37,1 lämpöä - saako jäädä hyvällä omalla tunnolla sairaslomalle?
en pysty edes liikkumaan kun on niin hirveä olo, mutta työterveyslääkäri sanoi että kuumetta on vasta jos on 38 astetta lämpöä
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Minä otan aina pomolle kuvan kuumemittarista kun ilmoitan olevani sairaana. :) Näin tekee vastuullinen työntekijä eikä pomon tarvitse miettiä että onkohan sillä oikeasti kuumetta.
Joo, ja paiseesta tai nyrjähtäneestä nilkasta.
Vierailija kirjoitti:
Korona testi näytti?
Yhdyssanaa
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Eikö sitä pitänyt pysyä kotona pienissäkin oireissa? Jumalauta, mietinki että miksi olen taas kipeä ja koronatestiin menossa. Kiitos kaikki urpot, jotka lähtee kipeänä liikkeelle!? T:hoitaja
Hyi olkoon. Opettele käsihygieniaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Eikö sitä pitänyt pysyä kotona pienissäkin oireissa? Jumalauta, mietinki että miksi olen taas kipeä ja koronatestiin menossa. Kiitos kaikki urpot, jotka lähtee kipeänä liikkeelle!? T:hoitaja
Ei kuumetta sormella hanurista mitata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pesen ja desinfioin, mutta pakko on syödä ja elää lasten kanssa normaalia elämää. Ei niitä voi aina uittaa desissä, menee koko vastustuskyky vituralleen. Se päikyn hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä isot kieltomerkit missä on kuumemittarin kuva ja +37,0
En menis töihin jos on tuo 37 ja vähääkään kuumeinen olo
Hei. Vau. Missä oot töissä? Mä haluan sinne. Mulla on ollut jo yli vuoden peruslämpö yli 37. Jopa lähes 38. Saisin saikuttaa vaan koko ajan. Ehkä pari päivää kuussa on alle 37, jolloin joutuisin tulemaan töihin.
Onko nämä kuumeessa ja sairaana töihin menijät niitä rokotettuja maailmanparantajia joilla ei voi enää olla koronaa?
En edes mittaa kuumetta, kun ei se flunssassa koskaan nouse. Soitto pomolle että en oo tulossa ja takaisin nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla normaalilämpö on keskimäärin 35,5-36. Kyllä on kuumeinen olo jos mittari näyttää 37 ja risat.
Sä et osaa käyttää digitaalisia kuumemittareita. Ne ei näytä tulosta vielä silloin kun ne piippaa. Niitä pitää pitää kainalossa sen jälkeen ainakin vartti, mielummin puoli tuntia, niin tulos nousee vielä noin asteen verran siitä mitä se oli piipatessa. Tai sitten voisit testata vanhan ajan elohopeamittaria. Sillä saa sen saman tuloksen kuin mitä digitaalinen näyttää puolen tunnin jälkeen.
Mä mittasin tän aloituksen inspiroimana lämpötilan: 37,2. Ja täysin terve olo. En tiennyt että lämpöä voi olla näinkin paljon muutoin kuin kipeänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pesen ja desinfioin, mutta pakko on syödä ja elää lasten kanssa normaalia elämää. Ei niitä voi aina uittaa desissä, menee koko vastustuskyky vituralleen. Se päikyn hoitaja
No se selittääkin, päikynhoitaja. Ajattelin ettei hoitajalla voi olla tartuntatautiymmärrys noin onnettomalla tasolla. Sillä ei ole mitään merkitystä jäävätkö ihmiset oireisina pois töistä vai eivät, sillä taudit tarttuvat jo ennen oireita. Ja sinä imuroit ne kaikki koska et pese käsiäsi riittävästi.
Eikä kenenkään vastustuskyky mene vituralleen hyvästä käsihygieniasta, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Mä mittasin tän aloituksen inspiroimana lämpötilan: 37,2. Ja täysin terve olo. En tiennyt että lämpöä voi olla näinkin paljon muutoin kuin kipeänä.
Kyllä sitä voi. Pikkuisenkin kun liikkuu kotosallakin niin heti nousee. Lämpö pitäiskin mitata aamulla ja heti heräämisen jälkeen sängyssä, ennen kuin on liikkunut yhtään mihinkään.
Kuume ei ole aikuisella mikään edellytys, voi olla sairas ilman kuumettakin. Olo ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Kuume ei ole aikuisella mikään edellytys, voi olla sairas ilman kuumettakin. Olo ratkaisee.
Niinhän se on. Enemmin pitäis kattoa vointia kuin kuumemittaria. Terveellä voi olla lämpöä ja sairaalla taas normaalilämpö.
Meillä lidlistä ostettu otsamittari näyttää n 1,5 astetta liikaa. Joka kerta kun mittaa niin on yli 38 astetta.
Suosittelen. 👍
Vierailija kirjoitti:
Meillä lidlistä ostettu otsamittari näyttää n 1,5 astetta liikaa. Joka kerta kun mittaa niin on yli 38 astetta.
Suosittelen. 👍
Meillä on tämä sama ja se taas näyttää liian vähän. Näyttää vähän mitä sattuu, mutta aina liian vähän. Välillä on asteen verran liian vähän ja välillä vain 0,3 astetta liian vähän. Koskaan ei liikaa verrattuna normaaliin mittariin. Eikä ikinä ole näyttänyt yli 37 astetta, vaikka on ollut yli 37 toisella mittarilla.
Henkkoht mulla on huono olo kun lämpö ylittää 37,2 C - tiesän käytännössä aina kun näin on ja kun mittaan kuumeen, mittari vahvistaa oloni oikeaksi.
Kaverini on juuri nyt koronassa ja toistaiseksi ainoa oire on kuume/lämpö 37-37,2 välillä. Siispä en itsekään menisi töihin tuossa olossa - tosin onneksi firmamme siirtyi pysyvästi etätöihin eli ei tarvikaan.
Jos sinusta tuntuu kipeältä, niin totta kai sinä jäät silloin kotiin, näytti kuumemittari mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen. 👍Meillä on tämä sama ja se taas näyttää liian vähän. Näyttää vähän mitä sattuu, mutta aina liian vähän. Välillä on asteen verran liian vähän ja välillä vain 0,3 astetta liian vähän. Koskaan ei liikaa verrattuna normaaliin mittariin. Eikä ikinä ole näyttänyt yli 37 astetta, vaikka on ollut yli 37 toisella mittarilla.
Meilläkin kyllä käytetään kahta muuta mittaria. Mutta tuon lidliin mittarin voisi myydä jollekin töihin otettavaksi mukaan. Sillä saisi ainakin saikkaria.
Jos on kerran hirveä olo niin jäisin kotiin. Siis jos aamulla on.