"Temptation Island -Sami ei olekaan palomies" :"D
Saako nyt vähän nauraa? :D
Kommentit (105)
Kyllähän sen jo näki siitä, kun Sami esiintyi ilman paitaa. Ei sillä pömppövatsalla palomiehenä toimita. Oikeilla palomiehillä on pakko olla kunto korkealla ja lihasta pitää löytyä, kun joutuu raahaamaan tajuttomia ihmisiä palavasta talosta! Ei sillä kropalla.
Ihme case. Eikö tuo tajunnut jäävänsä tuosta kiinni?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 00:12"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 23:29"]En ota kantaa kyseiseen saarelaiseen mutta eikös pienillä paikkakunnilla ole VPK: t sopimuspalokuntina? Eli tuommoisilla muutaman tuhannen asukkaan paikkakunnilla on vain VPK ainoa ja toimiva palokunta. Eli ihan kunnon tilanteisiin vpk:laiset voivat joutua. Lähikunnista ja -kaupungeista tulee isot yksiköt apuun jos ehtivät ja jos isompi tilanne. [/quote] Palomiehet on käsittääkseni kaikki opiskelleet Kuopiossa. Onko Sami opiskellut siellä ja ammattina palomies
[/quote]
Helsingin kaupungin palomiehet (palomies- sairaankuljettajat) koulutetaan myös Helsingin pelastuslaitoksen pelastuskoulussa.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 01:42"]
Hahhaa, sarjan alkaessa mietin, että tämä mies ei kyllä ole oikea palomies. Tutkani toimii :-D
[/quote]Joo. Ja kun tämä sankaripelastaja pyysi itku kurkussa muilta pojilta, etteivät vaan jätä häntä yksin pahan paikan sattuessa.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 00:20"]Kyllähän sen jo näki siitä, kun Sami esiintyi ilman paitaa. Ei sillä pömppövatsalla palomiehenä toimita. Oikeilla palomiehillä on pakko olla kunto korkealla ja lihasta pitää löytyä, kun joutuu raahaamaan tajuttomia ihmisiä palavasta talosta! Ei sillä kropalla.
[/quote]
Kyllä, kunnon pitää olla kova ja hyvä. Lihastakin löytyy varmasti jonkun verran, mutta ei ne nyt järjestään mitään lihasvuoria ole tai kehonrakentajilta näytä. On varmaan niitäkin, mutta kunnon pitää olla enempi sellainen että jaksaa tehdä pitkään jotain kovalla intensiteetillä (tästäkö lie sitten johtuu ammatin vaikutus naisiin ;)), kuin että kuka nostaa eniten penkistä kerran tai kellä on isoin haba. Enempi painotetaan kestävyyttä kuin kertariuhtaisun voimaa. Hillittömät lihakset vie myös paljon happea, mikä voi olla painelaitteiden kanssa ongelma. Ehkä Sami on vähän kuikelohko, mutta ei Bull Mentulastakaan brankkaria tulisi.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 03:56"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 00:20"]Kyllähän sen jo näki siitä, kun Sami esiintyi ilman paitaa. Ei sillä pömppövatsalla palomiehenä toimita. Oikeilla palomiehillä on pakko olla kunto korkealla ja lihasta pitää löytyä, kun joutuu raahaamaan tajuttomia ihmisiä palavasta talosta! Ei sillä kropalla. [/quote] Kyllä, kunnon pitää olla kova ja hyvä. Lihastakin löytyy varmasti jonkun verran, mutta ei ne nyt järjestään mitään lihasvuoria ole tai kehonrakentajilta näytä. On varmaan niitäkin, mutta kunnon pitää olla enempi sellainen että jaksaa tehdä pitkään jotain kovalla intensiteetillä (tästäkö lie sitten johtuu ammatin vaikutus naisiin ;)), kuin että kuka nostaa eniten penkistä kerran tai kellä on isoin haba. Enempi painotetaan kestävyyttä kuin kertariuhtaisun voimaa. Hillittömät lihakset vie myös paljon happea, mikä voi olla painelaitteiden kanssa ongelma. Ehkä Sami on vähän kuikelohko, mutta ei Bull Mentulastakaan brankkaria tulisi.
[/quote]
Sami on liian läski, ennemminkin liian bodarityyppinen palomiehiksi.
Kun luin otsikon, niin mietin kuinka säälittävää voi jonkun elämä olla jonka elämän suuria iloja on tälläinen uutinen. Siis miettikää tuota otsikkoa temptation island Sami ei olekaan palomies. Öööööö tota mitä vittu sitten, jo se tosiasia että joku katsoo tuollaista paskaa, niin ei anna ihmisestä kovin hyvää kuvaa, saati että täällä ihan tosissaan miettii jonku vitun Samin palomiesjuttuja.
Tälläistä jotkut ihan tosissaan pohtivat ja oikein analysoivat sivukaupalla, hah hah hah hah hah :D
Mut hei minäpäs olenkin posteljooni, mitäs siihen sanotte?
Minä olen pikkupoika posteljooni, posteljooni, posteljooni,
ja minä olen pikkupoika posteljooni ja kiertelen ympäri suomenmaan.
