Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi sietää juntteja

Vierailija
03.05.2015 |

Junttitoleranssini on äärimmäisen huono ja se vaikeuttaa elämääni. Olen yrittänyt tulla suvaitsevaisemmaksi, mutta se on lähestulkoon mahdotonta! En voi sille mitään, että ärsyynnyn suunnattomasti tyhmistä ja pinnallisista ihmisistä. Ystäväpiiriini ei kuulu yhtäkään ihmistä, joka valitsisi ennemmin Putouksen kuin hyvän romaanin, joka ei osaisi yhdyssanoja ja joka ei osaisi silloin tällöin myös kyseenalaistaa omiakin katsantokantojaan.

Kuinka saan lähimmäisenrakkauteni ulottumaan myös pelkopersuihin ja korkeakulttuurin vastustajiin?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsevaisuus on kyllä minunkin mielestäni älykkyyttä. Suvaitsevaisuus ei tarkoita, että kaikki sallitaan tai kaikki mamut suomeen heti, vaan sitä, että pystyy ymmärtämään ja hyväksymään mitakin elämäntapoja ja mielipiteitä ja olemaan tyrkyttämättä sitä omaansa kaikille parempana. Komppaan kuitenkin AP:tä, vaikken suvaitsemattomia junteiksi kutsuisikaan.

Vierailija
22/40 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne on aivan molemminpuoleinen, kuka helkkari haluaisi ystävystyä kaltaisesi juntin kanssa?

Olet siis bättre folk. kermaperse jne.. Oikein valloittavan ihanaa loppuelämää kuplassasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:32"]

Suvaitsevaisuus on kyllä minunkin mielestäni älykkyyttä. Suvaitsevaisuus ei tarkoita, että kaikki sallitaan tai kaikki mamut suomeen heti, vaan sitä, että pystyy ymmärtämään ja hyväksymään mitakin elämäntapoja ja mielipiteitä ja olemaan tyrkyttämättä sitä omaansa kaikille parempana. Komppaan kuitenkin AP:tä, vaikken suvaitsemattomia junteiksi kutsuisikaan.

[/quote]

Kyllä, hyväksyn itsekin esim. maltillisten muslimien elämäntavan ja uskonnonharjoittamisen, mutta siinä on oltava tarkkana, paljonko ko. uskonnon edustajia otetaan, sillä jos heitä on liikaa, niin tulee ilmanmuuta vaikeuksia, jos pääsevät vaikka politiikan kautta vaikuttamaan lakeihin.

Vierailija
24/40 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:32"]

[/quote]

Olen eri mieltä. Kivikaudella tuollainen olisi kuolemaksi, joten se on ääretöntä tyhmyyttä. Ainoastaan nainen voi keksiä noin tyhmää.

Vierailija
25/40 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niin vitun fiksu ja palstailee av:lla,anna mun nauraa,junttien suosikki palsta missä viisaat ja koulutetut nillittää ettei sidä,juntteja,tyhmiä ym.

Vierailija
26/40 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kanssa voi sietää juntteja. Selkeä syykin mulla on. Olen mustan miehen kanssa naimisissa. Seurustelun alkuvaiheessa jollai minulle tuntemattomien junttien oli omasta mielestään lupa soittaa mulle jostain räkälästä (olivat "ystävältä" saanut numeroni. Kitisivät ja valittivat minun miesvalinnastani kännissä. Myös kadulla on saanut törmätä huutelijoihin ja pitkiin katseisiin. Tämä suomi suomalaisille-porukka ärsyttää. Ihan niin kun huolisin mieluummin jonkun kantakapakassa viihtyvän, kaljamahaisen, likaisissa vaatteissa, typeriä kommentteja laukovan miehen.

Sitten on näitä perusjuntteja jotka käyttäytyy asiallisesti mutta siellä pääkopassa ei ole yhtään mitään. Tulevat jakelemaan mulle jumalan siunauksia kun saavat tietää etä mieheni on muslimi (voi apua, hän on varmaan terroristi tai alistava vaimonhakkaaja).

Eli minun kyllästyminen juntteihin liittyy vain siihen että en jaksa kuunnella typeriä kommentteja siitä kenen kanssa minä olen naimisissa. Minäkään en puutu toisten ihmisten elämään enkä tuomitse muita heidän ulkonäkönsä, uskontonsa, tai elämäntyylinsä perusteella.

Vierailija
27/40 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 08:38"]En kanssa voi sietää juntteja. Selkeä syykin mulla on. Olen mustan miehen kanssa naimisissa. Seurustelun alkuvaiheessa jollai minulle tuntemattomien junttien oli omasta mielestään lupa soittaa mulle jostain räkälästä (olivat "ystävältä" saanut numeroni. Kitisivät ja valittivat minun miesvalinnastani kännissä. Myös kadulla on saanut törmätä huutelijoihin ja pitkiin katseisiin. Tämä suomi suomalaisille-porukka ärsyttää. Ihan niin kun huolisin mieluummin jonkun kantakapakassa viihtyvän, kaljamahaisen, likaisissa vaatteissa, typeriä kommentteja laukovan miehen.

Sitten on näitä perusjuntteja jotka käyttäytyy asiallisesti mutta siellä pääkopassa ei ole yhtään mitään. Tulevat jakelemaan mulle jumalan siunauksia kun saavat tietää etä mieheni on muslimi (voi apua, hän on varmaan terroristi tai alistava vaimonhakkaaja).

Eli minun kyllästyminen juntteihin liittyy vain siihen että en jaksa kuunnella typeriä kommentteja siitä kenen kanssa minä olen naimisissa. Minäkään en puutu toisten ihmisten elämään enkä tuomitse muita heidän ulkonäkönsä, uskontonsa, tai elämäntyylinsä perusteella.
[/quote]
mamupatja.

Vierailija
28/40 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikki olla juntteja kuin oikein silmin katsotaan.

Vierailija
29/40 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 05:43"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 05:27"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 05:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:13"]

Et kai vain ole Pariisissa oleva miesmalli jonka satun tuntemaan?

[/quote]
Olen mies, mutta mallina työskentelyä tai Pariisia en ole valitettavasti nähnytkään.

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:52"]Ap, "poistan aseestani varmistimen" on todella kulunut vertauskuva. Ei se ole väkivallalla uhkailua. Huokaus. Et ymmärrä tätä, ja annat näin itsestäsi vähän hölmön kuvan. Missä se olkiukko on? . Uskon ihan tosissani, että ahtaiden asenteittesi alla olet arvokas ja rakastettava ihminen. En halua väitellä kanssasi. T. Se persu[/quote]

Kielenkäyttö kertoo mielestäni paljon ihmisestä. Omasta näkökulmastani tuollaiset vertauskuvat ja alentuva "voi sinua pientä hölmöä hupsua" -asenne kuvaa sellaista ajatusmaailmaa, jonka koen itselleni totaalisen vieraaksi.
-AP

[/quote]

Sinun kielenkäyttösi kertoo, että olet nuori vihervasemmistolainen, joka yrittää teennäisellä tekstillään antaa kuvaa älyköstä. Siinä onnistumatta.

[/quote]
Nauroin, melkein. Olet osittain oikeassa, ympäristö- ja ihmisoikeuskysymykset (teennäisyyden ohella) ovat sydäntäni lähellä miltei taistolaisella vimmalla, vaikka olenkin monissa vaaleissa äänestänyt RKP:n ehdokasta.
-wannabe-älykkö AP
[/quote]

Aika ulkokultainen ihmisoikeusidealisti olet. Vai eikö persut ole ihmisiä? Tai juntit...

Vierailija
30/40 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lähipiirissä ei taida olla kovin montaa luovaa tai menestynyttä johtavassa asemassa työskentelevää ihmistä.

Ylimielinen asenne, huumorintajuttomuus ja kyvyttömyys keskustella erilaisten ihmisten kanssa kevyesti vaikka Putouksen sketseistä ennustavat korreloivat heikon urakehityksen ja matalahkon palkkatason kanssa. 

Voit sitten eronneena ja pienituloisena keski-ikäisenä katkeroitua, kun niin moni "juntti" menestyy, rikastuu, esiintyy uutisissa ja vieläpä pysyy onnellisesti naimisissa.

Vierailija
31/40 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka poistavat aseesta varmistimen eivät tiedä mistä puhuvat. Oikeasti ennen ampumista poistetaan aseesta varmistus. Se, että sanoissa on paljon samoja kirjamia, ei tarkoita, että niitä voi käyttää synonyymeinä.

Vierailija
32/40 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 03:04"]Junttitoleranssini on äärimmäisen huono ja se vaikeuttaa elämääni. Olen yrittänyt tulla suvaitsevaisemmaksi, mutta se on lähestulkoon mahdotonta! En voi sille mitään, että ärsyynnyn suunnattomasti tyhmistä ja pinnallisista ihmisistä. Ystäväpiiriini ei kuulu yhtäkään ihmistä, joka valitsisi ennemmin Putouksen kuin hyvän romaanin, joka ei osaisi yhdyssanoja ja joka ei osaisi silloin tällöin myös kyseenalaistaa omiakin katsantokantojaan.

Kuinka saan lähimmäisenrakkauteni ulottumaan myös pelkopersuihin ja korkeakulttuurin vastustajiin?
[/quote]

Minua hämmästyttää eniten ihmiset, jotka eivät ymmärrä erilaisuutta. Nähdään vain se oma ympäristö ja pidetään sitä ainoana oikeana.

Vierailija
33/40 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet suvaitsevainen, avarakatseinen, mut naurat tavallista ihmistä". Nöyryys auttaa hei

Vierailija
34/40 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa äärimmäisen ahdas- ja ylimieliseltä juntilta.

Vierailija
35/40 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:19"]"Olet suvaitsevainen, avarakatseinen, mut naurat tavallista ihmistä". Nöyryys auttaa hei
[/quote]
Älä välitä ap, emme me juntitkaan voida sietää edustamaasi ihmistyyppiä.

Vierailija
36/40 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:40"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:32"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:22"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:09"] Olen persu, mutta en ole juntti, enkä tiedä mitä minun mielestäsi tulisi pelätä. Perheessäni harrastetaan laajasti kulttuuria, ja (hih) myös tuotetaan sitä. . Olen hyvin suvaitsevainen. Mutta poistan aseestani varmistimen, kun kohtaan kohtaan kaltaisesi ahdasmielisen korkeakylddyyrin ystävän. [/quote]
Viestisi edustaa kaikkea sitä, mitä kammoan. Väkivallalla uhkailuko on todellista sydämen sivistystä?
-AP [/quote] Ei, halusin vain pelleillä kanssasi. En meillä ole asetta. Olisin myös voinut sanoa, että aloituksesi oli niin ylimielinen ja tuomitseva, että minulle tuli fyysisesti paha olo. Puin sen vertauskuvaan, jonka otit kirjaimellisesti. . Ihmiset, jotka eivät ymmärrä vertauskuvia, eivät yleensä ole kovin älykkäitä. :) Ehkä sen takia sinun on vaikea ymmärtää erilaisuutta?

[/quote]
Metaforat ovat minulle hyvinkin tuttuja, mutta väkivallalla pelleilyn otan aina tosissani. En pidä sellaista millään lailla hauskana, ja hyvin useat tuntemani juntit juurikin usein ottavat esille "pitäisi hakata tuollainen pelle"-aspektin, kun haluavat ilmaista negatiivisia tuntemuksiaan.

Sinänsä huvittavaa, että sinua kuvottaa minun kärkäs keskustelunaloitukseni niin paljon, että ainoat vasta-argumenttisi liittyvät ampumisen haluun ja siihen, että implikoit minun olevan tyhmä, vieläpä melkoisen passiivis-aggressiivisella tavalla. Olkinukkejen rakentelu ei kuulu kunnon väittelyihin.
-AP
[/quote]heh aito provohan täältä taas paljastui... Puhui oikeinkirjoituksen hallitsemisesta, mutta ei osaa edes taivuttaa sanaa "nukke" nukke, nukkien...ja hokee "implikoida" kuuluu toki tieteelliseen diskurssiin, muttei kyllä lainasanana hyvään suomenkieleen. Vain wannabe-kulttuurisnobi sortuisi moiseen.

Vierailija
37/40 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:13"]Minua hämmästyttää eniten ihmiset, jotka eivät ymmärrä erilaisuutta. Nähdään vain se oma ympäristö ja pidetään sitä ainoana oikeana.[/quote]

Totta sinänsä. Mutta on myös mielettömän junttia ymmärtää erilaisuutta vain siksi että se on erilaisuutta. Erilaisuus ei ole itseisarvo.

Vierailija
38/40 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:13"]Minua hämmästyttää eniten ihmiset, jotka eivät ymmärrä erilaisuutta. Nähdään vain se oma ympäristö ja pidetään sitä ainoana oikeana.[/quote]

Totta sinänsä. Mutta on myös mielettömän junttia ymmärtää erilaisuutta vain siksi että se on erilaisuutta. Erilaisuus ei ole itseisarvo.
[/quote]

En ymmärrä yhtään mitä yrität sanoa :d

Vierailija
39/40 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap mitäs meinaat tehdä jos nähdään, tuutko haastaan riitaa vai nieletkö vaan kiukkus ja raivoat yksin.T JUNTTI

Vierailija
40/40 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:38"]

suomenkieleen

[/quote]

Ditto.