Koko Suomi leipoo 2022
Uusi kausi alkoi. Kivaa. Ekan jakson perusteella sanoisin, että taitavia kilpailijoita kisassa. Mutta tuomarit ois voinu vaihtaa tälle kaudelle.
Kommentit (687)
Vierailija kirjoitti:
Väärin meni voitto, Anne oli kiroileva sottapytty. Ulla oli paras leipuri koko kauden, myös käytös oli asiallista. Kelpasi häntä katsoa.
Oikein meni voitto, Anne oli pirtsakka ja hyvä leipoja, muita väheksymättä. Jokaisella on ne omat bravuurinsa.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan tässä ketjussa, kun joku arvosteli ettei hiukset ole kiinni ja pitkät hihat leipojilla.
No huh, katselin hetken brittiformaattia.... mitä ihmettä ne ns näyttelijät, drag geenit esittävät muka hauskoja. Toisella pitkät roikkuvat hiukset ja sotkuisen oloiset vaatteet pyrkii aivan iholle, makaa leipomiseen päällä. Ovatko ns keventävä osuus?
Kausi 11 tuli eilen telkkarista. Todellakin outo pari juontajia siellä leipojien seassa kävi esiintymässä. Toinen kuin linnunpelätti pellon reunalta, toinen kalju nössö. Kumpikaan ei mikään tv-kasvo. Paljon huonommaksi on mennyt sielläkin sen jälkeen, kun ne kaksi naisjuontajaa lähtivät.
Jos googlaan anti gravity cake niin mulle tulee kakkuja joissa valuu esim kokis tai karkit. Ihan samalla tavalla voittajakakussa valui kananmuna.
Missä sanottiin että kilpailijat saivat 50e lahjakortin jokainen?
Vierailija kirjoitti:
Ja uudelle kaudelle haku heti päälle. Pitäisikö nyt malttaa odottaa hiukan pidempään. Tämä kausi viimeistään osoitti sen, ettei Suomessa riitä vuoden välein riittävän taitavia leipureita. Ei Suomi ole mikään Britannia, jossa porukkaa piisaa enemmän kuin tarpeeksi.
Kausi oli nolon ala-arvoinen olkoonkin, että ovat amatöörileipojia, ekan jakson saatesanoissa toinen näistä tuomareista hehkutti, kuinka nyt tulee kausien kausi ja kuinka ovat taitavia leipojia ja haasteet sen mukaiset. Olikin just päinvastoin.
Tuli vähän mieleen Masterchef- Suomi versio, joka on kyllä, niin kotikutoisen oloinen jos vertaa alkuperäiseen Australian Masterchef-kisaan.
Tulin tänne katsomaan mitä muut ihmiset oli mieltä tästä kaudesta, itselle oli pettymys. Viime kautta en jaksanut katsoa edes loppuun, oli niin surkea taso. Samaa mieltä, ettei ainakaan amatöörileipureilla kannattaisi heti uutta kautta järjestää. Eikö Suomessa voisi kokeilla jotain kondiittorien kilpailua niinkuin Masterchef oli ammattkokeille viime vuonna. Ihan selvää, ettei niitä huippuhyviä amatöörileipojia riitä. Nyt nämä kilpailijat olivat yhtä hyviä kuin suuri osa paljon leipovista ihmisistä. Varmasti hyviä leipomuksia, mutta ei ole sitä vau-efektiä mitä kaipaisi. Lisäksi varsinkin alussa tippuneet eivät osanneet edes perusjuttuja ja sotkuisen näköisiä leipomuksia ei ole kiva katsella. Juontajan ja tuomarit voisi myös vaihtaa välillä, tulisi ehkä erilaista kommentointia. Sääli, kun tämä oli ennen lempiohjelma ja alkukaudet oli tosi hyviä. Toivottavasti maikkari näyttää pian uusimmat brittikaudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin meni voitto, Anne oli kiroileva sottapytty. Ulla oli paras leipuri koko kauden, myös käytös oli asiallista. Kelpasi häntä katsoa.
No, meni miten meni. Mutta siinä finaalissa tuomarit kyllä sanoivat, että se sitten voitti, niin hän oli koko sarjan ajan parantanut tulostaan, osoittaunut kehityksellistä etenemistä. Ehkä tälläkin oli asiassa painoarvoa, kun voittaja sitten valittiin.
Ehdottamasti siisteimmän näköinen finaalikakku. Koristeissa eri tekniikoita. Ilman muuta oikea henkilö voitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olikohan tässä ketjussa, kun joku arvosteli ettei hiukset ole kiinni ja pitkät hihat leipojilla.
No huh, katselin hetken brittiformaattia.... mitä ihmettä ne ns näyttelijät, drag geenit esittävät muka hauskoja. Toisella pitkät roikkuvat hiukset ja sotkuisen oloiset vaatteet pyrkii aivan iholle, makaa leipomiseen päällä. Ovatko ns keventävä osuus?Kausi 11 tuli eilen telkkarista. Todellakin outo pari juontajia siellä leipojien seassa kävi esiintymässä. Toinen kuin linnunpelätti pellon reunalta, toinen kalju nössö. Kumpikaan ei mikään tv-kasvo. Paljon huonommaksi on mennyt sielläkin sen jälkeen, kun ne kaksi naisjuontajaa lähtivät.
Mitä tarkoittaa ettei ole tv-kasvo? Itse tunnistan molemmat, vaikka minulla ei ole edes TV:tä enkä katso sitä. Molemmat ovat persoonallisia, vaikka eivät ehkä kauneusihanteen mukaisia.
Oootteko muuten pohtineet miten leipurit pysyivät kokoajan niin freesin näköisinä? Kun itse muistelen viime kesää, niin olin punakkana ja hien peittämänä koko kesä-heinäkuun, vaikka en olisi edes touhunnut toisin kuin nämä kilpailijat. Kuitenkin jatkuvasti hokivat, kuinka teltassa on kuuma.
olen katsonut intona monta kautta sitä brittiversiota, ja kyllä tämä suomalainen on siihen verrattuna amatöörimäinen, kotikutoinen, vaivaannuttava, huonosti kuvattu ja ohjattu ja sanalla sanoen niin ankea että haen mieluummin Lidlistä kaurakeksejä kuin katsoisin tätä
Kyllä noilla brittileipojillakin epäonnistumisia tulee. Kun keksin piti napsahtaa, niin olisiko vain 25 %:lla onnistunut lopputulos ja lisäksi saattoi olla maussa vikaa. En ymmärrä tätä suomi vs britti vertailua.
Vierailija kirjoitti:
Pulla-Ulla olisi ollut oikea voittaja!
Oliko Ullan sukunimi Pyymäki? Sehän on yksi leipomo....
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tv ohjelman aihe näyttää epäonnistuneita leipomuksia viikko toisensa perään. Tällä kaudella on sponsoritkin kaikonneet, oli niin kolkko tuo keittiö ja kilpailijoiden essut. Loppukisassa keskellä kesää mustat essut. Oliko joku jouluspesiaalikin keskellä kesää. Nolo. Kilpailijat oli tosi mukavia kaikki! Mäkin olen mukava mutta en mene telkkariin leipomaan...
Minusta sponsorit tässä olivat juuri se näkyvin sisältö. Aiemmin mainonta on ollut enemmän piilomainontaa, nyt tungettiin suoraan kurkkuun. Uskomattoman härskiä mainontaa sen pikakahvin kanssa, joka sai jopa ihan ikioman jaksonsa, ja joka välissä pakotetaan tuota hiton oman kylän kauppaa.
Eipä ollut järin näyttäviä nämä finaalileipomukset. Kuin päiväkodin leipomapäivän tuotoksia. Kun osui silmiin brittiläinen näyttävien kakkujen ohjelma missä luotiin pari metriä korkeita ja silti huikean hienoja teoksia, maultaan myös. Nuori kaveri pudotettiin liian aikaisin pois. Kyllä tuossa joukossa olisi voinut hyvin olla vaikka finaalissa asti. Kukaan ei ollut toistaan kummempi. Anne oli lisäksi ääriärsyttävä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tv ohjelman aihe näyttää epäonnistuneita leipomuksia viikko toisensa perään. Tällä kaudella on sponsoritkin kaikonneet, oli niin kolkko tuo keittiö ja kilpailijoiden essut. Loppukisassa keskellä kesää mustat essut. Oliko joku jouluspesiaalikin keskellä kesää. Nolo. Kilpailijat oli tosi mukavia kaikki! Mäkin olen mukava mutta en mene telkkariin leipomaan...
Minusta sponsorit tässä olivat juuri se näkyvin sisältö. Aiemmin mainonta on ollut enemmän piilomainontaa, nyt tungettiin suoraan kurkkuun. Uskomattoman härskiä mainontaa sen pikakahvin kanssa, joka sai jopa ihan ikioman jaksonsa, ja joka välissä pakotetaan tuota hiton oman kylän kauppaa.
Mika Parviainenkin kävi vain puffaamassa Valiota eikä edes vierastuomaroinut jaksossaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja uudelle kaudelle haku heti päälle. Pitäisikö nyt malttaa odottaa hiukan pidempään. Tämä kausi viimeistään osoitti sen, ettei Suomessa riitä vuoden välein riittävän taitavia leipureita. Ei Suomi ole mikään Britannia, jossa porukkaa piisaa enemmän kuin tarpeeksi.
Kausi oli nolon ala-arvoinen olkoonkin, että ovat amatöörileipojia, ekan jakson saatesanoissa toinen näistä tuomareista hehkutti, kuinka nyt tulee kausien kausi ja kuinka ovat taitavia leipojia ja haasteet sen mukaiset. Olikin just päinvastoin.
Tuli vähän mieleen Masterchef- Suomi versio, joka on kyllä, niin kotikutoisen oloinen jos vertaa alkuperäiseen Australian Masterchef-kisaan.
Tulin tänne katsomaan mitä muut ihmiset oli mieltä tästä kaudesta, itselle oli pettymys. Viime kautta en jaksanut katsoa edes loppuun, oli niin surkea taso. Samaa mieltä, ettei ainakaan amatöörileipureilla kannattaisi heti uutta kautta järjestää. Eikö Suomessa voisi kokeilla jotain kondiittorien kilpailua niinkuin Masterchef oli ammattkokeille viime vuonna. Ihan selvää, ettei niitä huippuhyviä amatöörileipojia riitä. Nyt nämä kilpailijat olivat yhtä hyviä kuin suuri osa paljon leipovista ihmisistä. Varmasti hyviä leipomuksia, mutta ei ole sitä vau-efektiä mitä kaipaisi. Lisäksi varsinkin alussa tippuneet eivät osanneet edes perusjuttuja ja sotkuisen näköisiä leipomuksia ei ole kiva katsella. Juontajan ja tuomarit voisi myös vaihtaa välillä, tulisi ehkä erilaista kommentointia. Sääli, kun tämä oli ennen lempiohjelma ja alkukaudet oli tosi hyviä. Toivottavasti maikkari näyttää pian uusimmat brittikaudet.
Meitä faneja ja kotileipureita kyllä riittää, jotka odotamme jo innolla uutta kautta. Tuomarointi on ollut ihan parasta, myös Anne on ihana juontaja. Ei mitään sääliä, ohjelma on ollut viime vuosina ihan parasta antia maikkarilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulla-Ulla olisi ollut oikea voittaja!
Oliko Ullan sukunimi Pyymäki? Sehän on yksi leipomo....
Ei samaa sukua
Vierailija kirjoitti:
Oootteko muuten pohtineet miten leipurit pysyivät kokoajan niin freesin näköisinä? Kun itse muistelen viime kesää, niin olin punakkana ja hien peittämänä koko kesä-heinäkuun, vaikka en olisi edes touhunnut toisin kuin nämä kilpailijat. Kuitenkin jatkuvasti hokivat, kuinka teltassa on kuuma.
No eipä tarvi pohtia, he olivat tekemässä televisio ohjelmaa :)
kritisismus kirjoitti:
olen katsonut intona monta kautta sitä brittiversiota, ja kyllä tämä suomalainen on siihen verrattuna amatöörimäinen, kotikutoinen, vaivaannuttava, huonosti kuvattu ja ohjattu ja sanalla sanoen niin ankea että haen mieluummin Lidlistä kaurakeksejä kuin katsoisin tätä
Kotikutoinen on paras! :) Onnea Anne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko selventää? Teltassa oli kuuma, mutta televisiokamerat jotenkin maagisesti pyyhkäisivät hiet mennessään? Vai kävikö Anne pyyhkimässä hikikarpaloita ja lisäämässä puuteria kilpailijoiden kasvoille? Entä vaatteet? Miten ne pysyivät kuivina tuossa helteessä?
Kerro kun ei auennut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko selventää? Teltassa oli kuuma, mutta televisiokamerat jotenkin maagisesti pyyhkäisivät hiet mennessään? Vai kävikö Anne pyyhkimässä hikikarpaloita ja lisäämässä puuteria kilpailijoiden kasvoille? Entä vaatteet? Miten ne pysyivät kuivina tuossa helteessä?
Kerro kun ei auennut.
Olettaisin, että teltassa on ollut tehokkaat tuulettimet kuvausten aikana? Ja eiväthän kaikki hikoile edes saunassa. Pahoittelen sananmuotoani
Tasoa kyllä oli, mutta haavereille ei mitään voi. Onneksi hienosti kokosivat itsensä, maku oli varmasti taivaallinen Anninkin kakussa, näytti siltä. Onnea finalisteille ja Onnea voittajalle! Oli hienoa saada seurata koko ohjelma alusta loppuun.