Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naama jäätyy heti kun astuu ulos. Miten ihmeessä kenenkään lempivuodenaika voi olla talvi?! Nauttiiko muka joku oikeasti siitä että tärisee ...

Vierailija
11.01.2022 |

Minä käytän koiran pikapissillä ja sitten katson Netflixiä kahden peiton alla koira kainalossa, se on ainoa tapa saada itseni lämpöiseksi. Suihkussa en ole käynyt kolmeen päivään kun en yksinkertaisesti tarkene. Jos tupakoisin, polttaisin takuulla liesituuletimen alla.
Haaveilen keväästä ja siitä että ulkona taas tarkenee olla!

Kommentit (223)

Vierailija
81/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää taiskin olla vihreiden ketju. Eipä ihme että palelee.

Vierailija
82/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nautin, kun on oikeanlaiset vaatteet ja kengät. Asun pohjois-suomessa ja ainakin täällä kunnon talviulkoiluvaatteisiin todella kannattaa satsata. Juuri syksyllä ostin lähes nilkkapituisen parinsadan untuvatakin ja viime vuonna samanhintaiset toppahousut. Vielä on hakusessa hyvät pitkävartiset vaelluskengät, joihin mahtuu villasukkia. Lakkeja on kaksi päällekkäin, kun en turkislakkia omista, ja lakkien päällä huppu. Kädessä nahkasormikkaat, joiden päällä villalapaset. Kaksi kaulahuivia. Päällysvaatteiden alla merinovillaa ja fleeceä. Hyvin tarkenen! Samoin tarkenee koira, jonka takia en voi jättää ulkoilua väliin millään säällä ja jonka ansiosta olen oppinut nauttimaan Suomen luonnosta ihan aina. Ainoastaa kuraloka ärsyttää, kun koira on sen jälkeen pestävä. Kaikki muut suomalaiset kelit ihastuttaa, jopa rankkasateet ja myrskytuulet, joita ei kovin usein pääse kokemaan. Kesähelteellä tosin ulkoillaan vasta iltamyöhällä, mutta muuten ei ole jäänyt ulkoilu kertaakaan väliin sään takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä te teette mutta minä ainakin laitan ulkovaatteet päälle. Ei palella ja mukava nauttia talvisesta säästä.

Jos naamaan kohti tuulee, voi laittaa suojaa eteen.

Koiraparkoja jotka eivät saa kunnon kävelylenkkejä omistajan takia, joka ei osaa pukeutua oikein.

Vierailija
84/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja montako tonnia rahaa näihin pakkasvaatteisiin pitäisi sijoittaa että voi muutaman päivän vuodessa olla väkisin ulkona???

Mulla on fleece-leggarit, collarihousut ja hyvät veden- ja tuulenpitävät ulkohousut, kaikki Lidlistä, yhteensä n. 30 euroa. Jos tosi kova pakkanen, paksut toppahousut vaikka Tokmannilta, max 30 euroa. Laatu on ok, lämmittää, ei tarvi olla vedenkestävä pakkasella.

Perus halpa pitkähihaknen t-paita, vanha villapaita, fleece-takki Lidlistä jotain 10 euroa.

Päällimmäisenä Didriksonssin talvitakki alesta 99 euroa, normaslihinta 199. Siinä on karvavuori ja lämmin huppu jonka saa kiinni ylös nenään asti.

Pari villapaitaa tai fleeceä lisää tuohon väliin ei maksa paljoa.

Niin ja kengät, ihan tavalliset talvikengät, ylimääräiset huopapohjalliset ja villasukkia.

Ei kovin paljoa mene rahaa eikä joka vuosi tarvi uusia.

Kaikki mikromuovia 🤣

Todellinen vesistöjen tuhoaja tuo muija.

Nyt haluaisin kyllä vähän perusteluja?

https://yle.fi/uutiset/3-10015949

Sekä

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008462146.html

Vierailija
85/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutumiskysymys, mulla ei ole ikinä kylmä ulkona. Saa vaan syyttää itseään, jos ei osaa.

Vierailija
86/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja montako tonnia rahaa näihin pakkasvaatteisiin pitäisi sijoittaa että voi muutaman päivän vuodessa olla väkisin ulkona???

Mulla on fleece-leggarit, collarihousut ja hyvät veden- ja tuulenpitävät ulkohousut, kaikki Lidlistä, yhteensä n. 30 euroa. Jos tosi kova pakkanen, paksut toppahousut vaikka Tokmannilta, max 30 euroa. Laatu on ok, lämmittää, ei tarvi olla vedenkestävä pakkasella.

Perus halpa pitkähihaknen t-paita, vanha villapaita, fleece-takki Lidlistä jotain 10 euroa.

Päällimmäisenä Didriksonssin talvitakki alesta 99 euroa, normaslihinta 199. Siinä on karvavuori ja lämmin huppu jonka saa kiinni ylös nenään asti.

Niin ja kengät, ihan tavalliset talvikengät, ylimääräiset huopapohjalliset ja villasukkia.

Kaikki mikromuovia 🤣

Pyydetään perusteluja, vastauksena saa vain alapeukkuja. Sehän tässä kertookin kaiken oleellisen. Sama meininki kuin elokapinalla ja kumppaneilla. Kova huuto mutta siihen se jääkin.

Vierailija
87/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen nostaa verenpainetta ja helle laskee sitä. Kumpi olikaan parempi, hä?

Vierailija
88/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin pakkasta kuin lämmintä, jos on pakko valita, onneksi meillä on vuodenajat. Eläkepäivillä muutan pohjosemmas, missä on talvi joka vuosi.

Jos minulla olisi varaa, muuttaisin etelään jonnekin Välimeren seudulle. Siitä ilmastosta minä pidän. 

Siellä vasta kylmä onkin talvisin kun kosteus tunkee sisään eikä lämmitykset ole Suomen tasoa. Ja luntahan sielläkin saattaa sataa talvisin.

Vierailija
89/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vain osaa kerrospukeutua.

Osaan. Mutta miten se kerrospukeutuminen auttaa siihen, että naama on tuskaisesti jäässä kovalla pakkasella? Minä inhoan sitä.

Eli et osaa pukeutua. :)

No kerroppas miten se naama suojataan siten, että naama ei ole jäässä tai huivi yms. ei ole jäähuurussa eikä pakkanen kipristele naamaa mistään? Odotan innolla konkreettista vastaustasi. 

No mitä se jäähuuru haittaa? Ei se huivi sisäpuolelta jäädy.

https://www.hengitysliitto.fi/wp-content/uploads/2020/12/astma-nainen-p…

Se jäähuuru on hemmetin epämiellyttävää kasvoilla ja kyllä se vain se hengityksen huuru siihen huiviin tarttuu. En pidä tasan tippaakaan siitä kylmän tunteesta naamalla enkä mene pakkasella ulos kuin ainoastaan, jos on pakko. 

Vierailija
90/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää taiskin olla vihreiden ketju. Eipä ihme että palelee.

Äänestän vihreitä enkä palele oikeastaan ikinä. Mutta kai näissä joku korrelaatio sitten on.

Vierailija
91/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla tein tunnin lumitöitä, kivaa oikkupuuhastelua. Tänään kävin raivaamassa vesakkoa. Uusavuttomat eivät osaa pukeutua sään mukaan.

Vierailija
92/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mikromuovia 🤣

https://yle.fi/uutiset/3-10015949

Sekä

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008462146.html

Miten itse vältät nämä? Esim. ulkopukeutumisessa.

Vierailija
93/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tulin tunnin reippaalta lenkiltä ja nautin, taisi olla noin - 20 astetta ulkona.

Kesää taas sen sijaan kammoan, etenkin sellaisia yli +22 asteen kelejä.

Olen kova hikoamaan ja paita on kävelylle lähdettyä märkä jo parin sadan metrin matkan jälkeen, parin kilometrin reippaan kävelyn jälkeen jo litimärkä. En jaksa tehdä mitään sellaisessa uuvuttavassa kuumuudessa.

Vierailija
94/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolakin nostaa verenpainetta ja silti sitä mätetään liikaa. Kyllähän ruoka maistuu paremmalta suolan kanssa.

Vierailija
95/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan. Mutta miten se kerrospukeutuminen auttaa siihen, että naama on tuskaisesti jäässä kovalla pakkasella? Minä inhoan sitä.

No kerroppas miten se naama suojataan siten, että naama ei ole jäässä tai huivi yms. ei ole jäähuurussa eikä pakkanen kipristele naamaa mistään? Odotan innolla konkreettista vastaustasi. 

No mitä se jäähuuru haittaa? Ei se huivi sisäpuolelta jäädy.

https://www.hengitysliitto.fi/wp-content/uploads/2020/12/astma-nainen-p…

Se jäähuuru on hemmetin epämiellyttävää kasvoilla ja kyllä se vain se hengityksen huuru siihen huiviin tarttuu. En pidä tasan tippaakaan siitä kylmän tunteesta naamalla enkä mene pakkasella ulos kuin ainoastaan, jos on pakko. 

Jäähuuru on huivin ulkopuolella, ei sisäpuolella. Eli ei ole kasvoilla. Mutta viuviu, pysy ihmeessä kotona.

Vierailija
96/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joku alle -20 ole yhtään paha ja täällä etelässä se on lähellä -20 vain yöllä. Oikein mukavat kelit ollut tänä talvena, en ole palellut.

Vierailija
97/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis helle kuormittaa sydäntä enemmän. Et kai väitä, että se on parempi?

Vierailija
98/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sama mutta ei kannata laittaa rasvaa/kosteusvoiteita naamaan ennen ulos lähtöä.

Eikä puhdistaa pois naaman omaa luontaista rasvakerrosta.

Jos haluaa jotain naaman eteen, sitten kanssa ylläpitää sitä lämpöä hengityksellään, eikä päästä kylmää ilmaa sisäpuolelle. Sisätiloissa sitten antaa kuivua.

Vierailija
99/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huono verenkierto ja nautin kuumista suihkuista sekä helteistä täysillä. Talvella hikiliikunta pitää ainoastaan lämpimänä, mikään pukeutuminen ei auta ulkona tai sisällä. Mies on ymmärtänyt sen vasta kahden vuoden yhdessä olon jälkeen :) Kädet aivan jäässä ja sisällä 22astetta

Vierailija
100/223 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä käytän koiran pikapissillä". Ja tietysti muiden pihoissa. AP:n kaltaisilta ihmisiltä pitäisi ottaa koira pois. 

Kaikki koirat eivät näistä pakkasista nauti, joten omakin käy OMASSA pihassa nopeasti asioillaan ja palaa ovelle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä