Harjoittelijani pisti sitten mielenkiintoisen tekstiviestin...
Nyt on pakko purkaa av-lakkoni, sillä en todellakaan kehtaa kertoa tästä kenellekään ystävälleni, saati miehelleni IRL. Meillä on täällä töissä eräs nuori mies harjoittelussa, ja hän on tavallaan " minun" harjoittelijani, siis minun ohjauksessani. Tämän viikon hän on toisella paikkakunnalla.
Nyt pasmani menivät sekaisin, hitto! ;) Sain poitsulta tekstiviestin, jossa hän kertoi ensin yhdestä työasiasta ja lopussa luki " Täällä menee hyvin, mut ajattelen sua koko ajan..." En oikein osaa tulkita tuota niin, että hän olisi tarkoittanut työmielessä ajattelua. Nolointa tässä on se, että olen oikeasti aika otettu viestistä. Pojulla on ikää 21 v ja minä olen kohta kolmekymppinen rouvashenkilö, joten tämä oma fiilikseni nolottaa... Mitä he*vettiä sanon, kun näemme seuraavan kerran? Jotain tyyliin " Kiva kun tulit takaisin, äiti jo huolehtikin, miten pärjäät" ? :S
Kommentit (105)
kun hän tuollaisen viestin laittaa, ellei se sitten ole vitsi. Oletko varma, ettet ole sittenkin antanut ymmärtää jotain?
Vierailija:
Vaikka oiskin kavereiden kanssa tuopin ääressä suunniteltu juttu, niin so what?
Ja nyt sua hävettää kun taisit vastata jotain : )
Eikös näy käynyt..
NOLOA!
Vierailija:
kun hän tuollaisen viestin laittaa, ellei se sitten ole vitsi. Oletko varma, ettet ole sittenkin antanut ymmärtää jotain?
On helppo jutella ja olla yhdessä. Aika paljon hymyjä vaihtelemme. That' s it.
Vierailija:
Ja nyt sua hävettää kun taisit vastata jotain : )
Eikös näy käynyt..
NOLOA!
mistä ko. viesti johtuu, eihän tässä siitä ole kyse. Ap pitää vaan pään kylmänä ja jättää huomioimatta ja kommentoimatta koko viestiä harjoittelijalle. Seuraavasta mahdollisesta viestistä tai kommentista toteat viileästi, että tuo ei kuulu työsuhteeseen etkä mistään muusta ole kiinnostunut.
Älä ala puimaan juttua pojan kanssa, olet vain kuin et olisi viestiä saanutkaan. Ei ole esimiehen tehtävä alkaa sähläämään tällaisten asioiden kanssa, jos poju vielä innostuu, teet siitä stopin lyhyesti ja ytimekkäästi. Vielä ei ole pakko reagoida mitenkään, sekin on tapa viestittää tälle pojalle, että viesti oli asiaton.
Eiköhän ne nuoret miehet osaa tehdä aloitteita ihan ilman rohkaisuakin!
nimim. kokemusta on
Eli voi ihan hyvin olla niin, ettei ap ole tietoisesti vähääkään flirttaillut " pojulle" . Ja vaikka olisikin niin ONPAS KAMALAA! Hyi hyi! Ei saa flirttailla! Siihenhän voi vaikka kuolla.
Hukkukaa ahdasmielisyyteenne kantturat!
T: Se 31v. aviovaimo
Vierailija:
Älä ala puimaan juttua pojan kanssa, olet vain kuin et olisi viestiä saanutkaan. Ei ole esimiehen tehtävä alkaa sähläämään tällaisten asioiden kanssa, jos poju vielä innostuu, teet siitä stopin lyhyesti ja ytimekkäästi. Vielä ei ole pakko reagoida mitenkään, sekin on tapa viestittää tälle pojalle, että viesti oli asiaton.
Siis miksi on asiatonta, että alainen/harjoittelija lähettää flirttailevan viestin pomolleen? Mitä pahaa siinä on? Miksi töissä ei saisi kokeilla siipiään? Tässä tapauksessa viesti oli tietenkin asiaton, mutta se johtuu siitä että ap on naimisissa oleva nainen, ei hänen asemastaan! En minä ainakaan sinkkupomona pahastuisi tuollaisesta ollenkaan. :p
Kun pokka ei pitäisi.
