Kerrostalosta pois muuttoko naapuri melun takia?
Paljon on puhuttu kerrostalo asumisesta ja tuntuu, että se on lisääntynyt ja nykyään kaikki melu on normaalia. Täällä melu mennyt hulluksi, naapuri pesee seinän takana yöllä klo 5 pyykkiä, alakerrassa musa täysillä jopa joskus öisin, polisit paikalle hiljentämään, huutopuhetta, yläkerrassa lattia jytisee ja huutamalla puhutaan ja tämä huutopuhe kuuluu 4 kerroksesta tänne 2 kerrokseen jossa asun, olen nukkunut viimeiset kuukaudet 3 tunnin yöunilla, joskus hyvällä tuurilla saan nukkua jopa normaalit yöunet 8-9 tuntia, siitä sitten töihin. On monet itkut itketty väsymyksestä. Olen aivan poikki, unilääkkeitä mennyt jotta saisi edes joskus nukuttua, keho ihan stressissä. Olen asunut tässä talossa jo vuosia ja talo on ollut hyvä, ehkä iän myötä liian keskustassa. Kaipiaisin syrjemmälle ja nyt vielä tämä melu, jota kestänyt kohta 2 vuotta. Olen alkanut katsomaan uutta vuokrattavaa asuntoa, asun nytkin vuokralla. Ja seuraava ei ole kerrostalosta. Onko kukaan muu muuttanut naapureiden vuoksi? En vain jaksasi tätä enään, ja on valitettu isännöitisjälle mutta ei vaikutusta. Nykyään, kun kaikki on normaalia ja isännöitisjät kädettömiä. Toistaalta muutenkin elämässä tullut moni asia tiensä päähän, niin ehkä tämä asunto asiakin jo joutaa tulla, muutenkin kaipaan syrjemmälle kun asun nyt ihan keskustassa ja etenkin kesäisin liikenteen melu on kova, joka haittaa nukahtamista. Olen herkkäuninen muutenkin. Mitä tekisitte tilanteessani ja toivon asiallisia vastauksia. Pahoittelut mahdollisista kirjoitusvirheistä.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on yllin kyllin mahdollisuuksia asua paikoissa, joissa ei tarvitse kuunnella kuin susien ulvontaa. Vieläpä varsin edullisesti.
aivan sama kuinka metsään muuttaa, aina löytyy yksi kusipää naapuri
Niin löytyy. Ja kauempana ovat esim. mopopojat riesana, kun ajelevat viritetyillään öisin. Ja se kuuluukin sitten todella kauas.
En ymmärrä miten "susien ulvonta-paikoille" pääsee asumaan, ei kaikilla ole varaa ylläpitää ok-taloa. Itsellä oma rivarikämppä, pieni eläke ja halpa vastike, niin pärjätään miehen kanssa. Onneksi on myös tiukka taloyhtiö, ei suvaita täällä häiriköitä. Muutama on yrittänyt (etninen...) kun eivät noudattaneet ensin mitään sääntöjä, vaan piti vääntää jos mitä ratakiskoa. Outoa, todellakin nykyään haistatellaan, jos muistuttelet järjestyssäännöistä.
Ja kokemusta on häiriköistä. Olin aloittamassa perhepäivähoitajan työt aikoinaan, kaupungin vuokra-asunnossa, jonka hankin ihan sitä varten, eli ison. No eipä pystynyt, kaksi nuorta sälliä piti siitä huolen, etten päässyt ammattia harjoittamaan, vaan oli lähdettävä uutta kämppää taas hakemaan. Onneksi järjestyi.
Kaikkeni yritin isännöitsijän kanssa. Ei tulosta, häiriköt saivat jatkaa rauhassa. Hirvittävä musa kaikui kellon ajoista riippumatta, koira haukkui ja ulisi ihan koko työpäivän. Pauketta ja kolinaa, oli yö tai päivä.
Saatiin sitten tämä ostettua perinnön ansiosta, hallelujaa!!!!!!
22 vuotta asuttu rauhallisessa talossa, jossa elämästä on tullut helvettiä, kun yläkertaan muutti painajaismaista mökää pitävä pariskunta. Käsittämätöntä jyskytystä huuto-kiroilu-riitelyä, paukutusta, yms. ympäri vuorokauden. Taitavat olla mielenterveyspotilaita molemmat. Ainoa lohtu on, että tästä ehkä päästään muuttamaan pois ennen vuodenvaihdetta.
allan mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutto, sillä varauksella että siellä uudessa talossa ei ole vielä pahempaa.
Nykyisin vuokraan vain kuukauden koeajalla. Älkää hyvät ihmiset tehkö mitään vuoden sopparia ja sitten joudutte vuoden nauttimaan naapureistanne.
Voiko näin tehdä? Hienoa jos voi. Vuokrailmoituksista olen just katsonut vaatimuksista sitoutua asumaan heti vuodeksi. Se on pitkä aika kuunnella räkyttävää koiraa esim.
Itse en ymmärrä parveke tupakointia. Meillä on lapsia ja tupakan haju tulee sisälle, vaikka parvekkeen ovi ja ikkunat kiinni.
Laiskat ei jaksa kävellä ulos tupakalle.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä parveke tupakointia. Meillä on lapsia ja tupakan haju tulee sisälle, vaikka parvekkeen ovi ja ikkunat kiinni.
Sano lapsillesi, että lopettavat tupakoimisen. Hajun lisäksi se on vielä epäterveellistäkin.
Joillakin ihmisillä on se elämä, toisin kuin ap:llä joka kutoo sukkaa ja kuuntelee muita.
YHYY KEHO IHAN STRESSISSÄ KUN IHMISET EI OLE HIIRENHILJAA YHYY😩
Menkää terapiaan puhumaan ongelmistanne. Ja omilla rahoilla, EI KELAN!
Vierailija kirjoitti:
Miksi asutte talossa jossa se on sallittua? Kai piinaatte sitä polttavaa naapuria milloin milläkin ihan vaan sen takia että tekee jotain mikä on täysin sallittua mutta sinä et pidä siitä?
Vierailija kirjoitti:
Jahas. Tyypillinen kusipäämöykkääjä ilmaantui huutelemaan.
Saattaisi ääni muuttua kellossa, jos unirytmisi menisi sekaisin möykkäävien naapurien takia.
Pois vaan ja korpimökkiin asumaan, jos ei ääniä kestä. Erityisherkille voisi rakentaa ihan oman yhteisön johonkin korpeen.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on paljon kerrostaloja, joissa parveketupakointi on kielletty. Laistat syyttää muita eikä itse muuta omalle perheelleen sopivaan taloon.
Tässä kerrostalossa oli vuosia rauhallista kunnes nistejä ja manneapinoita tuli samaan rappuun. Silloin kaikkien unirytmi muuttuu niin, että nukkumaan aamuyöstä ja herätään keskipäivällä. Muulloin on helevetin moinen älömölö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas. Tyypillinen kusipäämöykkääjä ilmaantui huutelemaan.
Saattaisi ääni muuttua kellossa, jos unirytmisi menisi sekaisin möykkäävien naapurien takia.
Miksi asut kerrostalossa, jos et kestä ääniä? Ei ole muiden vastuulla sinun unirytmisi. Toki yöaikaan pitää järjestyssääntöjenkin mukaan olla hiljaa. Jos naapurisi eivät ole, sinä otat puhelimen kauniiseen käteen ja kerrot asiasta eteenpäin. Et av-palstalle, vaan esim. isännöitsijälle. Ei ne ongelmat täällä vinkumalla ratkea.
Olen asunut 27 vuotta kerrostalossa eri paikkakunnilla ja eri alueilla. Koskaan ei ole ollut mitään normaalia elämää kummempaa meteliä. Ehkä sitten olen osannut valita talot oikeilta alueilta. Nykyiseltäkin paikkakunnalta aika helppo tietää, mille alueelle ei kannata muuttaa, jos rauhaa kaipaa.
Kerrostalossa on säännöt, ja nämä säännöt koskevat KAIKKIA MYÖS M mmmm mmmmmmmmmAa a a aa aa aa aa H A Nnn nnnn nn MU U uu uuuuT T A aaa aa aa aa JI A . Kenenkään ei tarvitse muuttaa pois meluajan vuoksi, meluaja saa lähteä, näin se menee. Isännöitsijälle valitusta valituksen perään, jos ei auta lakimies paikalle. Kerrostalossa pitää ottaa muut huomioon, jos tämä ei onnistu, kerrostalo ei ole oikea paikka asua sellaiselle. Ja normaalit äänet kerrostalossa eivät ole, tömistäminen, huutaminen, möykkääminen, musiikin kuuntelu kovalla, yöllä mölinä jne jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa on säännöt, ja nämä säännöt koskevat KAIKKIA MYÖS M mmmm mmmmmmmmmAa a a aa aa aa aa H A Nnn nnnn nn MU U uu uuuuT T A aaa aa aa aa JI A . Kenenkään ei tarvitse muuttaa pois meluajan vuoksi, meluaja saa lähteä, näin se menee. Isännöitsijälle valitusta valituksen perään, jos ei auta lakimies paikalle. Kerrostalossa pitää ottaa muut huomioon, jos tämä ei onnistu, kerrostalo ei ole oikea paikka asua sellaiselle. Ja normaalit äänet kerrostalossa eivät ole, tömistäminen, huutaminen, möykkääminen, musiikin kuuntelu kovalla, yöllä mölinä jne jne jne.
Päivällä saa kuulua ääniä, vaikka miten erityisherkät ulvoisivat.
Muutin omakotitaloon. Ei mitään mieltä asua kerrostalossa.
Suosittelen hankkimaan oman elämän niin ei ehdi naapureita kuunnella 24/7.
Olen muuttanut 2 kertaa kerrostalohuoneistosta melun vuoksi. Jos joskus vielä muuttaisin kerrostalohuoneistoon, niin varautuisin ajatukseen että muutan suht koht nopeasti jos on häiriötekijöitä.