Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naama jäätyy heti kun astuu ulos. Miten ihmeessä kenenkään lempivuodenaika voi olla talvi?! Nauttiiko muka joku oikeasti siitä että tärisee ...

Vierailija
11.01.2022 |

Minä käytän koiran pikapissillä ja sitten katson Netflixiä kahden peiton alla koira kainalossa, se on ainoa tapa saada itseni lämpöiseksi. Suihkussa en ole käynyt kolmeen päivään kun en yksinkertaisesti tarkene. Jos tupakoisin, polttaisin takuulla liesituuletimen alla.
Haaveilen keväästä ja siitä että ulkona taas tarkenee olla!

Kommentit (223)

Vierailija
41/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harva tällaisesta yli 20 asteen pakkasesta tykkää. Sama kesällä, kun lämpötila ylittää +20 niin sitten alkaa pikku hiljaa olemaan suurimmalle osalle jo liian kuuma. Talvella kylmimmillään -10 ja kesällä korkeintaan +20, nuo ovat minun ihannelämpötilat.

Minun ihannelämpötilat ovat noin välillä +15 ja + 30. 

Vierailija
42/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ennustavat varhaista kevättä.

Talvea on vaikea kestää muuten kuin sisällä lämpimässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna on näemmä +7 joten nauti siitä (ja loskasta) jos kerran lämmöstä tykkäät. 

Mieluummin tuo kuin -20.

Vierailija
44/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nämä -20 pakkaset etelässä herkkua. Toppauksia aamulla päälle vetäessä unelmoin keväästä ja kesästä jotka toivon mukaan tulevat mahd. pian.

Juu juu, turkulaisilla koittaa kevät heti joulun mentyä. Ai ai kun päivitellään keväisiä auringonpaisteita vuodenvaihteessa.

Konttaavat jo ruissalossaan sinivuokkoja etsimässä.

Vierailija
45/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palele joka hetki koska olen terve ihminen jolla on toimiva lämmönsäätelyjärjestelmä.

Lisäksi minulla on varaa ostaa ulkovaatteita ja asua lämmitetyssä asunnossa. Talvi on ihanaa aikaa.

Vierailija
46/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä kylmällä pukeutumisessa on useampi kerros lämpimiä vaatteita päällekkäin. Puuvilla on huono, eikä juuri lämmitä, mutta sen sijaan sekä polyesterityyppiset fleecevaatteet että paksut villavaatteet toimivat hyvin välikerroksina pakkasella.

Itselläni palelu väheni selvästi, kun "löysin" termolegginsit eli fleecetyyppiset legginsit, joiden päälle laitan yleensä collegehousut ja päällimmäiseksi tuulta ja vettä pitävät kuorihousut tai sitten toppahousut.

Ylävartalossa kerroksia on aina kovilla pakkasilla neljä: t-paidan tms. päällä kaksi fleeceä tai fleece ja villapaidan tyyppinen ja toppatakki päällimmäisenä.

Pipon ja villahuivin lisäksi aina pakko olla

päässä lämmin huppu, jotta viima ei käy pään alueelle. Käsissä villalapaset ja niiden päällä nahkarukkaset tai sitten kahdet erittäin paksut lapaset.

Jaloissa yhden koon verran kesäkokoa suuremmat kengät, joissa tavallisten sukkien päällä kahdet villasukat. Näillä pärjään hyvin ainakin -10 -15 pakkasella ulkona, kunhan liikkeellä pysyy.

Terv. todellinen vilukissa, joka sisälläkin käyttää kaksia villasukkia ja villapeittoa istuessa (22 asteessa)

Vierailija
47/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi onkin syytä tehdä ilmaston eteen kaikki!

Onneksi olen ensi viikolla menossa etelään lomalle lämpöön.

Vierailija
48/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja montako tonnia rahaa näihin pakkasvaatteisiin pitäisi sijoittaa että voi muutaman päivän vuodessa olla väkisin ulkona???

Vierailija
49/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vain osaa kerrospukeutua.

Osaan. Mutta miten se kerrospukeutuminen auttaa siihen, että naama on tuskaisesti jäässä kovalla pakkasella? Minä inhoan sitä.

Eli et osaa pukeutua. :)

No kerroppas miten se naama suojataan siten, että naama ei ole jäässä tai huivi yms. ei ole jäähuurussa eikä pakkanen kipristele naamaa mistään? Odotan innolla konkreettista vastaustasi. 

No mitä se jäähuuru haittaa? Ei se huivi sisäpuolelta jäädy.

https://www.hengitysliitto.fi/wp-content/uploads/2020/12/astma-nainen-p…

Vierailija
50/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluisitko mieluummin kolme kuukautta kestävän marraskuun? Tihkusadetta joka päivä, harmaata, koleaa, tuulista. Ei lainkaan lunta tai korkeintaan sataa räntää. Vaikka mittarissa olisi jopa 2 astetta, se tuntuu usein paljon kylmemmältä, säätilan ”real feel” sanoo usein -9.

Olen asunut nyt viisi vuotta Tanskassa ja ikävöin suomalaista talvea. Talojen lämmitys falskaa, sisällä on usein 18 astetta, meillä vessassa 15.

Mieluummin ottaisin sen lumisen ja kylmemmän talven niin pääsisi edes lasten kanssa pulkkamäkeen tai hiihtämään.

Vierailija
51/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva suomalainen on tommonen vilukissa. Meidät on muovattu kylmään ja pimeään tuhansia vuosia.

Ehkä sinussa enemmän muita kuin suomalaisia geenejä.

Minä ainakin ahdistun ilman kunnon talvia, olen kuin kala kuivalla maalla jos aina on nollakeli ja ruoho vihreää.

Vierailija
52/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kunnon pakkasia. Kohta lähdössä neljän tunnin pyörälenkille läskipyörällä. Metsään ja luonnonjäille polkemaan. Sopivasti vain päälle niin tarkenee. Käytännössä joka päivä tulee ulkoiltua ainakin se pari kolme tuntia.

Vierailija
53/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääripäät sekä kesällä että talvella on p*rseestä. Kesällä yli +20 on tuskaa, talvella yli -15 liian kylmää. Kesällä sellainen +17 astetta täydellinen, talvella Max -10 niin hyvä on.

Se on se mannerilmasto.

Vierailija
54/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pakkaseen sopivat vaatteet. Myös liike lämmittää. En palele.

Haluaisin silti nähdä miten vietät yhtä paljon aikaa ulkona talvella kuin kesällä.

Kesällä ulkona menee helposti tuntikausia ja siitä nauttii koko ajan.

Vähissä on ne jotka nautiskelee ulkona monta tuntia putkeen näillä keleillä.

Meitä on moneen. Itse välttelen kesällä ulkona liikkumista viimeiseen asti jos on yli +15; liian kuuma. Onneksi harvoin on. Talvella selvästi oleskelen ulkona enemmän eikä koskaan ole liian kylmä. Tuulesta en tykkää mutta silloinkin käyn kuiten ulkona, se on pukeutumisesta kiinni. Asun Lapissa ja talvi täällä on aivan ihanaa ❤️

Vierailija
55/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tulevat loskakelit ja sitten taas jäätyy ja on liukasta. Joku -10 asteen pakkanen on hyvä talvella, ulkona on nyt tosi kaunista. Viime kesä oli kammottavan kuuma ja epänormaali.

Vierailija
56/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harva tällaisesta yli 20 asteen pakkasesta tykkää. Sama kesällä, kun lämpötila ylittää +20 niin sitten alkaa pikku hiljaa olemaan suurimmalle osalle jo liian kuuma. Talvella kylmimmillään -10 ja kesällä korkeintaan +20, nuo ovat minun ihannelämpötilat.

Minulla ihannelukemat olisivat -10C ja +30C. Ja vaihtuminen saisi tapahtua viikon aikana. 

Vierailija
57/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Thaimaasta palmun 🌴 alla sinne jää helvettiin. 🥶❄️

Vierailija
58/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan kunnon pakkasia. Kohta lähdössä neljän tunnin pyörälenkille läskipyörällä. Metsään ja luonnonjäille polkemaan. Sopivasti vain päälle niin tarkenee. Käytännössä joka päivä tulee ulkoiltua ainakin se pari kolme tuntia.

Idareilla idareitten huvit.

Vierailija
59/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vain osaa kerrospukeutua.

Osaan. Mutta miten se kerrospukeutuminen auttaa siihen, että naama on tuskaisesti jäässä kovalla pakkasella? Minä inhoan sitä.

Eli et osaa pukeutua. :)

No kerroppas miten se naama suojataan siten, että naama ei ole jäässä tai huivi yms. ei ole jäähuurussa eikä pakkanen kipristele naamaa mistään? Odotan innolla konkreettista vastaustasi. 

Turkisreunaisella hupulla, pipo (+kypärämyssy+kauluri/kaulaliina) alle. 

eri

Vierailija
60/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääripäät sekä kesällä että talvella on p*rseestä. Kesällä yli +20 on tuskaa, talvella yli -15 liian kylmää. Kesällä sellainen +17 astetta täydellinen, talvella Max -10 niin hyvä on.

Höpöhöpö, +20 on aivan liian vähän. Vähintään +30 pitäisi olla aina.

Jos oikeasti olet tuota mieltä niin siihen on vain kaksi syytä: olet joko alipainoinen tai sitten sinulla on jokin sairaus. Tietenkin voi olla molemmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi