Kerrostalosta pois muuttoko naapuri melun takia?
Paljon on puhuttu kerrostalo asumisesta ja tuntuu, että se on lisääntynyt ja nykyään kaikki melu on normaalia. Täällä melu mennyt hulluksi, naapuri pesee seinän takana yöllä klo 5 pyykkiä, alakerrassa musa täysillä jopa joskus öisin, polisit paikalle hiljentämään, huutopuhetta, yläkerrassa lattia jytisee ja huutamalla puhutaan ja tämä huutopuhe kuuluu 4 kerroksesta tänne 2 kerrokseen jossa asun, olen nukkunut viimeiset kuukaudet 3 tunnin yöunilla, joskus hyvällä tuurilla saan nukkua jopa normaalit yöunet 8-9 tuntia, siitä sitten töihin. On monet itkut itketty väsymyksestä. Olen aivan poikki, unilääkkeitä mennyt jotta saisi edes joskus nukuttua, keho ihan stressissä. Olen asunut tässä talossa jo vuosia ja talo on ollut hyvä, ehkä iän myötä liian keskustassa. Kaipiaisin syrjemmälle ja nyt vielä tämä melu, jota kestänyt kohta 2 vuotta. Olen alkanut katsomaan uutta vuokrattavaa asuntoa, asun nytkin vuokralla. Ja seuraava ei ole kerrostalosta. Onko kukaan muu muuttanut naapureiden vuoksi? En vain jaksasi tätä enään, ja on valitettu isännöitisjälle mutta ei vaikutusta. Nykyään, kun kaikki on normaalia ja isännöitisjät kädettömiä. Toistaalta muutenkin elämässä tullut moni asia tiensä päähän, niin ehkä tämä asunto asiakin jo joutaa tulla, muutenkin kaipaan syrjemmälle kun asun nyt ihan keskustassa ja etenkin kesäisin liikenteen melu on kova, joka haittaa nukahtamista. Olen herkkäuninen muutenkin. Mitä tekisitte tilanteessani ja toivon asiallisia vastauksia. Pahoittelut mahdollisista kirjoitusvirheistä.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Mitä kautta esim. puheäänet kuuluvat noin hyvin? Yksiö ja melu keittiön hormiston kautta?
Minäkin haluaisin tietää. Keittiön ja vessan putkien tai hormien kautta kuuluu erityisen hyvin, mutta ääni tuntuu kulkeutuvan myös katon ja lattian läpi hyvin. Rappukäytävän kautta tulee jotain, vaikka väliovi eristää aika hyvin. Pystysuunnassa äänet kantautuvat paremmin kuin seinänaapureilta.
Vierailija kirjoitti:
Et voi muuttaa kaikkien muiden tapoja, omiasi voit. Miljoonakaupungin keskustassa asuneena hieman hymyilyttää Helsingin melu ja ruuhkat.
Asunto voi olla ties missä autiolla perähikiällä, mutta sinulla on metelöivä öisin elävä seinänaapuri tai omakotitalon naapuristossa pihahommia läpi yön harrastava sirkkeli-jonne... Et nuku et.
Ei vaivauduta edes niitä huopia liimailemaan tuolinjalkojen alle, siihen on menty ettei kiinnosta pätkääkään naapureiden asumismukavuus.
Vierailija kirjoitti:
Muutto, sillä varauksella että siellä uudessa talossa ei ole vielä pahempaa.
Sitähän ei voi mitenkään tietää, kun asunnoissa ei yleensä voi koeasua ennen muuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Ukomaalaisilla on paha tapa meluta yöllä. Laitettan ruokaa ja soitetaan musiikkia kovalla.
Erä jugoslaavimies meni sanomaan naapureille että voisivat pitää vähemmän meteliä. Hänen työaika alkoi kellok viisi aamulla.
Seuraavana päivänä kun tuli kotiin pieksettiin henkihieveriin, kun ei kunnioittanut tätä perhettä. Tukholmassa.
Ruotsi vajoaa vääjäämättä. Nykymenolla sama edessä Suomella. Tanskalaiset tuntuvat jossain määrin havahtuneen kehityksen suuntaan....
