Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa kun toi lapsi ei voi nukkua....

Vierailija
03.05.2015 |

Lääkärissä käytiin 9.4 koska epäilin että lapsella lisi ollut allergiaa, hän oli niin räkäinen ja yski hirveästi. Oli jatkunut jo viikon suurinpiirtein, olin atanut Zyrteciä ja ehkä kuvitellut että se vähän lievittää yskää yöllä ainakin.
Todettiin sitten korvatulehdus, jota en kyllä osannut yhtään epäillä.
Otettiin verikokeena allergiakokeita, lääkäri sanoo ettei haittaa vaikka lapsi oli saanut Zyrteciä illalla.
Aloitettiin antibiootit, mutta ei niistä suurempaa iloa ollut kun lapsi sylki ne heti ulos.....
Viikon päästä lääkäri soitti, verikokeiden tulosten mukaan ei mitään allergioita ainakaan. Kyseli lapsen vointia, sanoin että edelleen hyvin nuhainen, yöt ei saa nukuttua tukkoisuuden takia. Sanoin ettei antibiootit ole oikein mennyt ohjekirjan mukaan alas.... Sovittiin että menen vähän aikaisemmin korvien jälkitarkastukseen.
Menimme 20.4, eri lääkäri.
Lääkäri vain ihmetteli että minkä takia oikein tultiin, että mitä minä oikein kuvittelen että hän voisi tehdä. Selitin sitten vain jotain että kyllä sitä nyt vaan hermostuttaa kun toinen ei pysty hengittämään kunnolla öisin kun on niin tukossa ja yskii niin paljon.
No, hän ei nyt voi asialle mitään ja korvakin oli jo parantunut, joten ei muuta kuin elämään normaalia elämää ja ulkoila yms ja olla välittämättä nuhasta, kyllä se menee ohi.
(Yksityisellä ollaan käyty, jos sillä nyt on merkitystä.)
Nyt yskä on kyllä suurinpiirtein parantunut, mutta tuo nuha...
Tuntuu että hoivviettikään ei enää riitä, ei vain jaksa kun lapsi heräilee itkemään 15-30minuutin välein. Olen välillä jäänyt viereen makaan, ja melkein suuttuu siihen kun lapsi ei voi hengittää sitten suun kautta, väkisin yrittää hengittää nenän kautta ja sit ei saa henkeä ja sitten herää....
Mutta lääkärin mielestä ei syytä huoleen koska kyseessä kuitenkin perusterve 2-vuotias. (Täytti 3päivää sitten, ei silläkään oikeasti merkitystä varmaan ole).
Nyt ollaan kuitenkin tuon tytön nuhan takia kaikki hyvin, hyvin väsyneitä. Hön itse koska ei aa nukuttua kunnolla, ja minä ja mieheni koska ei mekään saada nukuttua. Vaikka ottaa meidän sänkyyn nukkumaan niin ettei tartte nousta ylös ja mennä lohduttamaan kun hän itkee, niin hänhän herättää kuitenkin itkullaan, eikä aina ehdi nukahtamaan sitten itse uudestaan ennenkuin hän jo taas itkee.
Lasten nenäsumutetta ollaan koitettu, ei ole juurikaan vaikutusta ollut.
Taidan tuhlata rahaa (tai no, sama sairaus edelleen niin ekaan omavastuun pitäisi mennä....) ja käydä huomenna taas lekurissa, jos saisi ajan sille joka alunperin otti meidät vastaan....

Vai onko kokeneimmilla vanhemmilla vinkkejä? Pää koholla on jo koitettu, mutta hän liikkuu niin paljon unissaan....

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko imeny nenästä?

Vierailija
22/30 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 23:51"]

Ootko imeny nenästä?

[/quote] Olen, mutta sitä vaan tulee ja tulee silti. samoin kuin itsellekin sitä aina vaan tulee vaikka kuinka niistää.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on idiootteja vastaajia!
Tiedän kuinka raskasta on kun tuon ikäisellä nuha jota sitten itkee yöllä :(
Kannattaa käydä uudestaan siellä lääkärissä. Jos siellä korvissa kuitenkin jotain on.. Yleensä lääkekuuri kuivattaa nuhankin samalla.. Ostakaa myös apteekista kunnon nenän niistäjä jos ei vielä osaa/halua niistää. Ja jotain mentholin tuoksuista voidetta, oliko se vics vai miten nyt kirjoitettiinkaan!

Vierailija
24/30 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsella puhdas peti? Siis uusi patja, peitto ja tyyny. Pölypunkit vois sairastuttaa.

minä sain antibiootit menemään laatimalla tarravihkon, johon pääsi sitten joka kerta liimaamaan ja ympäröimään itse valitsemallaan tussilla. Suklaapalan sai myös onnistuneesta suorituksesta. Kaikki palkinnot eteen valmiiksi ja huomio niihin.

