Omikronin sairastaneet, kokemuksia?
Kauanko kesti, mikä tai mitkä oli sairaimman tuntuiset päivät?
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
PiikkiiVaiEi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottamaton. Kymmenisen päivää päänsärky, nivelkipu, lievä kuume, nuha. Lapsilla pari päivää lyhyempi, samat oireet.
Mulla 2. rokotteesta: jäätävä päänsärky, nivelkipuja, törkee mahatauti (=ripuli) ja pohjaton väsymys :D
Hohhoijaa, taas rokotevastainen typerys fantasioi ottaneensa muka rokotuksen.
Katsohan peiliin! EU perusti korvausrahaston covid-19 rokotteiden uhreille. Suomessakin on yli 20 000 haittavaikutusta raportoitu. Näistä ei vaan media voi uutisoida koska se ei sovi heidän piikkipakotus agendaan. Moni on saanut todella ikäviä sivuvaikutuksia. Minun perheessä yksi joutui sairaalaan toisen rokotuksen jälkeen ja he sanoivat että jos otat kolmannen niin se pitää tehdä sairaalaan seurannassa.
THL Nohynek Ylellä puhui vuotavista rokotteista ja siitä että rokottamalla ei voiteta tätä pandemiaa. Maaliskuussa tulee aikasintaan ensimmäiset toimivat rokotteet omicroniin, mutta kesä lähestyy ja tilanne helpottuu varmasti ilman piikkejäkin. Nykyisillä rokotteilla 3x rokotettu toimii levittäjänä sekä sairastuu omicroniin herkästi kuten nähdään raporteista ympäri maailmaa. Oli FFP2 maski päässä tai ei. Teho pysyy kohtalaisena 2-3kk ja sitten laskee rajusti. Israelin uudet tutkimukset kertoo että 4x boosteri ei ollut tehokas omicronia vastaan. On myös epäilty että useasti otetut boosterit heikentävät kehon omaa vastustuskykyä, eli jos ruvetaan lyömään piikkiä 3kk välein vuosittain niin tuo ei ole hyvä juttu. Meillä ei ole pitkää 5vuoden näyttöä näistä myöskään. Historiasta löytyy esimerkkejä missä ikävät sivuvaikutukset näkyvät juurikin +5vuoden päästä.
Ei kuumetta, kurkku kipeä 3pvä, vilunväristyksiä, lihaskipua sekä väsymystä/heikkoa oloa. Muutama päivä meni sohvalla lukien kirjaa jne., pystyn kuitenkin laittamaan ruokaa, kävelemään ulkona jne.
Ei rokotteita enkä kuulu riskiryhmään. Pahempia oireita olen saanut ihan kausi-influessasta.
Vierailija kirjoitti:
Tauti juuri lievenemässä. Kestänyt nyt 9 päivää. Ei oikeastaan kuumeilua, mutta yskää ja nuhaa senkin edestä. Ei pahempia hengitysvaikeuksia eikä mitään makuhäiriötä. Helpohko tauti kaiken kaikkiaan, vaikka ärsyttävän pitkäkestoinen. Pahin yskä ja vetämättömin olo oli noin viidennen päivän kohdalla. Olen rokottamaton.
Jos saan lisätä pari juttua, niin tässä tulee. Olen siis rokottamaton, nuori, normaalipainoinen, mutta minulla on vaikea auroimmuunisairaus. Sen takia en voinut ottaa kokeellista rokotetta. Sen takia tauti myös luultavasti on kestänyt niin pitkään itselläni.
Olen helpottanut oloani parilla jutella. Itseltäni löytyy kaapista kunnon arsenaali lääkkeitä aiempien terveysongelmien vuoksi. Yhtenä päivänä, kun yskä alkoi pahenemaan ja tuntui, että saattaa tulla hengitysvaikeuksia, otin pari henkosta avaavasta astmalääkkeestä. Sen jälkeen yskä alkoi lohkeamaan kunnolla ja sain yskittyä sitkeää limaa irti. Olen lähes joka päivä harjoittanut myös höyryhengitystä. Olen tehnyt sen niin, että seison vähän aikaa kuumassa suihkussa ja sen jälkeen "imppaan" paria eteeristä öljyä, lähinnä minttua ja eukalyptusta suoraan pullon suusta sekä suun kautta että nenän kautta. Verenohennuksen olen hoitanut ottamalla 2 kpl omega3-kapseleita päivittäin. Lisäksi otan 200 mcg D-vitamiinia, yhden sinkkitabletin ja 1000 mg C-vitamiinia. Riittävä nesteytys on myös erittäin tärkeää liman irrottamiseksi! Olen juonut paljon vettä, appelsiinimehua ja elektrolyyttijuomaa. Yhtenä päivänä, kun hajuaisti meinasi heikentyä, join kunnolla nesteitä ja niistin, niin hajuaisti palasi normaaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tauti juuri lievenemässä. Kestänyt nyt 9 päivää. Ei oikeastaan kuumeilua, mutta yskää ja nuhaa senkin edestä. Ei pahempia hengitysvaikeuksia eikä mitään makuhäiriötä. Helpohko tauti kaiken kaikkiaan, vaikka ärsyttävän pitkäkestoinen. Pahin yskä ja vetämättömin olo oli noin viidennen päivän kohdalla. Olen rokottamaton.
Jos saan lisätä pari juttua, niin tässä tulee. Olen siis rokottamaton, nuori, normaalipainoinen, mutta minulla on vaikea auroimmuunisairaus. Sen takia en voinut ottaa kokeellista rokotetta. Sen takia tauti myös luultavasti on kestänyt niin pitkään itselläni.
Olen helpottanut oloani parilla jutella. Itseltäni löytyy kaapista kunnon arsenaali lääkkeitä aiempien terveysongelmien vuoksi. Yhtenä päivänä, kun yskä alkoi pahenemaan ja tuntui, että saattaa tulla hengitysvaikeuksia, otin pari henkosta avaavasta astmalääkkeestä. Sen jälkeen yskä alkoi lohkeamaan kunnolla ja sain yskittyä sitkeää limaa irti. Olen lähes joka päivä harjoittanut myös höyryhengitystä. Olen tehnyt sen niin, että seison vähän aikaa kuumassa suihkussa ja sen jälkeen "imppaan" paria eteeristä öljyä, lähinnä minttua ja eukalyptusta suoraan pullon suusta sekä suun kautta että nenän kautta. Verenohennuksen olen hoitanut ottamalla 2 kpl omega3-kapseleita päivittäin. Lisäksi otan 200 mcg D-vitamiinia, yhden sinkkitabletin ja 1000 mg C-vitamiinia. Riittävä nesteytys on myös erittäin tärkeää liman irrottamiseksi! Olen juonut paljon vettä, appelsiinimehua ja elektrolyyttijuomaa. Yhtenä päivänä, kun hajuaisti meinasi heikentyä, join kunnolla nesteitä ja niistin, niin hajuaisti palasi normaaliksi.
Hyvä,, että osaat omatoimisesti helpottaa oloasi. Tuo C-vitamiini on kyllä tosi tärkeä juttu. Kyllä jokaisen kannattaisi miettiä, miten voisi helpottaa oloaan ja edistää terveyttään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotettu 2 kertaa (ed. 4kk sitten), en ehtinyt kolmatta rokotetta saada vielä. Päänsärky ja kurkun karheus ekana iltana. Töissä altistuin niin tein testin oireiden alettua heti. Otaksuttavasti omikron koska moni samassa kokouksesta ollut sairastui ja yhdellä varma omikron.
Toisena päivänä oli epämääräistä lihaskipua mutta ei mitään muuta oiretta. Lepäilin silti. Nyt eilen ja tänään (päivät 5-6) kävin jo hiihtämässä kun ei tietoakaan oireista! Ei tarttunut toistaiseksi teiniin tai puolisoon kun osasimme odottaa tartuntaa ja asuin talomme alakerrassa missä oma WC ja keittonurkkaus. Puoliso ja teini rokotetut myös. Kotitestejä tehneet
Tuo epämääräinen lihaskipu, oliko se millaista? Itse olen varmasti altistunut ja on oireitakin, mutta en ole päässyt (enkä ilmeisesti pääsekään) koronatestiin, koska olen rokotettu eikä täällä ole ollut enää aikoihin missään noita kotitestejä myytävänä.
Mutta siis tuo epämääräinen lihaskipu eli oliko se kaikkialla vaiko vaan jalassa tai kyljessä? Itsellä oli yksi vuorokausi nimittäin sellainen, että epäilin jo jonkun munasarjan poksahtaneen kun sattui aivan julmetusti alavatsaan, kylkeen ja alaselkään sekä pakaraan eikä tuota kipua taittanut kunnolla edes särkylääke. Ja kipu oli vasemmalla puolen niin ei voinut olla umpparikaan tulehtunut vaikka voisin kyllä senkin kuvitella tuntuvan tuolta. Tämä kipu alkoi aamuyöstä, kesti seuraavan päivän ja vielä voimistui tosi hurjaksi iltaa kohden ja sitten naps, se katosi. Nyt on mennyt jo kaksi päivää eikä se ole palannut vaikka muita oireita kyllä riittää edelleen.
Minulla lihaskivut ovat olleet sellaista kolotusta ja kaiherrusta reisissä, pakaroissa ja alaselässä. Särkylääke on auttanut siihen.
Miehelläni oli omikron. Mies on kuusikymppinen ja tukevahko. Oli vain hiukan vetistä nuhaa ja pikkuisen kuivaa yskää. Oireita 4 tai 5 päivää. Hajuaisti ihan normaali. Ei ottanut yhtään lääkettä, mutta c-vitamiinia, d-vitamiinia jne. Ei edes tarttunut muihin perheessä kun asusteli omassa huoneessa ja käytti omaa kylppäriä. Ihan sattumalta meni testiin. Kolme rokotetta oli kaikilla perheessä jo.
35 v ystävä, mies, on teholla Koronan takia juuri nyt.
Kuumetta ja yskää sekä vetämätön olo alussa. 9 päivää olen ollut nyt töistä pois. Yskää on edelleen ja sairasloma jatkuu kunnes oireettomana pari päivää eli pitkä sairaloma oireiden vuoksi aivan tavallisesta flunssasta. Kolme rokotusta olen saanut joten varmasti auttanut oireiden kanssa koska kuitenkin olen riskiryhmäläinen. Mielummin näin kuin töissä painamassa ylppää. Onneksi kohta on lomakin edessä.
Perusterve alle 25v m. 2 rokotetta.
1 päivä: Ei oireita.
2 päivä: lievä päänsärky ja epämukava tunne keuhkoissa, sydän hakkaa kovemmin.
3 päivä: lievä päänsärky, kuiva yskä.
4. Päivä: Nuha, huimaus, lihas- ja nivelkipuja.
Itsellä oireina päänsärky ja kurkun ärsytys. Kielessä myös tunne kuin olisi edellisenä päivänä syönyt liian kuumaa ruokaa joka vaan jatkuu monta päivää. Suussa maistuu kuin saippua.
Miehellä pientä nuhaa ja kuivaa yskää.
Molemmat perusterveitä alle neljäkymppisiä ja kolmesti rokotettuja.
Vierailija kirjoitti:
Oivoi 😔 toivottavasti toipuu hyvin. Tuttu oli hengityskoneessa (rokottamaton mutta oli jo kuuskymppinen) ja pääsi kotiin, mutta on ollut jälkisairauksena keuhkokuumetta. Toivottavasti seviää siitäkin.
Itsellä on pelottava kokemus kun sain aikanaan stevens-johnsonin syndrooman joko antibiootista tai buranasta, joten aika lailla pelkäsin rokotettakin. 2 olen kuitenkin saanut oireitta 👍 pelkään näet lääkkeitä (joita sairastuessa jälkitautiin joutuis ottaan) viel rokotetta enemmän 😅
Itselläni oireet alkoi alilämmöllä 35,5 sen jälkeen hönttä olo päässä. Lämpö nousi jo 37,5 muutaman tunnin jälkeen. Päätä alkoi särkemään , lihaskivut ympäri kehoa kurkkukipua ,kuiva suu ja illalla jo lämpö 37,9. Särkylääke alensi kuumeen mutta päänsärky tuntui korvakipuinakin. Tää on selkeesti omikron.
Seuraavana aamuna vielä lämpöä mutta loppui kun otin särkylääkkeen. Minulla on 3 rokotetta.
Meidän perheessä kaikki sairastui 2 - 3 pv.n viiveellä.
Lievänä sairastetaan omikronia, alkoi vuodenvaihteessa.
5 päivää kuume 39 ja lihaskivut, väsymys yms päälle. oireet hävisivät 2 viikon kohdalla ja lämpökin alle 37. Nyt viime viikonloppuna lämpö takas ja on nyt heilunut edestakas normaalissa ja yli 37.
kai tää joskus ohi menee.
Vierailija kirjoitti:
Kuumetta ja yskää sekä vetämätön olo alussa. 9 päivää olen ollut nyt töistä pois. Yskää on edelleen ja sairasloma jatkuu kunnes oireettomana pari päivää eli pitkä sairaloma oireiden vuoksi aivan tavallisesta flunssasta. Kolme rokotusta olen saanut joten varmasti auttanut oireiden kanssa koska kuitenkin olen riskiryhmäläinen. Mielummin näin kuin töissä painamassa ylppää. Onneksi kohta on lomakin edessä.
Ennen eristyksen päättymistä olisi hyvä olla kaksi oireetonta päivää, eli kuume on poissa ja muut oireet ovat selvästi _vähenemässä_.
Pari päivää ennen väsytti tosi paljon. Sitten tuli nuhainen olo n. 4 päivän ajaksi, siinä vaiheessa ei enää väsyttänyt. Ei kuumetta eikä oikein mitään muuta, kurkku tuntui vähän limaiselta. En tosin tiedä oliko omikron mutta korona kuitenkin.
Päänsärky ja todella kova nuha oli ainoat oireet. Sairastumisesta nyt 9 päivää ja nuha vaivaa vieläkin, saa niistellä jatkuvasti. Mutta tauti oli kyllä lievä. Olen perusterve 34-vuotias nainen, yksi rokote otettu joulukuun alussa. Luultavasti rokote auttoi kuitenkin.
Keväällä 2020 sairastimme koko perhe Deltan ja se muistutti oireiltaan kaikilla lähinnä lievää influenssaa. Olemme siis iältään 52, 48, 23, 21 ja 15 sekä perusterveitä ja normaalipainoisia.
Nyt on takana kaksi rokotetta ja ennen kolmatta rokotusta ehdittiin saada Omikron. Nuorisolla meni ohi pelkkänä aivasteluna, miehellä lievänä nuhana ja yskänä, mutta itse olen sairastanut kaksi viikkoa. Kuume seilaa 38 ja 40 välillä, päänsärkyä, lihaskipuja, ei yskää tai juurikaan kurkkukipua, mutta nenä täysin tukossa, sydän hakkaa tuhatta ja sataa ja henki loppuu ihan normipituisissa portaissa. Kolmas viikko sairaslomaa edessä. Ja variantiksi on todettu testeillä nimenomaan Omikron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oivoi 😔 toivottavasti toipuu hyvin. Tuttu oli hengityskoneessa (rokottamaton mutta oli jo kuuskymppinen) ja pääsi kotiin, mutta on ollut jälkisairauksena keuhkokuumetta. Toivottavasti seviää siitäkin.
Itsellä on pelottava kokemus kun sain aikanaan stevens-johnsonin syndrooman joko antibiootista tai buranasta, joten aika lailla pelkäsin rokotettakin. 2 olen kuitenkin saanut oireitta 👍 pelkään näet lääkkeitä (joita sairastuessa jälkitautiin joutuis ottaan) viel rokotetta enemmän 😅
Itselläni myös sama pelko. Minua ei ole rokotettu pienenä lapsena, vasta kouluikäisenä. Olin allerginen vauva ja lastenlääkäri oli ollut sitä mieltä, ettei rokoteta.
Myös antibiooteista tulee herkästi reaktioita.
Hohhoijaa, taas rokotefanaatikko typerys väittää, että kellekkään muullekkaan ei voi tulla yleisessä tiedossa olevia rokotteen sivuoireita, kun kerran itsellä ei niitä ollut.