Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gynellä ei tarvii käydä

Vierailija
03.05.2015 |

]Tiesithän että jos ei ole ollut muutoksia niin papassa kuuluu käydä kerran viidessä vuodessa. Joukkoseulonnat riittää.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, ei sen useammin kuin aivokuvauksissa. Mistähän osa naisista saanut käsityksen et papassakin kuuluu käydä kerran vuodessa.

Vierailija
2/13 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa-näytteen otto useammin kuin viiden vuoden välein ei pääsääntöisesti ole tarpeellista, mikäli näytteiden tulokset ovat olleet normaaleja, eikä esiinny poikkeavia oireita (esim. kuukautisista riippumattomat vuoto-oireet). 

Tuossa ote suoraan cancer.fi sivuilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 08:48"]

Totta, ei sen useammin kuin aivokuvauksissa. Mistähän osa naisista saanut käsityksen et papassakin kuuluu käydä kerran vuodessa.

[/quote]

Ehkä käsitys perustuu siihen, että naiset viettävät nykyään niin villiä elämää, että seksikumppanit vaihtuvat yhtä usein kuin alushousut.

Eihän papan vuoksi  tarvitse käydä gynellä, jos siinä ei ole mitään muutoksia. Sen voi ottaa labrassa tai jossakin neuvolassa. Itse ole käynyt gynellä "turhaan " eli ilman vaivoja vain kerran elämässäni, sen jälkeen kun äitini kuoli gynekologiseen syöpään.

Gynekologia on vissiin mukavampi erikoistumisala kuin vaikka urologia tai gerontologia. Siksi kysyntää ei ole muuten tarpeeksi.

Vierailija
4/13 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi gyne samaa papasta. Jos siis mies ei vaihdu.

Vierailija
5/13 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynellä käydään hyvin monen muunkin asian takia kuin papa- näytteen. Se, että papa-koetta ei tarvitse kovin usein ottaa, ei poissulje muita syitä miksi jotkut joutuvat gynellä käymään useamminkin.

Vierailija
6/13 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:00"]Gynellä käydään hyvin monen muunkin asian takia kuin papa- näytteen. Se, että papa-koetta ei tarvitse kovin usein ottaa, ei poissulje muita syitä miksi jotkut joutuvat gynellä käymään useamminkin.
[/quote]Miksi jotkut käy vähän väliä gynellä? Itse olen yli 40 v enkä bielä ole keksinyt miksi menisin.

Vierailija
7/13 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:00"]Gynellä käydään hyvin monen muunkin asian takia kuin papa- näytteen. Se, että papa-koetta ei tarvitse kovin usein ottaa, ei poissulje muita syitä miksi jotkut joutuvat gynellä käymään useamminkin.
[/quote]Miksi jotkut käy vähän väliä gynellä? Itse olen yli 40 v enkä bielä ole keksinyt miksi menisin.
[/quote]

Mulla on gynekologisia sairauksia, joiden takia pitää käydä. Ottaa kyllä päähän mutta nyt vihdoinkin kohdun ja munassarjojen poisto edessä niin helpottaa.

Vierailija
8/13 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:12"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:00"]Gynellä käydään hyvin monen muunkin asian takia kuin papa- näytteen. Se, että papa-koetta ei tarvitse kovin usein ottaa, ei poissulje muita syitä miksi jotkut joutuvat gynellä käymään useamminkin.
[/quote]

Mulla on gynekologisia sairauksia, joiden takia pitää käydä. Ottaa kyllä päähän mutta nyt vihdoinkin kohdun ja munassarjojen poisto edessä niin helpottaa.
[/quote]Eikö silloin lääkäri ohjaa yliopistolliseen sairaalaan? Oikeestikko gyne hoitaa tuollaisia?

Vierailija
9/13 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:12"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:00"]Gynellä käydään hyvin monen muunkin asian takia kuin papa- näytteen. Se, että papa-koetta ei tarvitse kovin usein ottaa, ei poissulje muita syitä miksi jotkut joutuvat gynellä käymään useamminkin.
[/quote]

[/quote]Eikö silloin lääkäri ohjaa yliopistolliseen sairaalaan? Oikeestikko gyne hoitaa tuollaisia?
[/quote]

Samat gynet ne siellä sairaalassakin on kuin yksityisellä. Gynellä voi siis käydä lähetteellä kunnallisellakin puolella.

Vierailija
10/13 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 08:59"]

Naiset ottaa niin paljon eri kaluja sisäänsä, että aivan hyvä käydä tarkastuttamassa torttua säännöllisesti.

[/quote]

Onko tää teidän mielestä jotenkin normaalia?

Vierailija
11/13 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:00"]Gynellä käydään hyvin monen muunkin asian takia kuin papa- näytteen. Se, että papa-koetta ei tarvitse kovin usein ottaa, ei poissulje muita syitä miksi jotkut joutuvat gynellä käymään useamminkin.
[/quote]

Syön e-pillereitä eikä kukaan gyne ole uusinut reseptiä ilman käyntiä vastaanotolla.

Vierailija
12/13 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:00"]Gynellä käydään hyvin monen muunkin asian takia kuin papa- näytteen. Se, että papa-koetta ei tarvitse kovin usein ottaa, ei poissulje muita syitä miksi jotkut joutuvat gynellä käymään useamminkin.
[/quote]

Syön e-pillereitä eikä kukaan gyne ole uusinut reseptiä ilman käyntiä vastaanotolla.
[/quote]Mut miksi maksat gybestä kyn kunnallisesti pääsee ilmaiseksi? Sama hlö kun ottaa papan, hoitaa myös ehkäisyasiat.

Vierailija
13/13 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 08:59"]

Naiset ottaa niin paljon eri kaluja sisäänsä, että aivan hyvä käydä tarkastuttamassa torttua säännöllisesti.

[/quote]

Onko tää teidän mielestä jotenkin normaalia?
[/quote]
Ei ole, mutta sellaista se on nykyisin.