Tuollainen töissä säätäminen vaan on vastenmielistä!
T. kokemusta valitettavasti on (aviovaimona)
Ja sinulle joka kysyit että mitä vikaa tälläisessä on niin pojan puolelta vain huonoa ja epäammattimaista käytöstä. Ap:n asemassa ja siis asemassa esimiehenä hänen tulee opastaa myös tässä asiassa opiskelijaa jos töppäilyt jatkuu.
Mä aina flirttailen söpöjen harjoittelija poikien kaa.
t. akateemikko
Minä olen se jälkimmäinen.
Ehkäpä ap ei ole sanonut asiasta miehelleen, koska ei pidä juttua niin tärkeänä, että siitä pitäisi turhaan toisen mieltä pilata. Jotkut miehet eivät kestä " reviirilleen" astumista.
Minä olen yleensä kertonut vastaavista tilanteista miehelleni, mutta jälkikäteen olotila on ollut typerä. Mieheni ei juuri lotkauta moisille korviaan (ei ole kovin mustasukkaista tyyppiä) ja mulle tulee vaan sellainen olo, että " lesoilin" valloituksillani. Vaikken oikeasti teekään mitään valloittaakseni nuoria miehiä... Mitä nyt meikkaan ja pukeudun kivasti omaksi ilokseni. Kiva jos miellyttää muitakin. :)
Mahtaako poju ymmärtää varmasti yskän?
nut miesporukassa silmät valuen vastaavanlaista viestitystä. Vanhempi nainen luuli olevansa erittäin charmantti ja pientä flirttiä, mutta meillä oli hauskaa kun hirnuimme viestittelyä :)
Jos tämä olisikin vain hassu tekstiviesti joltain yhdentekevältä teinipojalta, niin eihän siinä mitään olisikaan. Mutta omat tunteeni ovat se ongelma. Sanotaan nyt sitten suoraan: olen ihastunut siihen kultapoitsuliin, piru vie!!! Okei okei, olen ollut jo monta viikkoa. :(
Ota kohteliaisuutena (jona vain se oli ehkä tarkoitettukin) ja anna olla. Jos olisi jotain törkeetä tai enempi lässyä laittanut, niin pitäis puuttua mutta toi nyt oli vaan söpöä. Ehkä kaveri halusi sanoa että on viihtynyt työpaikallasi paremmin ja ilmosi sen vähän laittamattomasti. Ehkä nyt tajunnut sen ja hävettää sitä, ehkä ei. Miks aina täytyy ajatella niin ilkeästi kaikista (tarkoitan joitakin ed. viestejä), samaa mieltä siis paljolti kuin kolmikymppinen rouvakin edellä.
No mutta eihän ihastumisessa mitään pahaa ole. On aina ihanaa löytää ihana ihminen. Mikä hänessä vetoaa sinuun?
Riippuu varmaan naisesta onko hän parikymppisten kollien mielestä mummo vai ei. Harva tuntemani alle kolmekymppinen nainen näyttää mummolta. (ehkäpä minulla on harvinaisen viriilejä ystäviä? Ja mä olen sentään jo yli 30)
AP: Ole vaan rauhassa pikkuisen ihastunut. Mutta pidä se unelmointitasolla. Näe ihania päiväunia, mutta tajua Täydellisten naisten Gabriellan tapaan ettei parikymppinen poju loppujen lopuksi ole se mitä haluat. Haluat vain osan hänestä... Nuoruuden, huuman, jäntevän ja lihaksikkaan vartalon... tms. Et muuta.
T: 31v. aviovaimo
Minusta hyvässä ja toimivassa suhteessa myös ihastumisista voidaan keskustella siinä missä muistakin asioista.
Mikä mummo nyt alle kolmekymppinen nainen on? Vaikka oiskin kavereiden kanssa tuopin ääressä suunniteltu juttu, niin so what?
T: Se 31-vuotias aviovaimo