LA Tammikuu 2016
Joko löytyy muita, joilla tulossa vuoden ekoja/vikoja lapsosia :)
Zaron 4+3
Kommentit (369)
TÄTIKELTAINEN,
tällaisen tilasin tältä ko. nettisivulta: http://www.babyland.fi/belly-binder
34,90 € maksoi, onhan se paljon rahaa, mutta itse koen sen vielä siedettäväksi hinnaksi. : )
Muitakin vastaavanlaisia bindereita varmasti on pitkin nettiä, edullisempia ja kalliimpia, mutta ostin siksi juuri tuon, kun todellakin ystävälläni ja serkullani kokemusta juurikin tuosta merkistä ja olivat tyytyväisiä.
Sain tuon Belly Binderin jo kotiinkin!, nopeasti saapui, ja vaikuttaa oikein hyvältä. Raskaanahan sitä ei saa pitää päällä, mutta nopeasti ja hienovaraisesti vähän kokeilin päälle, ihan vain kokeillakseni että tuliko hankittua oikea koko.. Ja vaikutti kyllä hyvältä ja oikealta koolta! Uskon, että jos sinne asti vain päästään, niin tulen käyttämään sitä ahkerasti synnytyksen jälkeen. Se vaikutti tarpeeksi jäykältä, mutta kuitenkin joustavalta, jottei ole sellainen olo että on joku kova korsetti päällä.
Ihana kuulla, että teillä meno np-ultra hyvin! <3 Paljon onnea! : ) Itse jännittelen ensi viikon np-ultraa...!
Tehdäänkö np ultra vatsan päältä vai alakautta? Olen kuullut/lukenut, että tässä vaihtelua.
Aa, ollaankin Saarasofia katsottu erilaisia ;) olen itse harkinnut tuota sidottavaa kankaista belly bindiä, hinta pyörii jossain 180€ paikkeilla, siksi sanoin että on aika arvokas uutena hankittuna :D ja tosiaan tuo 35€ on vielä hyvin kohtuullinen hinta! Mutta täytyypä katsella vielä, onhan tässä hyvin aikaakin! Tsemppiä ultraan ja odotteluun!
Hilkka K, meillä tuo ultra tehtiin vatsan päältä, siihen vaikuttaa varmaan monet asiat, laitteiden tarkkuus, viikot, odottajan koko yms. Aiemmin on tehty myös alakutta, mutta itselläni aina päädytty tarkemmin katsomaan vatsan päältä, kohtu on jotenkin sellaisessa asennossa että paremmin näkee vatsanpeitteiden läpi. Mutta tällä kertaa siis katsottiin vain vatsan päältä, helsingissä.
Täällä ilmoittautuisi vielä yksi!Jännitys on suuri,viikkoja 11+5.Ensimmäinen ultra torstaina! Onko joku perustanut jo Facebook ryhmän?
Täällä kans odotetaan vauvaa syntyväksi vuoden ensimmäisinä päivinä, la 5.1, yksi lapsi on ennestään (1v2kk)..
Raskausaika on mennyt helposti, ei ole ollut pahemmin mitään oireita, ei kyllä esikoisestakaan ollut..
Alkuraskauden ultrassa meillä näkyi 2, mutta toinen ei sitten lähtenytkään kehittymään.
Reilu viikko sitten oli np-ultra, ja verikokkeet otettiin aikaisemmin. Riskiryhmään en kuulu, mutta silti jotkin arvot mietityttää kun on tosi alhaiset, googlen "lääkärit" kertoi esim istukan/napanuoran ongelmista.
Maanantaina oli lääkärineuvola, mutta siellä ei kumpikaan osannut sanoa niistä yhtään mitään.. täytyy odottaa että oma vakitäti tulee lomilta!
Hei kaikki!
Tänään oli minulla np-ultra. Tällä hetkellä mennään rv 12+2 eli laskettu aika 6.1.2016.
Ultrassa meni kaikki hyvin, siellä se vauva heilutteli käsiään ja jalkojaan, ja kovin olin aktiivinen. Vastasi hienosti raskausviikkoja. Vahva syke. Labratulokset olivat hyvät myös. Ja niskaturvotus oli 1,2 mm, joten aikas hyvä tulos, kun kaikki alle 3 mm katsotaan normaaliksi.
Vauva oli kokonaispituudeltaan joku 7-8 cm ja painoa oli n. 90g, jos nyt oikein muistan!
Hyvä fiilis jäi! Hassua oli se, että vauva oli vähän "väärässä asennossa", eli häntä piti yrittää liikutella ja kääntää toiseen asentoon jotta saatiin parempaa kuvaa; kätilö/ultraaja joutui sitten vähän kovakouraisesti liikuttelemaan vatsaa, mutta tiesi selvästi, mitä tehdä :) Ja kääntyihän se vauva.
Nyt sitten pitäisi miettiä että missä vaiheessa sitä kertoisi asiasta täällä töissä.. Esimieheni on vähän vaikea persoona, jos näin nyt voisi sanoa, joten jännittää kertoa hänelle raskaudestani. Mutta kauaa en enää pysty salaamaan, koska vatsa pömpöttää jo siihen malliin, että vähän vaikea on peitellä enää löysillä paidoilla pitkään.
Moikka,
Odotan ensimmäistä lasta ja olen todella pihalla monestakin asiasta... Jo pelkka viikkojen lasku on hakusessa :) Mulla käsittääkseni viikkoja 12+1, np ultra on ylihuomenna. Laskettuaika neuvolan mukaan 12.1.
Mitä tulkitsen väärin, kun Saarasofian lasketulla ajalla ajattelisen minun olevan vastaviikolla 11+? Tuon viikon 12+1 kekkasin laskemalla viikkoja neuvolakäynnistä ja niistä merkkauksista. Tai tarkentuuko se laskettuaika np ultrassa ja sitten tähän tulee järkeä(?)
Raskauden alku on mennyt lähinnä pahassaolossa ja oksennellen. Töissä olen ollut normaalisti, mutta sielläkin käytävä yökkäilemässä. Toivottavasti pian olo kohenee.
Ja minulla menossa 11+6 ja la 14.1...Saarasofia siis pidemmällä mutta la viikkoa ennen? Eli ihan kärryillä en ole enää minäkään :) Ultra olis huomen aamuna kun viikkoja täynnä 12!
Ei kun juu niinhän sen pitääkin mennä,mitenkähän nurinkurisesti onnistuin asian ajattelemaan :DD
Hei!
Olettepas te suloisen huolissanne :D!
Heh, minulla oli tapahtunut viestissäni puhdas näppäinvirhe, eli laskettuaikani olisi näillä näkymin 9.1., ei 6.1. Eli tuli puhdas näppäilyvirhe.
Ja lähtökohtaisesti lasketaan raskausviikot viimeisten kuukautisten alkamisen mukaan, mutta ultrassa sitä vielä tarkennetaan, ja laskettu aika saattaa muuttua muutamallakin päivällä. Esimerkiksi minulla kuukautisten mukaan olisi nyt meneillään rv 12+4, mutta tämän päiväisen ultran mukaan 12+2. Joten tuo ultran määrittelemä LA nyt jäi! : )
Minun laskentani mukaan, jos la olisi 6.1 olisi nyt 13+0(?)
Eli Nuunu 14.1 (11+6) ja Saarasofia 8vrk ennemmin.. Enkö mä nyt vaan tajua.
Onko nää hormoonit sekoittanut mun pään lopullisesti :D
Vielä tuohon töissä kertomiseen. Itsekin sitä pohdiskelen. Pe np ultra, ja jos kaikki hyvin mietin, että töissä voisi kertoa. Esimies vaan lomilla pe-> ja sitten minä... eli yhdessä ollaan töissä vasta 10.8->.
Haluaisin itse kertoa esimiehelleni, jotta ei kuule sitten muita reittejä, mutta laita nyt viesti lomille tai soitto. Vähän osuu kökköön aikaan.
Kirjoitellaan ristiin. Ehkä nyt saan jonkun tolkun. Koko laskenta tuntui jotenkin kummalta... Kai se siitä niin kuin tämä uusi tilanne muutenkin :) Kiva kun täällä on palsta, jossa voi kysellä varmastikin ties mitä "tyhmyyksiä".
Olin neuvolassa muutenkin niin äimänä, että kaikki ei oikein mennyt päähän...
Inka, mulla sama tilanne töissä, eli kun käyn ens tiistaina np-ultrassa niin kaikki meidän esimiehet on jo lomilla ja kun tuun takas 10.8 niin lähin esimies on edelleen pois. Mun on siis pakko soittaa sille joko nyt ennen kun jään lomille tai sitten ennen kun palaan töihin, koska olis tosi ikävää jos muut kuitenkin huomais sen töissä ja tää kuulis sitte viimesenä siitä. Kuitenki tää työ on sellanen että joutuu oikeesti miettii kuka hoitaa mun hommat.
Meillä oli tänään ultra!Kaikki ok.Kaveri vaan oli senverran itsepäinen ettei meinannut millään näyttää niskaansa,joten vaati jonkunverran suostuttelua että NT saatiin mitattua :) Nt oli 1,5mm eli ok ja pituutta kaverilla senverran ettei ihan viikot täsmää. Tänään pitäisi olla 12+0 mutta mitat vastaa 12+4...Mutta ei kuitenkaan niin paljoa siis heitä että la muuttuisi joten se on edelleen sillon 14.1! :)
Ihanaa kuulla, että teillä on ollut ultrassa kaikki kunnossa :) Meillä np ultra maanantaina. Nyt olen iloinnut siitä, että tällä viikolla kolmena aamuna peräkkäin en ole oksentanut. Lisäksi monen viikon tauon jälkeen on myös maistunut kupillinen aamukahvia:) Tämän päivän jälkeen alkaa viiden viikon kesäloma :) Rv 12+0.
Mulla auttoi maitohappobakteerit tuohon aamupahoinvointiin!Oltiin reissuun lähdössä niin siksi ne aloitin,mutta muutaman päivän syötyäni loppui aamupahoinvoinnit kun seinään. En sitten tiedä johtuiko juuri niistä,mutta ei siihen mennessä ollut mitään helpottamisen merkkejä...
Käytiin eilen ultrassa. Ihan uskomatonta millainen viuhtominen ja meno niin pienellä voi olla
Tänään käyty np ultrassa ja kaikki oli kunnossa :) Vauva vastasi kooltaan viikkoja, laskettu aika pysyi siinä 15.1.2016. Kovasti sai kätilö herätellä pikkuista, kun oli hieman unelianaana näin aamusta :)
Heippa!
Saarasofia, mä oon kanssa hankkimassa tuon belly binderin, en tiedä raaskinko uutena ostaa, mutta jos ei satu käytettynä löytymään niin sitten uutena :) Mistä sinä tilasit omasi? Oliko minkä hintainen? Toiveikkaana olen yrittänyt etsiskellä jos sattuisi löytymään jostain alennuksella, tuo on sen verran arvokas kuitenkin että ei haittaisi pieni ale :)
minullakin vauvamaha näkyy jo selvästi, ei kyllä voi peitellä!
Meillä oli tänään tuo niskapoimu-ultra ja hyvältä näytti kaikki. Itkuhan siinä piti tirauttaa :) La pysyi samana, eli tammikuun 1.päivä, tänään siis viikkoja 12+6. Huomenna lkaakin jo 14.viikko :) kohta saa jo odotella liikkeitä, ihanaa!
Pahoinvointi on edelleen seurana, ei niin kivaa, mutta nyt ainakin helpompi kestää kun tietää että on joku jonka takia kärsiä ;)