TYTTÖYSTÄVÄTESTI: Katso tyttöystäväsi äitiä...
Luin pari vuotta sitten joltain nettisivulta (en muista miltä) tällaisen lauseen: "Katso tyttöystäväsi äitiä - ja näet, minkä näköinen tyttöystäväsi tulee olemaan 30 vuotta myöhemmin".
Tämä on ilmeisen totta - nuoret tytöt muuttuvat äitiensä näköisiksi ja ehkä jopa tapaisiksi, kun vuosikymmenet kuluvat. Kokemusta on. Wanha nettiviidakon sananlasku ei ole väärässä.
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 00:20"]
Monet tyttäret kyllä näyttävät enemmän isiltään. Ketä sitten katsotaan?
[/quote]
Enpä usko. Mitä olen itse havainnut, tytöt näyttävät yleensä äideiltään. Ap.
[/quote]
Kyrpä otsassa
Siksi pitäisi nuorena osata valita oikein...
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 00:22"]
[/quote]
[/quote]
Meitä on kolme siskosta, kaksi näyttää enemmän isältä ja yksi äidiltä, vartalotyyppiä myöten. Siis en nyt tarkoita, että isän näköiset näyttäisivät mieheltä, mutta piirteet ja ruumiinrakenne selvästi sieltä puolelta.
Jahas, minä siis lyhenen 25 senttiä ja tissini kasvavat kolme kuppikokoa. Sitä odotellessa:D
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 00:27"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 00:22"]
[/quote]
[/quote]
Meitä on kolme siskosta, kaksi näyttää enemmän isältä ja yksi äidiltä, vartalotyyppiä myöten. Siis en nyt tarkoita, että isän näköiset näyttäisivät mieheltä, mutta piirteet ja ruumiinrakenne selvästi sieltä puolelta.
[/quote]
Harvinainen poikkeus. Yksittäistapaus.
Entä jos naisella on enemmän isänsä kasvonpiirteitä mitä äitinsä? Toivottavasti ei muutu isänsä näköiseksi :D
Näin anoppini jo 30 vuotta sitten, mutta tyttäreistä ei tullu samanlaista tyyppiä ja kookasta.
Isä taisi hallita sen perheen geenit.
Oispa tuo totta, mun äiti oli harvinaisen kaunis vielä kuuskymppisenä. Itse en näytä äidiltä tippakaan, mutta toki ois ilo muuttua äidin näköiseksi.
Viisi vuotta vanhempi siskoni näyttää ihan äidiltäni nuorena, ja minä taasen muistutan enemmän isääni. Miinus parta ja viikset.
Sellainen vanha sanonta ainakin on, että onnelliset naiset näyttävät isiltään. Ja kyllä tiedän montakin perhettä, joiss tyttäret ovat perineet isän ja pojat äidin piirteet.
Jaa jaa. Muistutan kyllä enemmän isääni. Enkä liho helposti.
Nii. Äitini on omenavartalollinen pullukka joka juo aina perjantaikännit ja tupakoi.
Itse en polta, harrastan liikuntaa pitkin viikkoa ja olen normaalipainoinen.
Minulla on täysin eri maailmankuva mitä äidilleni minun iässä oli ja se on ihan ok. Hän ei muuksi muutu, olen kokeillut lapsesta saakka ja lopetin kun sain oman lapsen.
Surettaa äitini puolesta joka käyttänyt jo vuosia erilaisia lääkkeitä ja moni vaiva on tullut elintavoista. Ja tuosta homma vaan pahenee.
Kyllä nuoremmalla sukupolvella pitäisi olla mahdollisuus tehdä paremmin ja nykyisin jos siinä ei onnistuta niin minusta yhteiskunta on silloin epäonnistunut, tuki ontuu jo tarhassa, koulussa on jo myöhässä moni apu.