo monta valitusta, annoin periksi. Katsoin, että on turha jatkaa kun olin itse suurempi paha. Seuraavat naapurit metelöi myös. Uusi muutto ja löysin vihdoin rauhallisen asunnon. Muutoin olisin muuttanut vaikka maalle takaisin. Mutta kotirauha pitää kyllä olla.

Vierailija
4/67 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on yllin kyllin mahdollisuuksia asua paikoissa, joissa ei tarvitse kuunnella kuin susien ulvontaa. Vieläpä varsin edullisesti.

Vierailija
5/67 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin rivariin, jossa oli tosi levotonta ja huono äänieristys ja naapureiden tupakansavu ja jopa hajuvesi tunki meidän asuntoon. Olimme tasan 10 vrk siinä asunnossa ja muutimme pois. Yksityisen omistama tuo ensimmäinen asunto. Edelleenkin tuntuu, että tulin huijatuksi, muka rauhallista ja ei haittaa naapureista. Eikä tietenkään suostunut muuttoon ilman kk n irtisanomisaikaa, vaikka hyvin saatiin dokumentoitua kaikki haitat.

Nykyisessä asuminen ihanan rauhallista. Rivitalo tämäkin.

Vierailija
6/67 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tää nykyaika on kaikki äänet 22-07.00 rekvisiittaa hiljaisuuden aikaan normaalia ääniä joita pitää kestää tai muuttaa pois.

Vierailija
7/67 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ja tiedän tarkkaan miltä tuntuu asua kun monesta suunnasta tulee erilaista meluhaittaa. Meidän kerroksessa suhteellisen hiljaista, vain juuri tuo huuto puhetapa käy välillä hermoon. Eräässä entisessä krs-talossa, missä asuin ilmestyi lappu joka oli suunnattu koko kerrokselle. Siinä valitettiin kuuluvaa meteliä paukahduksia ja kolinoita ja ystävällisesti pyydettiin olemaan hiljempaa.Siis ei kenellekään naapurille erityisesti vaan oli vaan osoitettu luettavaksi koko meidän kerrokselle. En vaan keksinyt mistä tuo valittaja oletti metelin kuuluneen, koska näissähän meteli voi säteillä ihan miten vaan.  Tuon lapun jälkeen talossa tuli pitkäksi aikaa hiljaista. Jokainen meni itseensä ja mietti miten meillä sitten paukotaan ovia.

Itse olen hiljainen asuja, meditoin usein tai yritän sitä. Metelin takia napit korville vaikka haluaisin tehdä sen hiljaisuudessa. Mutta muutto pois jonnekin pohjoisempaan itsellänikin mielessä, manifestoidaan sitä nyt tässä oikein palstan kautta. Ja voimia ap:lle, asiat järjestyy sullekin parhain päin odota vain.

Vierailija
8/67 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon muuttanut kerrostalosta just metelin takia. Nyt asun omakotitalossa mutta yhtä lähellä palveluja kuin siinä kerrostalossa. Lisäksi tykkään että itse voin pestä pyykkiä vaikka kolmelta yöllä eikä tarvitse miettiä että joku häiriintyy.

Vierailija
9/67 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tuota. Naapuriin muutti jokin aika sitten yöeläjä-tömistelijä. Keskellä yötä herään siihen kun naapuri taas ravaa pitkin kämppäänsä. Enkä kyllä ole ainoa näillä ajatuksilla, kun pari naapuria on jo muuttaneet pois. Voi kyllä olla sattumaakin, mutta vaihtuvuus on aikaisemmin ollut hyvin vähäistä.

Vierailija
10/67 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukomaalaisilla on paha tapa meluta yöllä. Laitettan ruokaa ja soitetaan musiikkia kovalla. 

Erä jugoslaavimies meni sanomaan naapureille että voisivat pitää vähemmän meteliä. Hänen työaika alkoi kellok viisi aamulla. 

Seuraavana päivänä kun tuli kotiin pieksettiin henkihieveriin, kun ei kunnioittanut tätä perhettä. Tukholmassa.

Vierailija
11/67 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina pistetty yömöykkärit lähtemään. Nyt alkaa jo olla sana kiertänyt että tästä tulee lähtö jos ei osaa olla.

Vierailija
12/67 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi muuttaa kaikkien muiden tapoja, omiasi voit. Miljoonakaupungin keskustassa asuneena hieman hymyilyttää Helsingin melu ja ruuhkat.

Vierailija
13/67 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun tuttavani rakentamassa rivitalossa, mitään ei kuulu seinän takaa, minulla on päätyasunto, joten vain yksi seinänaapuri, yhteistä seinää vain vähän kun minun asuntoni on eri linjassa kuin muut. Voi että tykkään. Tämä on ihana koti eläkeläiselle, tilaa 80 neliötä, oma piha ja kaikki pihatyöt hoitaa huolto. Omistan tämän.

14/67 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutto, sillä varauksella että siellä uudessa talossa ei ole vielä pahempaa.

Nykyisin vuokraan vain kuukauden koeajalla. Älkää hyvät ihmiset tehkö mitään vuoden sopparia ja sitten joudutte vuoden nauttimaan naapureistanne. 

Vierailija
15/67 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi asunto rapussa, jonka asukaat on aina jotain ihan täysin rappeutuneita narlkkari bilettäjiä ja riehujia. En tiedä onko se jonkun päihdesäätiön tai vapaudu vankilata kerhon paikka. Ihme kyllä nyt on hiljainen tyyppi, ja rapun ensimmäinen tumma mies koskaan. Ei oe sopuli sentään. On kyllä vaihtunut asukkaat tuon asunnon ympärillä tiuhaan. Ainakin yhteen asuntoon on asennattu akustiset paneelit seiniin ja kattoon, lol.

Vierailija
16/67 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta korvatulpat ??

Vierailija
17/67 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta korvatulpat ??

Mitä korvatulpat auttaa siihen että ikkunatkin helisee tärinästä? Melusta tulee muutakin kuin pelkkää ääntä.

Vierailija
18/67 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta korvatulpat ??

Mitä elämää sellainen on, että omassa kodissa joutuu olemaan tulpat korvissa? Miten juttelet perheenjäsenen kanssa tai puhelimessa tai katot telkkaa? Suihkuun korvatulpay korvissa?

Vierailija
19/67 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kautta esim. puheäänet kuuluvat noin hyvin? Yksiö ja melu keittiön hormiston kautta?

Vierailija
20/67 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta korvatulpat ??

Mitä elämää sellainen on, että omassa kodissa joutuu olemaan tulpat korvissa? Miten juttelet perheenjäsenen kanssa tai puhelimessa tai katot telkkaa? Suihkuun korvatulpay korvissa?

Melu on niin kovaa, ettet pysty tekemään edellä mainitsemiasi asioita?

Kuulostaa omituiselle.