En voi sietää juntteja
Junttitoleranssini on äärimmäisen huono ja se vaikeuttaa elämääni. Olen yrittänyt tulla suvaitsevaisemmaksi, mutta se on lähestulkoon mahdotonta! En voi sille mitään, että ärsyynnyn suunnattomasti tyhmistä ja pinnallisista ihmisistä. Ystäväpiiriini ei kuulu yhtäkään ihmistä, joka valitsisi ennemmin Putouksen kuin hyvän romaanin, joka ei osaisi yhdyssanoja ja joka ei osaisi silloin tällöin myös kyseenalaistaa omiakin katsantokantojaan.
Kuinka saan lähimmäisenrakkauteni ulottumaan myös pelkopersuihin ja korkeakulttuurin vastustajiin?
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 03:11"]
Pelkopersuihin - loving it! Ja saman ongelman kanssa painiskelen. Ei vaan pysty. Pitäis muuttaa Suomeen takaisin lähitulevaisuudessa, mut ei ehkä nykyisessä - tai varsinkaan tulevassa - ilmapiirissä pysty. Ahdasmielinen oppimaton rupusakki, niitäkö pitäisi veroillani hyysätä?
[/quote]
Helpottavaa kuulla, etten ole ainoa asiaa murehtiva, vaikka onhan viime viikkoina mm. Krista Kosonen teilattu hänen tuodessaan ilmi oman kulttuurikuplassa elämisensä. Minäkin olen haaveillut ulkomaille muuttamisesta, mutta valitettavasti joka paikassa taitaa olla näitä epäempaattisia "asijat o näin ku minä nii sanoon"- ihmisiä. Nationalismi on hankala asia, toisaalta pidän Suomesta ja suomalaisuudesta suunnattomasti, toisaalta en ymmärrä ajatusmaailmaa joka korottaa kansallisuuden tärkeimmäksi ominaisuudeksi. Minun Suomeni ei tee politiikkaa pelolla ja vihalla, Suomi jossa asun, tekee. :(
M31, implikoitko jopa että kaikki kirjat olisivat kliseisiä ja tylsiä, vai oletatko minun kirjallisuusmakuni olevan sellainen? Vastakkainasettelusi ei mielestäni nyt aivan toimi.
-AP
Sä et tietenkään ole juntti. Se on kaiken lähtäkohta, joka kaikkien tulee muistaa.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 03:54"]
Sä et tietenkään ole juntti. Se on kaiken lähtäkohta, joka kaikkien tulee muistaa.
[/quote]
Mieluusti kyllä! ;)
-AP
Junttiudella on aika paljon määritelmiä. Tässä tapauksessa taitaa olla kyse siitä, että juntti on vähän erilainen kuin ap itse.
Olen persu, mutta en ole juntti, enkä tiedä mitä minun mielestäsi tulisi pelätä. Perheessäni harrastetaan laajasti kulttuuria, ja (hih) myös tuotetaan sitä.
.
Olen hyvin suvaitsevainen.
Mutta poistan aseestani varmistimen, kun kohtaan kohtaan kaltaisesi ahdasmielisen korkeakylddyyrin ystävän.
Et kai vain ole Pariisissa oleva miesmalli jonka satun tuntemaan?
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:09"]
Olen persu, mutta en ole juntti, enkä tiedä mitä minun mielestäsi tulisi pelätä. Perheessäni harrastetaan laajasti kulttuuria, ja (hih) myös tuotetaan sitä. . Olen hyvin suvaitsevainen. Mutta poistan aseestani varmistimen, kun kohtaan kohtaan kaltaisesi ahdasmielisen korkeakylddyyrin ystävän.
[/quote]
Viestisi edustaa kaikkea sitä, mitä kammoan. Väkivallalla uhkailuko on todellista sydämen sivistystä?
-AP
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:22"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:09"]
Olen persu, mutta en ole juntti, enkä tiedä mitä minun mielestäsi tulisi pelätä. Perheessäni harrastetaan laajasti kulttuuria, ja (hih) myös tuotetaan sitä. . Olen hyvin suvaitsevainen. Mutta poistan aseestani varmistimen, kun kohtaan kohtaan kaltaisesi ahdasmielisen korkeakylddyyrin ystävän.
[/quote]
Viestisi edustaa kaikkea sitä, mitä kammoan. Väkivallalla uhkailuko on todellista sydämen sivistystä?
-AP
[/quote]
Ei, halusin vain pelleillä kanssasi. En meillä ole asetta. Olisin myös voinut sanoa, että aloituksesi oli niin ylimielinen ja tuomitseva, että minulle tuli fyysisesti paha olo. Puin sen vertauskuvaan, jonka otit kirjaimellisesti.
.
Ihmiset, jotka eivät ymmärrä vertauskuvia, eivät yleensä ole kovin älykkäitä. :) Ehkä sen takia sinun on vaikea ymmärtää erilaisuutta?
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:32"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:22"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:09"] Olen persu, mutta en ole juntti, enkä tiedä mitä minun mielestäsi tulisi pelätä. Perheessäni harrastetaan laajasti kulttuuria, ja (hih) myös tuotetaan sitä. . Olen hyvin suvaitsevainen. Mutta poistan aseestani varmistimen, kun kohtaan kohtaan kaltaisesi ahdasmielisen korkeakylddyyrin ystävän. [/quote]
-AP [/quote] Ei, halusin vain pelleillä kanssasi. En meillä ole asetta. Olisin myös voinut sanoa, että aloituksesi oli niin ylimielinen ja tuomitseva, että minulle tuli fyysisesti paha olo. Puin sen vertauskuvaan, jonka otit kirjaimellisesti. . Ihmiset, jotka eivät ymmärrä vertauskuvia, eivät yleensä ole kovin älykkäitä. :) Ehkä sen takia sinun on vaikea ymmärtää erilaisuutta?
[/quote]
Metaforat ovat minulle hyvinkin tuttuja, mutta väkivallalla pelleilyn otan aina tosissani. En pidä sellaista millään lailla hauskana, ja hyvin useat tuntemani juntit juurikin usein ottavat esille "pitäisi hakata tuollainen pelle"-aspektin, kun haluavat ilmaista negatiivisia tuntemuksiaan.
Sinänsä huvittavaa, että sinua kuvottaa minun kärkäs keskustelunaloitukseni niin paljon, että ainoat vasta-argumenttisi liittyvät ampumisen haluun ja siihen, että implikoit minun olevan tyhmä, vieläpä melkoisen passiivis-aggressiivisella tavalla. Olkinukkejen rakentelu ei kuulu kunnon väittelyihin.
-AP
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:40"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:32"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:22"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:09"] Olen persu, mutta en ole juntti, enkä tiedä mitä minun mielestäsi tulisi pelätä. Perheessäni harrastetaan laajasti kulttuuria, ja (hih) myös tuotetaan sitä. . Olen hyvin suvaitsevainen. Mutta poistan aseestani varmistimen, kun kohtaan kohtaan kaltaisesi ahdasmielisen korkeakylddyyrin ystävän. [/quote]
-AP [/quote] Ei, halusin vain pelleillä kanssasi. En meillä ole asetta. Olisin myös voinut sanoa, että aloituksesi oli niin ylimielinen ja tuomitseva, että minulle tuli fyysisesti paha olo. Puin sen vertauskuvaan, jonka otit kirjaimellisesti. . Ihmiset, jotka eivät ymmärrä vertauskuvia, eivät yleensä ole kovin älykkäitä. :) Ehkä sen takia sinun on vaikea ymmärtää erilaisuutta?
[/quote]
Metaforat ovat minulle hyvinkin tuttuja, mutta väkivallalla pelleilyn otan aina tosissani. En pidä sellaista millään lailla hauskana, ja hyvin useat tuntemani juntit juurikin usein ottavat esille "pitäisi hakata tuollainen pelle"-aspektin, kun haluavat ilmaista negatiivisia tuntemuksiaan.
Sinänsä huvittavaa, että sinua kuvottaa minun kärkäs keskustelunaloitukseni niin paljon, että ainoat vasta-argumenttisi liittyvät ampumisen haluun ja siihen, että implikoit minun olevan tyhmä, vieläpä melkoisen passiivis-aggressiivisella tavalla. Olkinukkejen rakentelu ei kuulu kunnon väittelyihin.
-AP
[/quote]
Nyt on opeteltu väittelyn alkeet -sanastoa oikein urakalla :DDDDDD P.S. Tämä oli Ad hominem
Ap, "poistan aseestani varmistimen" on todella kulunut vertauskuva. Ei se ole väkivallalla uhkailua. Huokaus. Et ymmärrä tätä, ja annat näin itsestäsi vähän hölmön kuvan. Missä se olkiukko on?
.
Uskon ihan tosissani, että ahtaiden asenteittesi alla olet arvokas ja rakastettava ihminen. En halua väitellä kanssasi.
T. Se persu
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:13"]
[/quote]
Olen mies, mutta mallina työskentelyä tai Pariisia en ole valitettavasti nähnytkään.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:52"]Ap, "poistan aseestani varmistimen" on todella kulunut vertauskuva. Ei se ole väkivallalla uhkailua. Huokaus. Et ymmärrä tätä, ja annat näin itsestäsi vähän hölmön kuvan. Missä se olkiukko on? . Uskon ihan tosissani, että ahtaiden asenteittesi alla olet arvokas ja rakastettava ihminen. En halua väitellä kanssasi. T. Se persu[/quote]
Kielenkäyttö kertoo mielestäni paljon ihmisestä. Omasta näkökulmastani tuollaiset vertauskuvat ja alentuva "voi sinua pientä hölmöä hupsua" -asenne kuvaa sellaista ajatusmaailmaa, jonka koen itselleni totaalisen vieraaksi.
-AP
Mikä on juntti? Kirja, jotain ruokaa? Putous ja tosiTV ainoat faktat mailmassa joihin voi luottaa että tulevat huomennakin, vaikkei huomista tulisi. Olen juntti ja ylpeä sellainen. Nyt syömään.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 05:13"]
[/quote]
Olen mies, mutta mallina työskentelyä tai Pariisia en ole valitettavasti nähnytkään.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:52"]Ap, "poistan aseestani varmistimen" on todella kulunut vertauskuva. Ei se ole väkivallalla uhkailua. Huokaus. Et ymmärrä tätä, ja annat näin itsestäsi vähän hölmön kuvan. Missä se olkiukko on? . Uskon ihan tosissani, että ahtaiden asenteittesi alla olet arvokas ja rakastettava ihminen. En halua väitellä kanssasi. T. Se persu[/quote]
Kielenkäyttö kertoo mielestäni paljon ihmisestä. Omasta näkökulmastani tuollaiset vertauskuvat ja alentuva "voi sinua pientä hölmöä hupsua" -asenne kuvaa sellaista ajatusmaailmaa, jonka koen itselleni totaalisen vieraaksi.
-AP
[/quote]
Sinun kielenkäyttösi kertoo, että olet nuori vihervasemmistolainen, joka yrittää teennäisellä tekstillään antaa kuvaa älyköstä. Siinä onnistumatta.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 05:13"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 04:13"]
[/quote]
-AP
[/quote]
Olet nyt jo selvillä "ajatusmaailmastani"? En sano tähän mitään. Tulkitset sen kuitenkin, eh, hassusti. Pahoittelen, jos koet itsesi alennetuksi. Minusta me olemme kaikki samalla viivalla.
.
Tämän soisin sinun sisäistävän. Ei ylempiä eikä aiempia, samanarvoisia!
T. Persu
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 05:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 05:13"]
[/quote]
-AP
[/quote]
Sinun kielenkäyttösi kertoo, että olet nuori vihervasemmistolainen, joka yrittää teennäisellä tekstillään antaa kuvaa älyköstä. Siinä onnistumatta.
[/quote]
Nauroin, melkein. Olet osittain oikeassa, ympäristö- ja ihmisoikeuskysymykset (teennäisyyden ohella) ovat sydäntäni lähellä miltei taistolaisella vimmalla, vaikka olenkin monissa vaaleissa äänestänyt RKP:n ehdokasta.
-wannabe-älykkö AP
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 03:04"]
Kuinka saan lähimmäisenrakkauteni ulottumaan myös pelkopersuihin ja korkeakulttuurin vastustajiin?
[/quote]
No kyllä esim. pakolaisasiat, etenkin turvapaikan saaminen, on ratkaistava kylmien numeroiden näkökulmasta. Ei minuakaan nyt pelota yhtään muslimit, eivätkä ne haittaa elämääni, mutta näistä huolimatta on ajateltava tilannetta tulevaisuudesta, jossa valtion väestä on muslimeita 25% tai enemmän. Siinä vaiheessa valtio = helvetti nykyiseen menoon tottuneille. Esim. ne, jotka nykyisin ovat homojen puolella (kuten minä), mutta samanaikaisesti toivovat laajempaa maahanmuuttoa muslimimaista, ajattelevat kyllä täysin nurinniskoin homojen edun kannalta; muslimit eivät katsele homoja hetkeäkään. Miksi olette siis niin epäloogisia? Muslimit eivät tee kompromissia näissä asioissa poliittisen vallan saatuaan.
Pakolaiskiintiö on nyt 750/vuosi, mut se ei ole liian iso, vaan ongelma ovat itsenäisesti Suomeen hakeutuvat, joita on siis paljon enemmän.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 06:49"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 03:04"]
[/quote]
No kyllä esim. pakolaisasiat, etenkin turvapaikan saaminen, on ratkaistava kylmien numeroiden näkökulmasta. Ei minuakaan nyt pelota yhtään muslimit, eivätkä ne haittaa elämääni, mutta näistä huolimatta on ajateltava tilannetta tulevaisuudesta, jossa valtion väestä on muslimeita 25% tai enemmän. Siinä vaiheessa valtio = helvetti nykyiseen menoon tottuneille. Esim. ne, jotka nykyisin ovat homojen puolella (kuten minä), mutta samanaikaisesti toivovat laajempaa maahanmuuttoa muslimimaista, ajattelevat kyllä täysin nurinniskoin homojen edun kannalta; muslimit eivät katsele homoja hetkeäkään. Miksi olette siis niin epäloogisia? Muslimit eivät tee kompromissia näissä asioissa poliittisen vallan saatuaan.
Pakolaiskiintiö on nyt 750/vuosi, mut se ei ole liian iso, vaan ongelma ovat itsenäisesti Suomeen hakeutuvat, joita on siis paljon enemmän.
[/quote]
Muutetaan hei ne muslimit tykkäämään homoista, joku naivisti voisi sanoa! Kyl ne hyväksyy homot, kunhan vuoropuhelua lisätään. Joo, kyllä "ihan varmaan" hyväksyvät homot!
Kivikautisempaa uskontoa saa hakea. Muslimimaat olivat joskus tieteen mekka, satoja vuosia sitten, mutta nykypäivinä ovat täysin taantuneita paikkoja suuri osa, kiitos islamin. Tiede on syrjäytetty uskonnolla.
Ite en kyl noiden väliltä tietäis kumpaa tekisin. Joko lukisin tylsää kliseistä kirjaa tai kattoisin paskaa huumoria ja yrittäisin kestää myötähäpeää.
m31