Onko teillä sellainen tunne että maailma palautuu kohta entiselleen
Kommentit (69)
Älykkyystesti koko pandemia. Testi siitä kuinka ohjailtavissa olet, osaatko päivittää näkemyksiäsi vai menetkö alkuaikojen käsityksillä loppuun asti.
t. rokotetta odottaessa koronan sairastanut rokottamaton
Kysymys onkin, että mikä on normaalia. Esimerkiksi nyt laajasti yleistynyt etätyö ei varmasti enää koskaan palaa siihen, että taloussihteeri Ritva palaa ma-pe klo 9-17 työhön. Jotain hybridiä tms. tulee ja pääasiassa se vapaus tehdä työtä mistä itse haluaa. Kukaan tuskin kaipaa niitä helvetillisiä aamuruuhkia, joita varten piti oikein erikseen herätä ehtiäkseen ajoissa työpisteelleen.
Vierailija kirjoitti:
It gets worse, before it gets better.
Mutta sitten onkin hyvin.
Me täällä Suomessa puhumme suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Minä puhun suomen lisäksi montaa muutakin kieltä.
Toivottavasti muuttuu paremmaksi tämän myötä.
Olisi ihanaa jos palautuisi. Alkaa masentamaan, kun parhaat vuodet menee tässä eristyksessä. Haluan nähdä ihmisten kasvoja, kulkea itsekin vapaan ilman maskipainetta, mennä tapahtumiin ja ravintoloihin ilman rajoituksia ja koronapassien kyyläämistä. Olisi kivaa nähdä välillä työkavereitakin.
N28
Ei mulla ole enää mitään tunnetta. Olen vain väsynyt ja kärsin pakkasista.
2 vuotta elämästäni meni ihan pilalle. Ilo ja touhukkuus ja toiveikkuus hävisi eikä ole tullut vielä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Älykkyystesti koko pandemia. Testi siitä kuinka ohjailtavissa olet, osaatko päivittää näkemyksiäsi vai menetkö alkuaikojen käsityksillä loppuun asti.
t. rokotetta odottaessa koronan sairastanut rokottamaton
Minä odotan älyttömästi kolmatta rokotettani.
Ei palata ,pahemmaksi menee,hyvästi hyvät ajat, ihmisten elämiä kurjistetaan entisestään.
Toivon että palautuu normaaliksi, kunhan löytyy tarpeeksi tehokas rokote. Johan tässä on kriiseilty ihan tarpeeksi ja monet on saanut tarpeekseen koko korona hössötyksestä kaikkinensa.
Epäsosiaalisille varmaan mukava olla vahingoniloinen kuin muutkin kärsii, mutta minun mielestä voisi jo koko korona tilanne selvitä...
Sama meno jatkuu. Tähän astiset variantit ovat edenneet 3 kk sykleissä. 3kk/variantti huippuaaltoinen, sitten aalto on laantunut noin 3 kkdeksi ja sitten tullut seuraava. Ei ole mitään syytä uskoa etteikö taas tulisi uusia variantteja. Niitä muhitellaan jo jossain päin. Täysin toimiva rokote on hyvin epävarma tulevaisuuden visio lähiaikoina.
Ihmetyttää että ihmiset eivät mieti miten asiat tulee menemään pidemmällä, vuosien tähtäimellä. Nytkin rimpuillaan hutkaistuilla rajoituksilla että saadaan pariksi kuukaudeksi pelivaraa epävarman rokotteen kanssa jotta terveydenhuolto ei kaatuisi. Pitkällä aikatähtäimellä kun näitä hutkaisuja toistuu ja toistuu, terveydenhuolto oikeasti romahtaa, kyllähän tämä jo nyt viittaa siihen.
Veikkaan että jossain koronavuosien kohdilla 5-10 ihmiskunta herää siihen että hei, ehkä tää sittenkin olisi pitänyt tukahduttaa eikä levittää lentokonein yksilönvapauden nimissä ympäriinsä. Sitten vaan voip olla liian myöhäistä...
Viime viikolla ravintoloitsijaa haastateltiin. Hän oli laajentanyt vuosi sitten koska oli näyttänyt että korona oli taputeltu. Oikeasti? Täh? Jos itse olisin yrittäjä niin olisin laittanut pillit pussiin jo maaliskuussa 2020 ja jäänyt odottamaan uutta parempaa aikaa.
Nyt kannattaa tehdä pitkän aikavälin suunnitelmat sitä mielessä pitäen että mitään ihmettä ei ole näköpiirissä tilanteen paranemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei palata ,pahemmaksi menee,hyvästi hyvät ajat, ihmisten elämiä kurjistetaan entisestään.
Njoo. Elinkeinovapaus ainakin on, jos ei lakkautettu, ainakin lakannut. Pysyvästi.
Alkuvuosi tulee olemaan tosi vaikea. Toivon, että selviämme mahdollisimman pienin vaurion ja paluu normaaliin alkaisi sitten. Toivon. Aika näyttää kuinka käy.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Minä puhun suomen lisäksi montaa muutakin kieltä.
Mikä kieli kannattaisi ulkomaisen osata?
Suomi. Sossuasiointi sujuu.
Kyllä se vain on niin, että jos haluaa olla yhteiskunnan jäsen, pitäisi osata kieltä. Ei tarvitse olla suomen tutkijatohtori. Kunhan osaa suomea.
rarehanu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Deltacron tulee ja tappaa kaikki.
Sellaista virusta ei tule ikinä olemaan luonnostaa, mikä pystyy tappamaan kuin pienen osan nykyisestä älyttömästä ihmismäärästä, ainoa mahdollisuus on että ihminen itse valmista sellaisen tyhmyyttään.
Kyllä se nykyään on mahdollista, kun ihmiset voivat vuorokauden sisään liikkua maapallon puolelta toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Alkuvuosi tulee olemaan tosi vaikea. Toivon, että selviämme mahdollisimman pienin vaurion ja paluu normaaliin alkaisi sitten. Toivon. Aika näyttää kuinka käy.
Eniten mietityttää miten paljon myös lähipiiri kärsii. Miten monessa perheessä toinen vanhemmista menettää toiminta-ja työkykynsä ainakin joksikin aikaa. Miten paljon tämä tuottaa huolta, taloudellisia ongelmia, jaksamattomuutta olla vanhempi jne. Tässä ei ole kyse vain sairastuneista vaan vaikutus on aina laajempi.
T: ystävän perheessä on tällainen tilanne☹️
Luulen, että tänä vuonna palaudutaan siihen ns. uuteen normaaliin eli omaksutaan normaali arkielämä koronan kanssa.
Ei ole paluuta. Maailma muuttuu jatkuvasti. Virus vain antaa oman panoksensa muutokseen.
Realistin on oltava realisti. Ei maailmaa ainakaan pää pensaassa pelasteta. Uskon että tiedesektori kykenee ratkaisemaan joitakin ongelmia, niin että ihan hirveitä ei pääse tapahtumaan. Mutta tosi vaikeita aikoja on edessä. Esim lasten tilannetta ajattelen, pelkään että heidän elämästään menee lapsuusvuosia liian monta tämän taudin ja tilanteen takia. Myös sairaat, sekä kroonisesti sairaat että akuutisti sairastuvat joutuvat haavoittuvaan tilanteeseen kun terveydenhuoltosysteemi ei enää pysy toimivana.
Paljon tulevaisuuden murheita on. Pandemia on luonnonvoima, jossakin mielessä peli on jo hävitty sille. Koitetaan nyt vain selviytyä yhä epävarmemmissa ja jopa pelottavimmissa näkymissä. Kurja sanoa näin, mutta eihän elämän pelkkää selviytymistä pitäisi olla. Eikö sen pitäisi olla elämää...