Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+23325 on tämän päivän koronaluku. Omikroa kohti.

Vierailija
10.01.2022 |

lapsilla on tällä hetkellä loman aikana tartunnat vähäisiä. mutta koulun alku saa lapsillakin luvut nousemaan.

Kommentit (712)

Vierailija
321/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Innolla odotan mikä kaaos seuraa kun piltit lähti taas opintielle

Tuskin kummempi. Rokottamattomat aikuiset sairastuvat. En enää tiedä paljonko heitä on, jotain 500 000? Kymppitonnin päivävauhdilla he sairastuvat 50 päivän kuluessa (noin) ja sitten meillä onkin 100% immuniteetti väestössä. Ei täydellinen mutta toivottavasti riittävä.

Lapsilla tauti ei edelleenkään ole vaikea hyvin harvinaisia poikkeuksia lukuunottamata. Mutta niutähän ei rokotevastaisten mielestä edes lasketa.

Omista tuttavista jotka tällä hetkellä sairastavat koronaa niin kaikki on rokotettuja. Mulla on myös yksi kaveripiiri joka on hyvin rokotevastainen mytta he eivät ole sairastuneet.

Itsellä on 2 rokotusta mutta en enää usko että rokotuksista on mitään hyötyä.

Vielä kerran: sairaalaan ja tehohoitoon joutuneista ylivoimainen enemmistö on rokottamattomia. Rokotteista on siis hyötyä.

Tuohon ei enää usko kukaan muu kuin sinä.

Vierailija
322/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sanottiin uutisissa, että huoltovarmuuskeskus yrittää nyt mahdollisimman nopeasti hankkia valtavan määrän koronapikatestejä kouluja varten. Mielenkiinnolla seuraan, turvaudutaanko tässä pakkoraossa jälleen Tiina Jylhän ja Onni Sarmasteen erikoisosaamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin ihmisillä alkaa silmät avautumaan vähän kaikkialla.

Vierailija
324/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kummempi. Rokottamattomat aikuiset sairastuvat. En enää tiedä paljonko heitä on, jotain 500 000? Kymppitonnin päivävauhdilla he sairastuvat 50 päivän kuluessa (noin) ja sitten meillä onkin 100% immuniteetti väestössä. Ei täydellinen mutta toivottavasti riittävä.

Lapsilla tauti ei edelleenkään ole vaikea hyvin harvinaisia poikkeuksia lukuunottamata. Mutta niutähän ei rokotevastaisten mielestä edes lasketa.

Omista tuttavista jotka tällä hetkellä sairastavat koronaa niin kaikki on rokotettuja. Mulla on myös yksi kaveripiiri joka on hyvin rokotevastainen mytta he eivät ole sairastuneet.

Vielä kerran: sairaalaan ja tehohoitoon joutuneista ylivoimainen enemmistö on rokottamattomia. Rokotteista on siis hyötyä.

Mistä tiedät että suurin osa on rokottamattomia?

Vierailija
325/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin moni huutelee täällä, että apua karanteenit poistuu pk-seudulla ja nyt ihmiset levittävät tautia hullun lailla?

Ohjeessa, kuten tähänkin asti, painotettiin että kotiin pitää sairaana jäädä ja sitä nyt korostaa. Miten ne oireiset levittävät sitä erilailla kun virallinen karanteeni poistuu? Jos ohjeistetaan jäämään sairaana kotiin, niin miksi niin ei tehtäisi? Ei se karanteenikaan yhtään kuuliaammaksi ohjeille tee. Jos sillon lähtee tartuttamaan niin lähtee nytkin. Karanteenipäätös ei ole mikään laki. Oireettomana tähänkään asti ei ole juuri testattu, joten miksi se nyt muuttuisi karanteeniasian myötä myöskään. Eivät oireettomat osaa muutenkaan hakeutua testiin. Altistuessaan voi suojautua, testaus on silloinkin turhaa. Harva rokotettu enää saa tartuntaa altistuessaan, joten turha kaikkia altistuneita, oireettomia enää testata, olen samaa mieltä. Hyvä lista jäi kuitenkin esim sote-työntekijöitä, joita tämä ei onneksi koske.

Toinen on huoli työnantajista ja sairausajan palkasta. Onko oikeasti niin monilla niin ilkeät työnantajat, etteivät vieläkään ymmärrä mistä on kyse? Kyllähän työterveydessä kai puhelimet on käytössä? Miksei voisi etäpalveluita hyödyntää? Mihin sen lausunnon juuri koronasta tarvii? Jos taas työterveyshuolto ei tätä kata, julkinen varsinkin tulee suostumaan etänä kirjoitettuihin sairaslomatodistuksiin.

Jos ei pääse linjoilta läpi, se on eri asia, mutta se voisi koittaa vaikka mahataudissa, se ei liity enää koronaan (tai siitähän se johtuu, mutta että voisi tällä hetkellä muukin sairaus aiheuttaa ongelmia sva-todistuksen saamiseksi).

Onko nyt joku mitä en ymmärrä, vai mikä on ongelma?

Varmaan ihan siksi, että tämä sama porukka viskasi maskit mäkeen ekan rokoteannoksen saatuaan ja vihelsi veet kaikista muistakin rajoituksista kuten esim turvavälistä.

Ei mun tarvii enää pitää maskia eikä mun tarvii enää jättää turvaväliä koska mulla on jo rokotukset. Jadajadajada,

Tämä sama sakki myös laukkasi pää märkänä rokotepassin luoman valheellisen turvallisuudentunteen voimaannuttamana linkoamassa virusta ja möyhötti kuinka meillä on vaan rokottamattomien pandemia eikä me voida olla rokottamattomien panttivankina.

Nyt kun kerrottiin ykskantaan, että esim Helsinki luopuu testaamisesta, jäljittämisestä ja karanteeniin asettamisista niin ihan pystyy arvaamaan mitä siitä seuraa. Se on ihan yksi lysti mitä sen jälkeen sanotaan omaehtoisista karanteeneista ja siitä ettei etenkään oireisena pidä liikkua missään. Ei tämä sakki kykene sisäistämään enää mitään tietoa, kun päähän jo iskostui tuo että enää ei tarvitse mennä testiin, kukaan ei jäljityksestä soittele eikä viralliseen karanteeniin joudu enää. 

Näihin ei valitettavasti toimi mikään muu kuin pakko. Ei näihin tehoa suositukset eikä mitään pidä jättää näiden oman harkinnan tai tulkinnan varaan koska kapasiteetti ei vastuullisuuteen riitä.

Vierailija
326/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut saman asian. Tuli todella hölmistynyt olo kun tajusin että kukaan tuntemistani rokottamattomista ei ole vielä koronaan sairastunut. Jotenkin sitä oletti yleisen ilmapiirin ja median kautta että tämä olisi nimenomaan rokottamattomien tauti. Hyvin usea rokotettu, minä mukaanlukien olen taudin saanut. Se sai pohtimaan rokotteiden merkitystä uudelleen.

Itse vedän johtopäätökset tuosta niin että rokotetut käyttäytyy sosiaalisissa kontakteissaan paljon varomattomammin kuin rokottamattomat. Rokotetetut kuvittelevat saaneensa suojan koronalle ja ottavat tiedostetusti tai tiedostetusti enemmän riskejä. Itse olen 2 rokotetta saanut ja käyttäydyn edelleen samoin kuin ennen rokotteiden saantia koska kuulun riskiryhmään.

No tää rokotevastainen kaveripiiri on elänyt varomattomammin lähtivät leffaankin toiseen kaupunkiin kun omassa kaupungissa ei päässyt ilman koronapassia. Ovat käyneet laivalla ja heiluneet ties missä ulman maskia ja käsidesiä.

Ja itse en tosiaan ole rokotevastainen, 2 piikkiä olen ottanut mutta kolmannen ottamista harkitsen..

Vierailija
327/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät että suurin osa on rokottamattomia?

Lonkalta heitin.

Vierailija
328/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, antaa omikronin levitä. 😊 Lievä on taudinkuva.

Mitä hienoa on taudissa, josta ei saa edes immuniteettiä??

Niih, ehkä se vaan pitäs hypätä tykittelemään mrna:ta säännöllisesti itteensä?

Miksi ihmeessä kun ei silläkään saa immuniteettiä.

Vierailija
329/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin moni huutelee täällä, että apua karanteenit poistuu pk-seudulla ja nyt ihmiset levittävät tautia hullun lailla?

Ohjeessa, kuten tähänkin asti, painotettiin että kotiin pitää sairaana jäädä ja sitä nyt korostaa. Miten ne oireiset levittävät sitä erilailla kun virallinen karanteeni poistuu? Jos ohjeistetaan jäämään sairaana kotiin, niin miksi niin ei tehtäisi? Ei se karanteenikaan yhtään kuuliaammaksi ohjeille tee. Jos sillon lähtee tartuttamaan niin lähtee nytkin. Karanteenipäätös ei ole mikään laki. Oireettomana tähänkään asti ei ole juuri testattu, joten miksi se nyt muuttuisi karanteeniasian myötä myöskään. Eivät oireettomat osaa muutenkaan hakeutua testiin. Altistuessaan voi suojautua, testaus on silloinkin turhaa. Harva rokotettu enää saa tartuntaa altistuessaan, joten turha kaikkia altistuneita, oireettomia enää testata, olen samaa mieltä. Hyvä lista jäi kuitenkin esim sote-työntekijöitä, joita tämä ei onneksi koske.

Toinen on huoli työnantajista ja sairausajan palkasta. Onko oikeasti niin monilla niin ilkeät työnantajat, etteivät vieläkään ymmärrä mistä on kyse? Kyllähän työterveydessä kai puhelimet on käytössä? Miksei voisi etäpalveluita hyödyntää? Mihin sen lausunnon juuri koronasta tarvii? Jos taas työterveyshuolto ei tätä kata, julkinen varsinkin tulee suostumaan etänä kirjoitettuihin sairaslomatodistuksiin.

Jos ei pääse linjoilta läpi, se on eri asia, mutta se voisi koittaa vaikka mahataudissa, se ei liity enää koronaan (tai siitähän se johtuu, mutta että voisi tällä hetkellä muukin sairaus aiheuttaa ongelmia sva-todistuksen saamiseksi).

Varmaan ihan siksi, että tämä sama porukka viskasi maskit mäkeen ekan rokoteannoksen saatuaan ja vihelsi veet kaikista muistakin rajoituksista kuten esim turvavälistä.

Ei mun tarvii enää pitää maskia eikä mun tarvii enää jättää turvaväliä koska mulla on jo rokotukset. Jadajadajada,

Tämä sama sakki myös laukkasi pää märkänä rokotepassin luoman valheellisen turvallisuudentunteen voimaannuttamana linkoamassa virusta ja möyhötti kuinka meillä on vaan rokottamattomien pandemia eikä me voida olla rokottamattomien panttivankina.

Nyt kun kerrottiin ykskantaan, että esim Helsinki luopuu testaamisesta, jäljittämisestä ja karanteeniin asettamisista niin ihan pystyy arvaamaan mitä siitä seuraa. Se on ihan yksi lysti mitä sen jälkeen sanotaan omaehtoisista karanteeneista ja siitä ettei etenkään oireisena pidä liikkua missään. Ei tämä sakki kykene sisäistämään enää mitään tietoa, kun päähän jo iskostui tuo että enää ei tarvitse mennä testiin, kukaan ei jäljityksestä soittele eikä viralliseen karanteeniin joudu enää. 

Näihin ei valitettavasti toimi mikään muu kuin pakko. Ei näihin tehoa suositukset eikä mitään pidä jättää näiden oman harkinnan tai tulkinnan varaan koska kapasiteetti ei vastuullisuuteen riitä.

TÄMÄ! Nämä on just niitä minäminäihmisiä, jotka painui alpeille pandemian alussa koska ei kukaan kieltänyt eikä varsinkaan estänyt menemästä.

Näitä pitää ohjata ihan kädestä pitäen eikä silloin voi heittää ilmoille mitään puolihuolimatonta, koska nämä kuvittelee yhä että tämä on pelkkä tavislentsu josta selvitään käsienpesulla.

Mikään uusi tieto ei mene perille. Varsinkaan jos sillä pitäisi korvata jokin itselle mukavampi asia.

Vierailija
330/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepal kielsi julkiset kokoontumiset ja sulki koulut 3 viikoksi hillitäkseen omikronin leviämistä, kun uusia tartuntoja oli tänään 1357

Nepal banned large public gatherings and closed schools across the Himalayan nation for nearly three weeks after a spike in coronavirus cases, officials said on Monday.

Nepal reported 1,357 new cases on Monday, the biggest single-day jump since September last year.

Authorities hope the closure of schools will help break chains of infection amid fears about the rapid spread of the Omicron variant of the virus.

Last week, the government asked hospitals to prepare for increased numbers of patients as COVID-19 cases could increase sharply. https://www.reuters.com/world/asia-pacific/nepal-closes-schools-covid-1…

Vierailija
331/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ! Nämä on just niitä minäminäihmisiä, jotka painui alpeille pandemian alussa koska ei kukaan kieltänyt eikä varsinkaan estänyt menemästä.

Näitä pitää ohjata ihan kädestä pitäen eikä silloin voi heittää ilmoille mitään puolihuolimatonta, koska nämä kuvittelee yhä että tämä on pelkkä tavislentsu josta selvitään käsienpesulla.

Mikään uusi tieto ei mene perille. Varsinkaan jos sillä pitäisi korvata jokin itselle mukavampi asia.

Sairaalassa minäminällä on tylsää, joten sinne saa mennä joku muu...

Vierailija
332/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun nää luvut ei tunnu enää missään.

Vierailija
333/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

+23325 ei ollut päivän luku vaan kolmen päivän luku.

Just chill.

Vierailija
334/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Olen jo unohtanut ajan, jolloin uusien tartuntojen määrä ylitti sadan päivässä. Mutta muistan vielä, kun aoli jotain 700-800. Tuntui kamalan suurelta määrältä. Nyt saa laittaa nollan perään ja tuntuu ihan normaalilta. 

Vierailija
335/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synkkä koronatilanne vaikeuttaa ikääntyneiden kotihoitoa Keusotessa

– Tilanteesta johtuvan henkilöstövajeen vuoksi emme ajoittain kykene toteuttamaan kaikkia kotihoidon käyntejä. https://www.keski-uusimaa.fi/paikalliset/4434049

Vierailija
336/712 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittukaa.

Vierailija
337/712 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteiden ansiosta useimmat ”sairastaa” taudin jopa täysin oireettomana, tai ainakin lievempänä kuin normaalin flunssan, saati influenssan, joten tartuntaa ei enää tarvitse pelätä samaan tapaan kuin ennen rokotteita.

Vierailija
338/712 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tilastosta löytyy tämä tieto nykyisen variantin osalta? HUS lopetti 19.12 kyseisen tiedon raportoimisen.

Vierailija
339/712 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotteiden ansiosta useimmat ”sairastaa” taudin jopa täysin oireettomana, tai ainakin lievempänä kuin normaalin flunssan, saati influenssan, joten tartuntaa ei enää tarvitse pelätä samaan tapaan kuin ennen rokotteita.

..ja rokottamattomat ei saa tautia ollenkaan.

Vierailija
340/712 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+23325 ei ollut päivän luku vaan kolmen päivän luku.

Just chill.

Ei ollut.

Kolmessa päivässä on ollut noin 13500. Ne summaa jo yli viikon ajalta noita että saadaan isompi luku. Sitten dorka säikähtää ja alkaa määkiä kun pelottaa ja eivät osaa itse lukea mitä siellä tilastossa sanotaan. Samaa porukkaa jotka hokee että kun laki sanoo, eivätkä ole sitä edes lukeneet.

Eivät tiedä mistä puhuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän