Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäävätkö lapsettomat raskautta, synnytystä, vanhemmuutta, lapsiperhe-elämää?

Vierailija
04.05.2015 |

Ja onko tämä pelko syy siihen vai seuraus siitä, ettei halua lapsia?

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:48"]

Olen lapseton, mutta haluan lapsia vanhempana.

Saan jatkuvasti kuulla ihmettelyä, miksei lapsia ole jo tulossa, vaikka olen ollut mieheni kanssa avoliitossa jo viisi vuotta (olemme 23-vuotiaita). Lapsia haluamme molemmat, mutta tässä iässä meille tärkeämpää on opiskelu, työuran aloittaminen ja matkustelu.

Olen itse köyhästä perheestä, enkä toivo lapsilleni samaa. Haluan lasten syntyvän vasta, kun siihen on aidosti varaa. Eli näillä suunnitelmilla kun olemme n. 30-vuotiaita.

[/quote]voi että mä niin toivon että JOKAINEN, joka aikoo hankkia lapsia lukisi tän sun vastauksen ja ymmärtäisi toimia samøin!!! 28-35v on se väli jolloin ne lapset pitäisi hankkia! :)

Vierailija
2/129 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä haluanko lapsia, toisaalta intohimoni on reissaaminen, nukkuminen ja spontaaninen elämä. Miehen kanssa on puhuttu josko ehkä niitä lapsia joskus voitaisiin tehdä, mutta mitä enemmän asiaa ajattelen en halua ainakaan vielä olla äiti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vela pelosta minäkään :) Mutta jos noista pitäisi valita se pelottavin asia niin se olisi lapsiperhe-elämä.

Raskaus on ohi menevä tila ja synnytys sujuu omalla painollaan (kyllä se lapsi sieltä ulos tulee, tavalla tai toisella, löytyy myös lääkkeitä ja osaavia ammattilaisia). Vanhemmuus ahdistaisi (ahdistun jo ajatuksesta), mutta lapsiperhe-elämä olisi sietämätöntä.

Vierailija
4/129 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:37"]

En halua uhrata vartaloani. Tietysti sekin voi vaikuttaa, että minulla ei ole miestä, enkä tiedä, löytyykö sellaista edes.

[/quote]

Vartalosi "menee pilalle" joka tapauksessa, hankit lapsia tai et.

Vierailija
5/129 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se evoluutio toimii. Ne jotka luonnonvastaisesti eivät halua lisääntyä, karsiutuvat pois.

Vierailija
6/129 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä annetaan yleensä hirveän raskas, tylsä ja vaativa kuva. Joskus tekisi mieli hihkua, että se on oikeasti kivaa! Ja antoisaa! Mutta silloin pidettäisiin vain hulluna tai itseään pettävänä :) 

Vierailija
7/129 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:04"]

Niistä annetaan yleensä hirveän raskas, tylsä ja vaativa kuva. Joskus tekisi mieli hihkua, että se on oikeasti kivaa! Ja antoisaa! Mutta silloin pidettäisiin vain hulluna tai itseään pettävänä :) 

[/quote]

Voihan se sinulle olla sitä. Älä luule tietäväsi muiden puolesta kuitenkaan.

Vierailija
8/129 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:34"]Miksi pelko olisi ainoa vaihtoehto? Tuskin lottoa harrastamattomat ihmisetkään pelkää lottovoittoa...
[/quote]Sanopa älä muuta. Miksi se on niin hankala ymmärtää ettei yksinkertaisesti Halua lapsia. Vai pitäisikö niitä hankkia vaan sen takia että jotkut ihmiset pitävät sitä itsestäänselvyytenä. Olen täysin tyytyväinen elämääni tälläisenään, mieheni kanssa lähes 10 vuotta yhdessä, erinomainen työ josta pidän, hyviä ystäviä, voidaan ottaa vaikka äkkilähtö ulkomaille jos siltä tuntuu. En tällä halveksi perheellisiä, en vain pidä lapsista, minusta se on hyvä syy olla niitä hankkimatta.

Vierailija
9/129 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:17"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:37"] Miten olisi vaikka se, ettei tykkää lapsista? Onko se pelkoa? Ei, se on vaan syy miksi mä en hanki lapsia. En tykkää lapsista. [/quote] Toivottavasti kutienkin tiedät, että blisääntymisiologia kyllä huolehtii sinun pitävän omista lapsistasi, sitten kun ne syntyvät. Monet äidit eivät pidä muiden lapsista, mutta omat lapset ovat aivan eri juttu. [/quote] Ööh. Etkö ymmärtänyt viestiäni? Miksi hankkisin jotain mistä en tykkää ajatuksenakaan?

[/quote]

Etkö sinä lukenut minun viestiäni? Se,ettei pidä lapsista ylipäätään, ei tarkoita, etteikö pitäisi omasta lapsesta ja etteikö vanhemmuus parantaisi omaa elämää todella paljon. Ainakaan tuon ajatuksesi takia ei kannata jättää näin oleellista osaa elämästä kokematta.

