tällä tavalla teidän mammojenkin rätit
tehdään. Hävetkää.
http://www.boredpanda.com/vending-machine-social-experiment-2-euro-t-shirt-fashion-revolution/
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:13"]
Niin ne tehdään kalliimmatkin.
[/quote]
Niin? Siksi pitäisikin ostaa eettisiä merkkejä eikä mitään riistoa.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:23"]
[/quote]
[/quote]
Aika tavalla haussa on ne eettiset merkit. Ja täysin mun ulottumattomissa hintansa puolesta, ei voi mitään. No, ainakin kulutan vähän kun ei nytkään ole edes siistejä vaatteita päälle.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:37"]
[/quote]
[/quote]
Aika tavalla haussa on ne eettiset merkit. Ja täysin mun ulottumattomissa hintansa puolesta, ei voi mitään. No, ainakin kulutan vähän kun ei nytkään ole edes siistejä vaatteita päälle.
[/quote]
Kirppis. Ja ei todellakaan ole eettiset vaatteet liian kalliita länsimaiselle ihmiselle. Itseltä huvit pois ja ettisyys kuntoon.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:37"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kirppis. Ja ei todellakaan ole eettiset vaatteet liian kalliita länsimaiselle ihmiselle. Itseltä huvit pois ja ettisyys kuntoon.
[/quote]
Vai että vielä kirppiksiltä eettisiä metsästämään. No ei kiitos. Ja kyllä ne on meille alle 800e kuukausituloilla eläville kalliita. Minä ainakin kulutan aivan loppuun kaiken minkä ostan niin kauan kuin päälle menee. Ja kotona ei tarvitse vaatteita ollenkaan, eettistä sekin.
Jospa minä sitten ensi kesänä ryhdyn keräämään nokkosia ja kehräämään niistä kuitua. Vaikein vaihe on kuidun irrottaminen, mistähän siihen löytyy neuvoa? Kehrääminen ja kutominen sitten onnistuu, ja ompelu myös. Eettisyyden takaamiseksi voin ommella käsin, jolloin vaan neulan vaatima metalli voi olla riistotaloutta. Kangaspuut kun ovat puusta tehty. Lampaanvillaa jo löytyykin, mutta eihän se ihan kaikkeen käy ja nokkonen toisi vaihtelua.
Eettistä olisi kun saisi jotenkin taattua että noille maksetaan parempaa palkkaa, reilun kaupan vaatteita. Huoraamaanhan ne päätyvät ja muutenkin kaltoinkohdelluksi vielä kurjemmin jollei ole arvoa edes työntekijänä?