Minäpä se jakelen ne kirjeet ja muut, ne kirjeet ja muut, ne kirjeet ja muut.
Minäpä se jakelen ne kirjeet ja muut, ja naurussa ompi tyttöjen suut.
Eikä mua ilahduta mikkään muu, ei mikkään muu, ei mikkään muu,
kuin siniset silmät ja naurava suu.
Vielä kerran ja kaikki mukaan!!!!
Minä olen pikkukoika posteljooni, posteljooni, posteljooni,
ja minä olen pikkupoika posteljooni ja kiertelen ympäri suomenmaan.
Minäpä se jakelen ne kirjeet ja muut, ne kirjeet ja muut, ne kirjeet ja muut.
Minäpä se jakelen ne kirjeet ja muut, ja naurussa ompi tyttöjen suut.
Eikä mua ilahduta mikkään muu, ei mikkään muu, ei mikkään muu,
kuin siniset silmät ja naurava suu.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 05:04"]
Kun luin otsikon, niin mietin kuinka säälittävää voi jonkun elämä olla jonka elämän suuria iloja on tälläinen uutinen. Siis miettikää tuota otsikkoa temptation island Sami ei olekaan palomies. Öööööö tota mitä vittu sitten, jo se tosiasia että joku katsoo tuollaista paskaa, niin ei anna ihmisestä kovin hyvää kuvaa, saati että täällä ihan tosissaan miettii jonku vitun Samin palomiesjuttuja.
Tälläistä jotkut ihan tosissaan pohtivat ja oikein analysoivat sivukaupalla, hah hah hah hah hah :D
[/quote]
Mä en ole katsonut koko ohjelmaa.
Ihan lähtökohtaisesti on todella noloa, jos julkisuudessa väittää olevansa virkamies, mutta todellisuudessa on joku VPK:n wannabe tai vastaavaa. Ihan sama kuin joku huutelisi julkisesti olevansa lääkäri, vaikkei sitä oikeasti olisi, vaan lapsena tykännyt leikkiä lääkäriä.
Mietinkin ettei Sami ole niin hyvässä kunnossa kuin mitä palomieheltä vaaditaan XD
Ounou toi "ammattina sankari" kuvaus vaan pahensi tilannetta :D. Ja selittely! Voi myötähäpeä :D
Ammattina sankari on kyllä hyvä laini:))
Supersankarien liitto ei tunnusta jäsenekseen
VPK:ssa saa palkkaa. Ei se ole täysin vapaaehtoista..
On näköjään mennyt Kristalle ihan täydestä, kun ei hän ole välittänyt korjata Samin puheita.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:59"]Tässä on nyt kyse ammattinimikkeestä, johon liitetään vakiintuneesti tiettyjä edellytyksiä joita Sami ei täytä. Sami ei ole palomies eikä pelastaja. Pelastaja hän ei ole missään nimessä ja palomiehen tittelistäkin häneltä jää vähintäänkin olennanen alkuosa ilmoittamatta julkisuudessa.
Samin mielestä kurssimuotoiset n. 90 opintotuntia on sama asia kuin pelastusopiston 90 opintopisteen tutkinto, mutta se on Samin ihan oma mielipide. Se on samalla tavalla yhtenevää, kuin jos järkkärikurssin käynyt olisi omasta mielestään aika lailla valmis poliisi. Vähän sama kun oikeustradenomi nimittäisi itseään juristiksi tai lähihoitaja lääkäriksi.
Kyllä, ne oikeat palomiehet ja pelastajat on herkkiä titteleiden suhteen, mutta se johtuu juuri tällaisista Sameista joille homma on egobuustausta ja vonkaamisen apuväline. Uppoaa baarissa paljon paremmin naisiin tuo palomies kuin se Talvivaara.
[/quote]
Hyvä kiteytys
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:24"]Voi olla vpk:ssa. SPAL ilmeisesti aika paskantärkeä, kun on ottanut asiakseen selvittää, ettei tyyppi ole valepalomies ja oikein oikaisi asian mediassa.[/quote]
Sinä et siis koe minkäänlaista ammattiylpeyttä tutkinnostasi tai työstäsi, toisin kuin useimmat palo- ja pelastustoimessa työskentelevät henkilöt?
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 23:29"]En ota kantaa kyseiseen saarelaiseen mutta eikös pienillä paikkakunnilla ole VPK: t sopimuspalokuntina? Eli tuommoisilla muutaman tuhannen asukkaan paikkakunnilla on vain VPK ainoa ja toimiva palokunta. Eli ihan kunnon tilanteisiin vpk:laiset voivat joutua. Lähikunnista ja -kaupungeista tulee isot yksiköt apuun jos ehtivät ja jos isompi tilanne.
[/quote]
Ei se Kajaani nyt NIIN pieni kaupunki kuitenkaan oo etteikö siellä ihan oikeaa palokuntaa olisi :DD
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 16:20"]Mitä se vielä valehteli olleensa ekaa päivää töissä palomiehenä, kun oma koti paloi?
Wut?