Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omikronin sairastaneet, kokemuksia?

Vierailija
09.01.2022 |

Kauanko kesti, mikä tai mitkä oli sairaimman tuntuiset päivät?

Kommentit (181)

Vierailija
141/181 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamaton 35v hoikka ja perusterve nainen.

Oireet alkoi etomisella ja voimakkailla lihaskivuilla, sitten alkoi särkeä päätä ja silmiä myös leukaa ja korvia särki. Voimakas huimaus ja sekavuus, unohtelin mitä Piti sanoa ja tehdä, tässä kohtaa tein testin. Seuraavana päivänä älytön palelu, happea on vaikea saada kunnolla.

Seuraavat päivät jo helpottaa mutta etominen, silmäsärky ja hengenahdistus jatkuu edelleen ja nyt on jo 7 oirepäivä. Nyt myös väsyttää ensimmäisen kerran selvästi normaalia enemmän. Nuhaa ja yskää ei kuitenkaan missään vaiheessa ole ollut.

Vierailija
142/181 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35 v ystävä, mies, on teholla Koronan takia juuri nyt.

Onko monesti rokotettu, ja kuuluuko riskiryhmään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/181 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireeton positiivinen. Just tulin töistä ja huomenna takas hoivakotiin duuniin ohjeistuksen mukaan.

- Vantaa

Vierailija
144/181 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen päivä pää- ja lihaskipua. Olo on muutenkin hieman tokkurainen ja väsynyt.

Mies 35, ei rokotuksia. Tupakoinnin voisi nyt lopettaa kun on pitänyt jo pitkään eikä nyt jaksa käydä kaupassa.

Vierailija
145/181 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta viikkoa keuhkot täysin rikki. Ekalla viikolla oli ne perus räkätautioireet mutta ilman kuumetta. Terveydenhuollossa käskettiin varautua siihen että nämä keuhko-oireet voi jatkua jopa kuukausia :( 

Vierailija
146/181 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmatta viikkoa keuhkot täysin rikki. Ekalla viikolla oli ne perus räkätautioireet mutta ilman kuumetta. Terveydenhuollossa käskettiin varautua siihen että nämä keuhko-oireet voi jatkua jopa kuukausia :( 

Ikävä kuulla 😓 Paranemisia!! Oletko rokotettu ja onko jotakin perussairautta?

Vierailija
147/181 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisellä (aikuinen 3 x rokotettu perusterve) oli parin päivän flunssaoireet (yskä ja nuha sekä lieviä lihaskipuja) ja viikon kovempaa väsymystä. Ei kuumetta, eikä edes lämpöä koko aikana. Reilun viikon jälkeen oli kaikki oireet ohi.

Vierailija
148/181 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 pvää suht. kevyitä oireita. Kuukausi tämän jälkeen nuhaa, ääni ajoittain mennyt, ja närästys/refluksi jota ei aiemmin ollut. Olisi mielenkiintoista tietää, jäikö sinne joku tulehdus jonnekkin?

Vierailija
149/181 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako rokotetta alla, ja onko sinulla esim. astma?

Vierailija
150/181 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokottamaton 35v hoikka ja perusterve nainen.

Oireet alkoi etomisella ja voimakkailla lihaskivuilla, sitten alkoi särkeä päätä ja silmiä myös leukaa ja korvia särki. Voimakas huimaus ja sekavuus, unohtelin mitä Piti sanoa ja tehdä, tässä kohtaa tein testin. Seuraavana päivänä älytön palelu, happea on vaikea saada kunnolla.

Seuraavat päivät jo helpottaa mutta etominen, silmäsärky ja hengenahdistus jatkuu edelleen ja nyt on jo 7 oirepäivä. Nyt myös väsyttää ensimmäisen kerran selvästi normaalia enemmän. Nuhaa ja yskää ei kuitenkaan missään vaiheessa ole ollut.

Kiitos, kerrotko miten tauti etenee. Rokottamattomana perusterveenä ja hoikkana kiinnostaa mitä mahdollisesti on edessä. Tsemppiä kaikille sairaille!

Vierailija
151/181 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tauti juuri lievenemässä. Kestänyt nyt 9 päivää. Ei oikeastaan kuumeilua, mutta yskää ja nuhaa senkin edestä. Ei pahempia hengitysvaikeuksia eikä mitään makuhäiriötä. Helpohko tauti kaiken kaikkiaan, vaikka ärsyttävän pitkäkestoinen. Pahin yskä ja vetämättömin olo oli noin viidennen päivän kohdalla. Olen rokottamaton.

Jos saan lisätä pari juttua, niin tässä tulee. Olen siis rokottamaton, nuori, normaalipainoinen, mutta minulla on vaikea auroimmuunisairaus. Sen takia en voinut ottaa kokeellista rokotetta. Sen takia tauti myös luultavasti on kestänyt niin pitkään itselläni.

Olen helpottanut oloani parilla jutella. Itseltäni löytyy kaapista kunnon arsenaali lääkkeitä aiempien terveysongelmien vuoksi. Yhtenä päivänä, kun yskä alkoi pahenemaan ja tuntui, että saattaa tulla hengitysvaikeuksia, otin pari henkosta avaavasta astmalääkkeestä. Sen jälkeen yskä alkoi lohkeamaan kunnolla ja sain yskittyä sitkeää limaa irti. Olen lähes joka päivä harjoittanut myös höyryhengitystä. Olen tehnyt sen niin, että seison vähän aikaa kuumassa suihkussa ja sen jälkeen "imppaan" paria eteeristä öljyä, lähinnä minttua ja eukalyptusta suoraan pullon suusta sekä suun kautta että nenän kautta. Verenohennuksen olen hoitanut ottamalla 2 kpl omega3-kapseleita päivittäin. Lisäksi otan 200 mcg D-vitamiinia, yhden sinkkitabletin ja 1000 mg C-vitamiinia. Riittävä nesteytys on myös erittäin tärkeää liman irrottamiseksi! Olen juonut paljon vettä, appelsiinimehua ja elektrolyyttijuomaa. Yhtenä päivänä, kun hajuaisti meinasi heikentyä, join kunnolla nesteitä ja niistin, niin hajuaisti palasi normaaliksi.

Kiitos, pitää hommata vähän troppeja kaappiin. Nenäkannusta voisi olla hyötyä niille, joilla tulee tukkoinen nuha ja ystäväni sai yskän lohkeamaan tällä: https://spira.fi/tuotteet/powerbreathe-shaker-deluxe-keuhkoeritteidenpo…

Vierailija
152/181 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse omikron oli lievähkö, pari päivää flunssan tapaista oloa, mutta aiheutti myös ientulehduksen joka meni toki antibiooteilla ohi. Mutta antibiootit laittoi mahan sekaisin, viikon verran ripulilla niin kivuliaat pukamathan siitä tuli ja nyt on pari viikkoa rasvattu hanuria jotta pystyy edes hetken istumaan, pikkuhiljaa alkaa helpottamaan.

Vierailija
153/181 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihassäryt selässä ja jaloissa sekä päänsärky pahimmat oireet tähän mennessä. Nuhaisuutta ja yhtenä päivänä lämpöä vähän yli 37. Ei kuumetta, yskää tai hengenahdistusta. Tasan viikko oireiden alusta. Yksi rokote.

Vierailija
154/181 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3 rokotusta ja influenssarokotus, teinillä 2 rokotusta. Molemmilla lähinnä aaltoilevaa väsymystä. Mulla pari päivää satunnaista särkyilyä päässä ja lihaksissa. Teinillä pari päivää normaalia enemmän nuhaa. Kaikki kotitestit positiivisia.

Vierailija
155/181 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon verran päänsärkyä ja pari päivää kurkkukipua, vähän lihassärkyä ja väsymystä. Nyt kohta kolme viikkoa vointi ihan normaali.

Tosi lievät oireet, kävin testissä koska olin saanut tiedon altistumisesta, en olisi muuten mennyt.

Olen vähän yli 30-v nainen, ei rokotuksia.

156/181 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen päivä pää- ja lihaskipua. Olo on muutenkin hieman tokkurainen ja väsynyt.

Mies 35, ei rokotuksia. Tupakoinnin voisi nyt lopettaa kun on pitänyt jo pitkään eikä nyt jaksa käydä kaupassa.

Tein sen . Hyvin mennyt tähän asti 22.01 22 eli 6 päivää ilman.Ei mitenkään vaikeaa. 

Nyt alkaa tervehtyä kurkku ym yskät ja nuhat pois. Alkoi joulukuun alussa. 

Vierailija
157/181 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tai ketkä tenttaa onko rokotuksia? eihän ap aloituksessa niistä maininnut. Vaikuttaa liikaa joltain gallup kyselyltä. Mielenkiintoinen ja ajankohtainen aloitus, mutta olisi saanut olla tarkemmin täsmennetyt osiot joihin ap odottaa vastauksia.  

Vierailija
158/181 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tai ketkä tenttaa onko rokotuksia? eihän ap aloituksessa niistä maininnut. Vaikuttaa liikaa joltain gallup kyselyltä. Mielenkiintoinen ja ajankohtainen aloitus, mutta olisi saanut olla tarkemmin täsmennetyt osiot joihin ap odottaa vastauksia.  

Minä ainakin rokottamattomana olen kiinnostunut millainen Omikron on jos/kun se tarttuu. Valtamedioissa on vain näitä tehohoitopotilaita. Kuitenkin tiedän monta, jotka ovat sairastaneet korkeintaan influenssan tasoisena. Omaa sukupuolta, ikää, perustervettä, hoikkaa sairastunutta en tiedä, sen vuoksi niitä täältä katsastelen.

Vierailija
159/181 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiryhmää 2 sairauden vuoksi, ylipaino, 3 rokotusta. Pari päivää sitten kotitestistä positiivinen.

Särkee päätä ja lihaksia. Väsyttää. Jonkin verran hengitystieoireita, pelottaa miten etenee.

Vierailija
160/181 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen oireet:

Äiti:

1 päivä ripulia

2 hieman pahoinvointia,pientä yskää

3 päivä pikku nuha sitten oli kaikki ohi

Mies:

1päivä lämpöä 37,2 nuhaa, uupumusta

2-4 yskää ja uupumusta.

Lapsi 1:

1 päivä, jalkasärkyä ja lämpöä 37,2

Sitten ei oireita

Lapsi 2 oireeton

Lapsi 3:

2 päivää ruokahaluttomuutta.

Aikuisilla kaksi rokotetta alla, lapsilla ei rokotteita (kaikki alle 9 vuotiaita)

Kaikki testattu positiiviseksi kotitesteillä.

En kyllä tiiä miksi pikku flunssaa vastaan on niin kovat toimet, että palveluita suljetaan ja ihmisiä ajetaan ahdinkoon..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi