Kuinka todennäköisesti saa rahat takaisin tori.fi huijarilta?
Teen rikosilmoituksen kyllä mutta saako näistä ikinä rahoja takaisin? Asiallisen oloinen nainen vielä useita viikkoja viivytteli kauppoja ja vakuutteli ettei varmasti huijaisi ja harmitteli kun ihmiset on niin epäuskoisia. "Lupasi" postittavansa aina heti seuraavalla viikolla tuotteen kunnes hiljeni kokonaan kun sanoin että voi palauttaa rahat jos ei postitus onnistukaan. Olen siirtänyt hänen tililleen 50e, kyllä muuten hoputteli siirtämään rahaa alussa ja mobilepay ei muka toiminut.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs tummahiuksinen, röyhelöpaitaan ja muhkeaan hameeseen pukeutuva nainen ostaa jatkuvasti prepaid- liiytymiä...
Näinkö on?
Kyllä taitaa nykyajan vitsaukset olla ihan muita tummia. Se oli ennenvanhaan kun syytettiin aina mustahameisia. Nää nykyiset on vaan vielä pahempia huijareita.
Joo, ja kyllä minkä värisestä tahansa tulee huumekoulussa taparikollinen.
Tuo tietämäni nainen kyllä on tunnettu siitä, että myy torissa olematonta tavaraa, tuomittu muutamia kertoja. Mutta ei sitä voi estää mitenkään, jos joku siitä elämäntavan ja elinkeinon tekee.
Kun yksittäisen kuprun arvo on vähäinen, voi rötöstelyä jatkaa vuosia joutumatta vankilaan.
Kun kakku sitten tulee, se on lyhyt ja vapauduttuaan voi taas jatkaa.
Veljeni työpaikkaa piinasi vuosia polttoainevaraskopla.
Kannustaa huijaamaan jos on näin yleisessä tiedossa "ettei poliisi mitään tee ja et saa rahojas takas". Tosi moni ihminen ei sit jaksa nähdä vaivaa rikosilmoituksen tekoon. Ehkä. Minä kyllä jaksoin.
Koska jos joku huijaa vaikka 10-20 kertaa 50e kuukaudessa siinä on jo hyvä kuukausipalkka ja tuollanen valmiiden tekstien copypastaaminen ei vie kuin sekunteja.
Jos vielä luo aina uuden tori käyttäjän ja keksii uuden nimen.
Toivottavasti poliisi huomaa jos samalle tilinumerolle on ilmoitettu useaa petosta, ottaa siis tiedot ylös johonkin ja joku automaatti kertoo jos tilinumero on ilmoitettu ennenkin!
Vierailija kirjoitti:
Voit siitä nostaa itse rikoskanteen jos poliisi ei vaivaudu, tosin en ymmärrä miksi jättäisi sikseen jos oikeasti on jättänyt toimittamatta eikä posti ole hukannut. Siinäpähän sitten näette käräjillä, siinä vaiheessa palauttaa rahat mukisematta.
Ei se varaton kriminaali tai päihdeongelmainen edes tule oikeuteen.
Vaikka oikeus tekisi yksipuolisen tuomion niin mitään et saa varattomalta perittyä.
Ap, ihan ehdottomasti teet rikosilmoituksen! Sen voi helposti naputella verkossa. Kyseessä voi olla sarjahuijari, joita ei ikinä saada vastuuseen, jos kaikki vaan ajattelevat, että "ei ne poliisit näin pieniä tapauksia tutki"... Itse tulin huijatuksi tori.fissä vajaa vuosi sitten. Onneksi summa oli pieni, vajaa pari kymppiä, mutta kyllä ärsytti oma sinisilmäisyys! Sisuuntuneena ilmoitin tapauksesta tori.fin asiakaspalveluun, josta myös kehotettiin heti tekemään rikosilmoitus. Tein netissä rikosilmoituksen ja lopputulema oli se, että kyseinen myyjä paljastui sarjahuijariksi, joka oli aikaisemminkin jäänyt kiinni samanlaisista teoista. 90-luvulla syntynyt pirkanmaalainen mies, joka esiintyi monella nimellä tori.fissä. Minun tapauksessani oli yhteensä yli 40 asianosaista, joita sama myyjä oli siis huijannut. Oikeus totesi myyjän syylliseksi jokaisen asianomistajan kohdalla. Myyjän rangaistus oli 9kk EHDOTONTA vankeutta petoksesta. Ehdotonta siksi, että on huijannut ennenkin ja on hyvin todennäköistä, että huijaaminen jatkuisi. Lisäksi hänet määrättiin korvaamaan jokaiselle asianosaiselle maksetut summat takaisin korkoineen. Sehän on selvää ettei hän varattomaksi todettuna tule maksamaan, mutta halukkailla asianosaisilla on mahdollisuus hakea saataviaan myös ulosoton kautta ja ihan kuluitta. Tämä lukee oikeuden päätöksessä. Eihän ulosottokaan satavarmasti takaa, että mitään saisi takaisin, mutta saapahan huijari itselleen ainakin merkinnän muistoksi teoistaan...