Vierailija
25/30 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo räkäsyys voi kestää monta kuukautta, mutta jos lääkäri on todennut etuajassa olleessa korvakontrollissa korvatulehduksen parantuneen niin se antibiootti on purrut siihen riittävästi. nyt on ollut liikkeellä tommosta sitkeää räkätautia joka muutanut muotoaan. Mutta oot saanu jo hyviä vinkkejä eli laita nukkumsihuoneeseen ilmankostutin, pyydä se ventolineresepti ja babyhalerille myös resepti, sen käyttö voi olla haastavaa jos vastaanhangoitteleva lapsi mutta anna vaikak väksin, toinen pitää kiinn ja toinen antaa lääkkeen ja sen jälkeen lasta pidetään hyvänä. Sitten kohotettu pääpuoli, ympäröi lapsi korkeilla tyynyillä jotka kohottaa jo hartioista asti tai sängyn pääpuoli koholle.

Kyllä se menee ohi ja koska teitä on kaksi miksi väsytätte molemamt, tehkää vahtivuorot  että saatte nukkua rauhassa toisessa huoneessa vai oletko sinä kotona. anna hunajaa, ss auttaa räkäsyyteen.

tähän räkätautiin ei liity kuumetta mutta on sitkeä.

Vierailija
26/30 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 23:58"]Jo on idiootteja vastaajia!
Kannattaa käydä uudestaan siellä lääkärissä. Jos siellä korvissa kuitenkin jotain on.. Yleensä lääkekuuri kuivattaa nuhankin samalla.. Ostakaa myös apteekista kunnon nenän niistäjä jos ei vielä osaa/halua niistää. Ja jotain mentholin tuoksuista voidetta, oliko se vics vai miten nyt kirjoitettiinkaan!
[/quote] Vicks Vaporubia ajattelin hakea huomenna. Jotenkin vain päivällä unohtaa miten kamalat yöt on kun hän ei ole päivisin yhtään kipeän oloinen vaikja nuhainen onkin. Kiitos myötätunnosta :)

Vierailija
27/30 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 00:17"]tuo räkäsyys voi kestää monta kuukautta, mutta jos lääkäri on todennut etuajassa olleessa korvakontrollissa korvatulehduksen parantuneen niin se antibiootti on purrut siihen riittävästi. nyt on ollut liikkeellä tommosta sitkeää räkätautia joka muutanut muotoaan. Mutta oot saanu jo hyviä vinkkejä eli laita nukkumsihuoneeseen ilmankostutin, pyydä se ventolineresepti ja babyhalerille myös resepti, sen käyttö voi olla haastavaa jos vastaanhangoitteleva lapsi mutta anna vaikak väksin, toinen pitää kiinn ja toinen antaa lääkkeen ja sen jälkeen lasta pidetään hyvänä. Sitten kohotettu pääpuoli, ympäröi lapsi korkeilla tyynyillä jotka kohottaa jo hartioista asti tai sängyn pääpuoli koholle.

Kyllä se menee ohi ja koska teitä on kaksi miksi väsytätte molemamt, tehkää vahtivuorot  että saatte nukkua rauhassa toisessa huoneessa vai oletko sinä kotona. anna hunajaa, ss auttaa räkäsyyteen.

tähän räkätautiin ei liity kuumetta mutta on sitkeä.
[/quote] Kiitos vastauksestasi. Vuorottelemmekyllä siinä kumpi käy lohduttamassa, seinät vaan niin ohuet että momolemmat herää.

Vierailija
28/30 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 23:58"]Jo on idiootteja vastaajia!
[/quote] Vicks Vaporubia ajattelin hakea huomenna. Jotenkin vain päivällä unohtaa miten kamalat yöt on kun hän ei ole päivisin yhtään kipeän oloinen vaikja nuhainen onkin. Kiitos myötätunnosta :)
[/quote]
Eihän teillä ole asunnossa sisäilmaongelmia? Itse aikanaan homeasunnossa olin öisin ihan tukkoinen, päivisin helpotti. Syyksi paljastui kylppäri jossa hometta (oli makuuhuoneen vieressä).

Vierailija
29/30 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 23:58"]Jo on idiootteja vastaajia!
[/quote]
Eihän teillä ole asunnossa sisäilmaongelmia? Itse aikanaan homeasunnossa olin öisin ihan tukkoinen, päivisin helpotti. Syyksi paljastui kylppäri jossa hometta (oli makuuhuoneen vieressä).
[/quote] Ei kyllä pitäisi olla. Itselläni kaiken maailman allergiat ja yliherkkyydet niin olisi ainakin helppoa kuvitella että itse oireilisin pahemmin jos olisi hometta tai muuta.

Vierailija
30/30 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 23:58"]Jo on idiootteja vastaajia!
[/quote]
[/quote] Ei kyllä pitäisi olla. Itselläni kaiken maailman allergiat ja yliherkkyydet niin olisi ainakin helppoa kuvitella että itse oireilisin pahemmin jos olisi hometta tai muuta.
[/quote]
Ei siitä kaikki oireile yhtä herkästi. Meilläkin mies on muuten allergisempi ja minä siitä homeesta ensin aloin oireilla. Tuo vaihtoehto kannattaa miettiä jos ei ala helpottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi