Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ole vegetaristi?

Vierailija
03.05.2015 |

Jos olet tietoinen siitä, miten tehotuotanto
a) saastuttaa aivan tajuttomasti
ja
b) kaltoinkohtelee eläimiä hirveällä tavalla eikä tarjoa niille muuta kuin kärsimyksentäyteisen elämän,
Miksi yhä syöt lihaa?
Miksi kissan tappaminen on hirveää, mutta tuhansien sikojen, lehmien ja kanojen kiduttaminen on ihan sama?
En edes odota hyviä perusteluita.

Kommentit (273)

Vierailija
121/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:20"]Koska pidän lihasta aivan älyttömän paljon. En näe lihantuotantoa ongelmana. Minusta se ei ole epäeettistä. Ymmärrän, jos sinun mielestäsi on. Me olemme eri mieltä. Se on ihan fine. [/quote] Eli mielestäsi eläinten eläminen ahtaissa, pimeissä ja kurjissa oloissa vailla kunnon terveydenhuoltoa ei ole ongelma? Jos ei ole, niin mikäs siinä. kaikilla on omat eettiset arvonsa

[/quote]

Lopetan lihan syömisen heti kun maailmasta loppuu orjuus. Suurimmalla osalla maailman ihmisistä ei ole terveydenhuoltoa, joten miksi suomalaisella sialla pitää olla omalääkäri?

Vierailija
122/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:05"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:59"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:57"]En osaa henkilökohtaisesti kantaa murhetta lehmien ja kanojen tunteista. En vaan pysty. Sori. Ne on meidän ruokaa. [/quote] Entä nälänhädästä kärsivät ihmiset? Ilmastopakolaiset? Nykylasten tulevaisuus? [/quote] Ei ratkea nämä ongelmat lihansyönnin lopettamisella. Ei, vaikka kuinka niiden hampunvihreiden lasien kanssa yrität katsella. [/quote] Eivät ratkea kokonaan, mutta merkittävää apua siitä olisi. Silmälaseja en tarvitse, minulla on poikkeuksellisen tarkka näkö.

[/quote]

Ei olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:06"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:03"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:59"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:57"]En osaa henkilökohtaisesti kantaa murhetta lehmien ja kanojen tunteista. En vaan pysty. Sori. Ne on meidän ruokaa. [/quote] Entä nälänhädästä kärsivät ihmiset? Ilmastopakolaiset? Nykylasten tulevaisuus? [/quote] Entä naisettomuudesta kärsivät sinkkumiehet? Miksi vegetytöt eivät helpota heidän tuskaansa? Miten voidaan olla näin tunteettomia? [/quote] Olen kylläkin vegemies, haluatko että lievitän tuskaasi? [/quote] Sopiihan se, jos sulla on vaikka sisko vapaana tarjolla. [/quote] Ei ole siskoa, mutta voin itse auttaa, kelpaako?

[/quote]

Miten ajattelit auttaa? Olen kuitenkin hetero taipumuksiltani.

Vierailija
124/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä, ja tässä vastaus sille, joka kysyi, että käytänkö muovia.
Kyllä käytän! Miksikö käytän, jos mielestäni lihansyönti on väärin? Siksi, koska esim muovipakkauksille ei ole tarjolla toista, eettisempää ratkaisua. Jos olisi, niin totta kai ostaisin. Minä en voi sille mitään, että synnyin muovia hulluna tuottavalle aikakaudelle, ja muoville harvoin on tarjolla ekologisempaa vaihtoehtoa. Minä en voi sillekään mitään, että synnyin lihaa hulluna tuottavalle aikakaudelle, mutta minulle on tarjottu eettisempi ja ekologisempi vaihtoehto.
Pyrin kierrättämään kaikki jätteeni biohajoavista muoviin ja lasiin, sen verran voin vaikuttaa tällä hetkellä.
Ja jos sinulla on minulle kerrottavaa muovista ja muovinkäytöstä, niin kerro. Kuuntelen mielelläni, koska minulla ei ole tapana pyhittää jotain epäekologista tapaani leikkimällä, ettei mitään ongelmaa ole. Sen sijaan kuuntelen mielelläni neuvosi siitä, miten voisin vaikuttaa muovinkulutukseeni ja ympäristööni.

Vierailija
125/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:56"]

Jos olet tietoinen siitä, miten tehotuotanto a) saastuttaa aivan tajuttomasti ja b) kaltoinkohtelee eläimiä hirveällä tavalla eikä tarjoa niille muuta kuin kärsimyksentäyteisen elämän, Miksi yhä syöt lihaa? Miksi kissan tappaminen on hirveää, mutta tuhansien sikojen, lehmien ja kanojen kiduttaminen on ihan sama? En edes odota hyviä perusteluita.

[/quote]

Miksi murhaat kasveja? Ne on eläviä olentoja siinä kuin sinäkin, miksi pidät itseäsi niitä parempana, millä oikeudella asetat oman elämäsi niiden edelle?

Vierailija
126/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:46"]En ole vegetaristi koska a) pidän lihasta ja b) se eläin jonka lihaa kaupasta ostan on jo kuollut joten mieluummin hyödynnän kyseisen lihan, eipähän kuollut possu turhaan. 
[/quote]

Öö. :) Taitaa olla trolli, mutta oletko kuullut kysynnän ja tarjonnan laista? Vai luuletko, että sinun Citymarkettisi tilaisi saman määrän jauhelihaa pilaantumaan kuin aina ennenkin, vaikka jauhelihan kysyntä vähentyisi?

Vierailija
127/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhaa ja rakkautta! Syökää porkkanoita. Hohhoi.

Vierailija
128/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:56"]

Jos olet tietoinen siitä, miten tehotuotanto a) saastuttaa aivan tajuttomasti ja b) kaltoinkohtelee eläimiä hirveällä tavalla eikä tarjoa niille muuta kuin kärsimyksentäyteisen elämän, Miksi yhä syöt lihaa? Miksi kissan tappaminen on hirveää, mutta tuhansien sikojen, lehmien ja kanojen kiduttaminen on ihan sama? En edes odota hyviä perusteluita.

[/quote]

Miksi murhaat kasveja? Ne on eläviä olentoja siinä kuin sinäkin, miksi pidät itseäsi niitä parempana, millä oikeudella asetat oman elämäsi niiden edelle?
[/quote]
Minimioin kasvien kärsimyksen määrän syömällä ainoastaan kasveja.

Vierailija
129/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:06"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:03"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:59"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:57"]En osaa henkilökohtaisesti kantaa murhetta lehmien ja kanojen tunteista. En vaan pysty. Sori. Ne on meidän ruokaa. [/quote] Entä nälänhädästä kärsivät ihmiset? Ilmastopakolaiset? Nykylasten tulevaisuus? [/quote] Entä naisettomuudesta kärsivät sinkkumiehet? Miksi vegetytöt eivät helpota heidän tuskaansa? Miten voidaan olla näin tunteettomia? [/quote] Olen kylläkin vegemies, haluatko että lievitän tuskaasi? [/quote] Sopiihan se, jos sulla on vaikka sisko vapaana tarjolla. [/quote] Ei ole siskoa, mutta voin itse auttaa, kelpaako?

[/quote]

Miten ajattelit auttaa? Olen kuitenkin hetero taipumuksiltani.
[/quote]
Mä annan ilmaisen vinkin, tai jopa kaksi. A) Lakkaa jankkaamasta. B) Ala tehdä otsekin sitä ruokaa, ei kukaan sulle kotiorjaksi tule.

Vierailija
130/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:06"]Hyvinvointiyhteiskunnan kotkotuksia. On liikaa aikaa miettiä turhanpäiväisyyksiä.

Suurinosa kuitenkin kotimaisista lihoista, kanoista yms tulee kuitenkin riittävän hyvistä oloista.

Kasvissyöjät on niin hellyyttävän naiiveja välittäessään niin kovin eläinten olosuhteista.

Kuten täälläkin jo mainittu useaan otteeseen, monella ihmisellä tällä pallolla on sata kertaa kurjemmat olot, kuin suomalaisella kanalla tai lehmällä.

Enkä minä sillekään mitään voi. Kokoajan sais jostakin murehtia ja olla huolissaan.
[/quote]

En tiedä luuletteko oikeasti tietävänne eläinten oloista tällaisia viestejä kirjoittaessanne. Mene katsomaan animalian sivulta pari videota.
Jos edelleenkin olet sitä mieltä että ne olot ovat ihan tarpeeksi hyvät tuntevalle ja ajattelevalle olennolle, niin se on sinun moraalinen käsityksesi, eikä mulla ole siihen nokankoputtamista.

Vierailija
131/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:03"]Suomessa tehotuotantoelämillä on paremmat olosuhteet kuin vanhuksilla laitoksissa. Vanhukset saavat olla märissä vaipoissaan, kun taas eläinten kohdalla lannanpoistosta huolehditaan. Enemmän olen huolissani vanhuksista kuin eläimistä. Lihaa syön ihan hyvällä omallatunnolla - kotimaista lihaa.
[/quote]

Eli jos on vegetaristi, ei välitä vanhuksista? Miksi molemmista ei muka voisi huolehtia samaan aikaan?
Olen useasti vapaaehtoisesti viemässä vanhuksia kävelylle ja omg, olen vegetaristi! Mitä SINÄ teet kummankaan asian eteen? Etpä vissiin mitään.

Vierailija
132/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:06"]Hyvinvointiyhteiskunnan kotkotuksia. On liikaa aikaa miettiä turhanpäiväisyyksiä. Suurinosa kuitenkin kotimaisista lihoista, kanoista yms tulee kuitenkin riittävän hyvistä oloista. Kasvissyöjät on niin hellyyttävän naiiveja välittäessään niin kovin eläinten olosuhteista. Kuten täälläkin jo mainittu useaan otteeseen, monella ihmisellä tällä pallolla on sata kertaa kurjemmat olot, kuin suomalaisella kanalla tai lehmällä. Enkä minä sillekään mitään voi. Kokoajan sais jostakin murehtia ja olla huolissaan. [/quote] En tiedä luuletteko oikeasti tietävänne eläinten oloista tällaisia viestejä kirjoittaessanne. Mene katsomaan animalian sivulta pari videota. Jos edelleenkin olet sitä mieltä että ne olot ovat ihan tarpeeksi hyvät tuntevalle ja ajattelevalle olennolle, niin se on sinun moraalinen käsityksesi, eikä mulla ole siihen nokankoputtamista.

[/quote]

Et sitten puolueellisempaa lähdettä löytänyt kuin Animalia? Miten ois PETA seuraavaksi?

Vierailija
133/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööö , biohajoavat pussit, pahvilaatikko, sanomalehti?? Mihin sinä sitä muovia tarvitset?

Vierailija
134/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan itse sikani ja nautani, kanojakin on. Tiedän, mitä ruuaksi syömäni eläin on syönyt ja miten se on elänyt.

Aikoinaan eräs kettutyttö väitti, että lehmille on luontaista tehdä pesiä puihin. Koskaan en ole moista vielä nähnyt.

Vierailija
135/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Animalia lienee hakemalla hakee näitä kurjuuksia ja epäkohtia. Menepäs itse vaikka tutustumaan johonkin tilalle jossa kasvatetaan vaikka lypsykarjaa, voin vannoa että suurimmaksi osaksi olot ovat erinomaiset.

Vierailija
136/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:14"]ööö , biohajoavat pussit, pahvilaatikko, sanomalehti?? Mihin sinä sitä muovia tarvitset?
[/quote]

No aika useat ruokapakkaukset ovat muoviin pakattua, samoin muut arjen välttämättömyydet ovat nätissä muovipaketissa, kuten vaikka shampoot ja hammasharja! Voi Jeesus sentään

Vierailija
137/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin tässäkin ketjussa huomaa, niin näillä vegeillä on kumma tarve moralisoida ja nostaa itseään muita ylemmäksi. Tästä syystä en kestäis sekuntiakaan tollasen seurassa. Meillä oli jo tällainen tilanne, kun suvussa oli näitä yli-innokaita hippejä, mutta suureksi onneksi he ymmärsivät ettei se oma näkemys ole ainoa oikea tässä maailmassa. Sanomattakin on selvää, ettei nämä henkilöt kuunnelleet mitään elämänkatsomuksellisia asioita muilta, kunhan puskivat sitä omaa sanomaansa läpi. Tulos: kaikki kyllästyivät ja ihmettelivät mistä oikeutus moiseen käytökseen

Anteeks vaan, mutta traumat on jääny.

Vierailija
138/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:06"]Hyvinvointiyhteiskunnan kotkotuksia. On liikaa aikaa miettiä turhanpäiväisyyksiä. Suurinosa kuitenkin kotimaisista lihoista, kanoista yms tulee kuitenkin riittävän hyvistä oloista. Kasvissyöjät on niin hellyyttävän naiiveja välittäessään niin kovin eläinten olosuhteista. Kuten täälläkin jo mainittu useaan otteeseen, monella ihmisellä tällä pallolla on sata kertaa kurjemmat olot, kuin suomalaisella kanalla tai lehmällä. Enkä minä sillekään mitään voi. Kokoajan sais jostakin murehtia ja olla huolissaan. [/quote] En tiedä luuletteko oikeasti tietävänne eläinten oloista tällaisia viestejä kirjoittaessanne. Mene katsomaan animalian sivulta pari videota. Jos edelleenkin olet sitä mieltä että ne olot ovat ihan tarpeeksi hyvät tuntevalle ja ajattelevalle olennolle, niin se on sinun moraalinen käsityksesi, eikä mulla ole siihen nokankoputtamista.

[/quote]

Käväisin äsken pihalla. Tuossa 50 metrin päässä meidän lehmät loikoili laitumella eikä ne kamalan ahdistuneilta vaikuttaneet. Toki niistäkin saa kauhuleffan valaisemalla laitumen oikealla tavalla ja osoittamalla, että ne on ahdettu sinne 10 neliön tilaan koko lauma

Vierailija
139/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:17"]Animalia lienee hakemalla hakee näitä kurjuuksia ja epäkohtia. Menepäs itse vaikka tutustumaan johonkin tilalle jossa kasvatetaan vaikka lypsykarjaa, voin vannoa että suurimmaksi osaksi olot ovat erinomaiset.

[/quote]

Olen käynyt useilla tiloilla.
Useimmissa paikoissa olot ovat paskaa, mutta on hyviäkin paikkoja. Pieniä lähitiloja, joissa on mukavat oltavat.
Siksi tässö keskustelussa puhutaankin TEHOTUOTANNOSTA. Yksikään valtavirran lihaa tuottava tehotuotantotila ei ole eettinen.

Vierailija
140/273 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:17"]Animalia lienee hakemalla hakee näitä kurjuuksia ja epäkohtia. Menepäs itse vaikka tutustumaan johonkin tilalle jossa kasvatetaan vaikka lypsykarjaa, voin vannoa että suurimmaksi osaksi olot ovat erinomaiset.

[/quote]

meinaa anoppila on mm. tämmöinen Valion tila. Ja hyvin on lehmät hoidettu. Paremmin kuin monen lapset. Se on kuulee kovaa ja arvokasta työtä.

Tottakai olen eläintenrääkkäystä vastaan. Se vaan ei liity vegetarismiin millään lailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme