uskaltaako noihin hotellihuoneen varaussivustoihin luottaa?
esim. trivago, momondo, hotels.comym. Ja miten ne loppujen lopuksi toimii?
Kommentit (21)
Hyvin on pelittänyt :) katsot hotellin, varaat sen, mahdollisesti maksat varausmaksun ja todnäk hotellissa loput. Itse olen aina varannut hotellin, jonka voi perua vuorokautta etukäteen
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:54"]
Mulla eiole koskaan ollut ongelmia.
[/quote]
Ei mullakaan! Sieltä tulee se varausvahvistuskin ihan paperisena, jos haluaa printata.
Lähde lomalle huolettomin mielin!
onnistuuko varaus myös ilman luottokorttia?
Otapa se foliohattu päästäs. Oikeasti miljoonat ihmiset käyttää noita päivittäin, luuletko että niitä edes olisi jos ne kaikki olisivat jotain huijareita? Jotkut pienet yksityisen ihmisen kotisivut voi olla epäluotettavia, muttei nuo.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:58"]
Otapa se foliohattu päästäs. Oikeasti miljoonat ihmiset käyttää noita päivittäin, luuletko että niitä edes olisi jos ne kaikki olisivat jotain huijareita? Jotkut pienet yksityisen ihmisen kotisivut voi olla epäluotettavia, muttei nuo.
[/quote]
Älä nyt tylytä!
Kyseessä voi olla nuori, joka ensimmäisen kerran lähtee omillaan ulkomaille! Ymmärrän, että voi vähän hermostuttaa ja kyselee varman päälle asioita.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:57"]
onnistuuko varaus myös ilman luottokorttia?
[/quote]
Joissain hotelleissa onnistuu, silloin on kyllä ainakin mun pitänyt maksaa jo tullessa majoitus. Joissain tapauksissa haluavat myös käteistalletuksen majoituksen ajaksi.
Paljonko tuo käteistalletus on? Ja sen siis saa takaisin?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:58"]
[/quote]
Älä nyt tylytä!
Kyseessä voi olla nuori, joka ensimmäisen kerran lähtee omillaan ulkomaille! Ymmärrän, että voi vähän hermostuttaa ja kyselee varman päälle asioita.
[/quote]
Voi myös olla niin, että on sattunut aiemmin jokin vastoinkäyminen, ongelma tai väärinkäsitys vastaavanlaisessa tilanteessa ja siksi varmistelee.
T. Eräs, joka osti lentoliput luotettavan lentoyhtiön luotettavilta nettisivuilta ja maksoi niistä kolminkertaisen hinnan, edelleen tuntemattomasta syystä johtuen! (tosin sai osan rahoistaan takaisin massiivisen valitusprosessin jälkeen)
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:04"]
Paljonko tuo käteistalletus on? Ja sen siis saa takaisin?
[/quote]
JOS sen joutuu maksamaan (ei läheskään aina), niin se on max. ~saman verran kuin hotellihuoneesta olet jo maksanut. Ja kyllä, sen saa takaisin jos ja kun et tyhjennä minibaaria maksamatta, tuhoa huonetta ja varasta kaikkea mikä irti lähtee :) Summa voi olla myös joku valmiiksi määritelty summa, tai vaikka vain puolet huoneen hinnasta. Selviää kysymällä suoraan hotellista.
Meille on kerran käynyt booking.comin kautta varatessa, että hotellilla ei ollut mitään tietoa varauksestamme. Ketjuhotelli oli kyseessä ja Ruotsissa.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:23"]Meille on kerran käynyt booking.comin kautta varatessa, että hotellilla ei ollut mitään tietoa varauksestamme. Ketjuhotelli oli kyseessä ja Ruotsissa.
[/quote]
Itse olen niin vainoharhainen, että laitan hotelliin etukäteen viestiä juuri tällaisten tilanteiden varalta
Hyvin on aina pelittänyt.
Itse teen tosin useimmiten niin että etsin hotellin Booking.comin kautta ja sitten varaan sen huoneen halvemmalla suoraan hotellista.
Kerran hotelli Aulanko ei tiennyt varauksesta, mutta uskoi varausvahvistusta. Ja tilaa oli!
Muuten käytetty paljon hotels.comia ja toimii hyvin
Sehän on kamala summa, jos on hotellihuoneen varauksen hinta. Se takuumaksu siis... ap, joka ei ole niin rikas
Onnistunut muuten, mutta varauksessa ollutta lisävuodetta ei hotellissa ollut saatavilla. Huoneen koko ollut luvattua pienempi.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:23"]Meille on kerran käynyt booking.comin kautta varatessa, että hotellilla ei ollut mitään tietoa varauksestamme. Ketjuhotelli oli kyseessä ja Ruotsissa.
[/quote]
Mulla myös ja myös Ruotsissa. Tosin epäilen että oli joku ylibuukkaus tms tilanne. Huone lopulta järjestyi.
Miten Virossa, onko kokemuksia? Ap
Viime kesänä vain kerran ei huonetta ollutkaan etukäteismaksusta huolimatta. Nämä varausliikkeet eivät sitten ole vastuussa eivätkä korvausvelvollisia mistään.
Onko niiden kautta sitten huoneet halvempia kuin itse hotellista varattavissa?
Mulla eiole koskaan ollut ongelmia.