julkisissa meikkaaminen
Mitä mieltä olette? Paikallisjunassa meikkipussit levällään. Ripsiä käännetään, puuteroidaan, vedetään luomiväriä...
naaman värisävyn vertailua, sienen laatua... Ahistaa.
Kommentit (74)
En meikkaa täysissä julkisissa. Mutta jos junassa/metrossa/bussissa on vain vähän ihmisiä ja minulla on kiire, saatan meikata. En suihkuttele hajusteita ja varon pöllyttämästä puuteria toisten naamaan. Viimeksi viikonloppuna meikkasin puoliksi tyhjässä bussissa, kun minulla oli oma penkkirivi. Ymmärrän sen, että ei ole sopivaa suihkuttaa hiuslakkaa tai hajuvettä metrossa koska jotkut voivat olla herkkiä hajuille. Tai jos on ihan täysi kulkuväline, ja meikit pöllyävät muiden päälle. En kuitenkaan pidä sitä ongelmana, jos joku meikkaa siististi yksinään.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 09:02"]
HiEnO NaiNen Ei MeiKKaa JuNaSSa hohhoijjaa krooh pyyh. Itse olen meikannut, esim. tunnin bussimatkalla, olisi ollut tyhmää herätä aikasemmin että kerkeää meikata ja istua sitten tyhjänpanttina sielä bussissa. Ja junassa olen myös, 2 h junamatka ja suoraan junasta bileisiin? Olen epähieno juntti byhyy.
[/quote]Niinpä olet ja lisäksi kirjoitustaidoton bimbo.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:01"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 09:58"]
Miksi te edes vaivaudutte meikkaamaan, varsinkin jos on muutenkin kiire?
[/quote]
Itse näytän ilman kevyttäkin meikkiä sen verran väsyneeltä ja kipeännäköiseltä, etten kehtaa vaativissa asiakaspalvelutehtävissä toimia ilman meikkiä. Eri asia voisi olla, jos työskentelisin yksin.
[/quote]
Ja tässä taas näemme ongelman. Hän kokee omien, luonnollisten ja paljaiden kasvojensa olevan niin väsyneen ja kipeän oloiset, että ei kehtaa työskennellä julkisesti ilman meikkiä.
Rakas ystävä, sinä et ole mikään hirviö, jonka pitää naamioitua voidakseen elää ihmisten keskuudessa!
[/quote]
Älä määrittele minun tulkintaani omista kasvoistani ongelmaksi - minä rakastan meikkaamista. Jos on kiire töihin sen funktio on saada näyttämään pirteältä ja valovoimaisemmalta (lyhyessä, alle 10 minuuttia kestävässä meikkaamisessa), jos enemmän aikaa vapaa-ajalle meikkaan pidemmällä kaavalla toteuttaen mieltymyksiäni ja persoonallisuuttani enemmän :)
Musta on älytöntä, että osalle naisista on todellinen ongelma muiden, tuntemattomien naisten meikkaaminen. Voi kultsi, mua ei kiinnosta miltä SÄ näytät meikillä tai ilman. Mua kiinnostaa mun oma naamataulu, that's it!
Minusta meikkaaminen on intiimi toimenpide, joka kuuluu omassa rauhassa tehtäväksi. Näin vain minusta on. Jotenkin myötähäpeää herättävää ja kiusallista, kun vastapäätä tehdään pakkeli alusta loppuun.
Eri asia jokin huulipunan sipaisu tai muu pikku juttu. Mutta koko naaman laittaminen paraatikuntoon ei minusta sovi julkisille paikoille.
Vielä kauheampaa kyllä oli, kun paikallisjunassa yksi daami veti hammaslangan esiin ja rupesi antaumuksella rassamaan plakkejaan.. Hyi helvata, että inhotti!
Täällä Aasiassa(Korea, Japani) julkisissa meikkaaminen on kielletty, siitä on asemilla mainoksiakin.
Minua ei ärsytä meikkaaminen junassa tai bussissa.
Mutta onhan ankkanaamailu pienen peilin edessä koomisen näköistä.
Koko meikkaamisen tarkoitushan on olla paremman näköinen, eikö vain? Mikä idea siinä on, jos kaikki jossain junassa näkevät ensin ilman meikkiä?
Juuri siksihän se tehdään kotona, että astuu ulkomaailmaan paremman näköisenä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:12"]
Koko meikkaamisen tarkoitushan on olla paremman näköinen, eikö vain? Mikä idea siinä on, jos kaikki jossain junassa näkevät ensin ilman meikkiä?
Juuri siksihän se tehdään kotona, että astuu ulkomaailmaan paremman näköisenä.
[/quote]
Ei kenenkään päivän tarkoitus ole esittäytyä junamatkustajille, vaan oletettavasti matkan jälkeen ihan muille henkilöille. Esim. työt, treffit, matka, jne.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:10"]
Minua ei ärsytä meikkaaminen junassa tai bussissa.
Mutta onhan ankkanaamailu pienen peilin edessä koomisen näköistä.
[/quote]
Minä en kyllä ymmärrä tämän viestin alapeikkoja :) Tuleeko ne siitä että kirjoittajaa ei ärsytä meikkaaminen vai siitä että se näyttää niin pirun huvittavalta?
Itse en niin tee, mutta jos joku tekee niin aivan vapaasti. Se on vähän sama asia, kun olisi paplarit päässä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 09:06"]
Meikkaus ei niinkään ärsytä, mutta se kyllä kun teinipissikset harjaavat hiuksiaan aamubussissa. Ällöttää kun hilsettä ja hiuksia tipahtelee ympäriinsä.
[/quote]
Tämä! Itsekin saatan meikata pitkillä juna- tai linja-automatkoilla, jos on ollut aikainen herätys. Yleensä siinä ihan vieressä ei istu ketään eikä kellekään aiheudu haittaa, muuta kuin ehkä esteettistä. Mutta tuo hiusten harjaaminen on helvetin kuvottavaa, hiukset ja hilse vaan pöllyävät. Ja tekevät sitä ruuhkabussissa, vaikka vieressä istuu ihmisiä. Olen joskus tuosta huomauttanutkin. Itsellänikin on paksut, pitkät hiukset, pitäisiköhän alkaa pöllyyttää niitä pissiksen niskaan vastedes aina kun pissis ottaa sen harjansa esiin?
Hei, kertoo teinarit, mikä vitsi tuossa harjailussa on? Ettekö voi todellakaan suorittaa sitä ennen t. jälkeen bussimatkan?? En halua täitänne/hiuksianne/hilsettänne päälleni.
Luin joskus tästä kuinka se on toisista ihan kamalaa ja ärsyttävää. Joudun itse ajamaan töihin 35-40min, olisi luksusta jos voisin mennä julkisilla ja nukkua 15min pidempään ja meikata linja-autossa! Ei kyllä silloin kiinnostaisi pätkääkään mitä muut ajattelee, minulta säästyisi aikaa ja se on tärkeintä aamuisin. :D
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:04"]
[/quote]
Itse näytän ilman kevyttäkin meikkiä sen verran väsyneeltä ja kipeännäköiseltä, etten kehtaa vaativissa asiakaspalvelutehtävissä toimia ilman meikkiä. Eri asia voisi olla, jos työskentelisin yksin.
[/quote]
Ja tässä taas näemme ongelman. Hän kokee omien, luonnollisten ja paljaiden kasvojensa olevan niin väsyneen ja kipeän oloiset, että ei kehtaa työskennellä julkisesti ilman meikkiä.
Rakas ystävä, sinä et ole mikään hirviö, jonka pitää naamioitua voidakseen elää ihmisten keskuudessa!
[/quote]
Tästä tuli mieleen se, kun muutaman kerran olen mennyt töihin ilman meikkiä. En yleensäkään meikkaa paljoa, vähän aurinkopuuteria ja huulipunaa vaan väriä tuomaan.
Joka kerta on puoli toimistoa, mukaanlukien esimies, tullut päivän mittaan kyselemään että voinko ihan hyvin ja tahdonko lähteä kotiin. :D
Minusta on ihan ok meikata työmatkalla junassa tms. Ei tietenkään muita saa häiritä, eli ei mitään kynsilakkaa tai parfyymiä! Enkä meikkaa vastakkaisilla paikoilla, kun toinen joutuu tuijottamaan. Mutta muuten kyllä. En tee sitä huvikseni vaan siksi, ettei työmatkalla ole muutakaan tekemistä ja saan nukkua hetken pitempään. Vapaalla puuteroin nenäni naistenhuoneessa enkä esim. ravintolassa salin puolella.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:02"]
Meikkaan joskus n. 5 tunnin junamatkoilla. Siinä on niin paljon aikaa, että jotain tekemistä on kiva keksiä. :D Olen joskus lakannut kynsiä, mutta ymmärrän, että se haju varmaan kuvottaa/allergisoi joitakuita. Junassa nyt ois vaan nin helppo olla paikallaan ryttäämättä lakkoja....
[/quote] Älä siis tee niin enää, jooko? Meikkaaminen ei haise eikä haittaa, mutta tuo ihan oikeasti häiritsee kaikkia kanssamatkustajia!
Mun näkö on huonontunut todella paljon. Luulin, että kyse on juhlissa meikkaamisesta, siis hääpaikalla meikkisudit esiin tai kirkon penkissä puuteria tupsutellen.
Ihan sama tupsuttaako itseään julkisissa, mutta kainalokarvojen ja kynsien leikkaus on yök. Kumpaakin olen nähnyt:(
Itseäni vituttaa tuollaiset tenupellet jotka meikkaavat julkisissa. Kostoksi suihkutan ruuhkalinkissä hiuslakkaa niin että sitä varmasti lentää muidenkin naamaan. Onhan siitä heillekin hyötyä, pysyvät meikit paremmin naamassa.
[/quote]
[/quote]