Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojallani on VAALEANTURKOOSIT silmät!!

Vierailija
29.03.2015 |

Onko tuo normaali silmien väri? Vauvana oli ihan tavalliset siniset, mutta nyt 1-vuotiaana on alkanut oikea väri tulla esille.

Minulla ja miehelläni on tummanruskeat silmät, äidilläni ja vanhemmillaan ns. taivaansiniset, isälläni ja vanhemmillaan tummanruskeat, mieheni kummallakin vanhemmalla ja kaikilla isovanhemmilla tummanruskeat. Tällä ei ole välttämättä merkitystä, mutta veljelläni on vihreät silmät ja puolisiskoillani siniset ja harmaat. Ei siis ole periytynyt suvusta.

Onko kyseessä jokin mutaatio? Ja onko yleinenkin silmienväri? Ja tuleeko seuraavalle lapsellemme samanlaiset (olen raskaana)?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kaikilla mieheni sisaruksilla tummanruskeat silmät.

-ap

Vierailija
2/22 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalle tulee mintunvihreät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tunnen vain yhden ihmisen, jolla on vaaleanturkoosit silmät. Ei ole minulle biologisesti sukua.

-ap

Vierailija
4/22 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien värin periytyminen on paljon monimutkaisempaa kuin koulun biologian tunnilla annettiin ymmärtää.
Älä siis murehdi lastesi silmien väriä. On muuten varmaan nätit nuo turkoosit! Vai mitä mieltä olet?

Vierailija
5/22 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perityy siis näköjään äitisi puolelta...silmien väri voi vielä hiukan muuttua. Lapsen silmät ovat pienenä kirkkaamman väriset kuin mitä vanhempana. Eli vaikka nyt näyttäisivät vaal. turkoosilta niin joidenkin vuosien päästä luultavasti ovat siniset. Toiselle lapsellesi luultavasti tulee ruskeat silmät.

Vierailija
6/22 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli tummansiniset silmät pienenä, kyllä ne sitten alko muuttua sellaseks turkoosi-harmaaks.

Vierailija
7/22 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on sellaiset.

Vierailija
8/22 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:13"]Silmien värin periytyminen on paljon monimutkaisempaa kuin koulun biologian tunnilla annettiin ymmärtää.
Älä siis murehdi lastesi silmien väriä. On muuten varmaan nätit nuo turkoosit! Vai mitä mieltä olet?
[/quote]

No joo, ovathan nuo ihanat :)

-ap

Vierailija
9/22 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinainen ja kaunis väri sinänsä. Taitaa olla myös tiettyjen vaaleanvihreiden sävyisten silmien ohella niitä silmien värejä jotka harmaantuvat kuten hiuksetkin. Äidillänikin muuttuivat vaaleanharmaiksi n. 60-vuotiaana.

Vierailija
10/22 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:13"]Niin ja tunnen vain yhden ihmisen, jolla on vaaleanturkoosit silmät. Ei ole minulle biologisesti sukua.

-ap
[/quote]

"biologisesti sukua". Miksi tämäkin piti mainia? Etkö voi vaan sanoa, että ei ole sukua?? Miksi laittaa "biologisesti" siihen eteen??

Vierailija
11/22 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:13"]Niin ja tunnen vain yhden ihmisen, jolla on vaaleanturkoosit silmät. Ei ole minulle biologisesti sukua.

-ap
[/quote]

"biologisesti sukua". Miksi tämäkin piti mainia? Etkö voi vaan sanoa, että ei ole sukua?? Miksi laittaa "biologisesti" siihen eteen??
[/quote]

Koska kys. henkilö on minulle avioliiton kautta sukua.

-ap

Vierailija
12/22 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:13"]

Niin ja tunnen vain yhden ihmisen, jolla on vaaleanturkoosit silmät. Ei ole minulle biologisesti sukua. -ap

[/quote]

Miehen? Oletko ollut hänen kanssaan hyvin läheisissä tekemisissä?

Vierailija
13/22 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:13"]

Niin ja tunnen vain yhden ihmisen, jolla on vaaleanturkoosit silmät. Ei ole minulle biologisesti sukua. -ap

[/quote]

Miehen? Oletko ollut hänen kanssaan hyvin läheisissä tekemisissä?
[/quote]

Ei, en ole pettänyt miestäni kenenkään kanssa :)

-ap

Vierailija
14/22 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-v poika ja olet taas raskaana... nopeaa toimintaa..

Vierailija
15/22 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:28"]

1-v poika ja olet taas raskaana... nopeaa toimintaa..

[/quote]

Pointtisi oli?

Vierailija
16/22 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:28"]1-v poika ja olet taas raskaana... nopeaa toimintaa..
[/quote]

Niin?

Vierailija
17/22 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tää jolla on vaaleanturkoosit silmät on miehen kautta sukua, niin sieltähän se silmien väri tulee. Ei ne aina periydy suoraan ylenevässä polvessa.

Vierailija
18/22 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmän värit voi mennä miten vaan. Esim. mulla ruskeat ainoana lähisuvussa. Omilla lapsilla taas kaikilla neljällä siniset.

Vierailija
19/22 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia jos sinisilmäisiä kerta suvusta löytyy useampikin. Tiedän yhden 20-vuotiaan tytön, jolla on suuret vaaleanturkoosit silmät. Ne on aivan hämmentävän kauniit. Vauvana olivat ihan mustikan siniset ja siitä vaalenivat. Samassa suvussakin voi olla huomattavan eri värisiä silmiä. Tämän tytön siskolla ne vaalenivat samasta mustikasta kalpeiksi jäänsinisiksi ja ympärille jäi paksu tummansininen rinkula. Vois sanoa jo että ovat kaksiväriset. Veljellä puolestaan on vihreät silmät. Äidillä on vihreät silmät ja isällä siniset. Ruskeita silmiä ei löydy kummankaan suvuista ihan lähimmistä polvista.

Vierailija
20/22 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huskyn silmät! Ovat kyllä ihanat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä