Kefexin-kuuri
Mihin teille on määrätty kefexin ja kuinka moneksi päiväksi?
Kysyn, koska minulle sitä määrättiin hieman turhaan sittenkin, ja mietin koska olisi ok lopettaa. En viitsisi syödä 10 päivää kun tulee pahoinvointia, mutta keskenkään ei saisi lopettaa.
Kommentit (23)
Kävisin kyllä ihan lekurista kysymässä, jos tulee pahoja sivuoireita. En lähtis av-palstan neuvojen mukaan toimimaan. Tai eikö nykyään ole joku terveysneuvonta-puhelinkin johon voi soittaa.
En ole koskaan kuullut, että kohdunkaulan tulehdukseen määrättäisiin antibioottia. Ettei kuitenkin olisi ollut kohtutulehdus?
Vai oliko sulla klamydia tai tippuri?
Kohtutulehdukseen kefexin ja trikozyl yhdessä 10pvän ajan 3 tablettia molempia päivässä. Eli yht 6 tablettia päivässä.
Muista syödä PRECOSAA!!! Paljon paljon parempi kuin maitohappotabletit. Ja aina ruuan yhteydessä ne antibiootit.
Mulla ja lapsellani ainakin tuli niin pahat allergiaoireet, ettei millään voinut jatkaa. On käsittääkseni penissilliini-johdannainen, niin piruakohan sen määräsivät todetusti allergiselle...
Riippuu bakteerista kauanko tarvitsee syödä. Kaikki loppuun vaan
terv. Farmaseutti
Korvatulehdus, poskiontelontulehdus, keuhkoputkentulehdus, nielurisatulehdus. 10pvää ja loppuun asti syödään, ettei bakteereista osa selviä, jolloin tauti uusii resistenteillä bakteereilla uudestaan heti perään.
Kefaleksiiniä annetaan penisiliiniallergisille. Toinen vaihtoehto on olla ilman antibiootteja ja kärsiä seuraukset, joista pahin voi olla kuolema.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 16:22"]Mulla ja lapsellani ainakin tuli niin pahat allergiaoireet, ettei millään voinut jatkaa. On käsittääkseni penissilliini-johdannainen, niin piruakohan sen määräsivät todetusti allergiselle...
[/quote]
No ei tasan ole sen johdannainen
Mitä ap meinaa, kun sanoo, että määrättiin turhaan? Jos sulla ei olekkaan bakteeritulehdusta niin ne saa toki lopettaa.
Mä alotin saman kuurin tänään ja jos nieluviljely on nega bakteerien osalta, saan lopettaa heti kun tulokset tulee. Jos positiivinen, syön kuurin loppuun asti. Jos taas on määrätty ja oireet helpottaa kahdessa päivässä, on antibiootti alkanut toimia ja se kuuri vedetään loppuun että jokainen bakteeri kuolee. Muuten ne lisääntyvät pian kuurin kesken lopettamisen ja sitten ollaan taas kipeenä, mutta antibiootit eivät auta enää.
Angiinaan. Sitä en minä tajua eikä omalääkärikään että miksi yksityisellä Kefexinin kirjoittivat kun yleensä se on penisiliinikuuri angiinaan. Kuurin lopussa kurkkukipu ja valkoiset peitteet palasivat pariksi päiväksi. Ja heti kuurin loputtua jäätävä nokkosihottuma naamasta nilkkoihin asti. Ei ehkä kefexiniä toivottavasti ihan heti uudestaan :D
Siksi kirjoitinkin käsittääkseni. Kun selviteltiin sitä miksi tuli oireita, niin mielestäni kyllä yksi lääkäri sanoi että on penissilliinin sukulainen. No, vaikkei ei ole niin joka tapauksessa tuokin toi hengenvaaralliset oireet.
Ohis: joku väitti penisilliinijohdannaiseksi tässä ketjussa.
.
Mulle lääkäri sanoi, kun sanoin, että älä anna Kefeksiniä, kun viimeksi se ei pysynyt sisällä, että johtuu siitä, kun olen penisilliiniaklerginen ja se on penisilliiniryhmää. Ihnettelin itsekseni, että onkohan tuo joku valelääkäri, kun tuollaisia puhui.
14 todella outoa, että sullekin lääkäri sanoi noin. Olen aina luullut sen olevan kefalosporiini ja täysin eri. 15
En kyllä lopettaisi kuuria ap:nä enkä jos nieluviljely olisi nega.
Aina kehossa on jotain haitallisia pöpöjä, jotka saa voimaa kesken jääneestä kuurista.
8/14 mitä allergiaoireita saitte kefeksinistä?
Mulla joko halvaantui/turposi kieli tai sit hetkeksi hengitystiet halvaantuivat. Olin just nukahtamassa, niin yhtäkkiä en saanut nielaistua tms. Lapsella oli erilaisia oireita, mutta liittyvät varmaan osin/yhteisvaikutuksena harvinaiseen perussairauteensa.
T: 8&14
Itselle määrättiin tuota sitkeään poskiontelotulehdukseen pitkähkö kuuri, se piti lopettaa kesken kun oksentelu vei päivystykseen ja nosti maksa-arvoja sen verran paljon, että sitä ei saa mulle enää määrätä. Onneksi on vielä vaihtoehtoja.
No mihin asiaan se määrättiin?