Kantapäässä halkeama, mitä voidetta tmv suosittelet?
Tai jotain tarkoitukseen olevaa pehmentävää "lappuhoitoa" tms?
Carbalan plus-voidetta löytyy jo ennestään ja Tummelia, mutta muuta, mitä?
T. Auts ☹️
Kommentit (25)
Laita jompaa kumpaa ja laastari päälle. Vaihda aamulla uusi rasva ja laastari.
Itsellä noita tulee jos käytän maitotuotteita liikaa. Maitotuotteista ihoni kuivuu ja pahimmillaan kädet kuin hiekkapaperia ja kantapäät haavoilla. Paranevat kohtuullisen nopeasti kun olen esim viikon ilman maitotuotteita.
Laita rasvaa kantapäähän se auttaa.
O'Keeffe' Healthy feet, purkki. Toimii!
Öljyä, kokeilemalla selviää paras.
Itse rasvaan vaikka ihan perus kosteusvoiteella illalla jalat, oikein reilulla määrällä. Käärin päälle elmukelmua, ja sitten villasukat tai tavan sukat jalkaan yöksi. Aamulla huuhtelen ja kuivaan. Pysyy muutaman päivän pehmeänä, sitten täytyy jo uusia hoito. Pysyvää ratkaisua ei taida mun kuiviin kantapäihin olla. Ja mulla siis aivan kauheat kovettumat ja halkeamat.
Täältä palstalta joskus luin että ureaa sisältävät voiteet olisivat tehokkaimpia.
Iloiset Varpaat — Super Kantapäävoide.
Sitä käytän. Sama ongelma.
Paksu Nivean voide tummansinisessä peltipurkissa, ainakin Smarketeista löytyy. Kuivalle iholle ja antaa imeytyä rauhassa ja sitten yösukat jalkaan niin saa hautua yön ajan.
Sebamed Repair foot cream Korjaava jalkavoide on yllättävän hyvä
Nimeä en muista mutta kysy apteekista. On olemassa voide joka parantaa halkeamat jopa yhdessä yössä. Yllätyin voiteen tehokkuudesta.
Kiitos, tulikin paljon vinkkejä🙂.
Nyt on kintut rasvan peitossa, sekoitus mainitsemaani kahta voidetta, ja sukat jalassa.
Hyvä syy olla paikallaan villapeitteen alla sohvalla..
Ap
Suosittelen pihkavoidetta, Abilar apteekista!!
Hiero siihen suolaa ja sitruunaa.
Suihkussa kevyt raspaus jaloille, vielä kosteaan (ei märkään!) ihoon paksua voidetta esim juuri tuota Carbalania, se lukitsee ihossa suihkun jäljiltä olevan kosteuden alleen. Sukat jalkaan.
Schollin kantapäävoide ainakin toimi.
Lanoliinipohjaista voidetta kun paranee, ettei uusi vaiva.
Mene apteekkiin ja kysy.