julkisissa meikkaaminen
Mitä mieltä olette? Paikallisjunassa meikkipussit levällään. Ripsiä käännetään, puuteroidaan, vedetään luomiväriä...
naaman värisävyn vertailua, sienen laatua... Ahistaa.
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:53"]Tuntuu, että joillain naisilla / teineillä on tarkoituksena vain esitellä, että katsokaa kaikki miten ihanat hiukset minulla onkaan.
[/quote]
Tuo on vain subjektiivinen tulkintasi täysin neutraalista toiminnosta.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:53"]Tuntuu, että joillain naisilla / teineillä on tarkoituksena vain esitellä, että katsokaa kaikki miten ihanat hiukset minulla onkaan.
[/quote]
[/quote]
Niin no, välillä busseissa näkee näitä jotka pöyhii ja heittelee hiuksiaan koko matkan ja harjaavat monta kertaa parinkymmenen minuutin bussimatkan aikana. Vaikka ne hiukset oli jo valmiiksi hyvin. Mitä muuta tarkoitusta sillä voi olla, kuin halu kiinnittää kaikkien huomio niihin omiin hiuksiin? Yleensä näillä tapauksilla vielä on tosi hyvät hiukset.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 16:52"]
Herraisä kun täällä taas saa muistutuksen huonosta Suomi-meiningeistä joidenkin kommenteista... Asun Briteissä ja työmatka (junalla) on pitkä. Ihmiset jonottaa kiltisti, ottaa toiset huomioon muutenkin... Meikkaaminen ei ole yhtään sen oudompaa kuin läppärillä kirjoittaminen tai sudokun ratkaiseminen. Meitä on niin moneksi, ja joukkoon mahtuu eikä ole muilta pois. 2015 ja "hieno nainen" ei meikkaa?
[/quote]
Juuri meinasin taas saada britiltä turpaan vappuna (ei ensimmäinen kerta). Kyllä siellä on ihan idiootteja tappelupukareita vaikka kuinka paljon, että ei ne nyt niin enkeleitä todellakaan ole.
[/quote]
Ei kai kukaan ole enkeleiksi sanonutkaan? Ja tuskinpa tuollaiset tyypit kulkevat töissä...
Mä meikkasin ennen junassa alusta asti mutta enää en kehtaa useinkaan ainakaan ruuhkajunassa. Laitan aamuyöllä kotona kun joudun heräämään töihin nopeasti värivoiteen ( on se sitten bb tai cc ) , poskipunan, yksivärisen luomivärin ja kulmat kynällä ja siihen menee 5min aikaa. Kun saavun töihin laitan aurinkopuuterin ja normipuuterin ennen kuin aloitan työt, minuutti? Ripsivärin laittaisin kanssa töissä mutta enää ei tarvitse kun on pidennykset. Itseäni ei häiritse muiden meikkaaminen julkisissa ja kiireen yllättäessä sorrun siihen itsekin. Oon silti huomannut että kyllä sitä kotonakin ehtii. Herään 30min ennen lähtöä.
Minua isomummo opetti, ettei hieno nainen maalaa ollenkaan.
Portoille jättää hieno nainen sellaiset konstit.
Joo kyllä nukun mieluummin pidempään ja meikkaan puolituntisella bussimatkalla sitten rauhassa, kuin että heräisin meikkaamaan aamulla. Ehdottomasti.
Täällä kun tuntuu tuo WT-termin merkitys olevan epäselvä aika monelle, niin tässä ylsi määritelmä. Julkimeikkaaminen busseissa tai junissa on ehdottonasti WT-meininkiä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:55"]
[/quote]
[/quote]
Niin no, välillä busseissa näkee näitä jotka pöyhii ja heittelee hiuksiaan koko matkan ja harjaavat monta kertaa parinkymmenen minuutin bussimatkan aikana. Vaikka ne hiukset oli jo valmiiksi hyvin. Mitä muuta tarkoitusta sillä voi olla, kuin halu kiinnittää kaikkien huomio niihin omiin hiuksiin? Yleensä näillä tapauksilla vielä on tosi hyvät hiukset.
[/quote]
Edelleen sama asia. Se, mitä sinä ajattelet on eri asia mitä todellisuudessa toinen ihminen ajattelee.
Miksi tuota WT:tä pitää koko ajan viljellä? Se pohjautuu muihin kuin valkoisiin köyhiin eli on rasistinen nimitys. Tässä ajattelussa trash on aina black ja toinen ja white trash on erotettava siitä. Eikö voi käyttää vanhaa kunnon junttia?
Suomessa ei ole tällaista kamalaa amerikkalaista ajatusmallia.
Antaa palaa. Ei haittaa yhtään.
Piereskely, nenän kaivaminen, tolkuton yskiminen, jatkuva niistäminen jne. yököttää enemmän.
Mulla on työmatkat päivässä 4 h. Takuulla teen junassa kaiken minkä sinne voin siirtää ja käytän säästyneen ajan lasten kanssa olemiseen. Pitkillä työpäivillä lasten kanssa oleminen jää liian vähäiseksi muutenkin, joten en varmasti nipistä siitä enää edes yhtä varttia vaikka kanssamatkustajat ajattelisivat mitä.
Suomalaiset ovat kaikessa käytännöllistä kansaa. Pukeutumisessa, sisustuksessa yms. käytännöllisyys ratkaisee. Hyvät käytössäännöt (julkinen meikkaaminen) jää mukavuuden ja käytännöllisyyden alle. Luultavasati suurinosa arvostaa käytännöllisyyttä ja antaa piutpaut hyville tavoille.
Mua nolottaa meikata julkisissa. Joku aina näkemässä ja miettii päässään et mitä toiki meikkaa ei se siitä yhtään parane.
Mulla on työmatkat päivässä 4 h. Takuulla teen junassa kaiken minkä sinne voin siirtää ja käytän säästyneen ajan lasten kanssa olemiseen. Pitkillä työpäivillä lasten kanssa oleminen jää liian vähäiseksi muutenkin, joten en varmasti nipistä siitä enää edes yhtä varttia vaikka kanssamatkustajat ajattelisivat mitä.
Olisi mielenkiintoista tietää, mitä tämä "kaikki", minkä siirrät junassa suoritettavaksi, sisältää, että säästyneen ajan voi siirtää lapsille.
Niinkauan kun miehet ei laita ripsiväriä peraukkoon niin kaikki on ihan hyvin.
On käytännöllistä käyttää matka-aika vaikka meikkaamiseen.
Istun joka aamu sellasessa pitkän matkan bussissa, jossa on aina melko vähän ihmisiä. Kukaan ei edes istu missään lähettyvillä. En ole koskaan tullut edes ajatelleeksi, että joku voisi kiusaantua, jos siinä sitten omassa "loosissani" istuessani meikkaan. Mutta ihan sama. En mä mikään erikoisen hieno nainen muutenkaan ole.
Meikkaaminen junassa/kaukoliikenteen bussissa on mun mielestä ok, siis jos vieressä ei istu kukaan ja sen voi tehdä omassa rauhassa ja muiden katseilta piilossa. Sen sijaan ruuhkaisessa lähiliikenteessä se on musta vähän kummallista, en oikein osaa perustella miksi, mutta en vaan tykkää siitä. Jotenkin miellän sen sellaiseksi hygieniaan liittyväksi yksityiseksi toiminnoksi ja tuntuu oudolta että joku pystyy/haluaa meikata muiden, vieraiden ihmisten katsoessa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:30"]
Onneksi en tarvitse meikkiä. En kyllä kehtaisikaan maalata naamaani julkisesti. Yöh, moukkamaista.
t. hyväihoinen ja voimakkaat värit omaava brunetti
[/quote]Omakehu haisee.
Mua ei häiritse, jos joku meikkaa bussissa, paitsi jos on täyttä ja joutuu istumaan jonkun vieressä. Silloin ei mielestäni pitäisi meikata. Minä en ainakaan halua mitään puuterin tai luomivärin pölyä vaatteilleni. Ja on epäkohteliasta tökkiä vieressä istuvaa kylkeen meikkejä kaivellessa. Silloin voi ihan hyvin meikata, jos vieressä ei istu ketään. Mitään voimakkaasti hajustettua ei tietenkään tule julkisissa kulkuvälineissä laittaa. Ja on myös kyseenalaista, jos levittelee meikit ympäriinsä niin että täydehkössä bussissa / junassa valtaa niillä monta penkkiä itselleen. Hiusten harjaaminen bussissa on myös ällöttävää! Tuntuu, että joillain naisilla / teineillä on tarkoituksena vain esitellä, että katsokaa kaikki miten ihanat hiukset minulla onkaan.