Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+23325 on tämän päivän koronaluku. Omikroa kohti.

Vierailija
10.01.2022 |

lapsilla on tällä hetkellä loman aikana tartunnat vähäisiä. mutta koulun alku saa lapsillakin luvut nousemaan.

Kommentit (712)

Vierailija
301/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja edelleen on täälläkin noita saa ta nan vähättelijöitä , eli että se on vaan flunssa jne.. mitä v i t u n vatipäitä tässä maassa oikein kasvaa? , ettekö te ole missään töissä, ettekö te käy missään, ettekö seuraa mtn uutisia ? vai miksi te noin h e l ve t in pihalla olette kaikesta?

Olen töissä tehtaassa missä on n.700 ihmistä töissä + n.200 aliurakoitsijaa.

Koko korona-aikana on töissä raportoitu 5 koronatartunnasta. Yhden heistä tunnen ja on ottanut rokotteet, sairastu silti koronaan. Tosin oireet ovat lievät.

Kyllä minä uutisia seuraan, huvittuneena siitä, miten erilaisen kuvan valtamedia luo tästä koko pandemiasta. Koronasta on paljon puhuttu niin töissä kuin kavereiden kanssa varsinkin viimeaikoina. Ne kaverit jotka tuntevat jonkun sairastuneen tai ovat sairastaneet koronan itse kertovat ihan yhtälailla aivan erilaisen kuvan koronasta mitä valtamedia.

Jokainen voi ja saa uskoa mitä haluaa, mutta myös valtamediaa kohtaan on ihan sallittua ja kannattavaakin pitää jonkinlaista lähdekritiikkiä. Loppujen lopuksi nekin on vain voittoa tavoittelevia yhtiöitä. Siellä missä liikkuu rahaa, liikkuu myös korruptiota ja politiikkaa.

Ei ole sun henkilökohtaisesta mielipiteestä kyse tässä. jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Nimenomaan minulta kysyttiin että käynkö töissä, seurasiko uutisia jne.

Seuraatko itse mitä ympärilläsi tapahtuu? Havannoitko itse asioita vai uskotko kaiken sen, mitä uutisissa sanotaan?

Pohjois-Korean kansa uskoo kaiken. Kim keksi hampurilaiset sekä burritot ja löi vielä 11 hole in onea kun ensimmäistä kertaa golfia kokeili.

Uskotko sinä?

Vierailija
302/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa. Uskon rokotuksiin mutta ei se 3s rokote mikään elämän ja kuoleman asia oo. Pimeetä porukkaa jos näin luulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona on vain ja ainoastaan flunssa muiden joukossa.

Lopettakaa nyt hyvät ihimiset tuo joukkopsykoosi ja alkakaa elämään normaalia elämää.

Jeppisjepulis! Haluisin mennä tällä viikolla lätkämatsiin, mennä konserttiin ja teatteriin , olla yökerhossa klo 04.00 asti, matkustaa talvilomalla thaikkuihin ilman mitään rajoituksia jne... se olisi mulle sitä mun normaalia elämää , mutta kun se ei nyt ole ihan vain MINUSTA kiinni..

Vierailija
304/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin moni huutelee täällä, että apua karanteenit poistuu pk-seudulla ja nyt ihmiset levittävät tautia hullun lailla?

Ohjeessa, kuten tähänkin asti, painotettiin että kotiin pitää sairaana jäädä ja sitä nyt korostaa. Miten ne oireiset levittävät sitä erilailla kun virallinen karanteeni poistuu? Jos ohjeistetaan jäämään sairaana kotiin, niin miksi niin ei tehtäisi? Ei se karanteenikaan yhtään kuuliaammaksi ohjeille tee. Jos sillon lähtee tartuttamaan niin lähtee nytkin. Karanteenipäätös ei ole mikään laki. Oireettomana tähänkään asti ei ole juuri testattu, joten miksi se nyt muuttuisi karanteeniasian myötä myöskään. Eivät oireettomat osaa muutenkaan hakeutua testiin. Altistuessaan voi suojautua, testaus on silloinkin turhaa. Harva rokotettu enää saa tartuntaa altistuessaan, joten turha kaikkia altistuneita, oireettomia enää testata, olen samaa mieltä. Hyvä lista jäi kuitenkin esim sote-työntekijöitä, joita tämä ei onneksi koske.

Toinen on huoli työnantajista ja sairausajan palkasta. Onko oikeasti niin monilla niin ilkeät työnantajat, etteivät vieläkään ymmärrä mistä on kyse? Kyllähän työterveydessä kai puhelimet on käytössä? Miksei voisi etäpalveluita hyödyntää? Mihin sen lausunnon juuri koronasta tarvii? Jos taas työterveyshuolto ei tätä kata, julkinen varsinkin tulee suostumaan etänä kirjoitettuihin sairaslomatodistuksiin.

Jos ei pääse linjoilta läpi, se on eri asia, mutta se voisi koittaa vaikka mahataudissa, se ei liity enää koronaan (tai siitähän se johtuu, mutta että voisi tällä hetkellä muukin sairaus aiheuttaa ongelmia sva-todistuksen saamiseksi).

Onko nyt joku mitä en ymmärrä, vai mikä on ongelma?

Vierailija
305/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin moni huutelee täällä, että apua karanteenit poistuu pk-seudulla ja nyt ihmiset levittävät tautia hullun lailla?

Ohjeessa, kuten tähänkin asti, painotettiin että kotiin pitää sairaana jäädä ja sitä nyt korostaa. Miten ne oireiset levittävät sitä erilailla kun virallinen karanteeni poistuu? Jos ohjeistetaan jäämään sairaana kotiin, niin miksi niin ei tehtäisi? Ei se karanteenikaan yhtään kuuliaammaksi ohjeille tee. Jos sillon lähtee tartuttamaan niin lähtee nytkin. Karanteenipäätös ei ole mikään laki. Oireettomana tähänkään asti ei ole juuri testattu, joten miksi se nyt muuttuisi karanteeniasian myötä myöskään. Eivät oireettomat osaa muutenkaan hakeutua testiin. Altistuessaan voi suojautua, testaus on silloinkin turhaa. Harva rokotettu enää saa tartuntaa altistuessaan, joten turha kaikkia altistuneita, oireettomia enää testata, olen samaa mieltä. Hyvä lista jäi kuitenkin esim sote-työntekijöitä, joita tämä ei onneksi koske.

Toinen on huoli työnantajista ja sairausajan palkasta. Onko oikeasti niin monilla niin ilkeät työnantajat, etteivät vieläkään ymmärrä mistä on kyse? Kyllähän työterveydessä kai puhelimet on käytössä? Miksei voisi etäpalveluita hyödyntää? Mihin sen lausunnon juuri koronasta tarvii? Jos taas työterveyshuolto ei tätä kata, julkineaan varsinkin tulee suostumaan etänä kirjoitettuihin sairaslomatodistuksiin.

Jos ei pääse linjoilta läpi, se on eri asia, mutta se voisi koittaa vaikka mahataudissa, se ei liity enää koronaan (tai siitähän se johtuu, mutta että voisi tällä hetkellä muukin sairaus aiheuttaa ongelmia sva-todistuksen saamiseksi).

On selvästi jotain mitä et ymmärrä. Karanteenien lopettamisessa huolestuttaa oireettomat altistuneet. Koronaa kun voi levittää ennen oireiden alkuakin. Totta, ettei oireettomia altistuneita ole tähänkään asti juuri testattu - koska ei ole tarvinnut. Se karanteeni on ollut sitä varten, että seurataan saako altistunut tartuntaan viittaavia oireita vai ei. Nyt ne altistuneet juoksee tartyttamassa kunnes oireet alkaa.

Vierailija
306/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, antaa omikronin levitä. 😊 Lievä on taudinkuva.

Mitä hienoa on taudissa, josta ei saa edes immuniteettiä??

Niih, ehkä se vaan pitäs hypätä tykittelemään mrna:ta säännöllisesti itteensä?

Vierailija
307/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen on huoli työnantajista ja sairausajan palkasta. Onko oikeasti niin monilla niin ilkeät työnantajat, etteivät vieläkään ymmärrä mistä on kyse? Kyllähän työterveydessä kai puhelimet on käytössä? Miksei voisi etäpalveluita hyödyntää? Mihin sen lausunnon juuri koronasta tarvii? Jos taas työterveyshuolto ei tätä kata, julkineaan varsinkin tulee suostumaan etänä kirjoitettuihin sairaslomatodistuksiin.

On selvästi jotain mitä et ymmärrä. Karanteenien lopettamisessa huolestuttaa oireettomat altistuneet. Koronaa kun voi levittää ennen oireiden alkuakin. Totta, ettei oireettomia altistuneita ole tähänkään asti juuri testattu - koska ei ole tarvinnut. Se karanteeni on ollut sitä varten, että seurataan saako altistunut tartuntaan viittaavia oireita vai ei. Nyt ne altistuneet juoksee tartyttamassa kunnes oireet alkaa.

Ohis....ja sinä et näytä ymmärtävän, ettei oireettomien altuistuneiden karanteeniin määräämisestä ole mitään hyötyä, kun se tapahtuu aikaisintaan viikon päästä altistumisesta. Taitaa mennä jäljittäminen - ainakin pääkaupunkiseudulla - jo pariksi viikoksi. 

Vierailija
308/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Innolla odotan mikä kaaos seuraa kun piltit lähti taas opintielle

Tuskin kummempi. Rokottamattomat aikuiset sairastuvat. En enää tiedä paljonko heitä on, jotain 500 000? Kymppitonnin päivävauhdilla he sairastuvat 50 päivän kuluessa (noin) ja sitten meillä onkin 100% immuniteetti väestössä. Ei täydellinen mutta toivottavasti riittävä.

Lapsilla tauti ei edelleenkään ole vaikea hyvin harvinaisia poikkeuksia lukuunottamata. Mutta niutähän ei rokotevastaisten mielestä edes lasketa.

Omista tuttavista jotka tällä hetkellä sairastavat koronaa niin kaikki on rokotettuja. Mulla on myös yksi kaveripiiri joka on hyvin rokotevastainen mytta he eivät ole sairastuneet.

Itsellä on 2 rokotusta mutta en enää usko että rokotuksista on mitään hyötyä.

Vierailija
309/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kummempi. Rokottamattomat aikuiset sairastuvat. En enää tiedä paljonko heitä on, jotain 500 000? Kymppitonnin päivävauhdilla he sairastuvat 50 päivän kuluessa (noin) ja sitten meillä onkin 100% immuniteetti väestössä. Ei täydellinen mutta toivottavasti riittävä.

Lapsilla tauti ei edelleenkään ole vaikea hyvin harvinaisia poikkeuksia lukuunottamata. Mutta niutähän ei rokotevastaisten mielestä edes lasketa.

Omista tuttavista jotka tällä hetkellä sairastavat koronaa niin kaikki on rokotettuja. Mulla on myös yksi kaveripiiri joka on hyvin rokotevastainen mytta he eivät ole sairastuneet.

Minä olen huomannut saman asian. Tuli todella hölmistynyt olo kun tajusin että kukaan tuntemistani rokottamattomista ei ole vielä koronaan sairastunut. Jotenkin sitä oletti yleisen ilmapiirin ja median kautta että tämä olisi nimenomaan rokottamattomien tauti. Hyvin usea rokotettu, minä mukaanlukien olen taudin saanut. Se sai pohtimaan rokotteiden merkitystä uudelleen.

Vierailija
310/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja edelleen on täälläkin noita saa ta nan vähättelijöitä , eli että se on vaan flunssa jne.. mitä v i t u n vatipäitä tässä maassa oikein kasvaa? , ettekö te ole missään töissä, ettekö te käy missään, ettekö seuraa mtn uutisia ? vai miksi te noin h e l ve t in pihalla olette kaikesta?

Olen töissä tehtaassa missä on n.700 ihmistä töissä + n.200 aliurakoitsijaa.

Koko korona-aikana on töissä raportoitu 5 koronatartunnasta. Yhden heistä tunnen ja on ottanut rokotteet, sairastu silti koronaan. Tosin oireet ovat lievät.

Kyllä minä uutisia seuraan, huvittuneena siitä, miten erilaisen kuvan valtamedia luo tästä koko pandemiasta. Koronasta on paljon puhuttu niin töissä kuin kavereiden kanssa varsinkin viimeaikoina. Ne kaverit jotka tuntevat jonkun sairastuneen tai ovat sairastaneet koronan itse kertovat ihan yhtälailla aivan erilaisen kuvan koronasta mitä valtamedia.

Jokainen voi ja saa uskoa mitä haluaa, mutta myös valtamediaa kohtaan on ihan sallittua ja kannattavaakin pitää jonkinlaista lähdekritiikkiä. Loppujen lopuksi nekin on vain voittoa tavoittelevia yhtiöitä. Siellä missä liikkuu rahaa, liikkuu myös korruptiota ja politiikkaa.

Ei ole sun henkilökohtaisesta mielipiteestä kyse tässä. jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Mun työpaikalla ei ole kuin pari sataa enemmän ja tartuntoja vaikka kuinka paljon. Kaksi alaista kuollut, toistakymmentä sairaalassa. Aika erikoista porukkaa taitaa olla tämä porukka.

Samoin meillä, vaikka tehdään runsaasti etätöinä.

Vierailija
311/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo mutta kohta lukemiin saadaa nolla perään ja sitten on työpaikat tyhjillään kun kaikilla karenssi vaikka olisi kuinka lievä taudinkuva, ei tule sitten palokunta eikä ruoka kaupaan eikä kukaan korjaamaan sähköjä tai vesivahinkoja jne jne...

Ei ollut Fuotsissakaan, vaikkei siellä rajoitettu koronaa.

Vierailija
312/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla suorastaan viduddaa nämä huutelijat, ja ne että tää on pelkkä pikku flunssa. Oletteko jotain asiantuntijoita ja tutkineet asiaa ja tiedätte että mitään, siis toistan MITÄÄN jälkiseuraamuksia ei siitä tule kellekään joka viruksen sairastaa. Veikkaan että tiellä ei ole siitä hajua. Long covid on jo tunnettu mutta entäs muut mahdolliset seuraamukset? Näitä voivat olla perimän tai vastustuskyvyn pysyvä heikkeneminen, syöpien lisääntyminen entisestään ja kaikenlaiset muut vakavat pitkän aikavälin seuraamukset. Jotta lopettakaa se vastuuton huutelu, että kaikkien pitää se sairastaa, kun todellakaan kaikki eivät sitä halua sairastaa ja sitä myöten ottaa kenties jotain muuta terveys ongelmaa tulevaisuuudessa itselleen.

Tässä tarkoitat mrna-rokotteen hämäriä ainesosia jotka voivat olla long covid-oireita? Influenssa sen aivan tavallisen ja corona-viruksen pallot piikkeineen on melkein samat. Piikkien kärjet on vain erilaiset. Se että tulee aivosumu, demantia, keuhkot sulaa yms. vaatii jotain muutakin häiriötä ihmisen biologiaan kuin pelkän koronaviruksen.

Vierailija
313/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen immuniteetti? Ei koronavirukseen saa immuniteetti sairastamalla eikä rokotuksilla. Eikä edes niiden yhdistelmällä.

Ihan oikeasti, kuinka vielä voi olla porukkaa jotka kuvittelee laumasuojan olevan täällä ihan heti kunhan vaan tarpeeksi moni sairastaa tai ottaa rokotukset.

Olisikin. Silloinhan tässä ei mitään ongelmaa oikeastaan olisikaan.

MIHINKÄÄN VIRUKSEEN EI TAHDO SAADA.

Vierailija
314/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut saman asian. Tuli todella hölmistynyt olo kun tajusin että kukaan tuntemistani rokottamattomista ei ole vielä koronaan sairastunut. Jotenkin sitä oletti yleisen ilmapiirin ja median kautta että tämä olisi nimenomaan rokottamattomien tauti. Hyvin usea rokotettu, minä mukaanlukien olen taudin saanut. Se sai pohtimaan rokotteiden merkitystä uudelleen.

Itse vedän johtopäätökset tuosta niin että rokotetut käyttäytyy sosiaalisissa kontakteissaan paljon varomattomammin kuin rokottamattomat. Rokotetetut kuvittelevat saaneensa suojan koronalle ja ottavat tiedostetusti tai tiedostetusti enemmän riskejä. Itse olen 2 rokotetta saanut ja käyttäydyn edelleen samoin kuin ennen rokotteiden saantia koska kuulun riskiryhmään.

Vierailija
315/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tartuntaluvut nyt enää pääse nousemaan, kun HUS-alueella lopetetaan testaus melkein kokonaan. Ja hupisaikkujakaan ei ole enää luvassa, kun karanteeneista luovutaan.

Vierailija
316/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla suorastaan viduddaa nämä huutelijat, ja ne että tää on pelkkä pikku flunssa. Oletteko jotain asiantuntijoita ja tutkineet asiaa ja tiedätte että mitään, siis toistan MITÄÄN jälkiseuraamuksia ei siitä tule kellekään joka viruksen sairastaa. Veikkaan että tiellä ei ole siitä hajua. Long covid on jo tunnettu mutta entäs muut mahdolliset seuraamukset? Näitä voivat olla perimän tai vastustuskyvyn pysyvä heikkeneminen, syöpien lisääntyminen entisestään ja kaikenlaiset muut vakavat pitkän aikavälin seuraamukset. Jotta lopettakaa se vastuuton huutelu, että kaikkien pitää se sairastaa, kun todellakaan kaikki eivät sitä halua sairastaa ja sitä myöten ottaa kenties jotain muuta terveys ongelmaa tulevaisuuudessa itselleen.

Niinpä. Just dr. Campbell esitti käyrän jossa näki että espanjantaudin jälkeen muutama vuosi taudin mentyä ohi tapahtui suurin nousu kuolleisuudessa. Korona on eri virus mutta emme voi tietää miten käy.

Espanjantauti oli bakteeri, ei virus.

Tyhmäkö olet vai muuten vaan hullu?

"Espanjantauti oli vuosina 1918–1920 riehunut pandemia, jonka aiheutti harvinaisen tappava influenssa A:n alatyyppi H1N1."

Ai että influensa on bakteerin aiheuttama?

Vierailija
317/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä kolmesti rokotettu työkaveri toi koronan ulkomailta, ja on edelleen sairaslomalla. Tartutti kolmesti rokotetun pomoni ja minut (rokottamaton). Pomo edelleen myös sairaslomalla. Mulla oli vain yhtenä päivänä vähän omituinen olo. Ei ollut yskää eikä nuhaa. Vähän vaan sellainen karhea tunne. Outoa..

Vierailija
318/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivu 4 STM

Aika hyvin 70 % rokotekattavuus vähentää koronakuolemia, vain satoja. Sen sijaan niissä maissa missä rokotekattavuus alle 69% on tuhansia kuolemia.

Itselläni kavereissa on rokottamattomia joilla tartunta, tuntuu olevan kovempi tauti kuin rokotetuilla kavereillani. Itse käyn huomenna ottamassa kolmosen.

Vierailija
319/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kerran: sairaalaan ja tehohoitoon joutuneista ylivoimainen enemmistö on rokottamattomia. Rokotteista on siis hyötyä.

Vierailija
320/712 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rarehanu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta 90 prossaa väestä rokotettu.

Kovin on epämääräistä.

1 annos 88% yli 12 vuotiaista saanut.

2 annosta 84,1% yli 12 v. saanut

3 annosta 29,6% yli 12 v. saanut

Koko Väestöstä:

1 annos 77,5%

2 annosta 74,1%

3 annosta 26,1%

2. rokote vetelee viimeisiään jo isolla joukolla ihmisiä ja he ehtivät saada oireisen omikrontartunnan ennen kolmannen rokotteen saamista ja sen tuottamien vasta-aineiden vaikutuksen aktivoitumista.

Sama tilanne on käsillä jo monilla iäkkäillä 3. rokotteen saaneilla, jotka ovat saaneet sen jo lokakuussa tai jopa aiemmin. Kolmannen rokotteen vaikutus oireista tartuntaa vastaan näyttää hiipuvan tutkimusten mukaan suurelta osin jo 90 päivässä.

Helsinki 2.rokotus oli 21.7. kolmas tulossa 24.1. ikä yli 50v ei naurata.

Montakohan meitä on, jotka otti 2.rokotuksen heti kun sai ja nyt ei saa kolmatta.

Vanhan teho ties miten alhaalla?

Jossain luki 42%, jossain 70%. Tiedä tässä, mitä uskoa. Näin Helsingissä.

Mun tytär on perusterve 35v ja saa kolmannen rokotteensa tällä viikolla. Näin Vantaalla. 

Eipä oo kauaa perusterve :DD ei sais ilkkua, tiedän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan