Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minkä ikäisen vauvan imetyksen lopetit ja miksi?

Vierailija
05.05.2015 |

Minulle on tullut yllätyksenä että niin monet eivät juurikaan imetä. Imetys ei suju, maito loppuu kun laihdutetaan jne. Ennen kuvittelin että vauvan imettäminen vähintään puolivuotiaaksi on ihan perusjuttu. Miksi ja minkä ikäisen vauvan imetyksen lopetit? Oliko se ns oma valinta vai pakon edessä? Koetko nähneesi riittävästi vaivaa imetyksen onnistumiseksi?

Itse imetän nyt 4 kk vauvaa, koska olen laiska. En jaksa hankkia muuta ruokaa sille ja pestä pulloja. Vaivaa olen nähnyt etsiessäni sellaisen ruokavalion että maitoa riittää vaikka urheilen. painoa en valitettavasti vielä voi tiputtaa, joten koen senkin olevan uhraus imetyksen hyväksi.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni oli 4 kk, kun ei saanut enää äidinmaitoa. Imetys ei onnistunut, koska lapsi halusi heti ruokaa kun nälkä iski, nännini ovat liian matalat ja jouduin käyttämään rintakumeja, maitoa tuli yllin kyllin ja olisi saattanut tulla myytäväksi asti, mutta imetyksessä meni hermot vauvalta sekä äidiltä. Muutaman kuukauden sitten pumppasin maitoa, mutta lopulta luovutin ja onneksi, koska vauvalla todettiin myöhemmin lehmänmaitoproteiiniallergia, jolle oli tosiherkkä.

Vierailija
2/35 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2x13kk vanhojen, ensimmäisen koska olin jo lähinnä huvitutti iltaisin, olin ollut töissäkin jo 5kk. Toista imetin viimeiset pari kuukautta lähes väkisin että ei voi isona sanoa jääneensä jostain paitsi mitä isoveli sai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaan lopetin kun lapsi oli 1 v 7kk. Täysimetin 5kk ikäiseksi. Laiskuuttani myös, ja onhan se myös halpaa ja ekologista ja raskauskilot lähti rytinällä. Mutta kaikista imetys ei ole mukavaa tai se ei vaan suju. Jokainen tavallaan.

Vierailija
4/35 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kk ikäiseksi asti. Lapsi halusi jo itse lopettaa eikä enää huolinut rintaa. Sen ikäiselle ei enää kannata yrittää väkisinkään tyrkyttää.

Vierailija
5/35 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11kk lopetin. Söi öisin niin paljon. Alkoi nukkua imetyksen lopettamisen jälkeen.

Vierailija
6/35 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 v ja vielä jatkuu.

Vierailija
7/35 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk eikä siihenkään asti ollut milloinkaan massu täynnä imetyksen jälkeen kuin pari kertaa

Vierailija
8/35 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2x3 kk, maitoa ei riittänyt molemmille joten siirryin kokonaan korvikkeeseen

12 kk, riitti mielestäni

14 kk, ihan tarpeeks

8 kk, rintatulehdus, stressi. lopetin imettämisen lääkärin neuvosto.

Vierailija
9/35 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista imetin vain 4 kk. Minulle kehittyi autoimmuunihepatiitti, johon piti aloittaa lääkkeet, enkä halunnut, että vauvaan joutuu yhtään lääkeainetta. Sinänsä lääkkeet eivät olisi estäneet imetystä, päätös tuli tehtyä ihan puhtaasti tunnepohjalta. Pulloruokinta suijui ihan hyvin. Toista lasta imetin vuoden ja 2 kk. Tämä lapsi ei edes huolinut pulloa, vaikka sitä tarjottiin.

Vierailija
10/35 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 kk ikäisen lapsen imetyksen lopetin kun tulin uudestaan raskaaksi. Olisin varmasti muutenkin pian lopettanut. Täysimetin 5.5 kk ikään saakka. Loppuaikoina oli pitkään enää yksi imetys/vrk.

Vierailija
11/35 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ei ollut enää vauva, vaan 1 v 10 kk. Kuopus on nyt 11 kk, ja imetän edelleen.

Vierailija
12/35 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 jatkaa. 3 nuorimmaista täysimetin 7 kk.

Vierailija
13/35 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vko syynä rintojen järkyttävä kipu, jonka vuoksi en voinut helteelläkään pihalle pistäytyä, kun paheni niin. Söin vatsani hajalle särkylääkkeistä. Nännit eivät olleet kipeät, ja imetys oli ainut joka hetkeksi helpotti. 

Vierailija
14/35 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää yli 1 vuotiaana lopetin ensimmäisellä ja vielä toistaiseksi ainoalla. Tyttö ei suostunut juomaan korvikkeita joten vaihtoehtoja ei kauheasti ollut. Olisin kyllä imettänyt muutenkin vuoden ikään asti mutta yö syötöistä yritimme eroon korvikkeita, ei kelvannut muu kuin mun maito :D Onneksi lehmän maito maistuu hyvin eikä lopettaminen ollut niin vaikeaa kuin olin kuvitellut.
N23

Vierailija
15/35 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v 4kk. En vaan raaskinut vieroittaa. Eikä huolinut koskaan pullosta, ja nokkamukistakin todella nihkeesti. Pikkuhiljaa kerrat väheni ja pitkään meni kerta/vrk.

Vierailija
16/35 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:28"]1v 4kk. En vaan raaskinut vieroittaa. Eikä huolinut koskaan pullosta, ja nokkamukistakin todella nihkeesti. Pikkuhiljaa kerrat väheni ja pitkään meni kerta/vrk.
[/quote]
Ja niin siis ei tykännyt korvikkeista, tavismaito menee nykyään pullostakin kun on jo puoltoistavuotias.

Vierailija
17/35 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi alapeukkuja mulle?

t. 9

Vierailija
18/35 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin vauvaa yötä päivää ensimmäisen vuoden, kiinteät maistui huonosti. Sinänsä rankkaa melkein täysimettää vuoden ikäistä (13kg) mutta minkäs teet.... Yöimetys loppui vasta 1,4v ihan kertalaakista alle kolmessa yössä, kannatti siis odottaa että on valmis siihen. Imetän vielä aamulla, päiväunille ja yöunille.

Kun yöimetys loppui, paino putosi kuukaudessa 6kg, ruokahalu olematon.

Naisten pitäisi imettää enemmän.

Vierailija
19/35 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin 2 v 9 kk. Lapsi vieroittautui itse.

Vierailija
20/35 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miesten pitäisi imettää edes vähän