Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sairaalat täyttyy koronapotilaista, vaikka korona on kuulemma ihan iisi?

Vierailija
11.01.2022 |

Mitä ne sitten siellä sairaalassa tekee?

Kommentit (207)

Vierailija
101/207 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

John Tossavainen tokentubessa sano että korona huijausta. Pakko uskoa aasintuntijaa, näillä mennään.

Vierailija
102/207 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt poistuu koronaketjuja 🤷‍♀️

Martin scheinin twitterissä kannattaa käydä lukemassa

Scheinin, tuo yhteiskunnan rakkikoira - aina haukkumassa tehtiin miten tehtiin !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/207 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin uuteen koronasairaalaan on sijoitettu vanhuksia yms ketkä katsotaan etteivät kestäisi enää tehohoitoa..eli aika paljon on porukkaa hoivakodeista yms. Heille on mikä tahansa flunssa rankka ja suurimmalle osalle se viimeinen tauti. Teholla olevat ovat nuorempia ja heitä yritetään pelastaa.

Vierailija
104/207 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS pääkirjoitus tänään teilaa long covidin pelotteluksi - vaikka long covid on fakta. On meillä ihmeellinen lehdistö.

Vierailija
105/207 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta rokotepaikalla olisi voinut olla halukkaille jaossa eees d-vitamiini purkki, sen syömisestä haittaa hyvin harvalle on🙂

Vierailija
106/207 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Scheinin, tuo yhteiskunnan rakkikoira - aina haukkumassa tehtiin miten tehtiin !

Hyvä että joku on!

Tänään on ihan vaan lakitekstiä siellä , kannattaa käydä lukemassa.

WHO säännöt sitoo Suomea myös , VN asetus tarvitaan jotta SARS-COV2 poistuu yleisvaarallisten tartuntatautien luettelosta - eli tällä hetkellä Koronan leviämistä tulisi edelleen yrittää estää, muu on laitonta .

Otsikot ja näkemykset että kyseessä on ”’mikä tahansa hengitystieinfektio” eivät ole tartuntatautilakia noudattavia ja suuri yleisö ottaa nämä uutiset niin että korona on vain flunssa

Vierailija
107/207 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sairaaloissa on koronapotilaita vaikka rokotuskattavuus on korkea??? 😳

Eihän koronan pitäisi levitä ed4es näin suurella rokotuskattavuudella 😳

7/8 osaa on rokottamattomia.

Edelleen Suomessa on yli 1000000 (miljoona) rokottamatonta. Ei ole ihme että tauti leviää. 

Tauti leviää ihan meifän rokotettujen kesken. Viime viikolla todettiin korona tutulla ravintolatyöntekijällä. Toissapäivänä ystävälläni ja tänään itselläni. Ollaan kaikki kolmesti rokotettuja.

Vierailija
108/207 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytin reilu viikko sitten koronapotilaana. Olin sairaalassa 3 vrk ja sinä aikana olin yksi noista sairaalahoidossa olevista covidpotilaista.

Sanoiko ne sulle että olet tilastossa vai mistä tiedät?

Kyllä sanoivat.

Höpö höpö.... Kätilönä en usko tuota.

Älä sitten usko. Kysyin omalta kätilöläni lapsivuodeosastolla ja näin hän mulle vastasi.

Ja toisaalta olen kuullut monesta muustakin yhteydestä, että covid positiivisen ihmisen ollessa sairaalassa ihan mistä tahansa muusta syystä kuin covidista, lasketaan heidät kuitenkin sairaalahoidossa oleviin koronapotilaisiin.

Enkä kyseenalaista sitä yhtään. Näin kuinka kätilöilläni valui hiki suojavarusteiden alla, joten varmasti olin monta kertaa raskaampihoitoinen potilas kätilölleni kuin jos olisin synnyttänyt terveenä.

Vierailija
109/207 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt tule päivässä keskimäärin noin 5000 tilastoitua tartuntaa eli päivittäin Suomessa on noin 10 000 koronatartuuntaa.

Rokottamattomia noin miljoona Suomessa.

Eli noin 100 päivää menee niin korona on ollu jokaisessa rokottamattomassa.

Jouluna alko tartunnat nousemaan eli maaliskuussa korona on ohi Suomessa koska silloin korona on käynny viimeistään rokottamattomat läpi.

Ja suuren osan rokotetuista.

Vierailija
110/207 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ollut hauskaa sairastaa ilman rokotteita viime vuoden kesällä. Olen perusterve nuori nainen ja kuntoni romahtanut täysin ja kuntoilu on aloitettava alusta heti kun uskallan. Onnekaita ne, jo nyt kaksi rokotetta ja lievempi omikron.

Vierailija
111/207 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voida tilastoida vain siten että kerrotaan kansalle kuinka monta ihmistä on sairaalahoidossa koronan takia ja kerrottaisi vielä että kuinka monta ihmistä on tehohoidossa koronan takia?

Koko pandemian ajan nämä julkisuuteen tulleet tilastot sairaalapotilaiden määristä on varsin hämmentäviä niissä tilastoissa on mukana myös ne ketkä on muun syyn takia sairaalassa mutta heillä todetaan korona sairaalassa(?).

Myös se minkälaisia ihmisiä koronaan menehtyy ja päätyy sairaalaan on varsin vähän mitään tietoa.

Tiedottaminen koronasta on ollut ala-arvoista ja sekavaa koko pandemian ajan.

Tiedottamisella on aika iso rooli kuitenkin kokonaisuudessa.

Vierailija
112/207 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että vain x määrä tuhannesta joutuu sairaalaan muuttuukin hieman toisenlaiseksi kun tartunnan saaneita on useita kymmeniätuhansia. Ei niitä sairaaloita ole mitoitettu kapasiteeteiltään kuin normi-elämän tarpeisiin.

Vierailija
113/207 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että joku on!

Tänään on ihan vaan lakitekstiä siellä , kannattaa käydä lukemassa.

WHO säännöt sitoo Suomea myös , VN asetus tarvitaan jotta SARS-COV2 poistuu yleisvaarallisten tartuntatautien luettelosta - eli tällä hetkellä Koronan leviämistä tulisi edelleen yrittää estää, muu on laitonta .

Otsikot ja näkemykset että kyseessä on ”’mikä tahansa hengitystieinfektio” eivät ole tartuntatautilakia noudattavia ja suuri yleisö ottaa nämä uutiset niin että korona on vain flunssa

Meillä mentiin/mennään aivan liikaa lakinikkareiden mukaan - "ei voida sulkea tms. kun lakia rikottaisiin". Esimerkiksi Saksassa hallitus toimi ja otti sitten Verfassungsgerichtin moitteet vastaan.

Vierailija
114/207 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssat ja influenssat ovat aina täyttäneet sairaalat. Nyt kun hoitajien rokotepakko määräyksillä on henkilökuntaa harvennettu entisestään, niin lopputulos on tämä 👌

Vierailija
115/207 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HS pääkirjoitus tänään teilaa long covidin pelotteluksi - vaikka long covid on fakta. On meillä ihmeellinen lehdistö.

Long covid on myös pitkälti luulosairaus, kuten esim. sähköallergia.

Ranskassa tehdyn tutkimuksen mukaan osa "long covidia" sairastavista ei ollut ikinä edes saanut koronatartuntaa.

Uskon kyllä, että joillekin tauti on todellinen, mutta kyllä hyvin moni on vain aivan itse diagnosoinut itsensä. Kun nuhan jälkeen väsyttää niin se onkin yhtäkkiä long covid?

Vierailija
116/207 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytin reilu viikko sitten koronapotilaana. Olin sairaalassa 3 vrk ja sinä aikana olin yksi noista sairaalahoidossa olevista covidpotilaista.

Kyllä sanoivat.

Älä sitten usko. Kysyin omalta kätilöläni lapsivuodeosastolla ja näin hän mulle vastasi.

Ja toisaalta olen kuullut monesta muustakin yhteydestä, että covid positiivisen ihmisen ollessa sairaalassa ihan mistä tahansa muusta syystä kuin covidista, lasketaan heidät kuitenkin sairaalahoidossa oleviin koronapotilaisiin.

Enkä kyseenalaista sitä yhtään. Näin kuinka kätilöilläni valui hiki suojavarusteiden alla, joten varmasti olin monta kertaa raskaampihoitoinen potilas kätilölleni kuin jos olisin synnyttänyt terveenä.

Puhut sontaa. Me kätilöt emme edes itse tiedä tai näe sitä asiaa.

Vierailija
117/207 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina otetaan 60+ ja ylipainokortti esiin näissä keskusteluissa kriittisten taholta? Suomen kansasta nyt kovin moni on iäkäs ja monella ylipainoa. Miten tämä muuttaa tilannetta siihen nähden, että potilaista moni olisi esim. 20-40-vuotiaita?

Vierailija
118/207 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sanoivat.

Ettekö te kätilöt ole perillä teidän potilaidenne terveystiedoista edes perustasolla?

Vierailija
119/207 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sanoivat.

Ettekö te kätilöt ole perillä teidän potilaidenne terveystiedoista edes perustasolla?

Huomaa ettet ole hoitoalalla. Me emme tiedä sitä mikä sairaus päätyy mihinkin tilastoon. Se ei kuulu edes lääkärien tehtävään eivätkä hekään sitä tiedä yksittäisen potilaan kohdalla.

Vierailija
120/207 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sanoivat.

Huomaa ettet ole hoitoalalla. Me emme tiedä sitä mikä sairaus päätyy mihinkin tilastoon. Se ei kuulu edes lääkärien tehtävään eivätkä hekään sitä tiedä yksittäisen potilaan kohdalla.

Kyllä muuten olen. Oletko ottanut ilokaasua taas vai miksi kirjoitat niin epäselviä kommentteja että pitää arvata mitä tarkoitat?