[/quote]

Järjetön kommentti. Että pitäisi pelata rulettia viattoman lapsen elämällä, ja tehdä sellainen vaikkei yhtään haluaisi. Sinäkö otat vastuun jos se maaginen äidinrakkaus ei herääkään, ja lapsi syntyy maailmaan jossa kukaan ei sitä rakasta? 

[/quote]

Kyllä jokainen normaali äiti tuntee äidinrakkautta.

Tietysti jos tietää olevansa viallinen tässä suhteessa, ei lapsia kannata missään tapauksessa hankkia.
[/quote]taitaa se viallinen olla joku muu, ainakin sun viestistä päätellen..

Vierailija
10/129 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syynä on huono työllisyystilanne, pitää uudelleenkouluttautua ja löytää joku hyväpalkkainen työ ja tienata vähän. Ikää on jo sen verran että aika ei enää riitä lasten hankkimiseen. En halua elättää lapsiani yhteiskunnan varoin.

Vierailija
11/129 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:31"]Vastatkaas velat tähän: jos se vanhemmuus on kerran niin kamalaa, miksi niin moni hankkii kuitenkin toisen lapsen?
[/quote]siks että sillä ekalla mukulalla olis jotain seuraaki kun vanhemmat ei jaksa olla sen kaa.

Vierailija
12/129 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:31"]

Vastatkaas velat tähän: jos se vanhemmuus on kerran niin kamalaa, miksi niin moni hankkii kuitenkin toisen lapsen?

[/quote]

Sisaruksen lapselle, suhdetta pelastamaan, ehkäisy pettää jne. onhan noita syitä yhtämonta kuin on ihmisiäkin.

[/quote]

Valitettavan moni on hankkinut myös suhdetta pelastamaan. Täälläkin sitä on moni pohtinut ja tehnytkin sen myös.
[/quote]Niin mutta ei sitä olisi saanut äänen sanoa :D

Vierailija
13/129 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan mulla on toisenlainen kutsumus elämässä.

Vierailija
14/129 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvanut vanhoillislestadiolaisessa perheessä vanhimpana lapsena. Meitä sisaruksia on yhteensä 11. En ainakaan vielä 22-vuotiaana haaveile lapsista. Vaikka en enää lestadiolainen olekaan, eli saan itse päättää lapsilukuni, koen lapsiperheen arjen ahdistavaksi ja rankaksi. En tiedä haluanko koskaan lapsia.

Vierailija
15/129 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nyt joku pelko on keksittävä syyksi lapsettomuuteen, nii pelko siitä, että muuttuisin tommoseksi itsensä sankarijalustalle nostavaksi marisevaksi vanhemmaksi. Tekee pahaa ajatella tommosta kapeakatseisuutta ja itsekkyyttä.

Lisäks pelkään, ettet oo provo.

Vierailija
16/129 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:31"]

Vastatkaas velat tähän: jos se vanhemmuus on kerran niin kamalaa, miksi niin moni hankkii kuitenkin toisen lapsen?

[/quote]

Vastaa sinä tähän: jos se vanhemmuus on kerran niin ihanaa, niin miksi useimmat vanhemmat eivät tee niin monta lasta kuin pystyisivät? Miksi he eivät tee toista/kolmatta/neljättä/jne lasta vaan alkavat jossain vaiheessa käyttää taas ehkäisyä? Eikö ne lapset olleetkaan niin kivoja että niitä haluaisi lisää?

[/quote]

yksi suklaalevy maistuu taivaalliselle, toisenkin jaksaa ehkä syödä, mutta ei kymmentä....

näin hassuna vertauskuvana. Enempää en jaksa selostaa, paitsi että toisilla ei ole taloudellisesti mahdollisuutta hankkia kuin se yksi

[/quote]

Niin juuri. Ja sitten on ne ihmiset jotka eivät tykkää suklaasta. Heidän ei tarvitse väkisin sitä ensimmäistäkään levyä syödä.

Vierailija
17/129 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi perustella sitä ettei halua lapsia? Täällä juuri se tuntuu olevan suurin mahdollinen synti. Miksi lasten haluaminen on niin hirveän hyväksyttyä jo valmiiksi ylikansoitetussa maailmassa, vaikka vanhemmaksi ei kaikista todellakaan ole?

Vierailija
18/129 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/129 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/129 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä vielä vähän nuori ja tarkoitus olisi vielä opiskella, joten ihan oikeasti pelkään raskautta. Myös perhe-elämä pelottaa, sillä haluaisin tarjota lapsilleni yhtä hyvän lapsuuden kun itsellänikin oli, mutta pelkään epäonnistumista.
Toivon että minusta tulee ajan myötä valmiimpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi