Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA Tammikuu 2016

02.05.2015 |

Joko löytyy muita, joilla tulossa vuoden ekoja/vikoja lapsosia :)
Zaron 4+3

Kommentit (369)

201/369 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Kylläpä kuulostaa tosi kurjalta Saarasofia tuo sinun saama kohtelu! Minäkin kyllä laittaisin jonkinlaista palautetta! Toivottavasti vuodot eivät jatku eikä tule muutakaan seuraamuksia!

Iini, on tuo fb-ryhmä sellainen salainen, ettei kukaan muu sitä/siihen kuuluvia henkilöitä pysty nähdä?

Meilla eka lääkäriaika ensi viikolla (tänään rv16+6 ja) rakenneultra kolmen viikon kuluttua! Nopeasti tämä aika tuntuu nyt menevän kun alun hidastelusta päästy ohi! Vauvan liikkeet tuntuneet jo muutaman viikon aika hyvin :)

202/369 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty muut näkemään ryhmää eikä jäseniä :) Sinne vaan mukaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/369 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan plussattu viikko sitten ja viikolla 7+2 mennään:) laskettu aika olis menkoista 8.3:)

204/369 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho hups tää olikin vaan tammikuu :D)

205/369 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä lääkärikäynnit vasta edessäpäin vaikka ootte mua useita viikkoja edellä? mulla nyt 13+3 ja kävin lääkärillä jo heinäkuun alussa 9+5..

206/369 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips. Ultrassa käyty 12+5 ja kaikki kunnossa. Pikkuinen teki kauhiasti kuperkeikkoja eikä meinannut lainkaan pysyä paikoillaan kuvaa varten, kun vihdoin pysähty niin kädet kasvojen edes. Ultra hoitaja meinas jo luovuttaa ku sai kun saikin kunnon kuvan otettuu. Pituutta pikkusel oli sillon päästä-peppuun n 64mm. Mitat anto la: ksi 29.1

207/369 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 28.1.2015,

ensimmäinen lääkärikäynti järjestetään yleensä rv 10-15 välillä. Toki pientä vaihtelua tuonkin välillä voi varmasti olla. Tähän asiaan näyttäisi vaikuttavan eri kuntien käytännöt.. Ja myös erilaiset mahdolliset riskitekijät äidissä, sekä mm. aikaisemmat raskaudet, saattavat olla syynä aikaiselle lääkärikäynnille. Ja yleensä aikaisempi lääkärikäynti saatetaan antaa myös silloin, jos täytyy tarkistaa raskausviikot.
Mutta ei ole siis mitenkään outoa käydä ensimmäistä kertaa lääkärillä rv 9, tai rv 15. Kumpikin on normaalia. Kunnassa kunnan tavalla!

Itselleni tuon rv15+ lääkärikäynti oli ajankohdaltaan hyvä, koska ennen sitä oli kuitenkin ollut 2 ultraa (yksityisellä eka, kunnallisella toka; ultraajan kanssa sai juteltua monista asioista), 2 hoitajakäyntiä (juteltiin paljon kaikesta), labra... Jos olisin tarvinnut lääkärikäynnin jonkun vaivan vuoksi jo aikaisemmin, olisin sen varmasti neuvolasta saanut, mutta itse en kyllä kokenut tarvitsevani.

208/369 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok. mä en oikee tiiä raskaana olemisesta vielä mitään. oon käyny monesti jo terkkarilla, ens verenpaineen takii ja nyt verensokerin takii. mut sitä lääkäri käyntii en tie miks ees siel olin, ei ollu ees neuvolan oma lääkäri vaa joku just valmistunu(toivottavasti valmstunu) nuoi tyttö joka ei kyl tienny raskaudesta mua enempää.

209/369 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki!

Täällä meneillään nyt rv 17+2, ja eilen illalla olikin jännittävä hetki, kun tunsin ensimmäistä kertaa vauvan liikkeet vatsan ulkopuolelle, kättä vasten! Lepuutin sängyssä maatessani kättä vain "muina miehinä" vatsani päällä, ja yhtäkkiä tuntui potku kättä vasten. Ei nyt tietenkään mikään suuren luokan monotus ollut kyseessä, mutta ihan selkeä kohouma tuntui kädelle! Se oli paitsi jännittävää, myös vähän pelottavaa ja "friikkiä", koska en osannut odottaa sitä.

Parin viikon ajan olen tuntenut vatsassa jo erinäistä kuplintaa ja "nykäisyjä", mutta mitään ei ole aikaisemmin tuntunut vatsan ulkopuolelle.

Mites teillä muilla, joko liikkeet tuntuvat vai eivätkö vielä? Siinähän on tosi paljon vaihtelua, yksilöstä riippuen. Joillain tuntuu tosi aikaisin, joillain vasta reippaasti yli puolenvälin, mutta kumpikin on normaalia! : )

210/369 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Mulla nyt viikkoja 16+3 edellisten menkkojen mukaan ja np ultran mukaan 16+6. Tämä toinen raskaus ja välillä tuntunu jotakin pientä kuplintaa vatsassa,mutta ei muuta. Jännittää hieman kun huomenna vihdoin pääsen sydänääniä kuunteleen neuvolaan. Ja kovasti niitä liikkeitä odottelen kunnolla alkaviksi

211/369 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänäänn 2. neuvolakäynti. Sydänääniä kuuneltiin ja hyviltä kuulostivat :) Mulla on jotakin kuplintaa vatsassa välillä tuntunut, mutta en sitten tiedä mitä on ollut, liekö esim. vain ilmavaivoja :) Innolla odotan niitä ensimmäisiä potkuja. Kauhuissani olen ollut painonnousustani, se vaan tuntuu niin hurjalta mitä vaaka tällä hetkellä näyttää ja kokoajan tulee lisää. Terveydenhoitaja kuitenkin rauhoitteli ja sanoi, että painonnousu ei ole liian suurta vaan normaalia raskauden tähän kohtaan verrattaessa. Innolla odotan myös tuota syyskuun alkupuolella olevaa rakenneultraa, jossa toivottavasti selviää tuleeko meille pieni poika vai tyttö. Kaikista tärkeintä kuitenkin, että vauva on terve. 

Mulla tänään rv 16+3. Samoissa mennään Aurinko 87 kanssa :)

212/369 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moiks. Halusin kysyy ku tuli Hilkan viestistä mieleen että kuinka moni haluaa tietää  ennne syntymää onko  tyttö vai poika?

213/369 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin syyskuunalussa on rakenneultra ja hieman jännässä odotan kumpi tulossa kun tämä toinen raskaus on niin paljon erinlaisempi kuin ekasta. Ja tyttö on ennestään :) Pääasia kuitenkin että kaikki menee hyvin ja vauva on terve <3 Paljon on ollut väsymystä,päänsärkyä ja vatsa/nivuskipua. Minua kans hirvittää huominen punnitus..painoa on varmaan 2kk:n aikana tullut 4kg.. kokoajan nälkä! Mukava seurailla HILKKA K miten raskaudet etenee kun nuin samoissa mennään :)

214/369 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten tehneet vauvalle jo hankintoja vauvalle? Me ostettiin käytettynä hoitopöytä, kun sattui löytymään edullisesti ja hyvälaatuinen. Hoitopöytä on sellainen, josta saa hoitoalustan irrotettuna, joten kun ei enää tarvetta alustalle niin voi käyttää normaalina lipastona. Meille esikoinen tulossa, joten tässä miettii että mikä kaikki on oikeasti sitä kaikista tarpeellsinta ostettavaa. Muutamia neutraalin värisiä vaatteita olen myös hankkinut. Vanhempani haluavat ostaa vauvalle vaunut, eli me saamme vaunut valita ja he maksavat. Tämäkin sinänsä helpottaa, kun vaunut varmasti yksi kalleimmista hankinnoista. Seuraava hintavin hankinta on sitten varmaan turvakaukalo autoon. Mies lupasi tätä asiaa hoitaa ja selvittää, että millainen olisi hyvä. Hieman jaan hankinnoista vastuuta hällekin, kun suurimmaksi osaksi minä tässä hankintoja pohtinut; mistä hankitaan ja millaista. Onneksi tässä on vielä aikaa selvitellä asioita ja tutustua tarjontaan.

Hilkka K rv 16+4

215/369 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin lastentarvikeliikkeessä varaamassa emmaljungan vaunut ja kaukalo(maxicosi)+telakka autoon ja adapteri vaunun runkoon mihin saa kaukalon kiinni. Säästyy matkarattaiden ostolta. Meillä pienet tilat niin pinnasängynpäälle tulee hoitotaso joka edelliseltä on pysynyt tallessa :) sitteri on sukulaisilta saatu(käytetty). Pinnasänky täytyy hommata. Sen ostan uutena. Ja itkuhälyttimet. Vaatteita olis jo kiva ostella mutta oottelen sen rakenneultran vielä :) tänään kuultiin pikkuisen sydänäänet ♡ isosiskokin pääsi mukaan kuutelemaan :) vielä nuista hankinnoista senverran niin yhteistuumin päätetään mitä ostetaan/ tarvitaan. Ihana ko mieski haluaa osallistua : D

216/369 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden bodyn olen ostanut jo lähemmäs 10 vuotta sitten. oli niin söpö ja edullinen et oli pakko ostaa :D

yhdistelmä vaunut saan enon perheeltä, heillä kuopus nyt reilu 2v niin eivät sit enää tarvii. vaunuja kyl kattelen jos edulliset käytety löytyis ku niis mitkä mul luvattii o aika pal sinist, ja mää luule et vauva on tyttö, vaikka ei se mitään haittaa. mitään vaaleenpunast en oo hommaamas missää muodos vaikka tyttö sit oliski.

ootan joulun yli ku ei sitä tie mitä se pukkiki sit tuo tullessaa. sänky+patja pitää hommata uutena. ja turvakaukaloi oon kattonu. tekis mieli jos ostaa britaxin kaukalo+telakka ku on nyt edullisesti, ei varmaa oo enää loppuvuodest/alkuvuodest... uutena nyt edullisempi ku mitä moni myy käytettynä. en uskaltais ottaa käytettyy, ku ei koskaa voi tietää onko kuitenki kolaroitu...

217/369 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Vieläkö ehtii mukaan keskusteluun? :) Täällä LA 28.1. Ensimmäinen lapsi tulossa ja käyttäytyminen sen mukaista. :D Hirveää panikointia mitä saan syödä ja tehdä tms. Kaikenlaisia hölmöjä ajatuksia. Raskaus sujunut tähän saakka loistavasti ja kaikki vaikuttais olevan pienelläkin hyvin. Nyt rv 14+6.

218/369 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Aradiana, hyvin mahtuu tänne keskusteluun mukaan :) Eilen tarttui Prismasta mukaan vauvalle kaksi bodya ja pyyhe. Oli -50% ja -70% alennuksissa niin oli pakko ostaa. Ilmoittauduin myös ensimmäiseen perhevalmennukseen mukaan (fysioterapian osuus), joka elokuun loppupuolella. Seuraava osuus kuulemma sitten, kun on vauva syntynyt. Myös mies osallistuu. Sokerirasitus on luvassa syyskuun lopussa ja senkin jo varasin. Oletteko muut menossa sokerirasitukseen?  Näyttää tulevan syksystä sellainen, että toimintaa riittää ja kalenteri alkaa täyttyä. Mukavaa, uutta ja jännittävää :) Ensi viikolla alkaisi sitten jälleen työt viiden viikon loman jälkeen. Laskeskelin, että ehdin olla töissä noin 4 kk, kun jään äitiyslomalle. Mulla on vielä muutama lomapäivä tältä vuodelta käyttämättä, joten katsoin että jään äitiyslomalle heti joulukuun alusta. Kivaa, kun ehtii sitten joulua järjestelemään rauhalliseen tahtiin. Kamalaa puhua joulusta jo tässä vaiheessa, mutta niin ne ajatukset vaan lentää kummasti tulevaisuuteen :) 

Hilkka K rv 16+5

219/369 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin jo sokerirasituksessaki(11+6), on se aika jännä miten eripaikoissa on erilaiset rytmit. kai ne katto et oon sen verta läski et varmaa on jotta vikkaa. no olihan siinä 2tunnin arvossa jotain poikkeavaa ja terkkari sano heti et sulla on nyt raskaus diabetes. Nyt oon vajaa 2vko kotona mittaillu sokereita ja ei kertaakaan mitään poikeavaa tulosta tullut.

terkkari pyys käymää et voi antaa sen mittarin ja ohjei yms. sillon vast kysy et onks muute suvus diabetestä. onhan meillä, isäl joku kans joskus vaa todennu et nyt on, mut ei lääkitystä, ja isän vanhemmil o molemmil insuliini käytös.

220/369 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Täällä kans Aradiana kaikenmoiset ajatukset/huolenaiheet vaikka toista odottelen. Taitanee kuulua asiaan :) Mulla nytten rv 16+6, sokerirasituksesta ei ole vielä onneksi ollut puhetta. En muista kävinkö ekasta raskaudesta ollenkaan. Mie en nuissa vauvan tavaroiden hankinnoissa malta odotella yli joulun. Mielummin haluan että kaikki on valmista hyvissä ajoin koska ei voi tietää jos vauva päättää aikasemmin syntyä. Ja olen niin itseppäinen että kaikki haluan tehdä ja laittaa omalla tavalle :D Mulla vielä 3vko:a tämän vuoden lomia niin  säästän ne sitten toiseen päähän..eli kun äippäloma loppuu niin saan olla 7vkoa:a vielä kesälomalla ja sitten katsoa jatkoa :) Voi kun aika menisi äkkiä ja pian olisi jo tammikuu <3 malttamaton... ;) Täytys koittaa mennä kk kerrallaan,mutta tosiaan ajatukset siintää jo joulussa ja tammikuussa :)