Onko teillä sellainen tunne että maailma palautuu kohta entiselleen
Kommentit (69)
Alkuaikoina Marin vastasti kaikkeen "täytyy kysyä THLltä". Nyt sitten jatkamassa passia vaikka M. Salminenkin tullut järkiinsä ja vastustaa sitä.
Lähti kyllä Sannan kannatus lopullisesti nyt.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä en usko että elämä ihan heti helpottaa (Koronasta).
Muistelin tässä yks päivä että mun lapsuudessa jotkut iäkkäät ihmiset puhuivat että " Raamatussa sanotaan että tulee vielä valtava epidemia, jossa kuolee todella paljon ihmisiä , maailman väkiluku pienenee".
En ole juurikaan lukenut Raamattua, mutta muistan nyt tuon jutun . Me muut silloin vähän hymähdimme tuolle ennusteelle.
Niin, onko "tämä nyt sitä" ? Ainahan näitä on ollut epudemioita kautta historian.
Nyt korona runnellut elämäämme reilut 2 vuotta, ja minä luulen että tämä jatkuu vielä ainakin vuoden.
Toivottavasti keksivät niin tehokkaan rokotteen, että se tepsii myös muunnoksiin 👍
Tuo epidemia oli jo. Musta surma on tähän mennessä ainoa epidemia, joka on oikeasti laskenut väkilukua. Eikä sekään valtavan pitkäksia aikaa.
Seuraava variantti on pahin siis tämä deltacron..
Kansalaisaloite piste fi
Koronavirus, Covid-19 on poistettava yleisvaarallisten tautien listalta
18 000 nimeä viikossa.
Olisikin jo aika viimeistään helmikuun alusta höllätä rajoitukset kaikilta, oli rokotettu tai ei.
Korona on pientä suomen talouden ja kansan ostovoiman tulevaisuuden rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
On tunne että kohta palataan taas normaaliin. Korona jatkaa elämäänsä ihmisten keskuudessa, mutta muuntuu koko ajan lievemmäksi ja lievemmäksi, kunnes on vain yksi flunssapöpö muiden joukossa.
Se mitä virukselle tapahtuu ja se mikä on poliittinen ja yhteiskunnallinen kehityssuunta ovat kaksi eri asiaa. Koronan jälkeinen maailma ja elämä tulevat olemaan kuolettavan tylsää ja vailla iloa.
Menneisyyteen ei voi palata. Maailma ei ikinä siksi palaa samanlaiseksi kuin ennen. Silti maailma ja elämä voi olla hyvää ja ihanaa. Ihmiset, jotka haikailevat mennyttä, ovat itse rakentamassaan loukussa ja se estää heitä olemasta onnellisia. Kannattaisi lopettaa vilkuilu taakseen ja suunnata katse eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Menneisyyteen ei voi palata. Maailma ei ikinä siksi palaa samanlaiseksi kuin ennen. Silti maailma ja elämä voi olla hyvää ja ihanaa. Ihmiset, jotka haikailevat mennyttä, ovat itse rakentamassaan loukussa ja se estää heitä olemasta onnellisia. Kannattaisi lopettaa vilkuilu taakseen ja suunnata katse eteenpäin.
Entäs jos ei olekaan introvertti?
Muuta en osaa sanoa kuin että pandemia ja rokotteet ovat tässä pelkkä sumuverho, kuten erään marionetin passilipsautusten perusteella voi päätellä. Terveysturvallisuus ei ole aikoihin ollut uskottava peruste ihmisten elämän vaikeuttamiselle ja rajoittamiselle. Nyt aletaan ilmeisesti jo teehooällässäkin hermostua ohjailuun ja terveysturvallisuuden politisointiin. Eikös myös itse nuhanokka kehoittanut suhtautumaan pistoksiin kriittisesti. Pitäkäähän silmät auki ja miettikää itse.