37,1 lämpöä - saako jäädä hyvällä omalla tunnolla sairaslomalle?
en pysty edes liikkumaan kun on niin hirveä olo, mutta työterveyslääkäri sanoi että kuumetta on vasta jos on 38 astetta lämpöä
Kommentit (70)
Mulla on useon ovulaation jälkeen kehonlämpö just 37.1 :D
Tässä maailmassa on paljon sairaita, siis todella sairaita ihmisiä, joilla ei ole lainkaan kuumetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on normaali lämpö noin 36,3-36,5. Jos on 37, olen kuumeinen. Joten jos tuo on enemmän kuin sinun normaali lämpö, jäät tietysti kotiin..
No ei puolen asteen lämpövaihtelu ole vielä kuumetta, vaan voi johtua esim. ovulaatiosta.
Niin? Ja entä jos ei ovuloi? Kai nyt jokainen tuntee itsensä ja tietää koska on kipeä, oli sitten lämpöä tai ei?
Vierailija kirjoitti:
37 on ollut kuumeen raja aina päiväkodista ja koulusta tähänpäivään asti. Tulee olemaan jatkossakin.
Joillekkin se voi olla normilämpö, osalle ei todellakaan. Johonkin se raja on pitänyt vetää ja se on tuo 37.
Eikä ole, vaan 37,5 on se kuumeen raja.
Armeijakaveri lämmitti sotilassairaalassa kuumemittariaan pitämällä sitä patterissa kiinni. Ulkona oli -30C, joten patteri hohkasi.
Mittasin just iltalämmön: 36.1. Aamuisin 35.3-35.8.
kun lämpöä on mittarin mukaan yli 39 astetta niin sitten, jos vointi huono niin sairaslomalle.
Jää kotia. Itseläni normaali ruumin lämpö 36.2 ja kun on sinun lukemat 37.1 olen todella sairas.
No ei puolen asteen lämpövaihtelu ole vielä kuumetta, vaan voi johtua esim. ovulaatiosta.