Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA Tammikuu 2016

02.05.2015 |

Joko löytyy muita, joilla tulossa vuoden ekoja/vikoja lapsosia :)
Zaron 4+3

Kommentit (369)

241/369 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipähei. Nyt on kyllä ollu semmonen väsymys kausi päällä että ei oo paljoa töitten jälkeen jaksanu tehhä ylimääräsiä. Ehkäpä tämä tästä tasottuu.. kuten HILKKA K mainitsi niin tunteet heittelee laijastalaitaan ihan tuosta vaan. Näin oli myös ekassa raskaudessa. Minulla ollu vaivana muutamat tulehukset alapäässä. Toivonki ettei yhtään lääkekuuria tarvisi enään käyttää :/ Selkäsärkyä,lonkkakipua ja nivuskipua ollu lähes päivittäin mutta johtuvat paikkojen venymisestä. Maha onki melkoinen pallo ko seisoo/istuu :) maatessa vain kylläki näkyy pikkunen kumpu. Hassua :) välillä tuntuu kunnon myllerrystä masussa ja välillä on taas hiljempaa ja semmoisia hentosempia liikkeitä. Päällepäin ei mies ole vielä tuntenut vaikka itse tunnen kun oikein jumppaa vauveli. Veikkaisin että istukka on edessä kun liikkeet kohdistuu lähinnä tuonne aivan alavatsaan. Jännällä odotetaan rakenneultraan menoa. Mies ei päässy eka ultraan mukaan töiden vuoksi niin nyt näkee sitten ekakertaa vauvelin ♡ muutamat 50cm vaatteet ostin ja pikkuhiljaa laitellaan tarvittavat tavarat. Tuleva isosisko odottaa ja kyselee eikä millään malttaisi odottaa tammikuuhun :) ♡

242/369 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuosta verenpaineesta LA 28.1.2016 harmillista kun rajoittaa tekemisiä tuo korkea verenpaine. Mulla enemmänki riesana matalat paineet ja pyörryttää..huimaa. Välillä töissä tulee tosi huono olo varsinki aamuvuoroissa kun paineet laskee eikä jouda heti istahtaa. Mutta kaikkihan nämä kärsii menemään ko tietääettei ole pysyvää ja ihanan pienoisen nyytin saa itselleen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
243/369 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuosta verenpaineesta LA 28.1.2016 harmillista kun rajoittaa tekemisiä tuo korkea verenpaine. Mulla enemmänki riesana matalat paineet ja pyörryttää..huimaa. Välillä töissä tulee tosi huono olo varsinki aamuvuoroissa kun paineet laskee eikä jouda heti istahtaa. Mutta kaikkihan nämä kärsii menemään ko tietääettei ole pysyvää ja ihanan pienoisen nyytin saa itselleen :)

244/369 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko 87 mul on sillai koko raskaus ettei oo erikoisemmin häirinnyt minkään tekemistä koko aikana mikää. oikeestaa ainut "sivuoire" on ollu todella kipeet rinnat. Ei noi vpaineet oo mua muuten häirinny mut matkal en saa lähtee. 

Yleisesti ottaen me voidaan muuten todella hyvin, ruoka ei oo kauheesti maisunu nyt ku on ollu lämpöä mut pakko vaa syyä.

Pientä turvotusta jaloissa mut ei kovasti, kengät mahtuu ihan ok, tosin nyt pitäis vetää "saappaat" jalkaa ja lähtee hautajaisii, ne on hivenen tiukat pohkeesta, mut sain luvan kirkon jälkee laittaa mukavammat kengät jalkaa.

245/369 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilkka K mul oli yks ilta ihan omituinen fiilis. Jalkaan sattu kovasti ja väsytti pirusti, itkuhan siinä tuli, enkä oikeestaa ees tie miks. 

Mulla on iltaisin sängys tuntunu sillast kuplintaa/taputteluu masussa. En tie onko sit niitä potkuja vai ei mut oon kans mieltäny ne tuntemukset sillasiks.

246/369 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alko sellasta "taputtelua" ja "kuplimista" tuntumaan joskus rv16-17,nyt menossa 19+3 ja päivä päivältä selvempää ja liikkuu enemmän,toissapäivänä mieskin tunsin ensimmäisen potkun :) Alaselkä reistasi heti alussa,välillä oli ok ja mahakin vielä melko olematon. Nyt sitten kykin lattialla pari tuntia kun koiran karvat nypin ja siitä veti selkä niin pahat herneet,että pari päivää ainoa kivuton asento makuullaan ja kun lähdet liikkeelle ei meinaa vasen jalka kantaa. Tätä ollut pari päivää,nyt alkaa hiukan helpottaa!

Ru ma 31.8. Alkaa jo jännittää! :)

247/369 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tunteet aivan pinnassa, aloin lauantai-iltana itkemään vaan siitä syystä että mies tuli kotiin... Samaten myös ärtymykseen ei paljoa tarvita ja herkästi suuttuessä tekis mieli viskellä tavaroita :D 

Muuten kyllä kivasti mennyt, rakenneultraa jo täälläkin ootellaan, vasta parin viikon päästä se. Raskausviikkoja nyt 17+5, masua ei varsinaisesti kyllä näy kun on valmiiksi jo vähän omasta takaa. Liikkeitä on tuntunut ekan kerran noin viikko sitten ja sen jälkeen satunnaisesti silloin tällöin eikä välttämättä joka päivä. Lähinnä ite ensarina oon aika yllättynyt että niitä liikkeitä oon jo tuntenut kun neuvolalääkäri väläytteli viikkoa 20 vasta.. 

Hankin kotidopplerin lähinnä mielenkiinnosta. Mukava sillä on ollu kyllä välillä kuunnella kun pitkiä viikkoja on elelty, hyvin on sydänäänet joka kerta kuuluneet. 

Itsellä vahva tunne että poika on tulossa. Joitain vaatehankintoja oon tehnyt, rakenneultran jälkeen sitten vaunu ja koppaostoksille :)

248/369 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää itkuherkkyys sais kyl luvan loppuu. Tappelin aamul yhen ihmisen kans ja ku lähin ajelee kotii ni itkuhan siinä tuli. 

Mä uskon edelleen et tyttö tulossa, kukaan muu ei enää usko siihen :D

249/369 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

It's a boooyy! <3

Olemme hurjan onnellisia :)

Muutenkin kaikki oli hienosti rakenneultrassa.

250/369 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea SAARASOFIA poika uutisista ja että kaikki hyvin :)

Mulla vielä tasan viikko rakenneultraan. Nyt rv19+6. Pikkuinen aina välillä muistuttelee olemassaolostaan. Kovin säännöllisisä liikkeet ei vielä ole eikä juúrikaan vatsanpäältä tunnu. Välillä muljuttelee itteä kovastikkin sitten saattaa olla päiviä että tuntuu pelkkiä hentosia muljahduksia/potkuja. Masu kasvaa pikkuhiljaa,siittä huomaa kun työvaatteetki alkaa käymään pieneksi. Housut nyt ei ole kyllä jalkaan menny ennää pitkään aikaan :D

251/369 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Saarasofia, onnittelut! Hienoa, että kaikki oli hyvin :) Meillä rakenneultra 7.9, eli vielä pitää jännätä viikon verran...

Hilkka K rv19+6

252/369 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips. neuvolassa käyty taas tänään. sydänäänet normaalit. 

mulle ei oo tullu yhtään painoa lisää, mites muilla?

rv18+2

253/369 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli tänään rakenneultra ja kaikki kunnossa <3

Mulla nyt menossa rv20+4 ja paino noussut eka neuvolasta vajaa 3kg. Mutta mullakin se noussut vasta nyt,olikohan vielä melkein viikolla 18 sama paino kun eka käynnillä!Lääkärin tarkastus oli rv14+6 ja sillon tosiaan vielä sama paino niin sanoi että pääasia ettei laihdu,kun on valmiiksi normaali painoinen.

254/369 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuunu hienoa, että teillä oli kaikki kunnossa. Halusitteko tietää kumpi on tulossa, poika/tyttö?

La 28 1 2016 kiva, että sielläkn kakki hyvin :) 

Mun paino on noussu raskausaikana mielestäni aika paljon. En tarkkaa tiedä mitä painoin ennen raskautumista, sillä vaaka ei kotona toiminut. Ekalla neuvolakäynnillä paino oli jotain 87 kg ja nyt varmasti yli 92 kg. Aivan järkyttäviä lukemia :) Pituus mulla 166 cm, en todellakaan ikinä ole ollut painoindeksin mukaan laskettavissa ihannelukemissa. Painoindeksin mukaan olen selvästi ylipainoinen ollut monia vuosia. Harrastukseni kautta on kuitenin tullut mittailtua ennen raskautumista tuota kehonkoostumusta, jossa lihasmassaa todettu olevan yli normaalirajojen. Olen melkolailla aktiivilikkuja. Ja ihmeesti kyllä tätä massaakin nyt kannan mukanani ja työssäni työskentelypaikka vaihtelee pöydän, lattian ja seisomasennon välillä (töissä lasten parissa). Vähä kyllä pelottaa, että kuinka tässä tätä massaa vielä kerätään. Ruoka-asiat ja liikunnat on kyllä mulla täysin kunnossa, joten ei se auta muu kuin vain hyväksyä se että painoa nyt sitten tulee sen verran kuin tulee. Onneksi kunto jo hyvällä pohjalla, niin jaksaa liikkua ja puuhata.

Hieman on kyllä ollut totuttelemista siinä, että kaikki aina ekaksi kommentoi mun mahaa. "Onpas maha jo kovasti kasvanut", "kivasti on sun maha jo pyöristynyt", "oi kun tekisi mieli tota sun mahaa silittää"... Lievästi kyllä hieman kiusallista välillä :) 

Tuossa laitoin liitteeksi kuvan tämänhetkisestä "pötsistä" :)

Hilkka K rv 20+3

255/369 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuunu  mulla paino menny ylös ja alas. terkkari sano ettei haittaa ku mul on tota omaa massaa iha liikaa.

Hilkka K tän kuvan perusteel vaikee uskoo et oisit ollu ylipainoinen. paino indeksit tosin ei oo juuri mistään kotoisin. 

256/369 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kuvasta on kyllä vaikea uskoa että ylipainoa olisi! :)

Maha kyllä näkyy täälläkin vaikkei paino tuota enempää ole noussut.Tuokin nousu selittyy todennäköisesti sillä että olen ollut 2vko lomalla,töissä kun tulee liikuntaa automaattisesti enempi. Ja loma liikunnat jäänyt muutenkin vähälle kun ollut flunssassa ja meni selkä!

Ultrassa sukupuoli selvisi ja poika on tulossa!Olin täysin varautunut tyttöön :D

257/369 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Kiitos kaikille onnitteluista! <3 Poika oli meille ihana uutinen!

Onnea myös Nuunu ja muut, joille tullut kivoja uutisia!

Itse olin ennen raskautta 68-69 kg, en tiedä ihan tarkkaan, ja eilen illalla kun kävin vaa'alla, paino näytti 72kg. Olen 170 cm pitkä ja aika urheilullinen.

En usko että ihan kauheasti on "läskiä" tullut, koska olen yrittänyt syödä aika terveellisesti ja järkevästi. :) Mutta vauva+lapsivesi+lisääntynyt veri+istukka+kohtu varmaan tässä vaiheessa jo jotain painaa :D, ja lisäksi turvotusta minulla on iltaisin, varsinkin vatsaa turvottaa ja nilkkoja.

Itse en viitsi paljoa puntarilla käydä, en tahdo stressata painonnoususta! Se nousee mitä nousee. Yritän vaan syödä arkena ravitsevasti ja terveellisesti, viikonloppuna sitten aina sallin vähän herkkujakin. :) Kunhan saan pidettyä syömiset järkevänä, niin se riittää minulle.

Vatsa pömpöttää jo aikalailla, moni sanonut, että näihin viikkoihin nähden aika iso vatsa. Olen samaa mieltä. :D Rakenteeni taitaa olla sellainen, että vatsa pullottaa jo alkuvaiheessa aikalailla. 

Lisäksi meille ainakin lähtökohtaisesti todellakin odotetaan aika isoa vauvaa, koska minä olen syntynyt aika isona vauvana (joku 4kg) ja olen 170cm pitkä, ja mieheni syntyi todella isona vauvana (hieman yli 5kg) ja nyt aikuisena än on 208 cm pitkä.
Joten ei yllätä, jos vatsa kasvaa isoihin mittoihin raskauden aikana, kun vauvakin saattaa olla aika iso!

258/369 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips. onks muilla rinnat vuotanu vaaleaa nestettä? kai se on ihan normaalia? viikkoja 18+3

259/369 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi :)

Mulla alkoi rinnat vuotaa kans jo 17 viikolla ja nyt 20+1 silloin tällöin tulee tippa kirkasta nestettä rintsikoihin. Vissiin ihan normaalia :) Muutenkin rinnat on kasvaneet kuppikoon verran mikä on itselle vielä tosi vierasta koska ole koko ikäni aktiiviurheillut ja tykännyt siitä ettei tissit pompi tiellä (Okei ei ne nyt vieläkään oo kun b-kuppia mut tuntuu jo tosi isoilta!)

Painonnousua tarkkailen ihan lähes päivittäin kun olen sitä tehnyt muutenkin. Puntarin tarkkailu ei vaikuta tällä hetkellä muuhun kun patistaa liikkumaan! Vaikea hyväksyä kun joukkuelajin joutunut lopettamaan ja joka ilta ei olekaan kalenterissa ohjattua treeniä niin tietenkin se vaikuttaa kroppaan huomattavasti. Tällä hetkellä pyrin tekemään kaikenlaista, esimerkkinä tämä viikko: maanantaina 1h lenkki (hölkän lomassa myös kävelyä sykkeen takia), tiistaina 1h sali (ohjattu power-tunti), keskiviikkona 40 min aamu-uinti (1km uimahallissa), torstaiksi suunnittelin 1h lenkin ja viikonloppu meneekin ehkä enemmän "vapaalla".

Pituus 166cm ja lähtöpaino rv 7+0 neuvolassa oli 66,8 kg. Tänä aamuna oli aamupaino 69,8 kg mutta välillä iltapaino on käynyt tuolla 72 kg. Veikkaisin että n.4-5 kg on noussut eli n.300-400g/viikko mikä on vissiin ihan keskimääräinen tahti. Joo olen insinööri ja teen laskelmat aina ja kaikesta :D :D

Huomenna ultra!!!! Mulla on outo fiilis kun sekä mun että miehen äitit on varmoja että tyttö tulee ja olen sitten itsekin alkanut ajatella niin. En haluaisi ajatella kumpaakaan sukupuolta enkä "pettyä" kumpi tulee. Okei tietenkään en pettyisi!! Mutta jos liian vahvasti miettii toista niin oisko se sitten outoa jos tuliskin eri. Äh huomenna sen ehkä jo näkee ja toivon vaan koko sydämestäni että terve lapsi köllisi tuolla! :)

260/369 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Huomenna kauan odotettu rakenneultra vihdoinkin :) mies ei välttis sukupuolta halua tietää mutta itse haluaisin. Tai väliäkö tuolla kunhan vauva on terve ♡ eilen alkoi hurjan kivuliaat liitoskivut jotka jatkuikin läpi yön tähänpäivään asti. Ehkä ne jossainvaiheessa helpottaa. Huomenna käyn ylimääräsen lääkärineuvola käynnin myös niin saa näistä vaivoista jutella paremmin :D ekasta raskaudesta en muista näin voimakkaana näiden kipujen olleet. Mahakin kyllä kasvaa vauhdilla. Vauva on kova liikuskelemaan..voi tulla vilkas pikkukaveri tästä :) painoa on mullaki tullu..mutta en jaksa ressata. Lähtee ne sitten poijes jossainvaiheessa. Mulle sano kätilö että jos istukka on iso niin sillon lapsikin saattaa helposti kasvaa yli 4kg. Ja vauvan syntymäkokoon merkkaa ainoastaan äidin geenit :)