Vierailija kirjoitti:
Poliisin lisäksi kannattaa soittaa isännöitsijälle, poliisi lopettaa melun siinä hetkessä mutta isännöitsijä viime kädessä lopullisesti
Voi kun olisikin aina noin
Jos nyt ees kiinnostas isännöitsijää melu, vaan ei .
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on yllin kyllin mahdollisuuksia asua paikoissa, joissa ei tarvitse kuunnella kuin susien ulvontaa. Vieläpä varsin edullisesti.
aivan sama kuinka metsään muuttaa, aina löytyy yksi kusipää naapuri
Minä muutin ylimpään kerrokseen. Ei se kaikkia ääniä blokkaa, mutta vähentää lähinaapurien määrää.
Up! Älä koskaan kysykö vuokranantajalta onko rauhallista asua, monilla vakiovastaus että on vaikka ei olisi rauhallista! Ja miettikää niitä köyhiä joihin minäkin lukeudun joilla ei varaa muuttaa jatkuvasti jos sattuu naapuri metelöijä kohdalle!
Meidän isännöitsijä sanoi melun olevan talon ominaisuus.
Talon ominaisuus siis alkaa vasaroida klo 22 jälkeen, klo 23 talon ominaisuus aloittaa peltisepän hommat, klo 5.30 talon ominaisuus alkaa käyttää juoksumattoaan ja nostella, oikeastaan pudotella, painoja.
On kuulemma ihan normaalia, etten kuule sanaakaan suomenkielisistä radio- ja tv-ohjelmista talon nuorimman ominaisuuden takia. Ylipainoinen ominaisuus nimittäin pelaa mölkkyä ja kuntoilee tömistelemällä, koska ei pääse koskaan ulkoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän isännöitsijä sanoi melun olevan talon ominaisuus.
Talon ominaisuus siis alkaa vasaroida klo 22 jälkeen, klo 23 talon ominaisuus aloittaa peltisepän hommat, klo 5.30 talon ominaisuus alkaa käyttää juoksumattoaan ja nostella, oikeastaan pudotella, painoja.
On kuulemma ihan normaalia, etten kuule sanaakaan suomenkielisistä radio- ja tv-ohjelmista talon nuorimman ominaisuuden takia. Ylipainoinen ominaisuus nimittäin pelaa mölkkyä ja kuntoilee tömistelemällä, koska ei pääse koskaan ulkoilemaan.
Näitä surkeita isännöitsijöitä löytyy...
Menisin töihin ja muuttaisin pois sossutalosta.
p.s. Asumisoikeustaloissa on hiljaisinta kun niissä ei ole sijoitusasuntoja joissa mylvitään, kuten voi olla ökyisimmässäkin omistusaunnossa,
Kuka helvetti bumppas tämän vanhan aloituksen? Halloo..?
Asuinpaikkasi kuulostaa ihan lähiö"räkälältä".
Me myytiin asunto, kun yläkerrassa soitti joka arkiyö musiikkia aamuyön tunneille. Voi sitä raukkaa joka sen kämpän osti. Hyvällä sijainnilla se muuten oli, mutta nyt hyvällä sijainnilla omakotitalo toisesta kunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta korvatulpat ??
Mitä elämää sellainen on, että omassa kodissa joutuu olemaan tulpat korvissa? Miten juttelet perheenjäsenen kanssa tai puhelimessa tai katot telkkaa? Suihkuun korvatulpay korvissa?
Ne on tarkoitettu nukkumisen ajaksi. Uniongelmistahan ap kärsii. Suosittelen kyllä muuttamaan, eihän tuo ole elämää
Olen juu. Päivittäin piti jo alkaa poliisille soittamaan melusta. Sanoivatkin kerran, että pääset helpommalla jos itse muutat pois, kun on hankala häätää ko. henkilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun tuttavani rakentamassa rivitalossa, mitään ei kuulu seinän takaa, minulla on päätyasunto, joten vain yksi seinänaapuri, yhteistä seinää vain vähän kun minun asuntoni on eri linjassa kuin muut. Voi että tykkään. Tämä on ihana koti eläkeläiselle, tilaa 80 neliötä, oma piha ja kaikki pihatyöt hoitaa huolto. Omistan tämän.
No juuri tätähän ap kysyikin...
Poliisin lisäksi kannattaa soittaa isännöitsijälle, poliisi lopettaa melun siinä hetkessä mutta isännöitsijä viime kädessä lopullisesti