No minä vastaavassa tilanteessa kysyin suoraan ; huijaatko ?
Hän palautti rahan osittain, koki kai kuumottavaksi jo tilanteen. En nyt suoraan uhkaillut rikosilmoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ihan ehdottomasti teet rikosilmoituksen! Sen voi helposti naputella verkossa. Kyseessä voi olla sarjahuijari, joita ei ikinä saada vastuuseen, jos kaikki vaan ajattelevat, että "ei ne poliisit näin pieniä tapauksia tutki"... Itse tulin huijatuksi tori.fissä vajaa vuosi sitten. Onneksi summa oli pieni, vajaa pari kymppiä, mutta kyllä ärsytti oma sinisilmäisyys! Sisuuntuneena ilmoitin tapauksesta tori.fin asiakaspalveluun, josta myös kehotettiin heti tekemään rikosilmoitus. Tein netissä rikosilmoituksen ja lopputulema oli se, että kyseinen myyjä paljastui sarjahuijariksi, joka oli aikaisemminkin jäänyt kiinni samanlaisista teoista. 90-luvulla syntynyt pirkanmaalainen mies, joka esiintyi monella nimellä tori.fissä. Minun tapauksessani oli yhteensä yli 40 asianosaista, joita sama myyjä oli siis huijannut. Oikeus totesi myyjän syylliseksi jokaisen asianomistajan kohdalla. Myyjän rangaistus oli 9kk EHDOTONTA vankeutta petoksesta. Ehdotonta siksi, että on huijannut ennenkin ja on hyvin todennäköistä, että huijaaminen jatkuisi. Lisäksi hänet määrättiin korvaamaan jokaiselle asianosaiselle maksetut summat takaisin korkoineen. Sehän on selvää ettei hän varattomaksi todettuna tule maksamaan, mutta halukkailla asianosaisilla on mahdollisuus hakea saataviaan myös ulosoton kautta ja ihan kuluitta. Tämä lukee oikeuden päätöksessä. Eihän ulosottokaan satavarmasti takaa, että mitään saisi takaisin, mutta saapahan huijari itselleen ainakin merkinnän muistoksi teoistaan...
🌷🌷hienoa ! Hyvä kun joku jaksaa saikata noiden huijareiden päänmenoksi.
Törmäsin tällaiseen kusiaiseen Torissa ja vieläkin ärsyttää, kun edes mietin tuota. Oli muka niin mukavaa ja tarjosi tuotetta. Yritti tyrkyttää kalliimpaa tuotetta mitä itse edes halusin. Koska ei ollut tullut muita tarjouksia, otin tämän tuotteen sitten kun muka tarjosi sen hyvään hintaan ja oli niin kaikki muka sovittu että minä päivänä hän vie tuotteet postiin,. Sitten hiljeni siellä päässä ja laskin heti yksi plus yksi kun ei tullut vastausta viestiin. Muka työssäkäyvä, pah. Varmaan joku säälittävä narkkari/elämämkoululainen. Eniten vituttaa kun nämä kusipäät tietää ettei joudu pienistä petoksista juuri mihinkään vastuuseen ja Torikaan ei tee asialle juuri mitään. Siellä saa rellestää tällaiset kusiaiset joiden tili korkeintaan suljetaan. Ei kaupastakaan voi pölliä tuotteita joutumatta mihinkään vastuuseen mutta nämä saa kaupitella olemattomia tuotteitaan ja kusettaa ihmisiltä rahaa ja ei edes joudu tutkinnan alle. Rikosilmoituksen laitoin vaikka tuskin johtaa mihinkään.Oli meinaan viimeinen kerta kun keneltäkään postitse mitään nettikirppiksiltä tilaan. Henkisesti tosi inhottava kokemus joutua tuollaisen kusipään kusettamaksi.
Huuto.netissä sai luottaa myyjään enemmän koska näki arvostelut. Sieltä tilailinkin postitse kaikenlaista. Kerran oli joku elämämkoululainen joka toimitti myöhässä tietokoneosan joka oli rikki. Torimyynti toimii vaan livenä, muuten se on turvatonta.
I met a guy on Facebook Messenger earlier this year who seemed really friendly and cared about me. He then advised investing in cryptocurrencies online as a group, which would allow us to double our money quickly. I followed the advice and put about 67,000 from my bank account into it. I had no idea that the trading system I was participating in was a scam. I lost the money and reported it to the FBI, but nothing was done until I contacted Amendall.net online. They helped me find the scammer's wallet and I got some of my money back. Thank heavens, amendment Recovery, for that help.
Tori ei tee mitään, eikä vastaa mitään!!
Itse maksoin 450€ eli puolet myyntisummasta, kun porilainen Elli J myi koiraa Elokuussa. asia on menossa käräjille. Hän huijasi 3 muutakin, joiden juttu käsitellään samalla kerralla.
Kun tuomio on tullut, Elli J:n koko nimi tulee julkisuuteen. Minä tuon esiin monella foorumilla!
Vierailija kirjoitti:
Tori ei tee mitään, eikä vastaa mitään!!
Itse maksoin 450€ eli puolet myyntisummasta, kun porilainen Elli J myi koiraa Elokuussa. asia on menossa käräjille. Hän huijasi 3 muutakin, joiden juttu käsitellään samalla kerralla.
Kun tuomio on tullut, Elli J:n koko nimi tulee julkisuuteen. Minä tuon esiin monella foorumilla!
Piste tuli väärään kohtaan, kun muokkasin tekstiä. Eli juttu on tulossa käräjille elokuussa.
Tuskin saat ikinä. Vaikka menisi oikeuteen asti ja laittaisit summan perintään, tuollaisilla ei ole yleensä tuloja, joista voitaisiin ulosmitata velkoja.
Aina rikosilmoitus, vaikka olisikin pieni summa kyseessä! Itse tein ilmoituksen 20 euron arvoisesta huijauksesta Torissa. Kului ehkä 6-12kk ja poliisi soitti. Kysyi, että haluanko vaatia henkilölle rangaistusta. Kertoi, että henkilöllä kontoillaan useita pieniä rötöksiä (sain myöhemmin haltuuni poliisin listauksen siitä, mitä kaikkia rikoksia oli tehnyt) ja rangaistuksen vaatiminen saisi hänet viimein vastuuseen teoistaan. Tottakai vaadin rangaistusta, joka tässä tapauksessa olisi tuon menetetyn summan maksaminen minulle takaisin.
Tästä on nyt kulunut ehkä noin kaksi vuotta. En ole saanut rahaani takaisin. Luultavasti tällä henkilöllä ei vain ole tuloja, joista maksaa.
Mutta edelliseen lisätäkseni, vaikka et saisikaan ikinä rahoja takaisin, niin rikosilmoituksen tekeminen on silti aina tärkeää!
Vierailija kirjoitti:
Aina rikosilmoitus, vaikka olisikin pieni summa kyseessä! Itse tein ilmoituksen 20 euron arvoisesta huijauksesta Torissa. Kului ehkä 6-12kk ja poliisi soitti. Kysyi, että haluanko vaatia henkilölle rangaistusta. Kertoi, että henkilöllä kontoillaan useita pieniä rötöksiä (sain myöhemmin haltuuni poliisin listauksen siitä, mitä kaikkia rikoksia oli tehnyt) ja rangaistuksen vaatiminen saisi hänet viimein vastuuseen teoistaan. Tottakai vaadin rangaistusta, joka tässä tapauksessa olisi tuon menetetyn summan maksaminen minulle takaisin.
Tästä on nyt kulunut ehkä noin kaksi vuotta. En ole saanut rahaani takaisin. Luultavasti tällä henkilöllä ei vain ole tuloja, joista maksaa.
Samanlainen tapaus itselläni. Joku nuori nainen Keski-Suomesta oli huijannut isoa joukkoa ja tilannut myös nettikaupoista. En saanut rahoja.
No, mutta eikö se tilinumeo, minne maksu on suoritettu paljasta huijaajan nimen ? Eihän pankki anna avata ilman henkilötietoja mitään tiliä ? Sitä kautta saadaan tekijä kiinni ja jos tilillä on rahaa se voidaan jäädyttää ja takavarikoida tutkinnan ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos on näitä sarjahuijareita, varaton ja vielä päihdeongelmainen niin ei tuu rahoja ikinä vaikka saisit oikeuden määräyksen.
Silti kannattaa tehdä rikosilmoitus. Tyyppi voi saada isomman rangaistuksen, jos useampi huijatuksi joutunut tekee rikosilmoituksen. Oletan, että moni ei 50 euron takia tee rikosilmoitusta?
Ei mitään toivoa, jos hiljenee kokonaan yhteydenpito.