Poikaystävä+syömisongelmat!
Avasin uuden keskustelun, koska vanha hävisi jonnekin. En siis löytänyt enää mistään.
Olen siis se sama 16v tyttö joka kirjoitti aikaisemmin painostani ketjun..Ajattelin avata uuden, koska tämä liittyy poikaystävääni.
Poikaystäväni tietää että minua on kiusattu koulussa ala ja ylä asteella, ja olen jostain syystä "oppinut" vihaamaan kehoani. En osaa selittää sitä, mutta tavallaan halveksun omaa kehoani ja pidän sitä arvottomana. Ikävintä tässä on se, että poikaystäväni yrittää aina kehua ja vakuuttaa että kroppani on kaunis jne. Mutta en vaan "osaa" uskoa että ne olisi totta! Haluan uskoa mutta...:/ Poikaystäväni on myös sanonut että minun pitäisi hakea apua koska pelkää että minulla on syömishäiriö. Ymmärrän poikaystäväni huolen, koska syömiseni ei ole koskaan ollut kovin normaalia..nykyään asia vaan on pahempana esillä. Vahtaan jatkuvasti kaloreita ja saatan puklata ruoan suustani ennen kuin kerkeän nielaista, koska huono omatunto iskee heti kun laitan ruokaa suuhun. Harrastukseni puolesta kuntoilen paljon, ja kuntoni on hyvä, mutta silti omasta mielestäni näytän kasalle ihraa :(
Rakastan poikaystävääni ja hän rakastaa minua, mutta tuntuu pahalta että toinen pelkää koko ajan että käynkö esim. Puklaamassa ruokaa vai syönkö ollenkaan :(
Toissapäivänä puhuin poikkiksen kanssa, ja sanoin että ei sen tarvitse katsoa tätä ja että ymmärrän jos haluaa erota. No poikkis kuitenkin sanoi että ei missään nimessä halua erota, vaan haluaa auttaa<3
Ruoka pyörii kirjaimellisesti 24/7 mielessä ja olen tullut tosi rajoittuneeksi ruokien suhteen.
En syö melkein mitään muuta kuin:
Salaattia,kasvissosekeittoa,tomaattikeittoa,kasvispullia/pihvejä, perunamuussia ja ruisleipää.
Litkin myös tosi paljon vihreää teetä..
oon yrittänyt myös oksentaa syömisen jälkeen mutta en oo onnistunu. Olen kätynyt juttelemassa asiasta, koska kaverini "käräyttivät" mut koulussa kuraattorille, joka kertoi terkkarille. Äitilleni on soitettu koulusta, mutta äiti ei nää asiassa mitään ongelmaa, joten tuntuu että kuvittelen vaan kaiken..:/
Olen siis nyt 167 cm ja 54.8 kg.
Mitenkä pääsisin tästä eteenpäin?
Kommentit (45)
Ja kiloklubeista ja vastaavista kehoitan myös pysymään poissa, niihin jumittuu helposti. Kirjoita mieluummin vaikka vihkoon ruokapäiväkirjaa. Jätä kalorit yms. pois ja kirjoita siitä miltä ruoka maistui, mikä oli hyvää, oliko mielestäsi terveellistä ja millainen olo sinulle tuli. Tämän voit sitten näyttää vaikka lääkärille.
T. Sama SH-taustainen 30v
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 11:50"]Ja kiloklubeista ja vastaavista kehoitan myös pysymään poissa, niihin jumittuu helposti. Kirjoita mieluummin vaikka vihkoon ruokapäiväkirjaa. Jätä kalorit yms. pois ja kirjoita siitä miltä ruoka maistui, mikä oli hyvää, oliko mielestäsi terveellistä ja millainen olo sinulle tuli. Tämän voit sitten näyttää vaikka lääkärille.
T. Sama SH-taustainen 30v
[/quote]
Juu pitää koittaa tuota vihko systeemiä :) -Ap
Tsemppiä :) oot varmaan tosi mahtava tyyppi ja hienoo kun uskallat puhua sun ongelmistasi niin saat niihin apua.. pysyyks esim sipsit tai karkit sisällä ?
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:11"]Tsemppiä :) oot varmaan tosi mahtava tyyppi ja hienoo kun uskallat puhua sun ongelmistasi niin saat niihin apua.. pysyyks esim sipsit tai karkit sisällä ?
[/quote]
Ei pysy..tai no joo kyllä sillon jos on ihmisiä ympärillä niin pakko, mutta muuten en kyllä koske niihin pitkällä tikullakaan. Nykyään jo ajatus esim. Hampurilaisesta saa yököttämään..:/ -Ap
Itsekin syömishäiriöstä kärsineenä (tai no, on se varmasti vieläkin olemassa lievässä muodossa) suosittelen todellakin lääkärille menoa, pyydä vaikka lähete erikoislääkärille. Kerro kaunistelematta ja suoraan miten paljon asia ahdistaa sinua ja häiritsee elämääsi. Sinun iässäsi asian voi vielä saada kuntoon etkä päädy sairastuttaminen itseäsi kroonisesti, syömishäiriöt nimittäin kroonistuvan erittäin helposti ja tuhoavat sekä psyykkisen että fyysisen terveyden.
Kerro poikkiksellesi suoraan ajatuksistasi ja lupaa hänelle että haet apua. Hän tsemppaa sinua varmasti.
Painosi on ihanteellinen ja olet hoikka, vaikka et tätä tietysti uskokaan. Älä pilaa tervettä, kaunista vartaloa kuihduttamalla sitä!
Tsemppiä ja voimia!
T. Syömishäiriötaustainen kolmekymppinen