Lue keskustelun säännöt.
työttömyyskorvaus
03.05.2015 |
siskoni valmistui korkeakoulusta ja sanoi saavansa n 600 e kuussa työttömyyskorvausta. On ollut vain yhden kesän töissä. lapsia hänellä ei ole ja ikääkin vasta 24. Miten voi olla? Ennen lapsia sain jotain alle 400 euroa ja töissä olin ehtinyt olla 1,5-vuotta? minulla tosin alla vain ammattitutkinto. Tästä aikaa 5-vuotta. Saako tukea enemmän nyt vai johtuuko siitä, että siskoni on korkeakoulusta valmistunut?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 14:35"]
Toistan vielä itseäni
"Mitä! Saisinko 640 euroa kuussa jos jäisin työttömäksi? Nyt saan n. 300 euroa kun hoidan kahta lasta kotona?"
kannattaako minun siis laittaa lapset hoitoon ja jäädä työmarkkinatuelle? Olenko ihan hullu ollut, kun olen värjötellyt kotona 300 eurolla, kun tiedossa kuitenkin työttömyys hoitovapaan jälkeen?
[/quote]
Mikä sinua on tähän asti estänyt ilmoittamasta itseäsi työnhakijaksi? Töitä on tarjolla vähän ja pitkään hakuaikaan saa muutoinkin varautua.
[/quote]
Olen kuvitellut, ettei niin voi tehdä! Luulin joutuvani karenssiin, jos kesken hoitovapaan hakeudun työttömäksi ja työtön tuskin saa lapsiaan päiväkotiin täällä. Miten hoidan esim. työkkärissä asioinnin?
[/quote]
Mutta sitten kannattaa varautua siihen, että päädyt kurssille, töihin tms. eli lapset menevät sitten päiväkotiin.
Itsekin mietin joskus, että jos olisin mennyt työkkärin asiakkaaksi mutta halusin ottaa varman päälle, ettei parivuotias joudu päiväkotiin.
Ja kyllä itse otin muksut mukaan työkkäriin jos piti käydä siedä. Päiväkotipaikan hain vasta sitten kun varmistui pääsy koulutukseen. Alle viikossa hoitopaikka sitten ilmaantuikin.