Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka todennäköisesti saa rahat takaisin tori.fi huijarilta?

Vierailija
09.01.2022 |

Teen rikosilmoituksen kyllä mutta saako näistä ikinä rahoja takaisin? Asiallisen oloinen nainen vielä useita viikkoja viivytteli kauppoja ja vakuutteli ettei varmasti huijaisi ja harmitteli kun ihmiset on niin epäuskoisia. "Lupasi" postittavansa aina heti seuraavalla viikolla tuotteen kunnes hiljeni kokonaan kun sanoin että voi palauttaa rahat jos ei postitus onnistukaan. Olen siirtänyt hänen tililleen 50e, kyllä muuten hoputteli siirtämään rahaa alussa ja mobilepay ei muka toiminut.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

et saa enää mitenkään mutta tee rikosilmoitus ja saat rahat korkoineen

oikeuden kautta. muuta laillista tapaa ei taida valitettavasti olla

Vierailija
42/53 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme saaneet rahojat takaisin,mutta saimme huijarin kiinni. Ei nyt enää tee huijauksia ,kun kiinni otossa katkesi kolme sormea "vahingossa". Hyvin oli kilttiä poikaa sen jälkeen.Onneksi pääsi ensiapuun omin avuin,mitä nyt oli vähän naamallaan kyntänyt ojanpohjaa.Että silleen,neuvottelemalla päästään yhteisymmärrykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kerran rikosilmoituksen ja sovittelun kautta sain rahat takaisin. Tästä on nyt kyllä jo kymmenen vuotta.

Vierailija
44/53 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin 50 euroa maksavan tavaran Torista, eikä sitä ruvennut kuulumaan. Aina oli myyjä työmatkalla tms. ja lupasi postittaa seuraavalla viikolla. Muutaman kerran kyselin ostokseni perään ja kun lähetys vain tuntui venyvän, tein rikosilmoituksen. Asia otettiin hoidettavaksi lähes samantien ja poliisi soitti tälle myyjälle. Sitten sain myyjältä paheksuvan viestin, kuinka olin hätäillyt asian kanssa ja sotkenut poliisinkin siihen. Maksoi rahat takaisin, vaikka olisi voinut vielä tässäkin vaiheessa lähettää ostamani tavaran minulle. Uskoisin, ettei koko tavaraa ollut edes olemassa tai myyty jollekin toiselle. Sen jälkeen olen vähän varonut nettiostoksia ja noutanut tavaran itse. Harmitti kovasti jo tuollainen pikkusummakin, jos menee huijarille.

Vierailija
45/53 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisilla ei taida olla aikaa saikata 50e takia. Prosessi menisi näin. Tori.fi, pankki ja poliisi tekee yhteistyötä. Tori. fi antaa profiilin tiedot, pankki antaa tilin omistajatiedot ja poliisi menee käymään paikan päällä erikoiseen kellon aikaan. Sitten poliisi porisuttaa myyjän, määrää sakon ja rikosrekisteriin tulee merkintä lievä petos.

Vierailija
46/53 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselta hankalaa periä, mutta jos olisi miespuolinen inhimillisen ajomatkan päässä niin voisi käydä "nauttimassa" koko rahan edestä.  Naista ei saa lyödä.

Vierailija
47/53 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä joutuu itse nostamaan kanteen käräjäoikeudessa, mutta pitää olla jotain näyttöä että ei ole postittanut, auttaa jos myyjä myöntänyt. Tosin ei hyödytä semmoisessa tilanteessa kuin mitä ap kertoo, että myyjä luvannut palauttaa rahat tai postittaa ole varsinaista ongelmaa, vaan pitää hyväksyä venkslaus harmillisena vastoinkäymisenä, näitä on, haluavat ehkä jotain extraa tai muuta avustusta, eivät suoranaisesti toimi rikollisesti mutta vetkuttelevat kunnes ostaja joutuu epätoivon partaalle pelkästä oikeudettomuuden kokemuksesta. 

Vierailija
48/53 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat selville missä majailee, vie haaste lappu hänelle henkilökohtaisesti. Yritä myös selvittää mitä tekee päivisin ja ketä tuntee, kerro hänen kaikille tutuille mitä on tehnyt. Pommita viesteillä tiukkaan sävyyn, että palaa helvetin tulessa ja langeta kirous yllensä. 

Vierailija
49/53 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tehty rikosilmoitus näistä on tärkeä, tiedän työn puolesta. Tekijä saadaan kiinni pankkitietojen ja muun tutkinnan perusteella ja mitä useampi antaa asiaan tietonsa, sen parempi. Usein rahoja ei saa takaisin kuin joskus ulosoton kautta, jos on tarpeeksi sitkeä, mutta näiden karsiminen kierrosta on tärkeää. 

Vierailija
50/53 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin pätee vain ja ainoa yksi neuvo. Vain nouto tai sovittaessa tuonti. Tavara vaihtaa omistajaa kun raha on joko kädessä tai suoritus näkyy tilillä. Itse en lähetä mitään enkä pyydä ketään yksityishenkilöä lähettämään yhtään mitään. Jos nämä ehdot ei täyty, en tee kauppaa sellaisten kanssa. Pikkurojua en ala edes kaupittelemaan, vaan se menee joko kierrätykseen tai roskiin.

Vierailija
51/53 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselta hankalaa periä, mutta jos olisi miespuolinen inhimillisen ajomatkan päässä niin voisi käydä "nauttimassa" koko rahan edestä.  Naista ei saa lyödä.

Kyllä saa ja pitää. Puukolla voi myös tuikata. Jos nimen ja osoitteen saa selville niin kostamassa pitää aina käydä. Laittaa vaikka taloun tuleen  niin tulee itselle hyvä mieli. Huijari ei kuitenkaan tee rikosilmoitusta kun ei uskalla.

Vierailija
52/53 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin pätee vain ja ainoa yksi neuvo. Vain nouto tai sovittaessa tuonti. Tavara vaihtaa omistajaa kun raha on joko kädessä tai suoritus näkyy tilillä. Itse en lähetä mitään enkä pyydä ketään yksityishenkilöä lähettämään yhtään mitään. Jos nämä ehdot ei täyty, en tee kauppaa sellaisten kanssa. Pikkurojua en ala edes kaupittelemaan, vaan se menee joko kierrätykseen tai roskiin.

Itse myyn tavaraa vasta kun näen etta rahat on tilillä tai sitten kasvotusten. Postin kautta myymäni tavarat eivät tosin ole kovin kalliita.

MR
53/53 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn kauppaa pelkästään kasvotusten tai Maketraden kanssa. Zadaa myös hyvä silloin kun ostaa vaatteita. Kaksi kertaa on kusetettu postikaupassa ja rikosilmoitus tehty, mutta rahoja ei ole näkynyt... Onneksi ei ollut valtavista rahoista kyse.